Ruudukon takaosassa Tyrrell tuntui olevan vaikeuksissa Vapaissa Harjoituksissa. Stefan Johanssonin ja Mike Thackwellin erot tuntuivat valtavilta keskenään. Molemmat eivät myöskään tuntuneet oikein pääsevän sinuiksi autojensa kanssa. Johansson yritti ajaa Martin Brundlen säädöillä ja Thackwell vuorostaan Stefan Bellofin säädöillä. Kummankin ajotyylit tuntuivat olevan hetken aikaa täysin hukassa. Johansson totesi sittemmin paremmaksi ottaa käyttöönsä Michele Alboreton ja Danny Sullivanin säädöistä niiden edelliskauden yhdistelmät. Niistä ei kuitenkaan alustavasti näyttänyt olevan myöskään hyötyä. Sittemmin Johanssonin ja Thackwellin erot tuntuivat kasvavan kasvamistaan. Pääosin suurin ero oli ajotyyleissä.
Johanssonin ajotyyli oli kuin Keke Rosbergin tai Danny Sullivanin oppikirjasta otettuna muutamalla sivulla Michele Alboreton osaamistakin mukaan. Voimakas luistattaminen ja runttaava ohjaustyyli oli kuin Sullivanin tai Rosbergin ajaessa radalla. Johanssonilla oli kuitenkin näihin kuljettajiin erona kuitenkin Alboretomainen jouhean sulava ajotyyli. Sen erot näkyivät nopeissa kääntymisissä hitaissa kaarteissa ja terävissä mutkissa. Sen sijaan Thackwellillä oli kova paikka oppia tilapäisenä kuljettajana hyvää ajotyyliä sillä Williamsilla testiaikaa ei ollut tullut paljoakaan. Thackwellin ongelma tuntui olevan epätasainen ajotyyli.
Thackwell oli ollut ennenkin toki tyyliltään vaihteleva, mutta kauden 1984 ajoissa Thackwellin piirteet korostuivat. Thackwellillä oli oma uniikki tapansa ajaa f1-autoa vaikka voimakkaimmin se muistutti myös sen hetken kuskeista omasta mielestäni Alboreton ajotyyliä. Tosin Thackwellin ajotyyli Alboretoon verrattuna oli toki jouhea, mutta huonona puolena aaltoileva ja epätasainen.
Thackwellin mutkasta ulostulot olivat olleet 1984 tilapäisajoissa aina varsin levottoman tuntuisia ja Tyrrellin ajojen perusteella Hockenheimissa olisi voinut luulla, että Thackwell ei osaa ajaa levottomalla takapäällä varustettua autoa. Thackwellin ajotyyli oli siis lyhyesti sanottuna jouheva sisäänmenoiltaan ja nopea itsessään, mutta hidas ja irtoavan oloinen ulostuloissa ja vauhdinoton suhteen. Tyrrellin miehillä oli kuitenkin yksi yhteinenkin puoli. Molemmat ainakin antoivat kaikkensa radalla ja ajoivat niin kovaa autoa kun sillä vaikeuksissa olevan tallin kalustolla pääsi. Tyrrell oli tuonut kolme autoa Hockenheimiin ja toivoi, että kolareita myös vältetään. Vain toiselle nimittäin oli vara-auto käyttöön annettavissa ja se oli jo luvattu Johanssonnille.