CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15034
Siinä missä kaksi ensimmäistä uutta syytettä olivat pikemminkin uusvanhoja syytteitä tai vai johdettuja jo olemassa olevien syytteiden jakeista niin kolmas ja viimeinen uusi syyte oli todellakin uusi syyte. Kyseessä oli artiklan 152:n kolmannen pykälän kolmannen momentin rikkominen eli toisin sanoen auton aerodynaamisen säännön rikkominen. Lisäksi pääsyytteeseen liitettiin myöhemmin kolmannen jakeen lisäsyyte. Pääasiallisesti lakimiestermein syyte oli siis merkattu luvuin 152.3.3 ja se löytyi sääntökirjasta sen osoittamalta paikalta.
Sääntökirjan rikkeen mukaan syyte perustui siihen, että tasapohjaiseen autoon oli tehty sääntöjenvastaisia reikiä jotka Tyrrel Racingin mukaan olivat tarkoitettu vain ilman tai jäähdytysnesteiden ulospääsyyn autosta kemiallisen reaktion seurauksena. Tuomariston mielestä sääntökirjan rike tapahtui sen perusteella, että ylimääräiset reiät olivat tarkoitettu sääntöjenvastaisen polttoaineen tai lisäaineen ulosvirtauksen helpottamiseksi ja auton tehokkuuden parantamiseksi.
Mikäli Tyrrell Racing olisi halunnut noudattaa sääntöjen mukaista toimintaa niin saman vedenpoiston tai ilmanvaihdon olisi voinut tehdä helpommin ja toista kautta autoon sijoitettavien reikien kautta. Vetoomustuomioistuimen käyttämien Hockenheimin ja Österreichringin tuomariston todistajalausuntojen mukaan reiät sijaitsivat myös liian lähellä auton yleistä polttoaineenvirtausputkea auton pohjan sijainnista huolimatta.
Ken Tyrrell kiisti oman yllättävän rauhallisen lausuntonsa perusteella tämän syytteen jälkeen sanomalla, että reiät sijaitsivat auton luonnollisen pohjareiän ulkopuolella lähellä vesitankkia enemmän lähempänä kuin Vetoomustuomioistuimen tuomareiden tai paikallisten kilpailutuomariston väittämän polttoaineputkiston tai auton pohjareiän vieressä. Siten hänen tallinsa autot eivät voineet mitenkään saada aerodynaamista lisähyötyä mitään kautta.
Sääntökirjan rikkeen mukaan syyte perustui siihen, että tasapohjaiseen autoon oli tehty sääntöjenvastaisia reikiä jotka Tyrrel Racingin mukaan olivat tarkoitettu vain ilman tai jäähdytysnesteiden ulospääsyyn autosta kemiallisen reaktion seurauksena. Tuomariston mielestä sääntökirjan rike tapahtui sen perusteella, että ylimääräiset reiät olivat tarkoitettu sääntöjenvastaisen polttoaineen tai lisäaineen ulosvirtauksen helpottamiseksi ja auton tehokkuuden parantamiseksi.
Mikäli Tyrrell Racing olisi halunnut noudattaa sääntöjen mukaista toimintaa niin saman vedenpoiston tai ilmanvaihdon olisi voinut tehdä helpommin ja toista kautta autoon sijoitettavien reikien kautta. Vetoomustuomioistuimen käyttämien Hockenheimin ja Österreichringin tuomariston todistajalausuntojen mukaan reiät sijaitsivat myös liian lähellä auton yleistä polttoaineenvirtausputkea auton pohjan sijainnista huolimatta.
Ken Tyrrell kiisti oman yllättävän rauhallisen lausuntonsa perusteella tämän syytteen jälkeen sanomalla, että reiät sijaitsivat auton luonnollisen pohjareiän ulkopuolella lähellä vesitankkia enemmän lähempänä kuin Vetoomustuomioistuimen tuomareiden tai paikallisten kilpailutuomariston väittämän polttoaineputkiston tai auton pohjareiän vieressä. Siten hänen tallinsa autot eivät voineet mitenkään saada aerodynaamista lisähyötyä mitään kautta.