CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15034
Laitetaan sitten tallien ja kuljettajien mietteitä Dallasin kilpailusta. Tässä niitä tulee:
Brabham: Aiemmin auton nokkaan sijoitettu öljynjäähdytin sijoitettiin uudelleen, mutta sen seurauksena perjantaina auton ajettavuus sotkeutui kokonaan. Lauantaihin mennessä öljynjäähdytin oli sijoitettu entiselle paikalleen, mutta huono rata esti Corrado Fabia ja Nelson Piquetia parantamasta aikojaan. Piquetin kilpailun pilasi hyvin pitkälle vaurioitunut kaasutin. Lopulta se hajosi Piquetin ollessa kuudennella tilalla.
Piquetin keskeyttäessä brasilialaisen mahdollisten mestaruushaaveiden kannalta pisteettömyys oli kova paikka. Voitolla Piquet olisi voinut kiriä McLarenia paljonkin kiinni, mutta nopeille radoille tultaessa loppukauden osalta mestaruushaaveet ovat todennäköisesti turhaa unelmaa McLarenin ylivoiman takia. Tosin hekin jäivät pisteittä Dallasissa. Fabin tilapäisajoista Dallasin kilpailu oli tähän asti nähdyistä paras. Vaikka Fabi jäikin pisteittä. Fabin veljeksistä nuoremmalla on vielä 4 kilpailua jäljellä. Toivottavasti niistä tulee myös pisteitä.
Tyrrell: Huono viikonloppu muuttui murheelliseksi sillä hetkellä kun Martin Brundle loukkaantui. Talli tarvitsee melkein koko loppukauden ajaksi toisen kuljettajan kehiin. Vähintään Itävaltaan asti ja pisimmillään lähes Portugalin Estorilin viikonloppuun saakka joskin todennäköisemmin vain uudelle Nürburgringille asti. Danny Sullivanilla olisi kaikkein helpoin paikka tulla, mutta hän ajaa Indycarissa pääsääntöisesti ja korvausajot koskevat pääsääntöisen hyväksytysti vain Hockenheimia vajaan kuukauden kuluttua. Silloin hän korvaa Stefan Bellofin.
Bellofin osalta Dallasin kilpailu meni pilalle hyvän alun jälkeen jälleen lähinnä yliyrittämisen takia. Bellof ohitti kolme autoa lähdössä, mutta keskeytti jo yhdeksän kierroksen jälkeen. Kauden viimeinen reaalinen mahdollisuus jopa voittoon asti meni tässä ilman jotain todella suurta ihmettä. Samalla talli on vaikeuksissa Detroitin vesitankkikohun kanssa.
Williams: Talli lähti uhkapelilinjalle palatessaan vanhoihin säätöihin vuosien takaa ja se suurena ihmeenä tuotti myös tulosta. Keke Rosberg oli päivän nimi Dallasissa ja voitosta nautittiin. Rosbergin ajo meni suurin piirtein näin: Ensimmäisellä kierroksella hän oli seitsemäs, toisella kuudes kun Ayrton Senna ajoi ulos radalta, viides kierroksella 11, neljäs kierroksella 13 ohitettuaan Niki Laudan, kolmas kierrosta myöhemmin ohitettuaan ensimmäisen kerran Elio de Angeliksen, toinen kierroksella 18 ohitettuaan italialaisen lopullisesti ja kierroksella 35 Rosberg pääsi johtoon.
Tällä välin Alain Prost ohitti hänet kerran parin kierroksen ajaksi, mutta muutoin Rosberg piti toisen sijansa ja pääsi myös johtoonkin. Rosberg myös kiitti päätöstään ottaa teräsjarrut Dallasin vaikealle radalle. Prost ja Lauda ottivat hiilikuitujarrut ja niiden loputtua ulosajo oli selviö heille toisin kuin Rosbergille. Talli saavutti Dallasissa tärkeitä valmistajien pisteitä ja mikäli Keke edes jotenkin onnistuisi voittamaan suosikkiradallaan Brands Hatchissa niin sen jälkeen voitaisiin vielä hyvin pienesti puhua mestaruuden saavuttamisesta.
Viimeinen todella hyvä tilaisuus sille on laskettu Dallasin voiton myötä sillä Hondan turbomoottori ei ole paras mahdollinen. Jacques Laffiten osalta kisa oli aluksi vaikea, mutta lopussa kiitos seisoi kun hänkin käytti teräsjarruja Rosbergin tapaan eikä kuluttanut niitä muutenkaan kovin paljon.
McLaren: Prost ja Lauda protestoivat ennen kilpailua ja muutenkin ajoivat melko tahdittoman kilpailun. Vaikean Amerikan kisojen sarjan huipensivat tämän kisa keskeytykset hiilikuitujarrujen pettämiseen hyvistä ajoista huolimatta. Ron Dennisin onneksi McLarenit palaavat nyt nopeammille radoille loppukauden ajaksi.
RAM: Philippe Alliot pääsi kilpailuun mukaan, mutta vara-auton olemattomuuden takia hän ei voinut startata kilpailuun. Jonathan Palmer ajoi oikeastaan melkein koko ajan viimeisenä. Ainoa hyvä puoli oli se, että Palmer pysyi seinistä erossa. Hän oli 15:sta ja viimeinen keskeyttäessään. Kallis ja tulokseton viikonloppu.
Lotus: Mansell saavutti jo jonkin aikaa odotetun ja kaivatun paalupaikkansa. Monacon tapaan hän myös johti kilpailua. Lopulta vain väärä rengasvalinta pilasi hänen voittonsa. Toki myös Rosbergin mestarillinen ohitus hänestä vaikutti asiaan. Mansell ei ollut missään vaiheessa kilpailua seitsemättä sijaa huonompi ja yleiskuva Dallasista ja ennen kaikkea rohkea yritys työntää auto maaliin voitti britille paljon uusia kannattajia autourheilumaailmassa. Tempun jälkeen Mansell tarvitsi Sid Watkinsin apua lääkintäkeskuksessa.
Ainoa huono puoli oli tallikaverin ja jossain määrin myös Rosbergin törkeä estely vaikealla radalla missä linjoja ei voinut juuri valita ja de Angelikselle kilpailu oli vaikeampi sytytysvaurioisen moottorin puhdittomuuden takia. Siitä huolimatta 8:s pistesija 9:n kilpailuun on huippusuoritus häneltä. Voi tällä menolla nousta mestaruustaisteluun, mutta voitto ja mielellään pari-kolme sellaista tarvitaan todellisesta mestaruuden voittamisesta puhuttaessa.
ATS: Keskinäiseen syyttelyyn huipentui mahdollisesti hyvinkin paljon pisteitä tarjonnut viikonloppu. Ohjausvaurioinen ATS D7 ei ole mukava ajettava ja sen näki selvästi Dallasissa. Loppukauden osalta tilanne näyttää Manfred Winkelhockin osalta synkältä.
Renault: Potentiaalisesti hyvinkin hieno kilpailu päättyi molemilta seinään osumisella. Derek Warwick johti hetken aikaa kilpailua, mutta ulosajo pilasi potentiaalisesti loistavan kilpailun. Patrick Tambay oli parhaimmillaan vain kuudes ja kisa päättyi seinän kanssa kolisteluun. Dijon-Prenoisin jälkeen talli ei ole saanut ainuttakaan pistettä ja tilanne on erittäin paha.
Jean Sage sai viikonlopun aikana kukistettua tallin nuorempien mekaanikkojen johtaman bensakapinan jonka tarkoituksena olisi ollut vetäyttää talli Brands Hatchista ja syrjäyttää muutenkin tekaistujen syyteiden varjolla Jean Sage tallin johdosta yhdessä Gerard Larroussen kanssa. Bensakapinasta on odotettavissa puhdistuksia Pariisissa eli päitä putoaa niin kapinan osallisilta kuin jopa mahdollisesti ehkä itse järjestelmän puolustajilta. Sen verran armoton on tarvittaessa Renault Sportin johtokunta.
Arrows: A7-automallina kärsii vakavasta ohjauksen jäykkyydestä ja sitä on vaikeaa säätää. Lisäksi mekaanisesti auto on huono. Thierry Boutsen oli tosin kilpailussa lähdön jälkeen jo 16:sta ja myöhemmin parhaimmillaan 9:s. Moottorin hajoaminen yhdessä ulosajon yhteydessä vei häneltä mahdolliset pisteet. Marc Surer oli parhaimmillaan myös 9:s, mutta huonoimmillaan 13:sta kilpailun aikana alun jälkeen. Ulosajo vei menestyksen rippeet häneltäkin.
Toleman: Senna jatkoi taas paremmista kehitysosista ja henkilöriidoista huolimatta itsensä vakuuttamista ensi kautta ajatellen tallipäälliköiden silmissä. Hän oli kuudes Virallisissa Harjoituksessa. Kolaristakin huolimatta. Tallikaveri Johnny Cecotto sai ajella vanhoilla kehitysosilla ja vielä vara-autolla kolarin jälkeen. Cecotto oli 15:sta Virallisissa Harjoituksessa. Senna kuitenkin oli aivan liian itsevarma asenteeltaan kilpailussa ja pilasi kilpailunsa heti turhalla alkukierrosten ohitusyrityksellä ja ulosajolla.
Sitten tuli toinen ulosajo ja 10 sekunnin päämäärätön pyöriminen radalla ennen oikeaa suuntaa. Siinä vaiheessa Senna oli viimeisenä joskin vain pienen hetken. Lopulta oli vaikeuksissa Cecotton kanssa ja keskeytti 14:sta sijalta eli viimeiseltä. Cecotto oli ehkä Dallasissa parempi kuin Senna pitkin hampain sanottuna, mutta hänenkin olisi pitänyt varikkokäynnin jälkeisen huippuohitusten jälkeen ylemmässä keskikastissa osata rauhoittaa menoa eikä yrittää liikaa. Toki Sennan ja monen muun kuljettajan kuten Huub Rothengatterin näyttävä ohitus radan ahtaimmassa shikaanissa antaa vähän miehelle anteeksi.
Loistavan alun jälkeen vauhti kuitenkin tippui ja Cecotto oli vasta 16:sta keskeyttäessään.
Spirit: Rothengatter pysyi seinistä erossa Dallasissa ja meno oli hidasta, mutta vakaata. Lopulta bensavuoto pilasi hänen kilpailunsa. Selkä paloi pahasti, mutta Sid Watkins osasi sen hoitaa kuntoon.
Alfa Romeo: Melkoinen katastrofi. Eddie Cheever luisteli seinään 11:sta tilalta kierroksella 8 ja Riccardo Patrese ajoi ulos kierroksella 12. Patrese oli 17:sta keskeyttäessään. Sen pituinen se.
Osella: Mahtava viikonloppu pieneltä tallilta! Piercarlo Ghinzani ajoi Osellan resursseihin nähden parhaimman mahdollisen sijoituksen Dallasissa ja on maksukuskin asemasta huolimatta kehittynyt valtavasti kuljettajana alkuaikoihin nähden. Pistesija sen viimeistään todistaa. Kaverilla riitti myös sisua ottaa pidempi varikkokäynti ja vesihuuhtelu kuin, että hän olisi ajanut ilman virkistystä kisan loppuun asti ja pyörtynyt kuten Mansell.
Ligier: Detroitin romurallista ei Andrea de Cesaris oppinut nähtävästi paljonkaan. Joskin Virallisen Harjoituksen ajoi suorastaan uskomattoman varovasti. Oli 16:sta kun Francois Hesnault oli 19:sta. Hesnault vaikutti aloittavan kilpailunsa hyvin, mutta Ghinzani pilasi sen kolaroimalla hänet pois radalta. Italialainen keskeytti ulosajoon taisteltuaan lähinnä sijoista 10-12 koko päivän ajan.
Ferrari: Aluksi kaikki näytti menevän päin katastrofia, mutta lopussa kiitos seisoi. Rene Arnoux'n metallinen orhi nimeltä 126C4 jäi lähtöruutuun ja hän joutui starttaamaan viimeisenä. Arnoux pääsi 10:llä kierroksella jo kymppipaikalle ja varmisti sen kierroksella 15. Myöhemmin kierrokseen 39 mennessä oli jo viides. Huippuluokan ohitusnäytöksen järjestänyt ranskalainen oli lopulta toinen ja erittäin ansaitusti. Michele Alboreton kisa oli vaikeampi. Alboreto ajoi seiskapaikalla kierrokset 2-4 kunnes osui seinään ja se vaurioitti ripustuksen. Ohjausvaurioisella Ferrarilla Alboreto yritti tehdä sen mitä vain tehtävissä oli. Hän kävi myös varikolla hieman puolenvälin jälkeen, mutta se ei auttanut. Siitä huolimatta hän oli kuudentena kierroksella 49, mutta kolaroi itsensä silti ulos kilpailusta kierroksella 54. Ruusuja ja oratuomen marjoja kasvoi siis Dallasin kilpailun osalta La Famiglian viinitarhassa.
Brabham: Aiemmin auton nokkaan sijoitettu öljynjäähdytin sijoitettiin uudelleen, mutta sen seurauksena perjantaina auton ajettavuus sotkeutui kokonaan. Lauantaihin mennessä öljynjäähdytin oli sijoitettu entiselle paikalleen, mutta huono rata esti Corrado Fabia ja Nelson Piquetia parantamasta aikojaan. Piquetin kilpailun pilasi hyvin pitkälle vaurioitunut kaasutin. Lopulta se hajosi Piquetin ollessa kuudennella tilalla.
Piquetin keskeyttäessä brasilialaisen mahdollisten mestaruushaaveiden kannalta pisteettömyys oli kova paikka. Voitolla Piquet olisi voinut kiriä McLarenia paljonkin kiinni, mutta nopeille radoille tultaessa loppukauden osalta mestaruushaaveet ovat todennäköisesti turhaa unelmaa McLarenin ylivoiman takia. Tosin hekin jäivät pisteittä Dallasissa. Fabin tilapäisajoista Dallasin kilpailu oli tähän asti nähdyistä paras. Vaikka Fabi jäikin pisteittä. Fabin veljeksistä nuoremmalla on vielä 4 kilpailua jäljellä. Toivottavasti niistä tulee myös pisteitä.
Tyrrell: Huono viikonloppu muuttui murheelliseksi sillä hetkellä kun Martin Brundle loukkaantui. Talli tarvitsee melkein koko loppukauden ajaksi toisen kuljettajan kehiin. Vähintään Itävaltaan asti ja pisimmillään lähes Portugalin Estorilin viikonloppuun saakka joskin todennäköisemmin vain uudelle Nürburgringille asti. Danny Sullivanilla olisi kaikkein helpoin paikka tulla, mutta hän ajaa Indycarissa pääsääntöisesti ja korvausajot koskevat pääsääntöisen hyväksytysti vain Hockenheimia vajaan kuukauden kuluttua. Silloin hän korvaa Stefan Bellofin.
Bellofin osalta Dallasin kilpailu meni pilalle hyvän alun jälkeen jälleen lähinnä yliyrittämisen takia. Bellof ohitti kolme autoa lähdössä, mutta keskeytti jo yhdeksän kierroksen jälkeen. Kauden viimeinen reaalinen mahdollisuus jopa voittoon asti meni tässä ilman jotain todella suurta ihmettä. Samalla talli on vaikeuksissa Detroitin vesitankkikohun kanssa.
Williams: Talli lähti uhkapelilinjalle palatessaan vanhoihin säätöihin vuosien takaa ja se suurena ihmeenä tuotti myös tulosta. Keke Rosberg oli päivän nimi Dallasissa ja voitosta nautittiin. Rosbergin ajo meni suurin piirtein näin: Ensimmäisellä kierroksella hän oli seitsemäs, toisella kuudes kun Ayrton Senna ajoi ulos radalta, viides kierroksella 11, neljäs kierroksella 13 ohitettuaan Niki Laudan, kolmas kierrosta myöhemmin ohitettuaan ensimmäisen kerran Elio de Angeliksen, toinen kierroksella 18 ohitettuaan italialaisen lopullisesti ja kierroksella 35 Rosberg pääsi johtoon.
Tällä välin Alain Prost ohitti hänet kerran parin kierroksen ajaksi, mutta muutoin Rosberg piti toisen sijansa ja pääsi myös johtoonkin. Rosberg myös kiitti päätöstään ottaa teräsjarrut Dallasin vaikealle radalle. Prost ja Lauda ottivat hiilikuitujarrut ja niiden loputtua ulosajo oli selviö heille toisin kuin Rosbergille. Talli saavutti Dallasissa tärkeitä valmistajien pisteitä ja mikäli Keke edes jotenkin onnistuisi voittamaan suosikkiradallaan Brands Hatchissa niin sen jälkeen voitaisiin vielä hyvin pienesti puhua mestaruuden saavuttamisesta.
Viimeinen todella hyvä tilaisuus sille on laskettu Dallasin voiton myötä sillä Hondan turbomoottori ei ole paras mahdollinen. Jacques Laffiten osalta kisa oli aluksi vaikea, mutta lopussa kiitos seisoi kun hänkin käytti teräsjarruja Rosbergin tapaan eikä kuluttanut niitä muutenkaan kovin paljon.
McLaren: Prost ja Lauda protestoivat ennen kilpailua ja muutenkin ajoivat melko tahdittoman kilpailun. Vaikean Amerikan kisojen sarjan huipensivat tämän kisa keskeytykset hiilikuitujarrujen pettämiseen hyvistä ajoista huolimatta. Ron Dennisin onneksi McLarenit palaavat nyt nopeammille radoille loppukauden ajaksi.
RAM: Philippe Alliot pääsi kilpailuun mukaan, mutta vara-auton olemattomuuden takia hän ei voinut startata kilpailuun. Jonathan Palmer ajoi oikeastaan melkein koko ajan viimeisenä. Ainoa hyvä puoli oli se, että Palmer pysyi seinistä erossa. Hän oli 15:sta ja viimeinen keskeyttäessään. Kallis ja tulokseton viikonloppu.
Lotus: Mansell saavutti jo jonkin aikaa odotetun ja kaivatun paalupaikkansa. Monacon tapaan hän myös johti kilpailua. Lopulta vain väärä rengasvalinta pilasi hänen voittonsa. Toki myös Rosbergin mestarillinen ohitus hänestä vaikutti asiaan. Mansell ei ollut missään vaiheessa kilpailua seitsemättä sijaa huonompi ja yleiskuva Dallasista ja ennen kaikkea rohkea yritys työntää auto maaliin voitti britille paljon uusia kannattajia autourheilumaailmassa. Tempun jälkeen Mansell tarvitsi Sid Watkinsin apua lääkintäkeskuksessa.
Ainoa huono puoli oli tallikaverin ja jossain määrin myös Rosbergin törkeä estely vaikealla radalla missä linjoja ei voinut juuri valita ja de Angelikselle kilpailu oli vaikeampi sytytysvaurioisen moottorin puhdittomuuden takia. Siitä huolimatta 8:s pistesija 9:n kilpailuun on huippusuoritus häneltä. Voi tällä menolla nousta mestaruustaisteluun, mutta voitto ja mielellään pari-kolme sellaista tarvitaan todellisesta mestaruuden voittamisesta puhuttaessa.
ATS: Keskinäiseen syyttelyyn huipentui mahdollisesti hyvinkin paljon pisteitä tarjonnut viikonloppu. Ohjausvaurioinen ATS D7 ei ole mukava ajettava ja sen näki selvästi Dallasissa. Loppukauden osalta tilanne näyttää Manfred Winkelhockin osalta synkältä.
Renault: Potentiaalisesti hyvinkin hieno kilpailu päättyi molemilta seinään osumisella. Derek Warwick johti hetken aikaa kilpailua, mutta ulosajo pilasi potentiaalisesti loistavan kilpailun. Patrick Tambay oli parhaimmillaan vain kuudes ja kisa päättyi seinän kanssa kolisteluun. Dijon-Prenoisin jälkeen talli ei ole saanut ainuttakaan pistettä ja tilanne on erittäin paha.
Jean Sage sai viikonlopun aikana kukistettua tallin nuorempien mekaanikkojen johtaman bensakapinan jonka tarkoituksena olisi ollut vetäyttää talli Brands Hatchista ja syrjäyttää muutenkin tekaistujen syyteiden varjolla Jean Sage tallin johdosta yhdessä Gerard Larroussen kanssa. Bensakapinasta on odotettavissa puhdistuksia Pariisissa eli päitä putoaa niin kapinan osallisilta kuin jopa mahdollisesti ehkä itse järjestelmän puolustajilta. Sen verran armoton on tarvittaessa Renault Sportin johtokunta.
Arrows: A7-automallina kärsii vakavasta ohjauksen jäykkyydestä ja sitä on vaikeaa säätää. Lisäksi mekaanisesti auto on huono. Thierry Boutsen oli tosin kilpailussa lähdön jälkeen jo 16:sta ja myöhemmin parhaimmillaan 9:s. Moottorin hajoaminen yhdessä ulosajon yhteydessä vei häneltä mahdolliset pisteet. Marc Surer oli parhaimmillaan myös 9:s, mutta huonoimmillaan 13:sta kilpailun aikana alun jälkeen. Ulosajo vei menestyksen rippeet häneltäkin.
Toleman: Senna jatkoi taas paremmista kehitysosista ja henkilöriidoista huolimatta itsensä vakuuttamista ensi kautta ajatellen tallipäälliköiden silmissä. Hän oli kuudes Virallisissa Harjoituksessa. Kolaristakin huolimatta. Tallikaveri Johnny Cecotto sai ajella vanhoilla kehitysosilla ja vielä vara-autolla kolarin jälkeen. Cecotto oli 15:sta Virallisissa Harjoituksessa. Senna kuitenkin oli aivan liian itsevarma asenteeltaan kilpailussa ja pilasi kilpailunsa heti turhalla alkukierrosten ohitusyrityksellä ja ulosajolla.
Sitten tuli toinen ulosajo ja 10 sekunnin päämäärätön pyöriminen radalla ennen oikeaa suuntaa. Siinä vaiheessa Senna oli viimeisenä joskin vain pienen hetken. Lopulta oli vaikeuksissa Cecotton kanssa ja keskeytti 14:sta sijalta eli viimeiseltä. Cecotto oli ehkä Dallasissa parempi kuin Senna pitkin hampain sanottuna, mutta hänenkin olisi pitänyt varikkokäynnin jälkeisen huippuohitusten jälkeen ylemmässä keskikastissa osata rauhoittaa menoa eikä yrittää liikaa. Toki Sennan ja monen muun kuljettajan kuten Huub Rothengatterin näyttävä ohitus radan ahtaimmassa shikaanissa antaa vähän miehelle anteeksi.
Loistavan alun jälkeen vauhti kuitenkin tippui ja Cecotto oli vasta 16:sta keskeyttäessään.
Spirit: Rothengatter pysyi seinistä erossa Dallasissa ja meno oli hidasta, mutta vakaata. Lopulta bensavuoto pilasi hänen kilpailunsa. Selkä paloi pahasti, mutta Sid Watkins osasi sen hoitaa kuntoon.
Alfa Romeo: Melkoinen katastrofi. Eddie Cheever luisteli seinään 11:sta tilalta kierroksella 8 ja Riccardo Patrese ajoi ulos kierroksella 12. Patrese oli 17:sta keskeyttäessään. Sen pituinen se.
Osella: Mahtava viikonloppu pieneltä tallilta! Piercarlo Ghinzani ajoi Osellan resursseihin nähden parhaimman mahdollisen sijoituksen Dallasissa ja on maksukuskin asemasta huolimatta kehittynyt valtavasti kuljettajana alkuaikoihin nähden. Pistesija sen viimeistään todistaa. Kaverilla riitti myös sisua ottaa pidempi varikkokäynti ja vesihuuhtelu kuin, että hän olisi ajanut ilman virkistystä kisan loppuun asti ja pyörtynyt kuten Mansell.
Ligier: Detroitin romurallista ei Andrea de Cesaris oppinut nähtävästi paljonkaan. Joskin Virallisen Harjoituksen ajoi suorastaan uskomattoman varovasti. Oli 16:sta kun Francois Hesnault oli 19:sta. Hesnault vaikutti aloittavan kilpailunsa hyvin, mutta Ghinzani pilasi sen kolaroimalla hänet pois radalta. Italialainen keskeytti ulosajoon taisteltuaan lähinnä sijoista 10-12 koko päivän ajan.
Ferrari: Aluksi kaikki näytti menevän päin katastrofia, mutta lopussa kiitos seisoi. Rene Arnoux'n metallinen orhi nimeltä 126C4 jäi lähtöruutuun ja hän joutui starttaamaan viimeisenä. Arnoux pääsi 10:llä kierroksella jo kymppipaikalle ja varmisti sen kierroksella 15. Myöhemmin kierrokseen 39 mennessä oli jo viides. Huippuluokan ohitusnäytöksen järjestänyt ranskalainen oli lopulta toinen ja erittäin ansaitusti. Michele Alboreton kisa oli vaikeampi. Alboreto ajoi seiskapaikalla kierrokset 2-4 kunnes osui seinään ja se vaurioitti ripustuksen. Ohjausvaurioisella Ferrarilla Alboreto yritti tehdä sen mitä vain tehtävissä oli. Hän kävi myös varikolla hieman puolenvälin jälkeen, mutta se ei auttanut. Siitä huolimatta hän oli kuudentena kierroksella 49, mutta kolaroi itsensä silti ulos kilpailusta kierroksella 54. Ruusuja ja oratuomen marjoja kasvoi siis Dallasin kilpailun osalta La Famiglian viinitarhassa.
Viimeksi muokattu: