ei kukaan ole sanonut etteikö saisi kehittää.Millä perusteella cossu ei ole saanut kehittää moottoriaan? Eihän sillä ole kilpailtu.
Onhan se "valmis" ollut vuodesta 2006. Siis siinä merkityksessä, että voidaan pultata autoon kiinni vaikka heti ja toimii ja on kierrosrajoitinta lukuunottamatta sääntöjen mukainen. Ei niiden uutta mottoria tarvitse tyhjästä kehittää, vaan parantaa olemassaolevaa kehittämisrajoituksen sanelemissa rajoissa. Tilauksia on jo sisässä ja jossain luki, että pelkkä tilaaminen maksaa tilaajalle 2,5 miljoonaa dollaria etumaksuna.ei kukaan ole sanonut etteikö saisi kehittää.
pointti oli että muut on kehittäneet kilpailemisen yhteydessä, Cossun pitäisi tehdä kehitystyö suunnittelupöydällä pelkästään ja vielä etukäteen ilman varmaa tietoa maksavista asiakkaista
(olettaen siis että se olisi nyt jo valmis)
Miten niin on selvää? Eihän mikään estä pyörittämästä tallia myöhemmin vaikka seitsemän miljoonan zippinettobudjetilla kun on kerran sisään päästy ja eka vuosi hoidettu kunnialla?Se on selvää, että vähimmäisbudjetti uusillakin talleilla on yli 70 miljoonaa euroa. Koettakaa nyt lopultakin ymmärtää, ettei kulukatto tarkoita koko toiminnan budjettia.
Kulujen takia. Seitsemällä miljoonalla saisi juuri moottorit ja ehkä rungon tai kaksi, mutta ei sitten muuta.Miten niin on selvää? Eihän mikään estä pyörittämästä tallia myöhemmin vaikka seitsemän miljoonan zippinettobudjetilla kun on kerran sisään päästy ja eka vuosi hoidettu kunnialla?
Kyllä moottoreita aina löytyy. Jos kaikilla olisi sama moottori, saataisiin säästöä ja olisi edelleen F1 ajoa.Eli jatkossa kaikilla talleilla olisi sama moottori. Kuulostaako F1:ltä ?
Sehän on ihan päivänselvää, että jos nykyiset isot valmistajat poistuvat riidan takia, ottavat he myös kaikki moottorit mukaan. Ja sillä ei ole väliä mitä moottorisopimuksia on voimassa, koska jos tämä menee arvovaltakiistaksi, ne sopimukset puretaan rahalla.
Hehheh. Sama juttu. Lotuksen "paluusta" on huhuiltu niin monta vuotta, joten pitihän se arvata, että joku Lotus ilmoittautuu mukaan. Toisaalta kyllähän tämä Lotus vaikuttaa vähän enemmän alkuperäisen kaltaiselta kuin nuo Brabham/March-viritelmät.Nonnis, Lotuskin (Litespeed) on mukana Ihmettelinkin miksei kukaan aiemmin ilmoittautunut ilmoittautuneensa (heh) sillä nimellä...
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/06/893643
Sikäli kun mukana kerran on vanhoja Lotuksen työntekijöitä, niin kyllähän tuo tosiaan on hieman uskottavampi yritys. Silti vanhana Lotus-fanina pidän tätä lähinnä pyhäinhäväistyksenä, sillä Judge ja Kenchington tuntuvat lähtevän tähän vain nostalgian tuoman tunnettavuuden takia ja aikovat pistää rahoiksi Chapmanin rakentamalla perinnöllä. Eli sikäli homma on täysin sama kuin Brabhamin kohdalla ja toivon todella, ettei kumpikaan onnistu toteuttamaan suunnitelmiaan.Porttilan laki sanoi:Toisaalta kyllähän tämä Lotus vaikuttaa vähän enemmän alkuperäisen kaltaiselta kuin nuo Brabham/March-viritelmät.
Et ole koskaan nähnyt elokuvaa Grand Prix? :doubtful:Pitpassin mukaan vuoden 1966 mestari Pete Aronin Aron Grand Prix on ilmoittautunut ensi kaudelle:
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=38123
Ja jos sitten pidetään nämä leffanimet poissa keskusteluistaSikäli kun mukana kerran on vanhoja Lotuksen työntekijöitä, niin kyllähän tuo tosiaan on hieman uskottavampi yritys. Silti vanhana Lotus-fanina pidän tätä lähinnä pyhäinhäväistyksenä, sillä Judge ja Kenchington tuntuvat lähtevän tähän vain nostalgian tuoman tunnettavuuden takia ja aikovat pistää rahoiksi Chapmanin rakentamalla perinnöllä. Eli sikäli homma on täysin sama kuin Brabhamin kohdalla ja toivon todella, ettei kumpikaan onnistu toteuttamaan suunnitelmiaan.
Mosley ja Bernard tietenkin ovat ensimmäisinä tukemassa tällaisia hankkeita, mutta en ainakaan minä pysty millään samaistamaan Chapmanin Lotusta Litespeediin.
Et ole koskaan nähnyt elokuvaa Grand Prix? :doubtful:
Itse odotan kovasti Team USF1:n kuljettajauutisia. Olen kuullut hyvästä lähteestä, että vuoden 2000 CART-maailmanmestari Jimmy Bly ja 90-luvulla suureksi NASCAR-legendaksi kasvanut Cole Trickle ovat lähellä päästä sopimukseen tallin kanssa. Bly-kytköksen uskotaan johtuvan siitä, että USF1:n tiimimanagerina toimii Joe "Hummer" Tanto ja hän puolestaan on odottanut jo kymmenkunta vuotta nähdäkseen hyvän ystävänsä ja oppipoikansa Blyn F1-debyytin.
Hahhah... Melko läppä uutinenPitpassin mukaan vuoden 1966 mestari Pete Aronin Aron Grand Prix on ilmoittautunut ensi kaudelle:
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=38123
Hah, menin oikein kunnolla lankaan tuon jutun kanssa, normaalisti tarkistaisin uutisten taustat kunnolla, mut tällä kertaa oli pikkaisen kiire ruuanlaiton kanssa että sain ennen kisaa tikka masalat valmiiksi...Et ole koskaan nähnyt elokuvaa Grand Prix? :doubtful:
Minä voisin vaikka Vanwallin tuoda takaisin. Tummanvihreää maalikaupasta......emmehän me oikeastaan menetä mitään, kun Ferrarin ja McLarenin tilalle tulevat Lotus ja March... (Itsekin ajattelin laittaa paperit vetämään BRM-nimellä...)
Kulta on vähän turhankin pessimistinen. Tietenkään ehdokkailla ei tässä vaiheessa ole valmiita tiimejä, kun eihän ne edes tiedä tulevatko valituiksi. Monella on kuitenkin lähtökohdat paremmat kuin vaikkapa Toyotalla, joka aloitti tyhjemmästä (ja kompensoi sen isolla rahalla). Moka ilmoittatumisessa sitten tosin antoi Toyotalle yhden testausvuoden ennen varsinaista mukaantuloa.Jännitys tiivistyy ennen FIA:n v:n 2010 Formula 1:n MM-sarjan osallistujalistan julkistamista! Tässä Heikki Kullan mietteet mahdollisista uusista talleista; hyvältä näyttää - emmehän me oikeastaan menetä mitään, kun Ferrarin ja McLarenin tilalle tulevat Lotus ja March... (Itsekin ajattelin laittaa paperit vetämään BRM-nimellä...)
http://www.ts.fi/f1/uutiset/54193.html
NohNoh, Toyotallahan oli täysin valmis tehdas suunnittelijoita & työntekijöitä myöten.Monella on kuitenkin lähtökohdat paremmat kuin vaikkapa Toyotalla, joka aloitti tyhjemmästä (ja kompensoi sen isolla rahalla).
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Jos kausi alkaa maaliskuussa, ja kesäkuussa aletaan etsiä toimitiloja ja palkkaamaan suunnittelijoita (mikä lienee aika tarkalleen Marchin, Superfundin, ym tilanne), ei tiimistä kauheasti iloa ole F1:lle. Myöskään uskottavammilla ehdokkailla ei ole löysää annettavana tässä suhteessa. Jos en aivan väärin muista, Lola kävi todella heikossa hapessa puutteellisesti valmistellun F1-projektin takia.Kulta on vähän turhankin pessimistinen. Tietenkään ehdokkailla ei tässä vaiheessa ole valmiita tiimejä, kun eihän ne edes tiedä tulevatko valituiksi. Monella on kuitenkin lähtökohdat paremmat kuin vaikkapa Toyotalla, joka aloitti tyhjemmästä (ja kompensoi sen isolla rahalla). Moka ilmoittatumisessa sitten tosin antoi Toyotalle yhden testausvuoden ennen varsinaista mukaantuloa.
Tuo on toki totta, aika turha lause. Kärkinimiä ei tietenkään ole yhtään.Kullan loppukaneettti "Jos oikein suuripiirteisiä ollaan, joukosta voisi löytää seitsemän tallia, mutta yhtään varsinaista valmista kärkinimeä joukosta ei löydy" on lähinnä typerä. Ei kukaan minkään valtakunnan järjellä varustettu F1:n seuraaja odotakaan yhdenkään tulokkaan olevan "valmis kärkinimi".