CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15034
Tyrrell talli määräsi 012-auton polttoainenäytteestä ja myös vesitankissa käytettävästä lyijypainosta erillisen tutkimuksen. San Antonion tekninen yliopisto ja SSCA (Yhdysvalloissa ja Kanadassa vaikuttava autourheilukomitea) suorittivat omat tutkimuksensa vesitankista ja lyijypainosta. 13 litraa jäähdytysvettä ja 63,504 kiloa painanut Tyrrell 012-auton lyijytankki säilyivät samanpainoisina koko testin ajan eikä teknisestä näytteestä ilmennyt mitään muuta kuin yhden ainoan prosentin verran polttoainetta tai polttoaineen vastaavaa arvoa lisäaineita.
Lyijyn, rikin ja kumin määrä vesinäytteessä oli mikroskooppisen pieni ja huomattavasti pienempi kuin väitetty 27,5 %:n määrä. Periaatteessa F1:ssä kaudella 1984 kuten myöhemminkin esiintyä erillisiä pieniä näytteitä polttoaineen tai sitä vastaavia lisäaineiden jäämiä ilman rangaistusta mikäli ne vain kyettiin osoittamaan tulleen muualta kuin tankkauksen yhteydessä. Ken Tyrrellin mielestä koko juttu alkoi tuntua traagiselta ja hyvin suuren luokan väärinkäsitykseltä. Sääntökirjaa oli luettu hyvin väärin.
Lyijyn, rikin ja kumin määrä vesinäytteessä oli mikroskooppisen pieni ja huomattavasti pienempi kuin väitetty 27,5 %:n määrä. Periaatteessa F1:ssä kaudella 1984 kuten myöhemminkin esiintyä erillisiä pieniä näytteitä polttoaineen tai sitä vastaavia lisäaineiden jäämiä ilman rangaistusta mikäli ne vain kyettiin osoittamaan tulleen muualta kuin tankkauksen yhteydessä. Ken Tyrrellin mielestä koko juttu alkoi tuntua traagiselta ja hyvin suuren luokan väärinkäsitykseltä. Sääntökirjaa oli luettu hyvin väärin.