Uudet tiimit 2010

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
420
Sijainti
Lievestuore
Eikös Stefanin auto vaan ole periaatteessa tän vuoden toyota,ei kai niiltä vanhan tallin ja valmistajan puolelta ole mitään tukea :confused:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14196
Niinno jonkinverran on kai entisen tiimin puolelta henkilöstöä vaikka avainhenkilöt taisivat mennä Lotukselle ja auto on viime vuoden versio Toyotasta joten auto ei ole siis uusi. Anteeksi virheeni.:wink:.
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
420
Sijainti
Lievestuore
Mikähän motti Stefanilla mahtaa olla,Toyotan moottoripaja ei lienee tuota enää formulamotteja,eikä tallin sivuilta selvinnyt moottorivalmistajaa,Cosworth? :confused:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Mikähän motti Stefanilla mahtaa olla,Toyotan moottoripaja ei lienee tuota enää formulamotteja,eikä tallin sivuilta selvinnyt moottorivalmistajaa,Cosworth? :confused:
Toyotan 'Stefan RG-01' moottorina, mikäpä muukaan kun tällainen satelliittitalli kyseessä.
-
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14196
Niinhän se on sillä Cosworthin ja tämän ohella olisi ollut todella vaikeaa saada enää kokonaan uutta moottorityyppiä tiimille jos ei olisi noita Toyotan moottoreita... Tietysti jos kotimaasta olisi löytynyt niin olisihan se ollut mielenkiintoista.:dunno:
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Niinno jonkinverran on kai entisen tiimin puolelta henkilöstöä vaikka avainhenkilöt taisivat mennä Lotukselle ja auto on viime vuoden versio Toyotasta joten auto ei ole siis uusi. Anteeksi virheeni.:wink:.
Kyllä ne tais ostaan Toyotan tämän kauden auton piirustukset, eipä sillä viime kauden autolla mitään tekisi, kun kisa pitää ajaa tankkaamatta.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Niinno jonkinverran on kai entisen tiimin puolelta henkilöstöä vaikka avainhenkilöt taisivat mennä Lotukselle
Kyllähän suurin osa henkilöstöstä lähti Lotukselle Gascoynen houkuttelemana ja ainakin ex-tekninen johtaja Pascal Vasselon jäi Stefan projektiin, uutena tuli Mike Coughlan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Stefan GP

Villeneuvelle tehdään istuin Kölnissä 1.3.

Yhteistyöpuheet USF1:n kanssa ovat katkenneet.

Zoran Stefanovic:
"Kyllä, on totta että meillä oli monta päivää kestäneet keskustelut, mutta ne päättyivät torstaina [--] tiettyjen pelaajien joustamattomuuteen."

"Painotan, ettei se ollut Chad Hurley - joka oli halukas keskustelemaan kanssamme - vaan eräät toiset omistajat, jotka sabotoivat neuvottelut."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/81769
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Eikös Counghlanin siirtyminen Stefanille jo kiistetty ihan ylemmän johdon myötä?
Tietääkseni Mclarenin entinen urheilujohtaja Dave Ryan on se henkilö jonka Stefanovic kiisti olleensa Stefanin palkkalistoilla ja Mike Coughlan on kylläkin Stefanin palkkalistoilla parhaillaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Stefan GP
Villeneuvelle tehdään istuin Kölnissä 1.3.
Hyvä homa Villeneuven meneminen Kölniin Stefanin tehtaalle maanantaina ja tulevan sopimuksen julkaiseminen pikkuhiljaa :).

Paremmalta vaihtoehdolta Villeneuven alle Stefan GP:n auto kuulostaa kuin USF1 tai Campos, sentään Stefan GP Toyotan rungolla ja moottori saattavat olla todella ylhäälläkin lähtöruudoissa kenties.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Hmm... Toyota ilmoitti 4. marraskuuta 2009, että nyt on pillit pistetty pussiin. Siitä eteenpäin autoa ei varmaankaan ole kehitetty Toyotan toimesta. Muilla talleilla taas on tehty töitä kovasti siitä eteenpäinkin. Tältä pohjalta en oikein jaksa uskoa, että Stefan GP voisi olla likikään samalla tasolla huipputallien kanssa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hmm... Toyota ilmoitti 4. marraskuuta 2009, että nyt on pillit pistetty pussiin. Siitä eteenpäin autoa ei varmaankaan ole kehitetty Toyotan toimesta. Muilla talleilla taas on tehty töitä kovasti siitä eteenpäinkin. Tältä pohjalta en oikein jaksa uskoa, että Stefan GP voisi olla likikään samalla tasolla huipputallien kanssa.
Itsepä taas luulen että on. Tiimi ja Toyota lienee halunneet kehittää autoa edelleen juurikin niissä toiveissa että ostaja löytyy.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Itsepä taas luulen että on. Tiimi ja Toyota lienee halunneet kehittää autoa edelleen juurikin niissä toiveissa että ostaja löytyy.
No jos on, niin Toyotan työntekijät katosivat viimeistään vuodenvaihteessa toisiin talleihin. Eli muilla talleilla on joka tapauksessa iso etu Toyotan kalmistoon verrattuna.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
No jos on, niin Toyotan työntekijät katosivat viimeistään vuodenvaihteessa toisiin talleihin. Eli muilla talleilla on joka tapauksessa iso etu Toyotan kalmistoon verrattuna.
No riippuu nyt ihan siitä että mihinkä talleihin sitä vertaa. Kun tuo Stefan kuitenkin on tulokas, niin Virgin ja Loottus lienee ne lähimmät kilpakumppanit. Ja siinä kisassa kyllä väittäisin että Toyotan ammattitaidolla ja resursseilla on jo viime vuoden puolella parsittu kasaan paljon nopeampi kottero kuin mitä noilla kahdella harrastelijaporukalla on tarjota.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei Toyotalta täysin valoja sammutettu, koska Stefan GP:llä on jonkinlainen huoltosopimus Toyotan kanssa (lähinnä moottoreista, oletan). Kobayashin sopimus muutoinkin viittaa siihen, että jollain tavalla Toyotalla on edelleen näppinsä pelissä.

Mitä auton valmiuteen tulee, niin varmasti Toyotan auto oli jo lopettamispäätöksen tullessa paljon pitemmällä kuin hyväksyttyjen uusien tallien. Suunnittelu lienee aloitettu samoihin aikoihin ja sitä on kehitetty ihan toisenlaisin resurssein. USF1:n auto ei ehtine radalle ennen kesää, Dallaraakaan ei ole vielä nähty, Lotus otettiin mukaan vasta syyskuussa. Manor/Virgin on ainut, jonka tie on edennyt ns. normaaliin tahtiin (liekö tuulitunnelitestien puuttumisen ansiota). Lähin vertailukohta Stefanille valmiusasteen suhteen lieneekin Sauber.
 
Viimeksi muokattu:

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
No riippuu nyt ihan siitä että mihinkä talleihin sitä vertaa. Kun tuo Stefan kuitenkin on tulokas, niin Virgin ja Loottus lienee ne lähimmät kilpakumppanit. Ja siinä kisassa kyllä väittäisin että Toyotan ammattitaidolla ja resursseilla on jo viime vuoden puolella parsittu kasaan paljon nopeampi kottero kuin mitä noilla kahdella harrastelijaporukalla on tarjota.
Stefanin auto on varmasti nopein "tulokkaista", mutta vauhtia yksinkertaisesti rajottaa kuskikaksikko ja testaamattomuus. Nakajima on ehkä ihan ok perus kuski, mutta Villeneuve voin kuvitella miten hidas onkaan.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
^^ Tuollaisiin heittoihin olisi aina hyvä lisätä kastiketta. Lähdekritiikkini ei tykkää siitä, että jotain kirjoitetaan foorumilla faktana ilman linkkejä lähteisiin, joiden luotettavuutta voisi arvioida.

Neuvottelujen katkeaminen kertoo siitä, että suuret egot ovat kieltäytyneet järkiratkaisusta. Jos Windsor ja Anderson eivät suostu fuusioon/myyntiin, heille jää se ilo, että Stefan GP mahdollisesti kaatuu. Ja todennäköisesti paljon velkaa. Zoran Stefanovićin F1-unelma taas jää Jean Todtin hyväntahtoisuuden varaan, jos hän ei saa sopimusta runnottua. Concorden varsinaista tekstiä näkemättä on vaikea sanoa, voiko USF1 pitkittää prosessia aina Malesiaan saakka. Ja vaikkei voisikaan (kuten FIA tiedotteessaan indikoi), 13. tallipaikan avaaminen ja myöntäminen puolessa tunnissa Bahrainin GP:n katsastuksen jälkeen saattaisi nostattaa porua.
 
Ylös