Mossi Superstar sanoi:
Jaa, itse en muista moista kuulleeni/nähneeni... mutta jos sellaista on ollut niin eikö se ole normaalia. Kaikki kumminkin haluavat aina isomman pallin....
Ei teillä kellään ole lamppu syttyny, että Villleneuve olisi kuljettaja joka voitti sattumalta mestaruuden, koska istui parhaassa autossa oikeaan aikaan...
Vai voiko joku esittää todistus aineistoa, että ko. kaveri olisi tehnyt tähti suorituksia senkin jälkeen... Ja sitä ei sitten lasketa jos kerran on päivä paistanut paskakasaan....
Ja tämä kaikki oli sitten ihan ilman provon siementäkään... Jos äijä olis loistava kuljettaja tuskin se ajelis säälistä Bmw:llä...
Se ei varsinaisesti yllätä, ettet ole kuullut. Oletko itse lainkaan seurannut Jaskan uraa vuodesta 1998 eteenpäin? Vuoteen 2002 asti löytyy joka kaudelta jokunen loistosuoritus, joskin koko uraa varjostaneet yllättävät, huippukuskille liki käsittämättömätkin virheet ovat myös olleet mukana.
Jos noita suorituksia lyhesti ruotii, niin vuodelta 1998 mainittakoon Hockenheim, jossa Villeneuve pysyi McLarenien vauhdissa ja oli kolmas, palkintopallilla Jaska oli myös seuraavassa kilpailussa Unkarissa. Heikko kausi Williamsille, mutta kanukin kannalta oikeastaan varsin hyvä - Frentzen jäi toistamiseen selvästi taakse ja Villeneuve saavutti kyllä juurikin sen, mitä autolla realistisesti pystyi. Vuosi 1999 oli katastrofi lähinnä BAR:n järkyttävän epäluotettavuuden takia, mutta myös tuolloin Jacques väläytti kertaalleen - Barcelonassa ensin neljäs sija aika-ajoissa, kilpailussa taas kolmossija oli tukevasti hallussa auton hajotessa.
Vuonna 2000 Jaska oli sitä vastoin liekeissä. Hän nosti BAR:n käytännössä yksin valmistajien sarjan vitossijalle parhaimpina suorituksissaan Imolan viitossija uskomattoman lähdön ja hienon ajon jälkeen sekä nelossijat Australiassa, Itävallassa, Ranskassa ja USA:ssa. Kanadassa puolestaan nähtiin taas karmaiseva virhe kun Villeneuve päätti sateessa yrittää ohi aivan liian kaukana edellään ohitusyritystä ajatellen ajaneesta Ralf Schumacherista ja päätyi tämän kylkeen. Australian nelossija tuli keskeytysten avittamana, Itävallan ajo taas oli ehkä kauden parasta Villeneuvea - hän lähti seitsemäntenä, mutta putosi viidenneksitoista ensimmäisen kierroksen romurallissa. Viisas taktiikka ja loistava ajo nosti hänet kuitenkin neljänneksi. BAR ei vieläkään ollut erityisen hyvä paketti, mutta luotettavuus oli nyt kohdillaan ja Jaska sai autonsa näyttämään todellista vauhtiaan paremmalta erityisesti aika-ajoissa. Varsinkin Ranskan seitsemäs sija oli kova juttu auton vikuroidessa, tallikaveri Ricardo Zonta oli 19:s. USA:ssa oli mahdollisuus jopa palkintopallille, mutta pitkäksi mennyt jarrutus päästi Frentzenin edelle.
Vuonna 2001 auto oli jokseenkin surkea, tallikaveri Olivier Panis äimisteli useaan otteeseen sen kykyä pystyä sekä yli- että aliohjaamaan samassa mutkassa. Villeneuve saavutti silti kaksi palkintopallisijoitusta, tosin molemmat hieman keskeytysten avittamina. Etenkin Espanjan kolmossija oli silti väkevä suoritus kun ottaa huomioon, että talli oli autonsa kanssa vaikeuksissa kilpailusta toiseen.
Seuraava vuosi meni itse asiassa vielä huonommin, BAR näytti edelleen käytännössä samalta kuin vuonna 2000 ja saaliina oli vain neljä pistettä, joka kuitenkin riitti tallikaveri Panis'n lyömiseen. Jaska näytti kuitenkin kyntensä erityisesti mies miestä vastaan -taisteluissa, hän teki kauden aikana lähes 40 ohitusta, liki puolet enemmän kuin tilaston kakkosnimi (tilasto
täällä ). Suurin osa pisteistä tuli Silverstonen sadekisassa, jossa David Richardsin helikopteri oli suurin syy hyvään sijoitukseen, mutta normaalisti sateessa heikko Villeneuvekin oli totuuden nimessä yllättävänkin hyvä.
Ja voisit toki itsekin esittää omat perustelusi sille, miksi Jakues on täysi tusinakuski, etkä vain vaatia muilta todisteita sanojensa taakse. Kanukkia kun pidettiin yleisesti vielä 2000-luvun alkuvuosina sirkuksen kolmen parhaan joukkoon kuuluvana kuljettajana. Nykytason arvosteluun on toki varsin väkevät perusteet, mutta turha sen perusteella on Jaskan koko uran suorituksia polkea. Sen, että Jacquesia ei BMW:llä juuri kaivata käyttäminen argumenttina koko uran suhteen on jokseenkin yhtä älykästä kuin väittää, että Mika Häkkinen olisi välittömästi iskussa jos hyppäisi nyt Ykköseen.