Ystävällinen pyyntö

• Viestiketjun aloittaja Sam
  • Aloituspäivämäärä

abc

DNF
Wilpuri sanoi:
Ilmeisesti Anttiin löytyy tässä lähiaikojen tapahtumissa äänekkäiten mukana olleiltakin (vielä?) luottoa, voisiko Antti jotenkin vahvistaa suuntaan tai toiseen, että oliko joku muu forumin tunnettu vakiohahmo Jakopään hihnan takana.
IP-osoitteen perusteella nimimerkki JPH oli ihan oma hahmonsa. Tietysti lisäksi on mahdollisuus käyttää välityspalvelinta tahi jotain anonymizer-palvelua taikka kaverin yhteyttä, jotta varmaksihan sitä ei ikinä voi sanoa

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Wilpuri sanoi:
Voitko ilmaista vähän suoremmin, että mikä on vielä epäselvää viestissäni..?
Löytyy 09:58 lähettämästäni viestistä. "Mutta en osaa vieläkään hahmottaa tarkoitetaanko siinä Heldeä, Ruunaria vai jotain muuta." Otto ei tuossa tilanteessa tullut edes mieleeni....lähinnä siis tämän oman kommentoinnin takia.
---
Olen ollut tässä "äänessä" jo vähän liikaakin. Tunnen myötähäpeää itseäni kohtaan. Taidan kuitenkin vihdoin tietää kehen tässä viitataan.

Mielestäni olisi huomattavasti reilumpaa kertoa asiat avoimesti. Jos halutaan, että ilmapiiri puhdistuu se tarkoittaa mielestäni jotain muuta kuin peittelyä/salailua.
-
En ole itse pekkaa parempi. Olen aikojen kuluessa tehnyt useita ylilyöntejä, jotka kyllä - ainakin osa - kaduttaa jälkikäteen. (jaska,sam,oopee) Olisin kyllä hyvin iloinen jos muutkin myöntäisivät edes osan näistä ylilyönneistä. (esim. Otto).

Viimeksi muokattu:

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Formulanomi sanoi:
Löytyy 09:58 lähettämästäni viestistä. "Mutta en osaa vieläkään hahmottaa tarkoitetaanko siinä Heldeä, Ruunaria vai jotain muuta." Otto ei tuossa tilanteessa tullut edes mieleeni....lähinnä siis tämän oman kommentoinnin takia.
Tuon jo kerroin ylempänä 09:55.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Bobakki sanoi:
Ei tuo ketju itsessään, mutta tuossahan tuo parhaiten tulee esiin. Joku raja kuitenkin mielestäni ylitetään kun porukka aloittaa ajojahdin jotain nimimerkkiä kohtaan tuohon tyyliin.
En tiedä muista, mutta itse otin koko toikin ihan huumorinkannalta. :D

Ensinäkin se on tahallaan tökerön lapsellinen, ja sisällykseltään aivan huuhaata. Esim. minut hienosti yhdistetty AJn, Jussin, Veskun, McMiken kanssa samaksi.

Ja itse olen yhdistellyt muita hahmoja vain oma mielikuvitukseni rajoituksena.

Ja mitä tulee JPHn ajojahtiin, niin eiköhän hahmo ole sitä ihan itse myös vartavasten halunnut. ;)

Yhtälailla täällä vois alkaa ajojahti Ässämiehen (ihan vaan esimerkkinä) kohdalla. Todennäköisesti 'Eis' ottais sen eritavalla ja saisi sen myös loppumaan.

Tulipalon sammuttamisessa nimittäin tuo kerosiini ei liene niitä parhaimpia :rolleyes:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Wilpuri sanoi:
Tuon jo kerroin ylempänä 09:55.
Jep, jep..kirjoitinhan siinä että olin lukenut sinun viestin, mutta jätin sen koska siitä sinun ensimmäisestä viestistä ei saanut tolkkua. Samoin kuin Bobbiksen... :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Wilpuri sanoi:
Oopee: sain sen käsityksen tekstistäsi, että olet sitä mieltä (ainakin osittain), että moderaattorit ovat moderaattoreina sen vuoksi että siitä tulee kiva ja pollea olo. Ja että moderoiminen on toisarvoinen homma näiden nykyisten moderaattoreiden mielestä?

No, ehkä et oikeasti tuohon usko. Mutta jos jotain tapahtunutta pohdittaessa ensimmäisenä lähdetään vierittämään syytä muualle päin, niin se on vähän tylsää. :dunno:.
Kyllä sä Wilpuri nyt sait väärän käsityksen. Homma menee mun mielestä jotakuinkin niin, että niin valitettavaa kuin se onkin, on se todellinen syy ylläpidon passiivisuuteen tavalliselle käyttäjälle loppujenlopuksi aika samantekevää. Ainoa mikä käyttäjälle näkyy, on se että mitään ei tapahdu, kuten tässäkin tapauksessa oli asianlaita pitkään ja siitä seuraa väkisinkin käsitys (olkootkin, että oli mahdollisesti erheellinen), että käyttäjän mielipiteet eivät yksinkertaisesti kiinnosta. Jos sä pistät verotoimistoon kyselyn toisensa perään ja niihin ei reagoida, ei suakaan varmaan yhtään kiinnosta se, että "kun meillä ei oo aikaa ja kaikki on äitiyslomalla" vaan sua alkaa vituttaa.

Kyllä mä ymmärrän varsin hyvin, että tää forum ei ole (tai ei ainakaan pitäis olla :rolleyes: ) edes moderaattorille se elämän keskipiste ja kun kyse on kaikenlisäksi ilmaiseksi tehtävästä duunista, ei heiltä suinkaan voi vaatia jatkuvaa läsnäoloa, toisaalta ketään ei myöskään ole nähdäkseni pakoitettu moderaattorinvirkaan. Jos forumia vaivaa henkilöstöpula, niin olisko sitten lisävoimien värväys aiheellista? Tai siis en mä tiedä, ehkä sitä on yritettykin, mutta ei ole sopivia löytänyt. Mistäpä tätä vois tietää, kun ei ole kansalle mitään ilmoiteltu.

Mutta mitä siis tulee tuohon edelliseen kommenttiin, niin mähän siis en esittänyt tuota edellistä kommenttiani suinkaan kritiikkinä vaan nimenomaan parannusehdotuksena, jolla tulevat konfliktit ehkä saisi minimoitua. Vaikka se sen asian käsittely sitten kestäiskin iät ja ajat, niin edes pieni merkki siitä, että asia on kuultu ja siihen tullaan ottamaan kantaa, olis jo huomattava parannus eikä mun mielestä veis edes hirveesti aikaa?

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
-
En ole itse pekkaa parempi. Olen aikojen kuluessa tehnyt useita ylilyöntejä, jotka kyllä - ainakin osa - kaduttaa jälkikäteen. (jaska,sam,oopee) Olisin kyllä hyvin iloinen jos muutkin myöntäisivät edes osan näistä ylilyönneistä. (esim. Otto).
Tota, mä harrastan semmosta kuin 'nonchaleeraus' elikkä jätän noteeramatta täysin eräitten forumistien kirjoitukset, koska mitään rakentavaa tai positiivista sieltä ei koskaan tule. Yleensä vaan suoraa vittuilua yms. örinää.

Jotkut kuvittelevat olevansa hauskoja. Huonolla menestyksellä. Näin kyllä toisinkin päin, eli ei kaikki munkaan jutuista paljoa perusta.

Ei kyllä vie mun yöunia sekään ;)

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Formulanomi sanoi:
Jep, jep..kirjoitinhan siinä että olin lukenut sinun viestin, mutta jätin sen koska siitä sinun ensimmäisestä viestistä ei saanut tolkkua. Samoin kuin Bobbiksen... :D
Okei :D. Tuossa 10:04 oli tarkoitus kysyä, että mikä sillä hetkellä on vielä epäselvää, eli kello 10:04 eikä joskus menneisyydessä. Toisaalta; tuossa 10:04 viestissäni on sana "viestissäni", jonka voi ymmärtää niin, että viittaan siihen aikaisempaan viestiini, jossa siis se sama epäselvyys tietenkin vielä on, koska en sitä käynyt editoimassa. Toisaalta, termillä viesti voi tietenkin ymmärtää oman keskustelunsa sanomaa, että siinä porsaanreikää mulle. : :jaska:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Wilpuri sanoi:
Viittaatko tuohon koko viestiini avoimeksi jäävällä spekulaatiolla? En halunnut maalata hahmoa lisää, mutta kyseessä on siis Otto Hokkanen. Ja haluaisin juurikin sulkea spekulaation saamalla vahvistuksen siitä, että onko JPH toiminut täällä jollain muulla nimimerkillä. Ja jos (uskon että kyllä) tuo mustamaalaus oli hakoteillä, niin sitten olisi vaikka anteeksipyyntöjen paikka ;)
Mun mielestä olis aika hassua, jos ylläpito tietäisi 100% varmuudella, että JPH on toiminut täällä jo aiemmin bannatulla nimimerkillä, mutta ei olisi kuitenkaan bannannut JPH:tä aikaisemmin (eli siis heti käyttelyssä), joten oletan, että ylläpito ei 100% varmuudella osaa tuohon vastata.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
Tota, mä harrastan semmosta kuin 'nonchaleeraus' elikkä jätän noteeramatta täysin eräitten forumistien kirjoitukset, koska mitään rakentavaa tai positiivista sieltä ei koskaan tule. Yleensä vaan suoraa vittuilua yms. örinää.

Jotkut kuvittelevat olevansa hauskoja. Huonolla menestyksellä. Näin kyllä toisinkin päin, eli ei kaikki munkaan jutuista paljoa perusta.

Ei kyllä vie mun yöunia sekään ;)
Nooh...oletkos itse joskus omasta mielestäsi kenties kuvitellut olevasi hauska ja/tai sortunut ylilyönteihin ?

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
OoPee sanoi:
Mun mielestä olis aika hassua, jos ylläpito tietäisi 100% varmuudella, että JPH on toiminut täällä jo aiemmin bannatulla nimimerkillä, mutta ei olisi kuitenkaan bannannut JPH:tä aikaisemmin (eli siis heti käyttelyssä), joten oletan, että ylläpito ei 100% varmuudella osaa tuohon vastata.
VJR:hän tuossa jo ylempänä tähän vastasikin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Nooh...oletkos itse joskus omasta mielestäsi kenties kuvitellut olevasi hauska ja/tai sortunut ylilyönteihin ?
Eikös Jones tossa toisen kappaleen viimeisessä virkkeessä tuohon jo vastannut. Ainakin rivien välistä, jos ei ihan suoraan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kaikki taaplaa tavallaan

Pitänee kai minunkin osallistua tähän ystävälliseen pyyntelyyn, olenhan sentään aika merkittävä henkilö tällä forumilla. Oho :rolleyes: ehti jo moni ajatella. Ainakin osittain minua varten on perustettu oma osasto ja kirjoitusteni on tunnustettu olevan niin yltiöasiallisia, että ne jopa häiritsevät viihtyvyyttä vapaassa keskustelussa. Näin tämän ylläpito-osastossa olleen postauksen ymmärsin. Ehkä turhankin paljon sain tunnustusta osakseni. :wink:

En lähettänyt moderaattoreille uhkauksia (lupauksia) forumilta vetäytymisestä, vaikka muutamat jutut vapaassa alkoivatkin etoa niin paljon, että katsoin paremmaksi pysytellä täältä jonkin aikaa pois. Olen aiemminkin sanonut/kirjoittanut, että keljut asiat ja turhanpäiväinen nälviminen näyttää ja tuntuu pahalta. Viime aikoina forumin kaaoksesta ei juurikaan löytynyt kommentteja, jotka olisivat tuoneet päiviini iloa - 'lisäarvosta' puhumattakaan.

Onneksi tästä ei taida olla muuta suuntaa kuin ylöspäin! :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Siis mun mielestä mun jutut on ihan huippuhyviä.

Valitettavasti toiset on eri mieltä! :( :jaska:

Osalle nappaa jotkut jutut ihan kympillä ja toisille taas toiset. Itsehän nauran rätkätän Teuvon jutuille ihan kympillä, toisaalta taas noi Kyrjölän, Alpun, Howdyn ja Jusbanin jutut menee kirkkaasti ohi maalin mulla. Eikä noi Ässämiehenkään jutut aiheuta juuri muuta kuin myötähäpeää.

Mutta emmä niille bannia vaadi :D

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
OoPee sanoi:

Hassua olisi. Pidätkö tuota asiaa miten todennäköisenä? Miten paljon luotat moderaattoreiden rehellisyyteen tämän tapaisissa tilanteissa? Saako täällä alkaa syyttelemään JPH:ksi ketä tahansa huoletta, kun kerran ei voida todistaa etteikö mahdollisesti voisi olla väärässä syytöksissään.

Itse asiassa en muista Oopeen vihjanneen Moderaattoreiden mahdolliseen mätäisyyteen (lisäys: eiku olihan niitä kaveria ei jätetä -juttuja sultakin tullut :) ), joten hieman turha sinulta noita ylläolevia asioita tiukata, mutta Sam ja McMike ainakin ovat mielestäni antaneet ymmärtää aika selväsanaisestikin ja aika arvelluttavasti kommentoiden.. Olisi mukava kuulla jotain vähän loogisempia perusteluita kuin vain yksiä satunnaisia lauseita. Toisaalta, kun ensin heittelee riman alittavia juttuja, niin ei sen jälkeen oikein enää samoilta tahoilta meinaa jaksaa noteerata asiallisempaakaan keskustelua samasta aiheesta. Jos ensin arvelee vastapuolta vajaamieliseksi ja sen jälkeen ehdottaa asiallista keskustelua asian tiimoilta, niin onko tuossa mitään mieltä?

Osa ehkä on ollut 'moderaattorit ja niiden kaverit' -syyttelyissään huumorimielellä liikenteessä ja osa on vain muuten vain hiihdellyt perässä, mene ja tiedä. Hymiöiden taakse on niin helppo kätkeä vihjailuja ja pahojakin solvauksia. Jos esim. tuo teksti, josta Olga siis ilmeisesti pahoitti pahasti mielensä, olisi laitettu hymiöiden kera, niin eihän se sitten ihan niin pahalta olisi näyttänyt. Mielestäni se olisi ollut jopa melkeinpä sopusoinnussa vapaan puolen kommentoinnin suhteen, varsin markoj-mainen kommentti. Kaikki eivät noita hymiöitä käytä, vaikka olisivat ns. hassuttelemassa, tiedoksi. Täsmennettäköön, että omalta osaltani en välttämättä oikein pidä Oton hieman karusta tyylistä keskustella, että eipä sikäli. Vaikka noin muuten pidänkin kyllä häntä ihan hyvänä jätkänä.

Harvassa taitaa potentiaaliset moderaattorivahvistukset olla? Ainakin sellaiset, jotka eivät jo aiemmin ole kieltäytyneet. Eikös Oopeekin jo aiemmin kieltäytynyt moderaattorin tehtävän kunniasta, mutta ehdotanpa uudelleen: ryhdy ehdolle moderaattoriksi f1-forumilla.

Kun ääneen on moderaattoreita kohtaan epäluottamusta aika pahastikin heitelty, niin olisiko sitten Antin syytä valita niitä mahdollisia lisämoderaattoreita. Ei ainakaan sitten ehkä olisi niitä rasittavia "munattomat modet taas valitsi lisää kavereitaan tiimiinsä" -juttuja luettavana niin paljon.

Ja Oopee, kiitos tuosta isommasta täsmentävästä viestistä. Käsitin tosiaankin sitten sen lyhyemmän viestisi sävyn väärin. Verotoimisto-vertaus tosin ainakin omalta kohdaltani ontuu, mutta tajusin kyllä vertauskuvan idean.