Toinen sadekelin kisa (myös aika-ajot ajettiin sateesssa) takana ja sateellakin on nyt sitten ajettu kolme kertaa.. Valitettavasti kisa ei vain allekirjoittaneelta sujunut hyvin, alku oli erittäin lupaava, mutta sitten...
Aika-ajot (#4)
Aika-ajoihin siis auto nro 4, jonka totuus "hyvyydestä" selvisikin jo siinä vaiheessa kun katseltiin ekan ryhmän (A) aika-ajoja. Sitten tuli oman ryhmän vuoro.. Cmoney toivotteli tsemppiä ennen radalle lähtöä - ja sitä todellakin tarvittiin, tuo kyseinen #4 oli aika vaikea ajettava. Se ei yksinkertaisesti kääntynyt kunnolla yhtään mihinkään, jotkut mutkat menivät helpommin, mutta useimmissa olin suurissa vaikeuksissa (mm. vika ja pääsuoran jälkeinen mutka tuntui lähes mahdottomilta ajaa läpi tolla autolla). Ihan kuin olisit suoraan mennyt, vaikka kuinka yritit kääntää, ei todellakaan hyvä. Vasemmalle kääntyvät mutkat meni hyvin, mutta oikealle kääntyvissa oli ongelmia.. Koko aika-ajo meni siinä kun taistelin auton kanssa ja paras aika oli masentava 1:11.52 (en tosin odottanutkaan hyvää aikaa, eikä ollut mikään yllätys että aika riitti C-finaalin viimeiseen lähtöruutuun) kun muut ajoivat 1:00 - 1:03 aikoja. Kertaalleen päädyin nurmikon puolellekin, se tuntui kyllä jopa vauhdikkaalta spinniltä.
Meni hieman aikaa siinä kun sain työnnettyä auton takaisin radalle.. Yhteenveto: vaikea aika-ajo, toki siihen vaikutti varmasti kuskin kokemattomuus. En kuitenkaan mikään kokenut kaveri ole, niin en pysty/osaa "paikata" ajotaidoilla huonoa autoa ja se sitten näkyi tänään kunnolla.. Täytyi siis vain toivoa, että kisaan tulisi parempi auto.. Mun oli tarkoitus seurata A-A:n alussa FO:ta kolmen kierroksen ajan, mutta se toimintasuunnitelma ei sattuneesta syystä toiminut täydellisesti. Yritin seurata perässä parhaani mukaan, mutta toi auton huono käyttäytyminen vei energiaa.. Ei mikään helppo tehtävä yrittää seurata toista samalla kun oma auto ei edes käänny kunnolla.
Kilpailu (C-finaali, #7)
Ja nyt onkin luvassa kisaraportin jossittelu-osuus..
Kisaan sain auton nro #7, josta mulla oli pelkästään hyviä kokemuksia. (Forssa II:seen viitaten :ahem
Lämmittelykierrokselle lähdettiin siis hyvin mielin.. Startti meni hyvin, mutta ohituskiellon ansiosta piti pysytellä viimeisellä sijalla, vaikka vauhtia olisi parempaankin riittänyt (siltä se ainakin tuntui). Auto tuntui neloseen verrattuna unelmalta ja alku sujui lupaavasti. Pysyin hyvin edellä menevien perässä ja 2. kierroksella (muistaakseni) ohitin jonkun kun ko. hahmo oli ilmeisesti spinnannut tms, mutta sitten saman kierroksen aikana alkoi tapahtua: ajovirhe yhdessä mutkassa ja sitten olinkin nurmikolla. Kisa oli käytännössä ohi, koska auton työntämiseen takaisin radalle meni paljon aikaa. V*tuttaa tuo virhe, ilman sitä kisasta olisi voinut muodostua aivan toisenlainen.. Tosin eipä ne virheet tuohon loppuneet, tein niitä tänään aivan liian paljon: (en edes pysynyt laskuissa mukana, nyt kun katselee tota paperilappua niin vissiin 6kpl niitä oli, ainakin noista kierrosajoista päätellen
) 2 kertaa nurmikolle, 2 kertaa spinnasin siinä ekan mutkan jälkeisen hiekkabunkkerin kohdalla (meni vähän leveäksi ja spinnaushan siitä seurasi) ja loput 1-2 spinniä jossakin muualla.
Vaikka kisa meni jo alussa yksinajelun suuntaan, se ei silti ollut tylsä. Sadeli kuitenkin tuo siihen touhuun oman mausteensa.. Ja kävinhän mä "omaa kisaani" parin-kolmen kierroksen ajan lfb:n kanssa, vaikka olinkin kierroksen (tai kahden) jäänyt. Ajelin nuo kierrokset lfb:n perässä, mutta kun kuitenkin olin eri kierroksella niin en viitsinyt edes yrittää ohitusta. Kulki sen verran hyvin, että normaalissa kisatilanteessa olisi ehkä voinutkin yrittää mennä ohi.. Sitten lopulta lfb:llä meni vähän leveäksi siinä viimeisessä vasemmalle kääntyvässä mutkassa ja kuittasin ohi. Eipä tuosta kisasta paljoa sanottavaa ole, tylsä se ei tosiaankaan ollut, mutta noi virheet jäi harmittamaan. Seiska oli hyvä auto ja potentiaalia parempaan tulokseen oli. Kuka tietää miten lopputuloksissa olisi käynyt, jos kisan kulku olisi ollut vähän erilainen.. Jos en olisi alussa käynyt nurmikon puolella, niin uskon että mulla olisi ollut hyvät mahdollisuudet taistella muista sijoista. Kertoohan tuo mun kisan nopein aikakin (1:01.966) jotain: "vain" 10,5 sekunnin parannus aika-ajoista ja lisäksi pari kaveria (Alppu ja FW08) jäi noissa kisan nopeimmissa ajoissa taakse ja muutenkin muihin verrattuna toi ero ei ollut suuri.
Seuraavan kerran sitten 3 viikon kuluttua Turussa sisäradalla, sitä odotellaan mielenkiinnolla. Saa nähdä miten käy, en ole sitten toukokuun sisällä ajellut.. Ja juu, vielä tietenkin järjestäjälle kiitokset kisasta!