Laitetaan sitten vielä kuljettajien mietteitä Brands Hatchin kilpailun jälkeen yhdessä tallien kanssa:
Brabham: Piquet nappasi paalupaikan vaikka ensimmäinen päivä menikin viikonlopusta oikeastaan hukkaan. Johti ensimmäisessä kisassa lähes sen loppuun asti, mutta ns. Toisessa kilpailussa ei johtanut oikeastaan paljon lainkaan. Sen verran suuri oli McLarenin ylivoima ja mahdollisesta voitostakin olisi tullut Lotuksen ja McLarenin pojille paha mieli.
Toisaalta tuomaristonkin mielestä Piquetin renkaanvaihto keskeytyksen aikana oli aivan sääntöjen rajamailla, mutta olisihan sen tuomariston voinut aina kieltääkin. Ei kieltänyt ja asia oli selvä.
Pysyi kärkikamppailussa tai kolmen parhaan joukossa aina kierrokselle 67 asti jolloin jo jonkin aikaa oikutellut turbomoottori vaurioitui ja Piquetin keskeytys oli jo ennen ruutulippua siinä ja siinä ja harmittavasti jäätiin pisteittä. Pisteet olisivat tulleet erittäin suureen tarpeeseen mestaruuskamppailun kannalta. Fabin kannalta kilpailu oli harmittavan lyhyt. 14:sta ruudusta hän nousi 10:ksi jo ennen keskeytystään, mutta joutui varikolle ennen aikaisesti ja keskeytti. Hän ei olisi voinut edes startata kilpailuun uudelleen.
Tyrrell: Talli oli kaaoksessa Detroitin vesitankkaus-skandaalin takia. 012 oli Brandsin nopeissa mutkissa jopa surkean huono ajoittain. Toista olisi ollut vielä viime kaudella. Danny Sullivan ei ajanut Martin Brundlen loukkaannuttua Tyrrelliä vaan hänen paikallaan sitä ajoi Stefan Johansson.
Johansson oli välittömästi nopeampi kuin Bellof ja se on ainakin osoitus ruotsalaisen lahjakkuudsta. Johanssonin kisa päättyi ensimmäisen mutkan kolariin ja siitä seuranneessen varikkostoppiin. Bellof taas nousi hyvän lähdön ja keskeytysten jälkeen 19:sta ja oli 17:sta kun uusintalähtö tapahtui. Bellofin kisa sujui huonosti, Hesnault ohitti hänet näyttävästi ja tavallisuudesta poiketen Bellof ei edes vastannut taistoon. Surkeutta lisäsi liian aikaisin tehty vesitankkaus ja yleensäkin koko viikonloppu oli masentava. 11:sta sija maalissa ei paljon lämmittänyt nuorta saksalaista.
Williams: Lähinnä Rosbergin sisukkuus hänelle tutulla radalla antoi edes pientä toivoa menestyksestä. Rosbergin osalta tärkeä paikka saavuttaa edes joitakin pisteitä meni välijäähdyttimen letkun hajoamiseen. Laffite ajoi myös jälleen masentavan kilpailun. Laffite oli 15:sta uusintalähdön aikoihin ja hävisi Patreselle ennen keskeytystään yhden sijan verran. Sen pituinen se.
McLaren: Pohjois-Amerikan vaikeuksien jälkeen talli jatkoi alkukaudelta tutulla asenteella. Lauda voitti uransa 23:n voiton ja Prost keskeytti. Laudan ja Prostin mestaruustaistelu alkaa muodostua todella jännittäväksi. Ja ennen kaikkea kahden ehkä sarjan parhaimman kuljettajan väliseksi sinällään.
RAM: Palmer oli kotiradallaan Alliotin edellä, mutta ei kovinkaan vakuuttavasti. Alliot tuhosi autonsa avauskierroksella, mutta Palmer ohitti peräti neljä autoa heti lähdössä, nousi hetkeä myöhemmin Bellofin edelle ja jopa Patresen Alfa Romeon edelle 17:sta.:eek!: Lopulta Palmer ajoi lähempänä viimeisiä sijoja kun Palmerin autosta loppuivat jarrut ja ohjauspyörän vaurioituminen tarkoitti osumaa seinään. Kallis viikonloppu tallille Palmerin hyvästä potentiaalista huolimatta.
Lotus: 95T ei jostain syystä soveltunut lainkaan radalle. Auto ei kääntynyt kunnolla mutkiin, kärsi jatkuvasta aliohjautumisesta ja pidonpuuteesta ja kulutti renkaita edelleen liikaa. Mansellin Virallisen Harjoituksen maksoi käytännössä vaurioitunut vaihdelaatikko vaikka Peter Warrin syyttelyn myötä vian arvioitiin joissakin piireissä taas olleen kuljettajassa.
Mansell oli vaikeuksissa molempien kisojen ajan vaikka toisessa näyttikin pärjäävän paremmin kuin ensimmäisessä. Toisen startin alun jälkeen sijaluvut 9-12 olivat Mansellin arkipäivää ja 11:sta oli sijoitus keskeyttäessä ja de Angelis pärjäsi Mansellia paremmin kilpailussa joskin toisesta startista eteenpäin sijat 4-6 olivat hänelle arkipäivää ja kolmas sija oli ennen Sennan järjestämää kaksintaistelua hänelle jo paras mahdollinen suoritus.
Kun Senna sitten lopulta ohitti hänet niin moottorivaurio oli hänelläkin jo lähes liikaa. Ruutulippu pelasti miehen Piquetin tapaan. Mitään de Angelikselta pois ottamatta voidaan todeta italialaisen olevan todella hyvä ja tasainen kuljettaja. Ero ei ole enää kovin suuri Prostiin. Vain 8 pistettä.
ATS: Manfred Winkelhock oli kerrankin tyytyväinen mies. Günther Schmidt osti viimein toisen D7:n talliin jotta D6 ja Monacosta asti varikoilla seissyt käyttämätön ja romuttunut monokokin raato saadaan viimein pois museoon. Winkelhock ajoi varsin hyvin kilpailun alussa, taisteli Boutsenin ja Fabin kanssa vain ajaakseen ulos radalta ja keskeyttäen.
ATS saattaa ottaa Saksan ja Itävallan kilpailuihin toisen kuljettajan, mutta se saattaa olla suuri virhe sillä talli ei pysty kunnolla hoitamaan edes Winkelhockin autoa. Puhumattakaan sitten kahden auton huollosta.
Renault: Warwick oli eräs päivän nimiä Englannissa. Virallinen Harjoitus sujui hieman paremmin kuin tavallisesti. Warwick oli enimmäkseen sijalla 4 kilpailussa kierrosten 1-38 ajan ennen Prostin ja sittemmin Piquetin ongelmia jotka nostivat hänet toiseksi. Warwickille pisteet ovat ensimmäiset sitten Imolan ja tallille ensimmäiset sitten Dijon-Prenoisin.
Tambayn kisa oli ensimmäisessä lähdössä yhtä vaikea kuin ennenkin, mutta toisen lähdön jälkeen oltiin parhaimmillaan sijalla viisi ja sen jälkeen enimmäkseen sijalla kuusi. Varikkokäynnin jälkeen Tambay oli seiskapaikalla, mutta pian viidentenä. Piquetin vaurioiden tultua Tambay lisäsi vauhtiaan, mutta keskeyttikin itse ja jäi lopulta kahdeksanneksi. Täydellä kisamitalla hän ei olisi hyötynyt mitään ja jäi pisteittä.
Arrows: Boutsen oli todella ilahtunut Virallisen Harjoituksen 12:sta sijasta. Uusi takajousitus on parantanut auton ohjautuvuutta entiseen verrattuna. Ikävä kyllä Surer joutui käyttämään vanhaa takajousitusta ja oli siten hieman huonompi. Toisessa lähdössä Boutsen haastoi jopa Arnouxin sijasta 11, mutta joutui keskeyttämään sijalta 12. Surer oli 14:sta, mutta tallin katastrofaalisen heikko varikkostoppi kierroksella 26 pilasi Surerin vähätkin mahdollisuudet pisteistä. Toisaalta A7 kärsii edelleen kroonisesta aliohjautuvuudesta. Viimeisellä kierroksella Bellof meni Surerin ohi ja sekin harmitti kovasti sveitsiläistä. Toivoa kuitenkin on Arrowsilla.
Toleman ja Ayrton Senna: Vaikea viikonloppu Cecotton loukkaantumisen takia unohtui Sennan loistavan ajon myötä. Nyt ongelmana kuitenkin on, että kukaa ajaa loppukauden Cecotton tilalla?
Spirit: Rothengatter ajoi molempien RAM:n miesten edelle Virallisessa Harjoituksessa ja sitä pidettiin loistosuorituksena. Pirellin heikko Ristijyväinen rengaslaatu antoi periksi hyvin nopeasti jo ensimmäisessä lähdössä. Kilpailun toisessa lähdössä ajeltiin jo viimeisenä. Pysähdys etusiiven vuoksi varikolla kesti jopa tallin omien standardien mukaan liian pitkään. Rothengatter ajoi muutoin hyvän kisan. Ikävä kyllä ei saanut lopputulosta 5 kierrosta kestäneen siiven ja renkaanvaihdon vuoksi.
Alfa Romeo: Turbovauriot aiheuttivat heikot sijat Patreselle ja Cheeverille Virallisessa Harjoituksessa. Lähdön jälkeen Patrese toteutti oman liikkeensä epäonnistuen ja aiheuttaen Cheeverin äkkijarrutuksen myötä epäsuorasti joukkokolarin. Kuljettajat syyttivät kilpailun jälkeen toinen toistaan joukkokolarista mikä kertoo hyvästä tallihengestä lainausmerkeissä. Cheever keskeytti ja Patrese aloitti oman vaikean taistelunsa tuulimyllyjä vastaan. Patrese ohitti ennen kisan pysäytystä Hesnaultin, Bellofin, Palmerin, Ghinzanin ja Surerin.
Patrese pääsi 16:sta ruudusta uusintalähtöön, mutta siinä Patrese oli suuremmissa vaikeuksissa. Patrese ohitti Laffiten, mutta juuttui hyvin pitkäksi aikaa Ghinzanin taakse pääsemättä hänestä ohi. 18 kierrosta kului ennen hänen pääsemistään ohi Ghinzanista. Parhaimmillaan Patrese oli jo 10:s, mutta vaihdelaatikkovaurio iski. 13:sta oli lopputulos. Alfa Romeolle tämä nöyryytys on huhujen mukaan ollut liikaa. 8 kisaa on mennyt enemmän tai vähemmän pisteittä ja se kertoo tallin surkeasta tilanteesta paljon.
Osella: Talli osallistuu loppukauden ajan kahden kuljettajan voimin kilpailuihin. Jo Gartnerin kyvyt osoittavat hänen olevan vähän liiankin nopea rattisankari sillä Gartner osui suoraan seinään lähes hidastamatta yrittäessään väistää kolaria. Gartner oli lyödä myös häntä suihkuttanutta ratavalvojaa sillä kisa oli mennyt pieleen ja nuorukainen kävi kovilla kierroksilla. Ghinzani ajoi todella upean ensimmäisen lähdön ja oli 13:sta uusintaan lähdettäessä. Hän ohitteli useita kuljettajia ja piti Patresen Alfa Romeota pilkkanaan 18 kierrosta ennen väistämätöntä jäämistä hänen taakseen. Lopulta Ghinzani oli yhdeksäs. Vaatimattoman tallin ehdottomasti paras kausi on juurikin tämä kuluva vuosi.
Ligier: Andrea de Cesaris oli parhaimmillaan jäännöspisteessä kiinni ja muutoin lähinnä kasipaikalla taattuna estelijänä kilpailussa. 14:sta kierroksesta lähtien de Cesaris taisteli Alboreton ja Arnouxin kanssa ja esteli heitä kun oli heitä hitaampi. Alboreto ohitti hänet kierroksella 46 ja Arnoux vasta kierroksella 62. Molemmat myös osuivat häneen ja se oli aiheuttaa joukkotappelun kilpailun päätyttyä. Hesnault vuorostaan ajoi varsin vaatimattomasti. Hyvän lähdön jälkeen tippui jatkuvasti ja oli vasta 18:sta uusintalähdössä. Oli lopulta 12:sta keskeyttäessään. Huono viikonloppu kaikkiaan.
Ferrari: Ohjausvauriot Virallisessa Harjoituksessa aiheuttivat molemmille kuljettajille päänvaivaa. Keskikastissa sujui päivä. Toisessa lähdössä Alboreto oli 7:s ja Arnoux 12:sta lähtövalon vaihtuessa vihreäksi. Suurimman osan päivästä he olivat de Cesariksen takana ja Marco Piccinini on riidellyt Guy Ligierin kanssa asiasta myös jälkikäteen. Alboreto oli lopulta viides ja Arnoux kuudes. Piero Lardia tulos ei ole miellyttänyt ollenkaan ja tallin sisällä käydään melkoista saippuaoopperaa muutenkin. Arnoux kun tiettävästi on viettänyt villiä elämää ja nauttinut kiellettyä hedelmää.