Vanhempiensa luona asuva aikuinen

• Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Koulutuksen osalta täällä tosiaan on hyvät mahdollisuudet, sen puolesta kyllä tervetuloa.
Työpaikkoja onkin sitten vähän vähemmän, eli jos haet ensisijaisesti duunia niin Tampere tuskin on kovinkaan hyvä valinta. ...
En mä nyt usko Tampereen alueen ja pääkaupunkiseudun poikkeavan paljonkaan toisistaan suhteessa väestömääriin.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Jouduit vuokrafirman kusettamaksi oikeastaan. Nykyään on erittäin harvassa työt, joita osaisi heti, vaikka pohjakoulutus olisikin kohdallaan. Vaatii perehdyttämistä ja perehtymistä ennenkuin sujuu. Kuvaamassasi tapauksessa ihmisiä vuokraava firma teki virheen. Ehkäpä myös DHL, jos olettivat saavansa heti valmista halvalla.
Vuokrafirman intresseihin ei pitäisi kuulua huonon rekrytoinnin tekeminen itse, puhumattakaan sen välittämisestä asiakkaalle. Asiakas voi toki laiskuuttaan tai arpajaismielessä speksata tarpeensa ja tsekata mahdolliset vaihtoehdot vähän leväperäisemmin kuin itse suorittamassaan haussa. Harvoin senkään etuihin kuitenkaan kuuluu niin paskat rekryt, että viidessä päivässä näkee, ettei tästä tule mitään.

Voi olla, että tässä on vaan nähty niin selvästi, että tuote vaan ei kertakaikkiaan vastaa sitä mitä on haettu. Morjens näkemiin.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Voi olla, että tässä on vaan nähty niin selvästi, että tuote vaan ei kertakaikkiaan vastaa sitä mitä on haettu. Morjens näkemiin.
Despoottina mulkkuna olen useinkin pyörittänyt vuokrafirman tarjontaa pari päivää, kunnes olen tilanteen todettuani ilmoittanut ettei nyt ole enää hommia ja seuraavaksi aamuksi uutta tilalle. Tosin mun tarjoamat hommat on olleet suht yksinkertaisia mutta useimmiten kiireellisiä, joten laiskoja tai täysin hoomoilasia ei kauaa ehdi katsella. Vastaavasti vastaantulleita hyviä tyyppejä on pidetty pitkäänkin välillä puoliväkisinkin hommia keksittäessä seuraavaa resurssipulaa odotellen ja kyselty samaa kaveria seuraavalla työmaalla. Jokusta olen esittänyt omille listoille palkattavaksikin, mutta firman työntekijöiden rekry tuntuu olevan todella varpaillaan. Ne on nää raksahommat välillä tällaisia.

Kokemusta on kyllä siitä, että vuokrafirmat ei juurikaan katsele mitä tyyppejä sieltä lähetetään tai tunne työntekijöitään. Karskiksi kantomieheksi tilattuja kavereita on tullut Jonia rimpulammassa kategoriassa ja alapohjasta styroksi- ym. rojua siivoamaan tilattuja pieniä kavereita tilatessa on tullut sitten niitä kolmemetrisiä ja kakssataakilosia karhuja. Puhumattakaan sitten niistä vähän spesiaaleimmista hommista. Veikkaan, että Joni ei ollut sitä mitä etsittiin ja sen huomasi siinä muutamassa päivässä. Jossain toisessa hommassa onnaa sitten paremmin.

Yrittävä oppii ja hyville tekijöille useimmiten löytyy hommia. Ei pidä itseään töillä tappaa, mutta tasaisesti täytyisi tehdä. Jos vuokrafirman kautta aikoo töitä tehdä, niin kannattaa ihan tosissaan sinnekin päin koittaa kertoa, mitä osaa, mitä ei ja minkälaiset hommat tuntuu omilta. Saaattaa säästyä pettymyksiltä.

Viimeksi muokattu:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Despoottina mulkkuna olen useinkin pyörittänyt vuokrafirman tarjontaa pari päivää, kunnes olen tilanteen todettuani ilmoittanutt ettei nyt ole enää hommia ja seuraavaksi aamuksi uutta tilalle. Tosin mun tarjoamat hommat on olleet suht yksinkertaisia mutta useimmiten kiireellisiä, joten laiskoja tai täysin hoomoilasia ei kauaa ehdi katsella. Vastaavasti vastaantulleita hyviä tyyppejä on pidetty pitkäänkin välillä puoliväkisinkin hommia keksittäessä seuraavaa resurssipulaa odotellen ja kyselty samaa kaveria seuraavalla työmaalla. Jokusta olen esittänyt omille listoille palkattavaksikin, mutta firman työntekijöiden rekry tuntuu olevan todella varpaillaan. Ne on nää raksahommat välillä tällaisia.

Kokemusta on kyllä siitä, että vuokrafirmat ei juurikaan katsele mitä tyyppejä sieltä lähetetään tai tunne työntekijöitään. Karskiksi kantomieheksi tilattuja kavereita on tullut Jonia rimpulammassa kategoriassa ja alapohjasta styroksi- ym. rojua siivoamaan tilattuja pieniä kavereita tilatessa on tullut sitten niitä kolmemetrisiä ja kakssataakilosia karhuja. Puhumattakaan sitten niistä vähän spesiaaleimmista hommista. Veikkaan, että Joni ei ollut sitä mitä etsittiin ja sen huomasi siinä muutamassa päivässä. Jossain toisessa hommassa onnaa sitten paremmin.

Yrittävä oppii ja hyville tekijöille useimmiten löytyy hommia. Ei pidä itseään töillä tappaa, mutta tasaisesti täytyisi tehdä. Jos vuokrafirman kautta aikoo töitä tehdä, niin kannattaa ihan tosissaan sinnekin päin koittaa kertoa, mitä osaa, mitä ei ja minkälaiset hommat tuntuu omilta. Saaattaa säästyä pettymyksiltä.
Varmasti joka lähtöön löytyy kikkailijaa. Kuka minkäkin järkeväksi näkee. Itse käytän vuokrafirmojen tyyppejä vain sillä meiningillä, että n. puolen vuoden - vuoden jälkeen palkkaan omaksi. Eli panostan myös siihen mitä haen ja vuokrauunot tietävät, mitä kannattaa edes tarjota. Ei ola aikaa eikä varaa kouluttaa virherekryjä.

Raksahommathan lienee lähtökohtaisestikin usein projektiluontoisia puristuksia, joissa äijien pitäis olla valmiita ammattilaisia. Timpuri on timpuri, vaikka oliskin vuokratimpuri. Periaatteessa. Totuus voi tosiaan olla kai mitä vaan.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Varmasti joka lähtöön löytyy kikkailijaa. Kuka minkäkin järkeväksi näkee. Itse käytän vuokrafirmojen tyyppejä vain sillä meiningillä, että n. puolen vuoden - vuoden jälkeen palkkaan omaksi. Eli panostan myös siihen mitä haen ja vuokrauunot tietävät, mitä kannattaa edes tarjota. Ei ola aikaa eikä varaa kouluttaa virherekryjä.

Raksahommathan lienee lähtökohtaisestikin usein projektiluontoisia puristuksia, joissa äijien pitäis olla valmiita ammattilaisia. Timpuri on timpuri, vaikka oliskin vuokratimpuri. Periaatteessa. Totuus voi tosiaan olla kai mitä vaan.
Jatka on perseauki!! Ei ole varaa maksaa sosiaalimaksuja!! Hahaaaa!!

KONKKAAN!!!

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna

Ehkä hieman eri lähtökohdista hommaa tosiaan katsellaan ja tavallaan olet oikeassa. Tosin meillä ne oikeat ammattilaiset jotka osaavat asiansa katoavat yleensä viimeistään parin kuukauden jälkeen ryypiskelemään. Lienee useimmiten se syykin, miksi muuten kova ammattilainen on vuokrafirman listoilla. Mitenkäs ne vuokrafirmat muuten tykkäävät sulle parhaita tyyppejään lähetellä, jos varastat niiden parhaat rahasammot pois heidän listoiltaan? :D

jjv

Arschloch

Mä en nyt tajunnu miks käytät vuokrafirmoja etkä palkkaa ite määräaikaisia? Meille on kerran otettu vuokratyöläinen ja tuli kuulemma niin kalliiks ettei toistu. Ihmekös tuo ku kaverin alkupalkkakin oli suurempi ku meidän kokeneimpienkaan. Koskaan ei tullu selitystä miks se otettiin.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Mä en nyt tajunnu miks käytät vuokrafirmoja etkä palkkaa ite määräaikaisia? Meille on kerran otettu vuokratyöläinen ja tuli kuulemma niin kalliiks ettei toistu. Ihmekös tuo ku kaverin alkupalkkakin oli suurempi ku meidän kokeneimpienkaan. Koskaan ei tullu selitystä miks se otettiin.
Määräaikainen työsuhde on erittäin vaikea katkaista kesken.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Sillon kerran kun otin Mehen duuniin tein sille kolmen kuukauden määräaikasen sopparin neljän kuukauden koeajalla.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Ehkä hieman eri lähtökohdista hommaa tosiaan katsellaan ja tavallaan olet oikeassa. Tosin meillä ne oikeat ammattilaiset jotka osaavat asiansa katoavat yleensä viimeistään parin kuukauden jälkeen ryypiskelemään. Lienee useimmiten se syykin, miksi muuten kova ammattilainen on vuokrafirman listoilla. Mitenkäs ne vuokrafirmat muuten tykkäävät sulle parhaita tyyppejään lähetellä, jos varastat niiden parhaat rahasammot pois heidän listoiltaan? :D
Älä jaksa siinä lässyttää. Itse olet mulkku jätkä ja alkoholisti.

jjv

Arschloch
Alle kahdeksan kuukauden määräaikaisissa koeaika saa olla puolet sopimuksen pituudesta. Ja koeajallahan voi potkia pois ilman syytä ja ottaa toisen tilalle

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Eiku ihan tosissaan. Jonilla vaikuttaa kuitenkin olevan ihan selväpäisiäkin live-kavereita. Ymmärtääkseni ainakin hahmokkeet Wope ja Nipzyyz ovat samoilta nurkilta, joten mitä jos ottaisitte Jonin vaikka juoksulenkille mukaan?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.