Kakenstain
Wololo
- Liittynyt
- 1.4.2009
- Viestit
- 649
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75671 Prodrivekin on jättänyt hakemuksen ja näemmä Lolakin http://www.autosport.com/news/report.php/id/75676
Jälkeenkinpäin voi ilmoittautua mikäli paikkoja on vapaana. Tällöin tosin joutuu vielä maksamaan erikseen jonkun summan tuosta ilmoittautumisesta.Tänään oli viimeinen mahdollisuus ilmottautua ja 15 tiimiä on ilmoittautunut. 12.6 FIA ilmoittaa mitkä tallit ovat hyväksytyt kaudelle 2010. Eli silloin luultavasti tiedetään ketkä ovat mukana eli onko FIA suostunut FOTA:n ehtoihin. Ja maksimissaan 13 tallia hyväksytään.
Näin olen ymmärtäny.
15 tallia (ja 30 autoa) olisi parhauttaJälkeenkinpäin voi ilmoittautua mikäli paikkoja on vapaana. Tällöin tosin joutuu vielä maksamaan erikseen jonkun summan tuosta ilmoittautumisesta.
Käsittääkseni on ollut jotain puhetta tuo 13 tallipaikan rajan mahdollisesta nostamisesta. En nyt tosin jaksa etsiä mitään linkkejä. Tietysti jos kaikki 15 tosiaan tulevat mukaan niin tämä päivä oli todennäköisesti viimeinen, jotta pääsee mukaan.
Eri. Mielestäni moottoriurheilun kuninkuusluokassa tulisi kilpailla vain parhaat ja ne, joilla on oikeasti resursseja tulla mukaan. Nyt näitä häntäheikkejä sitten tulee mukaan takapihalla rakennetuilla roska-autoilla tai joltain Dallaralta tilatuilta standardikoreilla. Erot kärjen ja pohjan välillä tulevat moninkertaistumaan ja varmasti Australian avausviikonloppuun mahtuu ainakin yksi, ellei kaksi Lola-vitsiä.15 tallia (ja 30 autoa) olisi parhautta
Kaudella -89 oli 20 tallia, eli 39 autoa, sillä Coloni ajatti muistaakseni vain yhtä autoa. Oman kuulemani mukaan syy on ihan tilanpuute. Varikolla ei ole tilaa niin monelle tiimille varsinkaan uusilla radoillaTietääkö joku miksi talleja otetaan vain 13 eikä vaikka kaikkia 15:sta kun ehdokkaita kerran riittää?
Ja paljonko oli aikoinaan se autojen määrä kun autoja karsittiin aika-ajon jälkeen kisasta pois? Miksei tuollainen toimisi nykysarjassakin.
90-luvun alun tilanteeseen verrattuna (jolloin suomalaiset aloittivat noissa "roskatalleissa") nyt säännöt takaavat kohtuullisen tasaväkisyyden, ja aloittavat tallit (ilmeisesti) saavat tietoja isommilta.Eri. Mielestäni moottoriurheilun kuninkuusluokassa tulisi kilpailla vain parhaat ja ne, joilla on oikeasti resursseja tulla mukaan. Nyt näitä häntäheikkejä sitten tulee mukaan takapihalla rakennetuilla roska-autoilla tai joltain Dallaralta tilatuilta standardikoreilla. Erot kärjen ja pohjan välillä tulevat moninkertaistumaan ja varmasti Australian avausviikonloppuun mahtuu ainakin yksi, ellei kaksi Lola-vitsiä.
Tarpeetonta vääntöä uhista, joita ei ole. 13 tallia on maksimi ja se nousi siihen täksi vuodeksi kahdestatoista. Lähtöruudukko on tähänkin asti ollut sen 26, sitä huonommat ovat karsiutuneet.Jos 30 autoa sarjaan tulee, niin ehdottomasti tulisi ottaa 107 prosentin sääntö takaisin mukaan tai joku pre-qualifying uusien tallien ja tämän kauden pohjatallien kesken. Alkaa muuten tulla aika pirunmoinen ruuhka radalle kun hitaammat jäävät kierroksella viiden-kuuden rundin jälkeen. Lähtöruudukkoon ehdoton maksimi 26, ei missään tapauksessä enempää.
Hyvä hyvä. Itselle jäänyt vähille netin käyttö. Eihän sitä nyt kesälomalla hittolainen jaksa arskan porottaessa etsiä moderoitavaa. Mitä tuota sanoit, jotta talleille voisi pistää omat ketjunsa, niin sen verta vielä vähän niistä varmuutta, jotta voisivat olla aika hiljaisia. Sitten tietty eri kunhan nuo tallit varmistavat osallistumisensa, moottori- ja kuskisoppareita syntyy jne.Moderoin vähän: