Vanhempiensa luona asuva aikuinen

• Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Joni

Well-known member
Näin äkkiseltään tuntuu, että toimistohommat sopis sulle parhaiten.

On hyvä tiedostaa omat kyvyt ja hahmottaa kokonaisuus.
Okei sulla saattaa olla hierojan näpit, ja voit olla hyvä hieromaan kaverisi tai äitisi hartioita, mutta se ei riitä. On vähän eri juttu opiskella ammattihierojaksi ja perustaa yritys.

Johonkin ATK-tallennushommiin sulla saattaa olla mahkut ihan ilman koulutuksiakin.. Palkka ei tietty oo mikään erikoinen, mutta duuni on aika yksinkertaista.
Toisaalta, jos ~2000e/kk on sun mielestäsi hyvä palkka, niin sen summan nyt saa tienattua varmaan melkein millä vaan duunilla (poislukien kaikkein matalapalkkaisimmat hommat).
Olen varsin samaa mieltä. Kyllä minusta 2k/kk on varsin tarpeeksi hyvä palkka minulle näin alkuun.

Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Olen varsin samaa mieltä. Kyllä minusta 2k/kk on varsin tarpeeksi hyvä palkka minulle näin alkuun.
Suosittelen kyllä vakavasti harkitsemaan jatkokoulutusta. Se on perkeleen vaikeaa palata opintojen pariin enää sitten kun on päässyt rahan makuun.

FO110K

Banned
Toisaalta, jos ~2000e/kk on sun mielestäsi hyvä palkka, niin sen summan nyt saa tienattua varmaan melkein millä vaan duunilla (poislukien kaikkein matalapalkkaisimmat hommat).
No oho, jo on pk-seudulla hyvät liksat :)
Täällä meinaan tuommosen 2k puhkasemiseen saa tehdä jo hieman työtäkin :)
(esim. Elisan teknisessä tuessa on lähtöpalkkana n. 1600€ ja siihen pääälle sitten erilaisia lisiä)

Sue_me

Well-known member
AMK koulutuksellakaan ei aina tahdo päästä noille luokille alkuun. Joten tuo 2000e on jo erittäin hyvä palkka jos sen saa ilman erityisempää koulutusta heti kättelyssä.

*Edit: Hidas, Follo jo ehti väliin..

Joni

Well-known member
AMK koulutuksellakaan ei aina tahdo päästä noille luokille alkuun. Joten tuo 2000e on jo erittäin hyvä palkka jos sen saa ilman erityisempää koulutusta heti kättelyssä.

*Edit: Hidas, Follo jo ehti väliin..
3v vanhemmalle kaverille tuosta ollut apua ja nykyään pomon asemassa ja 3,5k/kk tienestillä.

FO110K

Banned
3v vanhemmalle kaverille tuosta ollut apua ja nykyään pomon asemassa ja 3,5k/kk tienestillä.
Pirkanmaalla AMK:sta valmistuneen lähtöpalkka esim. automaatioinssinä on 1800€/kk.
Työkaveri on AMK:n käynyt (IT), työkokemusta 12v. alalta ja palkka 3100€/kk.

edit. Sähän sanoit että DHL:llä sulla oli yli 2k€ tulot, mikäs siellä mättäs?

Joni

Well-known member
P

edit. Sähän sanoit että DHL:llä sulla oli yli 2k€ tulot, mikäs siellä mättäs?
Ei vaan ollut mun hommaa ja kaikki asiat siellä ihan uutta. Ja tein mun alan asioita joiden kanssa ollut tekemisissä kolmeen vuoteen eli kun valmistuin. Siinä piti lyhyessä ajassa tajuta että miten asennettaan Elisan matkapuhelinverkkojen tukiasemia.. Ei vaa tosiaa noin lyhyessä ajassa kyllä pystynyt.. Olis tarvinnu pidemmän opastusajan.. Valitettavasti alunperin 2kk määräaikainen työpesti adeccon kautta siellä kesti siis 5pv yhteensä ennenkuin DHL:än tyyppi tuli sanomaan "Lopetas hommat siihen. Valitettavasti et ollut etsimämme henkilö".

FO110K

Banned
Ei vaan ollut mun hommaa ja kaikki asiat siellä ihan uutta. Ja tein mun alan asioita joiden kanssa ollut tekemisissä kolmeen vuoteen eli kun valmistuin. Siinä piti lyhyessä ajassa tajuta että miten asennettaan Elisan matkapuhelinverkkojen tukiasemia.. Ei vaa tosiaa noin lyhyessä ajassa kyllä pystynyt.. Olis tarvinnu pidemmän opastusajan.. Valitettavasti alunperin 2kk määräaikainen työpesti adeccon kautta siellä kesti siis 5pv yhteensä ennenkuin DHL:än tyyppi tuli sanomaan "Lopetas hommat siihen. Valitettavasti et ollut etsimämme henkilö".
OK, harmi homma.

Joni

Well-known member
OK, harmi homma.
Tuosta on siis nyt puoli vuotta ja siis viimeisin työpesti mitä ollut. Mutta koska toi oli niin lyhyt pesti, niin ole ainakaan iha jokaiseen työhakemukseen/CV:ehen lisännyt kun saattaisi työnantaja kysellä/ihmetellä ja se ei olis tietysti kivaa.

Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Täällä kans. Valtion leipä ja silleen. Mutta enpä mie sen rahan perään olekaan, kunhan pärjää. Kyllä kait sitä vetelisi tuplasti tuohta nykyiseen nähden jossakin hikisessä siviiliduunissa, mutta kun ei semmoiset kiinnosta.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Täällä kans. Valtion leipä ja silleen. Mutta enpä mie sen rahan perään olekaan, kunhan pärjää. Kyllä kait sitä vetelisi tuplasti tuohta nykyiseen nähden jossakin hikisessä siviiliduunissa, mutta kun ei semmoiset kiinnosta.
En ymmärrä niitä ihmisiä, jotka painavat jatkuvasti 60-70 -tuntista viikkoa, että "elintaso säilyy". Mulle ainakin elintasoon merkkaa aika moni muu asia enemmän kuin käyttörahan määrä.

Näin välihuomautuksena, jotta komppia vaan, tai silleen.

Knoukka

Well-known member
En ymmärrä niitä ihmisiä, jotka painavat jatkuvasti 60-70 -tuntista viikkoa, että "elintaso säilyy". Mulle ainakin elintasoon merkkaa aika moni muu asia enemmän kuin käyttörahan määrä.

Kompin komppi. Rahan on syytä olla sivuosassa, oli sitä liian vähän, sopivasti tai liikaa. Ahne elää ainaisessa puutteessa. Muutamia tuttavia on, joille ei mikään riitä. Pidän etäällä nykyään sellaset ihan oman hyvinvoinnin vuoksi. Ei vaan jaksa.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
No oho, jo on pk-seudulla hyvät liksat :)
(esim. Elisan teknisessä tuessa on lähtöpalkkana n. 1600€ ja siihen pääälle sitten erilaisia lisiä)
Pk-seudulla on myös kaikki muu kalliimpaa (esim. asuminen)..
Ylityötä kehiin jos ei muuten liksa nouse.. 2k kuulostaa aika pieneltä bruttopalkalta noin loppuviimein..

Edit: tietty jos tulee toimeen vähemmällä niin mikäs siinä.

Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki

Joo enpä mäkään tuollaista jaksaisi etenkään tällä mun alalla.. Mieluummin sitten elää vähän nuukasti (tai ottaa velkaa, saadakseen lisää hiilikuitua parvekkeelle, niinkuin mä tein :D ).

FO110K

Banned
Pk-seudulla on myös kaikki muu kalliimpaa (esim. asuminen)..
Ylityötä kehiin jos ei muuten liksa nouse.. 2k kuulostaa aika pieneltä bruttopalkalta noin loppuviimein..

Edit: tietty jos tulee toimeen vähemmällä niin mikäs siinä.
Totta tuokin. :)

jjv

Arschloch
Kyllä mä viimeks työttömänä ollessa laskeskelin, että kahden tonnin palkallakin sais aika nuukasti pääkaupunkiseudulla elellä. Nykyisessä oli alkupalkkana joku 1700€-1800€/kk ja nykyään jotain 1900 paikkeilla ja samat palkat kilpailijoilla on Uudellamaallakin. Mutta täällä ny saakin neljällä sadalla jo pienen kaksionkin vuokrattua.

Mutta koska toi oli niin lyhyt pesti, niin ole ainakaan iha jokaiseen työhakemukseen/CV:ehen lisännyt kun saattaisi työnantaja kysellä/ihmetellä ja se ei olis tietysti kivaa.
Se voi olla viisainta jättää tuollainen pois papereista, kun herkästi työhaastattelijat soittelevat viimeisimpään työpaikkaan. Aika malttamattomia ovat työhönopastuksen suhteen olleet, jos jo viiden päivän jälkeen todenneet, ettei tule mitään.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Hmm, mun mielestä kahdella tonnilla kuussa elää ihan kohtalaisesti pk-seudullakin. Olen muutamana viime vuonna ollut kesät töissä ja talvet koulussa, ja kesän jäljiltä on aina jäänyt jonkun verran säästöönkin vähän yli kahden tonnin kuukausipalkasta. Tosin en esimerkiksi omista autoa tai vastaavaa rahareikää ja asun opiskelijakämpässä, mutta toisaalta en ole pahemmin sniiduillutkaan. Ehkä mä sitten tyydyn vähään.

Sue_me

Well-known member
Hmm, mun mielestä kahdella tonnilla kuussa elää ihan kohtalaisesti pk-seudullakin. Olen muutamana viime vuonna ollut kesät töissä ja talvet koulussa, ja kesän jäljiltä on aina jäänyt jonkun verran säästöönkin vähän yli kahden tonnin kuukausipalkasta. Tosin en esimerkiksi omista autoa tai vastaavaa rahareikää ja asun opiskelijakämpässä, mutta toisaalta en ole pahemmin sniiduillutkaan. Ehkä mä sitten tyydyn vähään.
Sama mulla kouluaikoina kun asuin Tampereella. Tuhlasin melko maltilla talvet, joskin pakolliset menotkin ovat opiskelijoilla pienemmät.

Palkka ei ollut ihan noin iso, mutta Tampereen halvemmat vuokrat kompensoi tuota erotusta.

Joni

Well-known member
Sa
Palkka ei ollut ihan noin iso, mutta Tampereen halvemmat vuokrat kompensoi tuota erotusta.
Siksi olen monesti miettinyt muuttamista Treelle. Siellä asuu varmaan pk-seudun jälkeen eniten kavereita(Puolet naispuolisia). Muutenkin vaikuttaa rennolle kaupungille ja ei niin nirsoja näytä olevan liikenteessä kuin niin "ihanalla" pk-seudulla. :yuck: Maisemat järvineen ja puistoineen on omaa luokkaansa myös.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.