Veidt
Well-known member
- Liittynyt
- 19.11.2008
- Viestit
- 3292
Aha.-EI se filosofi, vaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aristoteles_Onassis :tongue:
Aha.-EI se filosofi, vaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aristoteles_Onassis :tongue:
Aha.Joo, tiedän tyypin, mutta ensin mainitsit nimen Aristoles Onassis, sitten pelkkä Aristoteles.. josta tulee mieleen filosofi. Nimen Aristotle Onassis on tottunut yhdistämään siihen magnaattiin..
Uskon ACBC-logon käytön julkistamistilaisuudessa olleen jotain, mistä on sovittu lisenssin myynnin yhteydessä tarkoituksena kuvastaa sillä yhtä yhteistyökumppania. Tuossa tilaisuudessahan oli paikalla myös Group Lotuksen uusi johto helvetin happamana, eikä logoa ole sittemmin nähty käytetyn. F1-käytössä logo ei tällä tulkinnalla koskaan ollut, ja mitä järkeä olisi ylipäätään ollut tehdä erillinen Lotus Racing-logo jo esittelyyn, jos ACBC:tä todella olisi F1:ssä edes ajateltu käytettävän? Otaksun, että tulkintasi logon katoamisen syistä perustuu päättelyyn eikä tietoon.CARTer sanoi:Oletan olettamuksesi olevan väärä, mutta mikäli olet oikeassa, miten pystyt selittämään sen, että Fernandes kuitenkin käytti Lotuksen ACBC-merkkiä promootiomateriaaleissaan ennen kauden alkua?
Olen samaa mieltä CARTerin kanssa. "Talli" oli olemassa vain lähtölistan ilmoittaja-kohdassa, eikä sille ollut määritelmää tai säännöissä tai muutoin. Esimerkkinä tehtaan yhä huoltamat ja ylläpitämät Ferrarit ilmoitettiin 1964 kahteen viimeiseen kilpailuun sinivalkoisin North American Racing Team -nimen alla. Oliko kyseessä todella uusi talli? Ei varmasti.WebSlave sanoi:Vaikken ykkösiä ihan tuolloin vielä seurannutkaan, niin kyllä kai tallit sentään tunnustettiin.
Tiedetään, tiedetään, edelleen.
Nimeä Aristotle käytetään englannin kielessä myös filosofistasi.
Jokaisen vähänkin pidemmän keskustelun perusidea on se, että osallistujilla on eriävät mielipiteet. CARTer on minulle tällä palstalla kenties arvokkain keskustelukumppani, emmekä koskaan ole samaa mieltä mistään. Hyvin perusteltu eriävä mielipide haastaa ajattelemaan täysin eri tavalla kuin yksimielinen hymistely jonkin asian puolesta. Toisin kuin annat ymmärtää, ei tässä otsikossa ole kierretty kehää, vaan uudet tiedot kiistasta ovat antaneet useinkin syitä palata asiaan. Keskustelun aiheen arvostelun rinnastaminen keskustelijan arvosteluun taas antaa olettaa, että sinun kannattaisi kirjoittamisen sijasta keskittyä jonkin aikaa pelkkään ajatteluun.Vai että hyökkäyksiin ?Oletko sinä mies vai hiiri ? Jokaisen meistä ois ehkä hyvä kestää kritiikkiä, jos sitä itekkii jakelee. Itse sinä täälä haukut ja arvostelet fernandesin virityksiä sen mitä kerkeät. Ihmettelen että miksi sinä edes kirjoittelet tähän topic jos sinä kerta pidät tätä Lotus-tallia vain jonain feikkinä jne jne... Olet luultavasti aika useaan otteeseen tehnyt selväksi että tämä ei ole mielestäsi oikea Lotus-talli, silti sinä jaksat tulla tänne aina uudestaan ja uudestaan.
Eihän se nyt noin voi mennä? Lotuksella on oikeus käyttää ACBC-logoa ja omaa tuotemerkkiään kilpa-autoissa. Team Lotus Venturesin omistaman tuotemerkin käyttö sen sijaan on rajattu vain ykkösiin.En tiedä tarkemmin edm. aiheesta, mutta tosiaan Group Lotuksella (Protonilla) ei ole oikeuksia käyttää ACBC-logoa F1-luokassa,
Puhe oli tuolloin Team Lotus-, ei ACBC-merkistä. Kyse ei siis ole samasta logosta. Kai Lotus olisi saanut omaansa Fernandesin tallin katteissa ja pressimateriaalissa käyttää, jos se niin olisi halunnut? Sen sijaan sitä käytettiin Malesian kuljettajailmoituksessa yhdessä 1Malaysian logon kanssa sekä tehtaan pihalla aluksi seisseessä kyltissä. Tämän jälkeen se hävisi kaikkialta kokonaan. Se tuskin on sattumaa ja saattaa hyvin olla, että nuo Malesiassa käytetyt T-paidat ovat juurikin niitä, jotka Group Lotuksen tiedotteessa mainittiin lisenssointisopimuksen purkamisen syyksi.1Malaysian ja Protonin välisessä sopimuksessahan tuon käyttö jopa selvästi kielletään KOSKA oikeutta sen käyttöön ko. luokassa ei ole.
Team Lotus ei (sen paremmin International tai mikään muukaan) ole koskaan omistanut ACBC Lotus - logoa. Se on alusta alkaen ollut Group Lotuksen pääomaa. F1 ei ole mikään maaginen Mikämikä-maa, joka lakitieteellisesti olisi jotenkin erikoistapaus ja jossa pätisivät eri käytänteet kuin muualla. ACBC Lotus - merkki oli Team Lotuksen (eri variaatioiden) käytössä Group Lotuksen "siunauksella."Käsittääkseni aikanaan firmojen eriyttämisessä on määritelty että team voi käyttää logoa F1-maailmassa, Group kaikkialla muualla (joka mahdollistaa IndyCarit, GP2:set yms.)
Indy ja GP2 kun eivät ole Team Lotus Venturesin listalle kuuluneet enää vuosiin.Tony Fernandes sanoi:If someone tried to pass off [as Team Lotus] as a Formula One racing team or even in GP2 or Indy, we will obviously challenge that.
Samoin kuin EU:ssa ja Englannissa (United Kingdom). Group Lotus hakee myös omistusoikeutta CABC TEAM LOTUS -logoon. (Team Lotus Venturesin rekisteröimän TEAM LOTUS -logon kuvauksessa ei ole mainintaa CABC-kirjaimista, vaikka ne itse logossa esiintyvätkin.) Toisaalta myös Team Lotus Ventures hakee parhaillaan omistusoikeutta TEAM LOTUS -nimeen ja -logoon paljon laajemmalla käyttöalueella kuin pelkästään mainonnassa ja F1-sarjassa.Jotta asiasta tulisi mahdollisimman sekava ja nautittava, Group Lotus on lokakuussa hakenut itselleen Yhdysvaltain patentti- ja rekisteriviraston mukaan Team Lotus - merkin käyttöoikeutta Yhdysvalloissa.
No minkä takia sitten Group Lotuksen omistaja Proton nimenomaan kielsi käyttämästä Team Lotus Logoa ykkösissä nimenomaan sopimuksessaan Fernandesin kanssa, myöntäen vielä etteivät he sitä omista?ACBC Lotus - merkki oli Team Lotuksen (eri variaatioiden) käytössä Group Lotuksen "siunauksella."
Koska he eivät sitä omista? Puhe oli koko ajan Lotuksen omasta logosta, ei Team Lotuksesta. En halua jankata, enkä vängätä, mutta minusta tuntuu, ettet ymmärrä näiden kahden eroa.No minkä takia sitten Group Lotuksen omistaja Proton nimenomaan kielsi käyttämästä Team Lotus Logoa ykkösissä nimenomaan sopimuksessaan Fernandesin kanssa, myöntäen vielä etteivät he sitä omista?
Tuo on karkea yleistys, sillä Group Lotus ei omista ”kaikkea kaikkialla.” Lotus Cars sen sijaan omistaa Lotus-merkkisten kilpa-autojen saavutusten markkinointioikeudet, koska vaikka Lotus Cars ja Team Lotus International olivat erillisiä yhtiöitä, niiden välillä oli selkeä toiminnallinen hierarkia, kuten kaikilla autonvalmistajan tiimeillä on läpi historian aina vallinnut. Lotus Cars perustettiin urheiluautoja rakentavaksi yritykseksi ja koska Chapman asetti sille Lotus-tuotemerkin hallintaoikeuden, se oli selvästi merkin emoyhtiö. Team Lotus (eri kuoseissaan) perustettiin edustamaan Lotus-automerkkiä moottoriurheilussa ja siksi Lotus omistaa edelleen sen saavutusten markkinointioikeudet, kuten se omisti jo Chapmanin aikanakin.Ihan kivaa vänkäämistä mutta kun vaadit muilta perusteita siitä että miksi oikeudet kuuluisi Huntille ja sitä kautta nykyisin Fernandesille, niin kerroppa itse mihin faktaan perustat tuon että Group omistaa kaiken ja kaikkialla ja muut tekevät väärin?
Tällainen järjestely tietenkin tukisi käytäntöä, jolle Chapman yhtiönsä perusti. Jos tai kun nämä kaksi Chapmanin yhtiötä joutuisivat liiaksi erilleen ja Team Lotus ei enää toimisi Lotuksen tehdastiiminä, nämä kaksi voisivat päättää yhteistyön ja silloin Lotus-nimen käyttö siirtyisi sen omistavalle taholle eli Group Lotukselle. Näin myös suojeltaisiin automerkkiä sekä suurta yleisöä siltä epäselvältä tilanteelta, että Team Lotus olisi esimerkiksi joutunut kilpailevan urheiluautovalmistajan, kuten Ferrarin omistukseen ja ykkösissä olisi sen seurauksena kilpaillut vaikka Team Lotus-Ferrari, siitäkin huolimatta että Lotus Cars kilpailisi edelleen Ferrarin kanssa.Mr Messent disputes whether Paintglossy Limited (Team Lotus Ventures Limited, that is the Applicants) is the true successor in title to the business of Team Lotus Limited. He supports this view by stating that his company had an agreement both with Team Lotus International Limited and its successor Team Lotus Limited. The intention of this agreement was that the public would not be misled into thinking that there remained an association between the two companies and, to this end, Team Lotus International Limited intended to use a much earlier device (if it used a device mark with the words Team Lotus) which would not cause such 5 deception.
Another part of this agreement was that any successor in title should conclude an agreement with his company. This, Mr Messent states, has never been done. He is not aware of the chain of title whereby the Applicants claim to have acquired rights from Team Lotus Limited.
Furthermore, Mr Messent states, it was also agreed between Group Lotus Limited and Team 10 Lotus Limited that they would cease all use of a device mark similar to marks for which the application has been made (the only difference being that the words Team Lotus are substituted by the word Lotus). He concludes that even if Paintglossy Limited contend that they are in some way related to Team Lotus Limited their application is in breach of this agreement.
Tuossa erittäin hyvä pointti. Ei kai mikään autonvalmistaja suuri tai pieni perusta autourheiluosastoaan, jotta se jonain päivänä käyttäisi merkkiä omapäisesti tehtaasta piittaamatta vaikka irtaantuisikin emoyhtiöstä. Tuskin esim. Opelkaan voisi valmistaa Bemarin kiusaksi EMW-merkkisiä autoja, vaikka omistaakin Wartburgin tehtaan, jossa noita itä-bemareita tehtiinkin, joten sikäli Opelilla olisi oikeudet tuohon tuotemerkkiin. Miksi Fernandesilla olisi nyt oikeus pyörittää Lotus-F1-tallia ostettujen oikeuksien turvin ilman autoja tuolla tuotemerkillä valmistavan osapuolen suostumusta? :dunno:Group Lotuksen edustaja kyseenalaisti Huntin yhtiön oikeuden Lotus-nimeen:
Tällainen järjestely tietenkin tukisi käytäntöä, jolle Chapman yhtiönsä perusti. Jos tai kun nämä kaksi Chapmanin yhtiötä joutuisivat liiaksi erilleen ja Team Lotus ei enää toimisi Lotuksen tehdastiiminä, nämä kaksi voisivat päättää yhteistyön ja silloin Lotus-nimen käyttö siirtyisi sen omistavalle taholle eli Group Lotukselle.?