Ystävällinen pyyntö

• Viestiketjun aloittaja Sam
  • Aloituspäivämäärä

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Wilpuri sanoi:
Hassua olisi. Pidätkö tuota asiaa miten todennäköisenä? Miten paljon luotat moderaattoreiden rehellisyyteen tämän tapaisissa tilanteissa? Saako täällä alkaa syyttelemään JPH:ksi ketä tahansa huoletta, kun kerran ei voida todistaa etteikö mahdollisesti voisi olla väärässä syytöksissään.
Siis kyllä mä pidän jopa varmana sitä, että jph:n takana on jo useampaan kertaan aikaisemminkin bannattu henkilö, mutta toisaalta kyllä mä uskon, että ip-osoitteen avulla tuota ei ole pystytty todistamaan ja sitä juuri tuolla vastauksella tarkoitinkin.

Mitä syytöksiin tulee, niin minähän en ole väittänyt Hokkasen (jos siis viittasit siihen ko. polliin) olevan jph:n nimimerkin takana vaan olen päinvastoin väittänyt, että sen takana on mun mielestä nimenomaan joku muu kuin Hokkanen.

Itse asiassa en muista Oopeen vihjanneen Moderaattoreiden mahdolliseen mätäisyyteen (lisäys: eiku olihan niitä kaveria ei jätetä -juttuja sultakin tullut :) ),
Kyllä mä jossain yhtedessä sanoin ihan suoraankin, että on mullekkin kieltämättä tullut se kaveriteoria mieleen. Syy siihen mielentuloon on se sama minkä tuolla aiemmin mainitsin. Kun ei asiaan ei reagoida mitenkään (ei edes kieltävästi) vaan päinvastoin vaietaan se kuoliaaksi, niin väistämättäkin alkaa pohtia, miksi näin on. Simppeliä.

Harvassa taitaa potentiaaliset moderaattorivahvistukset olla? Ainakin sellaiset, jotka eivät jo aiemmin ole kieltäytyneet. Eikös Oopeekin jo aiemmin kieltäytynyt moderaattorin tehtävän kunniasta, mutta ehdotanpa uudelleen: ryhdy ehdolle moderaattoriksi f1-forumilla.
Kiitos, mutta en ole käytettävissä ja syytkin ovat ihan samat kuin aikaisemminkin: mä en ryhdy hommaan, jota en katso kykeneväni hoitamaan sen vaatimalla tavalla. Toki mä en olen täällä usein, mutta toisaalta perheellisenä miehenä en halua sitoa itsenä tämmöiseen mestaan, koska mun mielestä moderaattorina olo kuitenkin vaatisi suhtkoht säännöllistä (siis ei jatkuvaa vaan säännöllistä) oleskelua täällä. Toinen syy on simppelisti se, että mä en myöskään katso olevani henkilö, joka nauttisi niin rajatonta luottamusta, että olisin kelvollinen hoitamaan tuota duunia. Mä olen ulkomaanpelle, jolla on tietty tiivis kaveripiiri, jonka kanssa on muutaman kerran tullut ryvettyä forum-tappelutkin lävitse, joten ihan rehellisesti Wilpuri: olisinko mä sun mielestä pätevä toimimaan moderaattorina? :doubtful:

Kun ääneen on moderaattoreita kohtaan epäluottamusta aika pahastikin heitelty, niin olisiko sitten Antin syytä valita niitä mahdollisia lisämoderaattoreita. Ei ainakaan sitten ehkä olisi niitä rasittavia "munattomat modet taas valitsi lisää kavereitaan tiimiinsä" -juttuja luettavana niin paljon.
Oli epäluottamusta tai ei, niin ei varmaan olis yhtään pahaksi, jos moderaattorilinjama olis hieman laajempi eikä koostuisi yhdestä kaveripiiristä. Siis mä EN väitä, että tilanen tällähetkellä näin olisi, koska enhän mä edes tiedä kuka on mode ja kuka ei, mutta siis noinniinkuin yleisellä tasolla. Antin kelvollisuudesta valitsemaan ketään en mene sanomaan juuta enkä jaata, koska mulla on semmonen käsitys, että Antti ei juurikaan forumia lue, joten olisko hänellä sitten edes käsiytstä siitä kuka olisi kykenevä modeksi ja kuka taas ei.

Verotoimisto-vertaus tosin ainakin omalta kohdaltani ontuu, mutta tajusin kyllä vertauskuvan idean.
Öö... siis oletsä mode vai?

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
OoPee sanoi:
Mä olen ulkomaanpelle, jolla on tietty tiivis kaveripiiri, jonka kanssa on muutaman kerran tullut ryvettyä forum-tappelutkin lävitse, joten ihan rehellisesti Wilpuri: olisinko mä sun mielestä pätevä toimimaan moderaattorina? :doubtful:
En oo Wilpuri, mutta vastaan kuitenkin. Tästä tuolla zätissä jauhettiin ja yleinen mielipide taisi olla sen suuntainen, että foorumilaiset ovat ainakin vapaan osalta niin pahasti kuppikuntaistuneet, että kaikkia miellyttäviä modeja voi olla aika hankala löytää. Siksi hyvä olisikin, jos modeja olisi iso(hko) joukko, johon kuuluisi väkeä vähän sieltä ja sit tuolta kans.

Samalla tulisi hoidettua paitsi se, että modejen kavereiksi voisi huoletta leimata koko foorumin varsinaisia häiriköitä lukuun ottamatta myös se, että yhdelle, kahdelle tahi kolmelle ei tulisi liian suurta työtaakkaa hoidettavaksi.

Kriittisissä ja niiltä näyttävissä tilanteissa yksikin moderaattori voisi siivota foorumia parhaansa mukaan ja ilmoittaa toimistaan foorumin yleisöltä suljetulla osastolla. Myöhemmin sitten modet voisivat isommalla porukalla pohtia vaatiiko asia vielä jotain jatkotoimenpiteitä (varoituksia, bannauksia tai ehkä jopa suutuspäissään moderoitujen toikkien palauttamista :) ).

Niin ja mitä sun pätevyyteen tulee, niin soot UP ja se katsotaan noitten mun selittelyjen perusteella eduksi. Toisaalta oot kuitenkin muistaakseni pysytellyt suurimmista riidoista paremmin erossa kuin monet muut samaan joukkoon niputettavat ja siitä varmaan kertoo sekin, että nimesi löytyy esim. vuoden foorumilaisäänestyksessä monen kotimaankikkailijankin listalta.

Muita ehtoteltuja hahmoja tuossa aamupäivällä taisi olla ainakin Olga. Kusihöusuzättiteininörttien lisäksi kun kai pitäisi moderoimaan päästää varttuneenpaakin väkeä. Vaikka moinen ikävihjaus taitaakin olla epäasiallinen, kun kyseessä on nainen... joka muuten onkin toinen etuus, jonka eräs ignoren taakse kurkkaamaton toi tuolla esiin. Ehkäpä tätivoima toisi toisenlaista näkökulmaa moniin asioihin... tietäähän äitikin kaiken.

Tosin Olgaa on kai ennenkin pyydelty mukaan ja silloin kieltäytyi... tai sitten muistan väärin.

Ja taitaahan tuo isompi tiimikin olla kokeiltu juttu. Missä lie ollut vika kun ei toiminut.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Oliskohan kellään munaa tunnustaa olevansa nimim. Jakopään Hihna takana? :doubtful:

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Kaveriepäilyistä:
Ok, ajattelen vain eri tavalla tuon sitten. Kaveriepäilyitä on ollut aiemminkin välillä erittäinkin ympäripyöreällä ja naurettavalla tasolla. En vain näe, että miksi noita pitäisi joka kerta kieltää, samoin kuin miksi pitäisi kieltää jotain muita mielestäni hataralla tasolla olevia väitöksiä.. Tulee mieleen terveyskeskukset, joissa käydään valittamassa jos jonkinlaisesta asiasta turhaan, ja kaikki kuitenkin täytyy lääkäreiden ainakin jollain tasolla selvittää ja varmistaa.

Ja tosiaankin, jotain muuta tahoa taisitkin epäillä. Hokkanen joutui masiinaan ilmeisesti jotain muuta reittiä.

Moderaattorivaatimuksista:
Jos tuo jatkuva läsnäolo on vaatimuksena, niin en usko, että sitä täyttää kukaan. Vai täyttääkö? Toivon ainakin, että ei täytä.

Idea olisi kai siinä, että riittävän monta paljon paikalla viettävää ihmistä täyttäisivät keskenään toisten läsnäoloaukot, ja siten sitten moderointi kattaisi riittävästi vuorokausien tunteja.

Olisit kyllä pätevä toimimaan moderaattorina. Uskon, että erittäin lähellä 100% tämän palstan hahmoista on samaa mieltä kanssani. Ja jos tuota UP-juttua ajatellaan, niin jos jokaiselta (kummaltakin?) taholta olisi hahmoja moderointiporukassa, niin eikö silloin vallitsisi päätöksien suhteen tasapaino "puolueiden" suhteen.

Nykyiset moderaattorithan ovat lähinnä "kusihousunörttejä". Ei kai heidän kuitenkaan tule erota siksi, että "kuuluvat" poppooseen, joka kommenteillaan on monia ärsyttänyt..

Ja samansuuntaisia ajatuksia siis sullakin näköjään tuossa toiseksi viimeisessä kappaleessa. Antin tehtävä toki olisi vaikea, mutta yritin jotain kehitellä sen suhteen, että saataisiin tosiaan ne piiripienipyörii-jutut pois. Tokihan se on keino, että nykyiset moderaattorit sitten valitsevat jonkun sopivan sieltä UP-jengistä. :). Esim. ml tuli tästä yhtäkkiä mieleen, jota voisi ehdottaa. Mukavan ja rennon ynnä asiallisen oloinen kommentoija.

En ole moderaattori, ollos huoleti.. Yritin ajaa takaa sitä, että minä kyllä luotan, että verotoimistossa rattaat pyörii ajallaan ja että siellä ei kukaan huvikseen lööbaile ja jätä hommia tekemättä ihan vain passiivisuuttaan tai ylimielisyyttään. Ehkä mulle ei sitten riittävän suuria taisteluita vielä ole verotoimiston suuntaan ollut, kun tällälailla ajattelen *koputtaa puuta*. Samaten täällä forumilla en ole kokenut, että tarvitsen väliaikaraporttia jonkin kokemani ongelman suhteen (mutta kuten aiemmin mainitsin, niin ei raportointi pahitteeksi olisi, varsinkaan hieman isompien syntyneiden hässäköiden yhteydessä). Tarkemmin kun yritän miettiä, niin en olekaan enää varma, että ymmärsinkö ajamaasi asiaa oikein, vähän ilmeisesti ajatuksenkulkuni takkuaa (yllätys?).

Tosin mulle on ollut tiedossa kyllä, että moderaattoririvistö on, varsinkin välillä, aika pieni, joten mulla on sitten ollut sitä kautta selvää, että välillä ei välttämättä moderointia tapahdu yhtään. Esim. tätä forumia nyt lukemalla saattaisin olla huolissani RK-62:n suhteen, kun ei ole kommentteja hetkeen aikaan näkynyt.

edit: tulipa berniemaisen paljon lainausmerkkejä :jaska:

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Vaikka lisämoderaattoreista keskustelu onkin varmaan ihan paikallaan niin, ainakin minusta vaikuttaa, että siihen hypättiin nyt liian äkkiä. (=asiat, jotka vaatisivat selvennyksiä jäivät edelleen avoimiksi)

Toki tämän toikin aloitus sivuaa moderaattoreita, mutta lähinnä heidän toimintaperiaatteitaan. Tuskinpa kukaan aivan tosissaan väittää, että tulehtuneet suhteet/ilmapiiri paranisivat riippuen siitä paljonko niitä moderoija on tai kuinka aktiivisesti he toimisivat.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Formulanomi sanoi:
Toki tämän toikin aloitus sivuaa moderaattoreita, mutta lähinnä heidän toimintaperiaatteitaan. Tuskinpa kukaan aivan tosissaan väittää, että tulehtuneet suhteet/ilmapiiri paranisivat riippuen siitä paljonko niitä moderoija on tai kuinka aktiivisesti he toimisivat.
Ellen väärin tulkitse, niin juuri tuohon Oopee tähtää?. Jos moderaattoreita ei ollut paikalla kommentoimassa vellomaan alkaneita huhuja, niin siitä sitten heräsi harmistusta.

Ja jos todistetusti UP-jengistä joku olisi moderoimassa, niin voisin lyödä vetoa, että tuolloin noita munaton-juttuja tosissaan esitettynä tulee näkyviin vähemmän (vaikea todistaa ja vahvistaa missään vaiheessa).

Lisäksi tarpeettomat hässäkät tulisi selvitettyä aiemmin ennen kuin ihmiset ottavat lumipallon edettyä oikeudet omiin käsiinsä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Wilpuri sanoi:
Ellen väärin tulkitse, niin juuri tuohon Oopee tähtää?. Jos moderaattoreita ei ollut paikalla kommentoimassa vellomaan alkaneita huhuja, niin siitä sitten heräsi harmistusta.

Ja jos todistetusti UP-jengistä joku olisi moderoimassa, niin voisin lyödä vetoa, että tuolloin noita munaton-juttuja tosissaan esitettynä tulee näkyviin vähemmän (vaikea todistaa ja vahvistaa missään vaiheessa).

Lisäksi tarpeettomat hässäkät tulisi selvitettyä aiemmin ennen kuin ihmiset ottavat lumipallon edettyä oikeudet omiin käsiinsä.
Mutta auttaisiko se tähän täällä nyt tapahtuneeseen lumipallo-efektiin ?

Esim. Suoraan sanottuna, mulla ainakin on hampaankolossa Ottoa kohtaan.....eikä pelkästään omasta puolestani. Vaikka toisten puolesta pahoillaan oleminen onkin suorastaan typerää... :dunno:

Muistelisin, että tuosta mode eri ryhmittymistä on aikanaan keskustelu vaikka kuinka paljon....itsekin olen ottanut siihen joskus kantaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Wilpuri sanoi:
Kaveriepäilyistä:
Ok, ajattelen vain eri tavalla tuon sitten. Kaveriepäilyitä on ollut aiemminkin välillä erittäinkin ympäripyöreällä ja naurettavalla tasolla. En vain näe, että miksi noita pitäisi joka kerta kieltää, samoin kuin miksi pitäisi kieltää jotain muita mielestäni hataralla tasolla olevia väitöksiä.. Tulee mieleen terveyskeskukset, joissa käydään valittamassa jos jonkinlaisesta asiasta turhaan, ja kaikki kuitenkin täytyy lääkäreiden ainakin jollain tasolla selvittää ja varmistaa.

Ja tosiaankin, jotain muuta tahoa taisitkin epäillä. Hokkanen joutui masiinaan ilmeisesti jotain muuta reittiä.

Moderaattorivaatimuksista:
Jos tuo jatkuva läsnäolo on vaatimuksena, niin en usko, että sitä täyttää kukaan. Vai täyttääkö? Toivon ainakin, että ei täytä.

Idea olisi kai siinä, että riittävän monta paljon paikalla viettävää ihmistä täyttäisivät keskenään toisten läsnäoloaukot, ja siten sitten moderointi kattaisi riittävästi vuorokausien tunteja.

Olisit kyllä pätevä toimimaan moderaattorina. Uskon, että erittäin lähellä 100% tämän palstan hahmoista on samaa mieltä kanssani. Ja jos tuota UP-juttua ajatellaan, niin jos jokaiselta (kummaltakin?) taholta olisi hahmoja moderointiporukassa, niin eikö silloin vallitsisi päätöksien suhteen tasapaino "puolueiden" suhteen.

Nykyiset moderaattorithan ovat lähinnä "kusihousunörttejä". Ei kai heidän kuitenkaan tule erota siksi, että "kuuluvat" poppooseen, joka kommenteillaan on monia ärsyttänyt..

Ja samansuuntaisia ajatuksia siis sullakin näköjään tuossa toiseksi viimeisessä kappaleessa. Antin tehtävä toki olisi vaikea, mutta yritin jotain kehitellä sen suhteen, että saataisiin tosiaan ne piiripienipyörii-jutut pois. Tokihan se on keino, että nykyiset moderaattorit sitten valitsevat jonkun sopivan sieltä UP-jengistä. :). Esim. ml tuli tästä yhtäkkiä mieleen, jota voisi ehdottaa. Mukavan ja rennon ynnä asiallisen oloinen kommentoija.

En ole moderaattori, ollos huoleti.. Yritin ajaa takaa sitä, että minä kyllä luotan, että verotoimistossa rattaat pyörii ajallaan ja että siellä ei kukaan huvikseen lööbaile ja jätä hommia tekemättä ihan vain passiivisuuttaan tai ylimielisyyttään. Ehkä mulle ei sitten riittävän suuria taisteluita vielä ole verotoimiston suuntaan ollut, kun tällälailla ajattelen *koputtaa puuta*. Samaten täällä forumilla en ole kokenut, että tarvitsen väliaikaraporttia jonkin kokemani ongelman suhteen (mutta kuten aiemmin mainitsin, niin ei raportointi pahitteeksi olisi, varsinkaan hieman isompien syntyneiden hässäköiden yhteydessä). Tarkemmin kun yritän miettiä, niin en olekaan enää varma, että ymmärsinkö ajamaasi asiaa oikein, vähän ilmeisesti ajatuksenkulkuni takkuaa (yllätys?).

Tosin mulle on ollut tiedossa kyllä, että moderaattoririvistö on, varsinkin välillä, aika pieni, joten mulla on sitten ollut sitä kautta selvää, että välillä ei välttämättä moderointia tapahdu yhtään. Esim. tätä forumia nyt lukemalla saattaisin olla huolissani RK-62:n suhteen, kun ei ole kommentteja hetkeen aikaan näkynyt.

edit: tulipa berniemaisen paljon lainausmerkkejä :jaska:
Kyllä joo, mä epäilin vahvasti erästä toista henkilöä, toin sen epäilyn myös esille ja epäilen edelleenkin, mutta turha kai tässäyhtedessä on ryhtyä enää nimiä mainitsemaan :rolleyes:

Enkös mä nimenomaan korostanu, että EI jatkuva vaan säännöllinen läsnäolo?

Kieltämättä tossa Hokkasen ja sun tasapainoajatuksessa on ideaa, mutta ihan rehellisesti: mä en tuohon "lähellä 100%" usko ja mikä tärkeintä, mä en edes itse kuulu tuohon ryhmään :D

Tosta Antista vielä... siis siinä mielessähän Antti olisi juuri oikea henkilö tekemään valintoja, että hän on mun ymmärtääkseni suhtkoht neutraali, mutta toisaalta pahahan se on valita, jos ei henkilöä tunne. Vaikka eipä silti, mä uskon että Antti on sen verran fiksu kaveri, että tietää ihan tarkkaan itse onko hän kykenevä tekemään moisia valintoja vaiko ei, joten tuskinpa meidän tuota tartisee edes pohtia.

Itseasiassa mä olis lainkaan huolissani, jos sä olisit moderaattori. Päinvastoin. Sähän olisit just paraatiesimerkki neutraalista (tai no mistä mä sun kaverisuhteistas tiedän, mutta ei ne ainakaan forumilla näy) henkilöstä. Myös Olga ja ml olisivat varmasti passeleita. Jos yhtä nimeä kuitenkin kysyttäis, niin vastaisin AJ.

...vaikka tuskin me täällä huutoäänestyksellä niitä moderaattoreita tulevaisuudessakaan valitaan, joten siinä mielessä aika samantekevää.

Kyllähän täällä mun mielestä aika monikin lähetteli enemmän tai vähemmän virallisia ja julkisia lomakkeita verotoimiston saamatta minkäänlaista vastausta.

Moderoinninhan siis ei toki tarvitse kattaa kaikkia vuorokauden tunteja, sillä tuskin täällä nyt mitään niin radikaalia tapahtuu, että se vaatis välitöntä reaktiota. Kuukausia eikä edes viikkoja sen ei kuitenkaan tulisi kestää.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Wilpuri sanoi:

Kakksokappalseen en oikein uskalla ottaa kantaa, mutta muuten kyllä nimenomaan juuri näin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Esim. Suoraan sanottuna, mulla ainakin on hampaankolossa Ottoa kohtaan.....eikä pelkästään omasta puolestani. Vaikka toisten puolesta pahoillaan oleminen onkin suorastaan typerää... :dunno:
No suoraan sanottuna tuntuu mustakin aika kohtuuttomalta ruveta syyttämään Sam:ia ja Olgaa forumilla häiriköinnistä.

Jopa minä häiriköin enämpi kuin yllä mainitut hahmot. :rolleyes:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
No suoraan sanottuna tuntuu mustakin aika kohtuuttomalta ruveta syyttämään Sam:ia ja Olgaa forumilla häiriköinnistä.

Jopa minä häiriköin enämpi kuin yllä mainitut hahmot. :rolleyes:
Nimenomaan.....ja unoh....ääh..eiku niin, niin.....

Ja jos Otto(kin) nyt sattumalta pitäisi minua suurempana häirikkönä kuin ennen mainittuja, niin silti ainakin ja varsinkin Olga on väärässä porukassa. Edes jonkinlainen viittaus siihen, että olisi mahdollisesti ollut väärässä tms. olisi ihan ok.

Eikä pelkästään tuo kyseinen toikki potuta, vaan myös esim. se tehty polli. (=ajojahti polli...)

epeli

Well-known member
Sijainti
Tre
Jatkoajalla ainakin (vaikka sielläkin on salaiset moderaattorit) on tultu siihen johtopäätökseen, että jokaisen joukkueen faneista löytyy yksi mode, mikä on mielestäni ihan hyvä järjestely.

Että siitä vaan, yksi UP, yksi kusihousunörtti, yksi kukkahattutäti...

Archie

Well-known member
Formulanomi sanoi:
Tuskinpa kukaan aivan tosissaan väittää, että tulehtuneet suhteet/ilmapiiri paranisivat riippuen siitä paljonko niitä moderoija on tai kuinka aktiivisesti he toimisivat.
Juuri näin. Jos jokainen pitäisi kiinni omasta asiallisuudestaan muita keskustelijoita kohtaan, niin ei tarvitsisi moderaattoreita olla mollaamassa.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Sai näköjään taas yksi hahmo keskustelua aikaiseksi tälläkin palstalla, niin kuin aika ajoin on ollut tapana, siis ainakin kerran vuodessa.

Jossakin viitattiin myös allekirjoittaneeseen ja Sami:iin siinä, että on syyllistytty mekin aiheettomiin kirjoituksiin ja jonkun hahmon mustamaalaamiseen; mistähän tää juttu olikaan lähtöisin :thumbfh: Ja kovina saunamiehinä heitetty lisää vettä kiukaalle.

Kai siinä itse kukin hiiltyy kun asialliseen treadiin, (vaikka onkin vapaan puolella), aletaan heittelemään paskaa ja jonninjoutavia kommentteja ainoana tarkoituksenaan saada aikaan vain ja ainoastaan eripuraa treadin kommentoijien välillä. Olisihan tuo pitänyt arvata jo nikinkin perusteella :rolleyes: (epäsuora viittaus aikoinaan rekisteröimääni nikkiin "ett silleen", joka bannattiin alta aika yksikön, ennenkuin oli ensimmäistäkään postausta ehtinyt laittaa forumille.) (tais muuten olla alansa ennätys banaanin tilauksessa) :D

No kuitenkin, kai tästäkin jotain opittiin. Ainakin se, että rajat on olemassa, rajat, jotka saattavat tuntua toisinaan kaukaisilta, mutta jotka itse asiassa ovatkin lähempänä kuin luuletkaan.

Toivottavasti tämä linja vapaankin osalta pysyisi nyt aisoissaan ja sielläkin oltaisiin ainakin jollakin tavalla hereillä myös moderoinnin osalta, ettei vastaavaa tilannetta enää pääsisi syntymään.

Mitä tulee tuohon moderointiin, niin kaipa sielläkin tarvittaisiin jäseniä kaikista ikäluokista. Luulen, että tällä forumin vanhemmallakin ja elämää enemmän kokeneella sukupolvella olisi silläkin saralla annettavaa nuoremmille.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Willer sanoi:
Juuri näin. Jos jokainen pitäisi kiinni omasta asiallisuudestaan muita keskustelijoita kohtaan, niin ei tarvitsisi moderaattoreita olla mollaamassa.
...toisaalta tällöin ei moderaattoreitakaan tarvittaisi :rolleyes:

Enivei. Tässä yhtedessä kuitenkin erityismainita modeille ton uusimman, tälläkertaa poikkeuksellisen tökerön, tekeleen pikaisesta bannauksesta. Siittä se lähtee, joskin eiköhän se taas palaa kuin väärä raha.

Vai joko se palas? :doubtful:

DFiaA

I told you so
Moe Szyslak sanoi:
Oliskohan kellään munaa tunnustaa olevansa nimim. Jakopään Hihna takana? :doubtful:
Minulla olis, mutku se ei oo mun nikki.