Kovalais-ketjusta:
Onko se nyt jotenkin olevinaan itsestäänselvyys, että Lotus rämpii häntäpäässä muiden tulokastallien kanssa? Eiköhän tässä ole ajat vähän muuttuneet niistä ajoista kun pystyi jo ennen kautta sanomaan, että Minardi on paskin auto. Toki Lotukselta ei voi odottaa oikein mitään, mutta en minä ainakaan ole pistämässä päätäni pantiksi etteikö se voisi olla vaikkapa siellä keskikastissa ja säännöllisesti pisteillä.
Säännöllinen pisteille pääsy tarkoittaisi sitä, että tallin pitäisi olla vähintään 5-6 paras talli sarjassa. Eli tulokastallin pitäisi olla
säännöllisesti parempi kuin ainakin 3-4 tallia seuraavista vanhoista talleista: Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull, Williams, Sauber, Renault, Force India, Toro Rosso.
Oikeastaan ainoastaan yhdellä uudella tallilla voi nykytietojen valossa perustellusti odottaa olevan jonkin asteisia yllätykseen ja suhteellisen säännölliseen pisteille pääsyyn, nimittäin Virginillä. Sillä jos (ja hyvin iso JOS) Wirthin puhdas tietokonesuunnittelu osoittautuu hyväksi vedoksi ja talli saa aerodynamiikalta kovan pelin kasaan, voi potentiaalia jonkinlaiseen yllätykseen olla olemassa.
Lotus pääsi liikkeelle uusista talleista viimeisenä ja myös työntekijäpuolella jengiä saapuu vielä pikkuhiljaa taloon. Keskipitkällä aikavälillä Lotus on kuitenkin aika potentiaalinen. USF1:ssä on liikaa kysymysmerkkejä joka suuntaan ja heidän kohdallaan on aika kova suoritus jo pelkästään se, että mahdollisesti pääsevät lähtöruutuun saakka. Campos puolestaan saa perusvarman paketin Dallaralta, mutta yhdessä kokemattomien kuskien kanssa siltä pohjalta ei voi mitään suurempaa yllätystä oikein odottaa.
Virgin:
+ Wirthin radikaali suunnittelutapa voi olla jackpot
- Kuskien vajavainen kokemus formula ykkösistä
- Tallin muun avainhenkilöstön kokemattomuus formula ykkösistä
- Sarjan pienin budjetti
Lotus:
+ Kuskien kokemus formula ykkösistä
+ Tallin muun avainhenkilöstön kokemus formula ykkösistä
+ Budjetti ja turvallinen rahoitus
- Pääsi uusista talleista viimeisenä liikkeelle
- Henkilöstöä vapautuu käyttöön vasta ensi vuoden puolella
USF1:
+ Bernien erityissuojeluksessa?
- Tallin avainhenkilöstön kokemattomuus formula ykkösistä
- Toiminta jenkeistä käsin
- Puuttuvat kuskit
- Puuttuva uskottavuus ja sen vaikutus rahoituskuvioihin
- Puuttuva auto?
Campos:
+ Dallaran "perusvarma" suunnittelukokemus
- Sennan kokemattomuus formula ykkösistä (myös toinen paikka uhkaa mennä kokemattomalle maksukuskille)
- Tallin muun avainhenkilöstön kokemattomuus formula ykkösistä