Sauber on ollut talli, jota itse olen pitänyt pätevänä. Erityisesti BMW:n osto vaikutti hyvältä idealta. Sauber on kehittynyt ihan hyvin, käyttää pienehköt resulssinsa hyvin. Tuollaiselta pohjalta on paljon parempi lähteä rakentamaan huipputallia kuin tallilta, joka laittaa rahaa palamaan, muttei saa sahalleen vastinetta.
Sauber -05 oli varsin radikaali ja ehkäpä pienoinen pettymyskin, luulisi että suunnittelusta kuitenkin opittiin ja että ensi vuonna tilanne olisi paremmin.
Itse en kuitenkaan (vieläkään) usko Villeneuveen. Huhujen mukaan entistä maailmanmestaria koitettiin savustaa ja ostaa ulos tallista, mutta hän kieltäytyi. Tallin sisällä onkin varmasti jännitettä jos "jaska" ei onnistu heti ensimmäisissä kisoissa. Viimekausina kun on nähty mitä hänen liikayrittämisensä tekee, niin romua taitaa taas tulla radalla. Heidfeld on tiukka tiimikaveri joka sekin enteilee vaikeaa kautta Villeneuvelle.
Fast-Nickiä voisi ennemmin kutsua Reliable-Nickiksi nykyisellään. Mies on nopeuden lisäksi varma kuski ja luulisi miellyttävän tiimiläisiä. Nick onkin se kuski johon uskon tiimissä.
Joka tapauksessa Sauber-BMW:n sijoittuminen sijoille 4-6 olisi hienoa, mutta en pitäisi sitä kuitenkaan yllätyksenä. Sauber-talli kun on kiikkunut tehdastallien imussa monena vuonna, niin miksei nytkin. Tälläkertaa kun kärjessä voisi ollakin tilaa, oman veikkausten mukaan Ferrari ja McLaren ovat varmasti kovia, mutta sen jälkeen tuleekin harmaampi massa.
Btw. Moni piti "hienona" eleenä kun Sauber -nimi pidettiin mukana tiimissä. Itselleni tuli mieleen että ehkäpä pelataan varman päälle näin alkuun, jos tulee epäonnistumisia, niin nehän ovat Sauberin - onnistumiset BMW:n nimiin