www.eroakirkosta.fi

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kysymys vaikuttaa ainakin mielipiteeseeni sinusta.
YK'n ihmisoikeuksien julistus sanoi:
2. artikla. Jokainen on oikeutettu kaikkiin tässä julistuksessa esitettyihin oikeuksiin ja vapauksiin ilman minkäänlaista rotuun, väriin, sukupuoleen, kieleen, uskontoon, poliittiseen tai muuhun mielipiteeseen, kansalliseen tai yhteiskunnalliseen alkuperään, omaisuuteen, syntyperään tai muuhun tekijään perustuvaa erotusta
Mun mielestä jatkokysymykseni oli ihan looginen.

7son7

Well-known member
Jos sitä saisi tietää, että työkaveri uskoo kirjaimellisesti Raamatun taikka Kalevalan luomiskertomukseen, niin pistäisi se miettimään ko. henkilön arvostelukykyä laajemminkin. Eli ei se aina ihan sama ole, ainakaan minulle.
Älä nyt Archie viitsi. Apollo 11 kaikki astronautit olivat kristittyjä ja Buzz Aldrin peräti piti pienen hiljaisen hetken rukoillakseen Jumalalle kun Apollo 11 laskeutui kuun pinnalle. Samaten Wrightin veljekset olivat erittäin syvästi kristittyjä. Arvostelisitko esimerkiksi heidän arvostelukykyään?

Kannattaisi täällä olevien ateistien ottaa malliesimerkkiä Isaac Asimovista, kuka ei nähnyt normaalia uskonnollisuutta mitenkään pahana. Miten olisikaan voinut koska hänen vaimonsa oli mormooni. Asimov kuitenkaan ei sulattanut fundamentaalisuutta. Miten Asimov näkisi tämän foorumin ääri-ateismin?

Kyllä me kaikki tänne mahdutaan. Olisi ehkä aika ateistienkin osoittaa sitä ymmärrystä ja vapaamielisyyttä mistä paljon paasaavat. Pieni osa kristityistä on "hulluja" ja pieni osa ateisteista on "hulluja". Ei nyt yleistetä tätä vaikka maailman meno onkin sitä mitä se on nykypäivänä. Muutenkin epäilen että jos tavataan naamatusten niin tämän foorumin ateistien ääni muuttuu huomattavasti sovinnollisemmaksi. Näin kirjoittaen on helppo kärjistellä, mutta naamatusten ei niin vaan käytetä samoja samamuotoja. Olen kyllä valmis porkukan tapaamaan kunhan Suomeen palaan.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Kannattaisi täällä olevien ateistien ottaa malliesimerkkiä Isaac Asimovista, kuka ei nähnyt normaalia uskonnollisuutta mitenkään pahana. Miten olisikaan voinut koska hänen vaimonsa oli mormooni.
Miten sen normaalin uskonnollisuuden sitten määrittelee? Ensimmäinen avioliittoni karhahti kiville juuripa siksi kun vaimo oli ihan liikaa kiinni kirkossa. Ei ollut niillä välivuosilla, kun naimisiin mentiin, mutta sitten taas. Ja en siihen sunnuntaijumppaan halunnut lähteä. Kun on niin uskomattoman tyhmää sakkia. Ihan luterilaista uskoa.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Jos avoimuutta peräänkuuluttavilla kysymyksillä vielä hetki jatkettaisiin, niin kysyisin foorumin uskovaisilta, että miten suhtaudutte islaminuskoon? Samasta konseptistahan siinäkin on kyse.

Archie

Well-known member
Jos avoimuutta peräänkuuluttavilla kysymyksillä vielä hetki jatkettaisiin, niin kysyisin foorumin uskovaisilta, että miten suhtaudutte islaminuskoon? Samasta konseptistahan siinäkin on kyse.
Hyvä kysymys. Jatkaisin myös kysymyksellä suhtautumiesta buddhalaisuuteeen. Tämä on jo eri konsepti, mutta sisältää täällä peräänkuulutettuja moraaliohjeita elämään.

7son7

Well-known member
Mun puolesta kuka tahansa saa uskoa mihin tahansa. Islami on OK. Mulla on paljon eritoten bangladeshilaisia kavereita ketkä ovat muslimeja ja rukoilevat joka aamu ja ilta, sekä paastoavat. Ei ongelmia. Kaikki hyviä tyyppejä ja uskovat ihan samaan Jumalaan kuin minäkin. He aina lähtiessään heittävät Jumalan siunausta ja otan sen mielelläni vastaan. Ollaan monet kerrat juteltu uskonnosta ja ihan samaan henkeen koko porukka paasaa.

Sitten mulla on etelä-korealainen hyvä kaveri kuka on entinen kristitty ja nykyinen budhalainen. Todella hyvä tyyppi ja kuuntelen mielelläni hänen juttujansa uskonnosta ja miksi hän valitsi budhalaisuuden. Uskonto ei meitä lokeroi.

Eikä mua haittaa ateistit kunhan eivät rupea yleistämään näkemyksiään jokaiseen kristittyyn.

Mulle usko on henkilökohtainen asia ja mulle on ihan yksi hailaa mihin toinen uskoo. En sen perusteella valitse ystäviäni, enkä tuputa omaa uskoani muille. Näitä tuputtajia kyllä piisaa jokaisessa elämänkatsomuksessa, myös ateistien piirissä. He ovat niitä kapeakatseisia urhoja, ketkä näkevät vain oman napansa. On se napa sitten annettu Jumalalle, Allahille, Jahvelle, Gaialle, Materialle tai Omalle navalle.

Järki käteen nyt heput. Väännätte jostain urbaanista legendasta kauhean määrän juttua.

7son7

Well-known member
Näyttää siltä että uskovat tietävät enemmän ateismista kuin ateistit itse :D

Te ette usko henkiin tai jumalaan, vaan materiaaliseen universumiin. Kaikki on tehty materiaalista. Jos näin ei ole niin mistä teidän ajatukset ja identiteetti tulee. Ne tulee aivojen sisällä olevien materiaalisten osien verkostosta. Ateisteille kaikki on materiaalia.

Olenko yleistänyt että ateistit ovat itsekkäitä. Olen sanonut että äärilaidan ateistit tällä foorumilla eivät kykene näkemään omaa elämänkatsomustaan, ala napaa, pitemmälle. Tämän ovat myös monet muut huomanneet. Nämä äänekkäät ateistit eivät kykene hyväksymään henkilöitä keillä on eriävä elämänkatsomus. Paitsi ehkä muslimit, budhalaiset, juutalaiset ja gaialaiset. Mutta eivät kristittyjä. Kristityt ovat tyhmiä ja epäluotettavia.

Rauha maahan. Ei me kaikki kritityt olla pellejä ja vajaamielisiä niin kuin täällä olevat ateistit haluavat kristityt yleistää.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Tätä "tuubaa" luettuani olen tullut siihen tulokseen, että ateistit ovat todellakin sellaisia "Omasta mielestä paljon fiksumpia kun muut, koska emme usko mihinkään". Näiden foorumin ateistien jutut on jo niin naurettavia tyyliin "mä kyllä mietin voinko tehdä töitä työkaverin kanssa, joka on uskovainen", että mun mielestä tää toikki kannattais ihan oikeesti sulkea ja arkistoida

Mun mielestä jokainen saa uskoa ihan mihin itse lystää, kunhan pitää sen sitten ihan omana tietonaan, eikä ala mainostamaan omaa uskoaan niin vitun paljon paremana kun muiden "idioottien". Näistä täällä vääntäminen ei kuitenkaan johda yhtään mihinkään.

Ja niille "viisaille" jotka on sitä mieltä ja kitisevät että asioista täytyy pystyä keskustelemaan, ni on keskusteltu näemmä. Täysin turhanpäiväistä skeidaa, mikä ei johda mihinkään muuhun kuin näemmä siihen että yritetään "faktoilla" todistella USKON asioita.

Hei haloo

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kuuluuko islamilaisuuteen viha muita uskontoja kohtaan ja lentokoneella ajelu päin kerrostaloja?

Archie

Well-known member

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Just tuo lista on sinänsä vähän huono, kun elokuva-, radio-, televisio- ja teatteri-ihmiset ovat lähes 107% lähtökohtaisesti narsistisia egomaanikkoja. Mutta ihan hupaisaa jengiä muuten.