Viisurinpoistorapo

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Alienithan yleensä asentaa kaikki spykikareet takimmaisiin hampaisiin, joten jo ihan siksi kannattaa ne poistattaa.

Muistakaa muistuttaa hammaslääkäriä että hampaat laitetaan tämän vuoksi elektroniikkajätteisiin. Kierrätys ennen kaikkea!

72

Well-known member
Tota noin......hui!

25-vuotias kalifornialainen mies on kuollut viisaudenhammasleikkauksen aikana syntyneiden komplikaatioiden seurauksena.

Fox Newsin mukaan mieheltä oltiin poistamassa kahta viisaudenhammasta, kun mies alkoi yskiä kesken leikkauksen.

Miehen perheen mukaan 25-vuotiaalle annettiin leikkauksen aikana Propofol-nukutusainetta ja miehen sydän pysähtyi.

Fox Newsin tietojen mukaan miehen hengitysteistä löytyi lisäksi pala sideharsoa.

Kuolleen miehen sairaanhoitajasisar tutki miehen sairaalapapereita ja havaitsi, että veljelle oli annettu ainakin kuusi annosta rauhoittavia aineita.

- Puhuin hoitajalle sairaalassa, ja sen perusteella, mitä he kertoivat minulle, hänelle annettiin liikaa nukutusainetta, sisko kertoi.

Perhe aikoo ryhtyä oikeustoimiin.

Proppfol-nukutusaine sai runsaasti julkisuutta muutama vuosi sitten, kun sen todettiin olleen osallisena poptahti Michael Jacksonin kuolemassa.

(IS)

Joni

Well-known member
Joo valitettavaa. Vajaa pari vuotta sitten poistettiin kerralla loput 3 viisuria ja onneksi selvisin hengissä vaikka pari viikkoa kärsittiinkin senjälkeen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kausi-influenssaan kuolee vuosittain Suomessa parisen tuhatta ja sairaalabateereihin vuonna 2005 euroopassa 17000 ihmistä.

Että siihen nähden yksi hoitovirhe on aika vähän. Tosiasiassahan hoitovirheisiin kuolee Suomessakin satoja vuodessa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Niin siis tolla kuolemallahan ei ole varsinaisesti mitään tekemistä viisaudenhampaan poistamisen kanssa vaan sen aiheutti Propofolin yliannostus. Multa on kaikki viisaudenhampaat poistettu ja ihan ilman Propofolia tahi muita nukutusaineita, puudutuspiikkiä toki lyötiin ikeniin, kuvittelisin tämän olevan se normiproseduuri. Nukutusaineita lähinnä kai niille, jotka a) pelkäävät kuollakseen tai gee) joilla on hampaan juuret sen verran solmussa, ettei niitä hampaita pelkästään repimällä saa suusta ilman, että tulis puol päätä mukana.

Propofolista mulla on muuten kokemusta reilun vuoden takaa. Aika saamarin nopeatehoinen aine, parissa minuutissa alkoi kieli tuntua lyijynraskaalta ja korkeintaan minuuttia myöhemmin olikin sitten jo taju pois. Kolmisen varttia myöhemmin heräsin, kun nuori ja nätti hoitajatyttö silitteli käsivartta ja herätteli :eek: En tullu kysyneeksi, että ruiskivatko suoneen jotain muuta mönjää, jolla sitten herättelivät vai oliko annostus vaan just sen kokoinen, että se riitti vajaaksi tunniksi. Olo oli kyllä sitten loppupäivän semmonen kuin olis ollu pienessä sievässä kokoajan, teoriassa olisin varmaan autolla kotiin saakka päässyt, mutta kun tiesin etukäteen, että on kiellettyä enkä nyt muutenkaan ole välttämättä halukas ottamaan turhia riskejä, niin en tietenkään ryhtynyt edes kokeilemaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulla kanssa puudutusaineilla poistettiin visurit. Alahampaat oli sen verran luussa kiinni, että piti ensin siinä paikoillaan ollessaan taltalla halkoa se hammas pienempiin osiin.:eek:

Juu, sattui ja sattui seuraavana yönäkin, mutta nyt on jo parempi.

Hampaan paikkauksissakin olen viimeiset vuodet (10 v.) jättänyt ottamatta puudutusta ollenkaan. Antaa saatana sattua, siinäpä saa rähjä hammas vähän kidutusta kun on kiusannut. On nimittäin vittumaista olla turpa tunnottomana useamman tunnin, kun sietää kipua pari minsaa.:ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mulla kanssa puudutusaineilla poistettiin visurit. Alahampaat oli sen verran luussa kiinni, että piti ensin siinä paikoillaan ollessaan taltalla halkoa se hammas pienempiin osiin.:eek:

Juu, sattui ja sattui seuraavana yönäkin, mutta nyt on jo parempi.

Hampaan paikkauksissakin olen viimeiset vuodet (10 v.) jättänyt ottamatta puudutusta ollenkaan. Antaa saatana sattua, siinäpä saa rähjä hammas vähän kidutusta kun on kiusannut. On nimittäin vittumaista olla turpa tunnottomana useamman tunnin, kun sietää kipua pari minsaa.:ahem:
Juu en ota minäkään puudusta, paitti jos hammaslääkäri sanoo, että nyt on pakko. Esim. juurihoito ilman puudutusta olis varmaan aika haastavaa puuhaa niin potilaalle kuin lekurillekin :eek!::eek!::eek!:

Noista hammaslääkärien käyttämistä puudutusaineista tosin sen verran, että ovat vuosien aikana selvästi parantuneet, nykyään parhaassa tapauksessa onnistuvat puuduttamaan vain sen krittisen kohdan ilman, että olis koko turpa kuminaamarina seuraavat tunnit ja tuntuis myös, että se vaikutus ei mun mielestä nykyään kestä enää niin kauaa kuin aiemmin (10 vuotta sitten). Riippuu tottakai aina vähän siitä mitä ja kuinka laajalti joudutaan puuduttamaan kuten varmasti myös hammaslääkärin taidoista. Mutta joo siis jos kyse on ihan tavallisesta hampaan paikkauksesta porauksineen, niin muista koskaan puudutusta tarvinneeni vaikka usein on hyväntahtoisesti tarjottukin, se mahdollinen kipu on kuitenkin niin lyhytaikaista, että kyllä sen kestää.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olkapään leikkauksessa etsivät sen hermon sähkön kanssa (meni vähän huti, niin rupes vatsalihas väpättämään) ja sitten puuduttivat sen hermon, joka oli tuolla olkapäässä. Siitä huolimatta 2 sormea liikkui koko ajan. Eli aika tarkkaa ja tehokasta hommaa on.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olkapään leikkauksessa etsivät sen hermon sähkön kanssa (meni vähän huti, niin rupes vatsalihas väpättämään) ja sitten puuduttivat sen hermon, joka oli tuolla olkapäässä. Siitä huolimatta 2 sormea liikkui koko ajan. Eli aika tarkkaa ja tehokasta hommaa on.
Mulla oli kerran joku hermo kyynärpäässä jumissa ja seuraus oli se, että oikeen käden sormista (muistaakseni) pikkurilli oli puutunut sekä myös nimettömästä puolet (se pikkurillin puoleinen sivu) eli jos oli sulla samat sormet kyseessä, niin epäilemättä oli sitten juuri tuo hermo se, jota ei puudutettu.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Mielipidekysymyksiä. Itse siedän paremmin parin tunnin tunnottomuutta kuin parin minuutin sietämätöntä kipua. Asia olisi varmaan eri, jos hampaiden paikkauksia tulisi vain silloin tällöin. Mulla on vaan käynyt huono tuuri ja vaikka hoidan hampaitani hyvin niin reikiä tulee. Hampaitani on paikattu elämäni aikana varmaan yli 100 kertaa, joten kyllä sen kivun haluaa minimoida.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulla oli kerran joku hermo kyynärpäässä jumissa ja seuraus oli se, että oikeen käden sormista (muistaakseni) pikkurilli oli puutunut sekä myös nimettömästä puolet (se pikkurillin puoleinen sivu) eli jos oli sulla samat sormet kyseessä, niin epäilemättä oli sitten juuri tuo hermo se, jota ei puudutettu.
Näin tais olla.