Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 8 / Forssa III GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Koodi:
[B][U]Aika-ajot[/U][/B]					
1. Dick W 		51.96 	(#1)			
2. Nasty Boy 		53.43 	(#2)			
3. WoPe 		54.28 	(#7)			
4. Powered By BMW 	54.56 	(#5)			
5. CMoney 		54.85 	(#4)			
----------------					
6. Andy 		55.14 	(#6)			
7. Jacques 		55.26 	(#7)			
8. Nipsuhuuli 		58.38 	(#6)			
9. Asko S		1.00.41	(#2)			
10. ööruz 		1.00.55	(#5)			
----------------					
11. Mike Milk 		1.00.81	(#4)			
12. Albert Oil 		1.00.92	(#1)			
13. lfb 		1.01.25	(#2)			
14. FO110K 		1.01.91	(#6)			
15. FW08 		1.02.65	(#7)			
16. Totke 		1.03.35	(#1)			
17. Williams 		1.11.52	(#4)			
					
[B][U]A-finaali[/U][/B]		Laps	Diff	Best laptime		
1. Wope 		17		53.672		(#3) 	(Nopein kierros)
2. Dick W 		17	+4.55	54.101		(#1)	
3. Nasty Boy 		17	+13.73	54.441		(#7)	
4. CMoney 		17	+29.11	55.215		(#5)	
5. Powered By BMW 	17	+54.21	55.061		(#4)	
6. Andy 		17	+56.31	56.367		(#6)	
					
[B][U]B-finaali[/U][/B]					
Andy 			15		57.306		(#1) 	(Nopein kierros ja nousu A-finaaliin)
7. Asko S 		15	+13.20	57.549		(#4)	
8. Nipsuhuuli 		15	+23.14	58.038		(#3)	
9. ööruz 		15	+44.70	59.866		(#5)	
10. Jacques 		14	1 lap	1.03.517	(#2)	
11. FO110K 		13	2 laps	59.290		(#6)	
					
[B][U]C-finaali[/U][/B]					
FO110K 			15		58.958		(#4) 	(Nousu B-finaaliin)
12. Mike Milk 		15	+40.66	57.342		(#1) 	(Nopein kierros)
13. lfb 		15	+53.68	1.01.004	(#3)	
14. Albert Oil 		14	1 lap	1.02.627	(#2)	
15. FW08 		14	1 lap	1.04.036	(#5)	
16. Totke 		13	2 laps	1.01.423	(#6)	
17. Williams 		13	2 laps	1.01.966	(#7)
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaraportti

Aika-ajoihin lähdettiin melkein kuivalla radalla. Ajoin Christiano da Mattan perässä, ja tämän vauhti tuntui vielä puolikuivalla radalla hitaalta omaani verrattuna. Jätin da Mattaan väliä vähän, varoen kuitenkin, ettei takanani ajanut Jacques Villeneuve pääsisi ohi. Parin kierroksen jälkeen Villeneuve oli kuitenkin edessä. Lieneekö käynyt ulkona vai jättänyt huolella eroa jotta saisi tilaa edessäoleviin. Saavutin Villeneuven nopeasti, nopea kierros oli menossa ja vikaan mutkaan tultaessa Villeneuve tuli perä edellä vastaan. En halunnut nostaa kaasua, koska kierros oli siihen asti onnistunut. Ajattelin ottaa eri linjan mutkaan, jolloin saisin sen ajetuksi läpi. Mutta Villeneuve käänsikin yllättäen mutkan keskellä voimakkaasti sisään. Pyörähdin ja se kierros meni siinä. Aika-ajojen loppua kohden sade yltyi. Huomasin, että en tahtonut pysyä edes da Mattan Toyotan perässä. Jos sataisi kisassa, kutosella ajava olisi heikoilla. Kysyin myös samalla autolla ajaneelta Häkkiseltä, mitä mieltä tämä oli autosta. Häkänkin mielestä kutonen oli heikko sateella.

Tuloksena ekan ryhmän toiseksi hitain aika. Takana vain sateella onneton Jacques Villeneuve. Mutta koska sade yltyi, en ajatellut a-finaalipaikkani olevan uhattuna kuitenkaan. Varsinkin kun mm. Alain Prost oli poissa tällä kertaa. Lieneekö riitaantunut Ferrari-tallin kanssa, kun lähtenyt Portugaliin lomailemaan kesken kauden. Tämän korvaaja Ivan Capelli, jota ei aikaisemmin ollut näkynyt KKWCS-kisoissa ei ainakaan tuntunut saavan mitään aikaiseksi. Kiukutteli Ferrarin insinööriparoille koko ajan jotain auton kaasupolkimen toiminnasta, että ei muka kierrokset laske kun kaasun nostaa.

Kolmannessa aika-ajosetissä sitten tapahtui, Schumacher saapui vihdoin varikkoalueelle, hyppäsi Benetton-Ford-autoonsa ja alkoi raivota aikaa itselleen. Lieneekö salainen luistonesto ollut käytössä koska ajaksi käsittämätön kolmas ruutu, sadekelillä.

No, minulle sitten kuudes paikka, ja jouduin b-finaaliin. Päätin ottaa sen todella varovasti, tietäen, että takana ei ole mitään varsinaisia sadekelin spesialisteja. Pääsinkin heti ottamaan hyvän kaulan, kun takanani kolaroitiin. Pian huomasin, että toisella paikalla hyvän matkan päässä taakanani ajoi Martin Brundle. Jatkoin koko kisan ajan varoen virheitä, katsoin vain, että ero Brundleen pysyy suunnilleen samana. Vettel oli kaukana Brundlesta, ja Häkkisen ja Villeneuven ohitin jopa kierroksella. Kiitokset herroille muuten kohteliaasta tienannosta. B-finaalin voitto tuli suorastaan ylivarovaisella hissutteluajolla, ja helposti.

A-finaaliin sain taas kutosen. Odotukset eivät olleet korkealla. Rata alkoi kuitenkin hieman kuivua, jolloin kutonenkin voisi olla kilpailukykyinen. Mutta ei. Pysyin kuitenkin alussa da Mattan ja Kubican perässä, ja BMW Sauber -kuskista pääsin jopa ohi kun tämän jarrutus meni pitkäksi. Kärjessä Schumacher, Bourdais ja Kovalainen menivät menojaan. Huomasin kuitenkin, että sinivalkoinen auto alkoi saavuttaa kisan puolessa välissä. Sitten oma jarrutukseni meni pitkäksi ja BMW-kuljettaja pääsi lähelle. Ja ohi. En mahtanut mitään, tällä oli yksinkertaisesti parempi auto, sai jarrutettua paljon aikaisemmin mutkaan ja meni heittämällä ohi. Yritin vielä saada paikkani takaisin, mutta ei siinä ollut juuri saumaa ilman toisen virhettä. Kiitokset muuten Schumille ettei ohittanut meitä kierroksella lopussa, vaan antoi ajaa kierrokset loppuun. Kun suhteellisen lähekkäin Kubican kanssa siinä vielä oltiin.

Tällä kertaa autotuuri ei osunut kohdalle, mutta tulihan edes joitain pisteitä, enkä edelleenkään jäänyt a-finaalin ulkopuolelle.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Aika-ajo
Juuri varusteiden vaihdon aikana rupesi ennen aika-ajoja satamaan vettä. Ajon alussa vielä vähemmän märkää, kuin lopussa. Auto #4n kuvittelin olevan siihen keliin ihan ok, kiihtyi johdonmukaisesti pätkimättä ja tuntui loistavalta vasemmalle kääntyvissä mutkissa kun oikealle ei niin loistavalta. Aikaerot pieniä PbBMW:n, Andyn, ja Jacquesin kanssa. Kärjestä kuitenkin 3 sekkaa sai miettimään autoa sekä omaa ajamista.
Muiden aika-ajoa seuratessa kävi selvemmäksi #4n paha puskeminen noissa oikealle kääntyvissä. Ennen finaaleita renkaanpaineet tsekattiin ja vasen takarengas omasi vain 0,4 baria painetta. Ilmankos puski. Ennen kisalähtöjä asia korjattiin. Aika-ajojen viides sija, ok. Huono rengastuuri mutta hyvä kelituuri kun 2 muuta ryhmää ajoi märemmällä radalla.

Skabat
Nyt #4 tuntui kulkevan mukavasti. Enempi seurasin kuitenkin oman kisa-autoni, #5:n, menoa ja se puski pahoin sitten taas vasemmalle kääntyvissä mutkissa. Sen oikea takarengas tsekattiin ja siinä painetta 0,5bar. Sekin korjattiin sinne vissiin 0,8:n tietämille.
A-finaalin 3 ekaa kierrosta oli kovaa vääntöä PbBMW:n kanssa ja kerran lähdimme suoralle samasta vauhdista rinta rinnan. Kaveri näytti peukkua ja kiihdytti kovempaa eteen. Perkule. Pääsin kuitenkin ohi, ja pian takanani spinnattiin, ja loppukisa menikin yksinajeluksi. Kärkitrio meni menojaan, ja itse #5lla jouduin vain tappamaan vauhdin noissa vasemmissa mutkissa. Puski edelleen ihan älyttömästi vaikka oikealle kääntyikin hyvin ja niissä sai kaasun hyvin auki jo mutkan aikana.
Podiumsijoista olisi kyllä ollut ihan mahdollista ajaa hyvin molempiin suuntiin kääntyvällä autolla. Silti nyt jäin enää 1,5 sekkaa nopeimmasta kiekasta kun kesäkisassa pätkivällä autolla vielä 5. Auto ei surkea mutta tuskin paraskaan.

Kuvia ja videoita:

Aika-ajoa
http://img196.imageshack.us/img196/311/f1frmfrsssyyskuu09001.jpg

Tutkitaan telemetriaa
http://img269.imageshack.us/img269/7941/f1frmfrsssyyskuu09003.jpg

C-finaalin alkua
http://img186.imageshack.us/img186/1584/f1frmfrsssyyskuu09005.jpg

FO110K vei C-finaalin
http://img242.imageshack.us/img242/3462/f1frmfrsssyyskuu09008.jpg

3 parasta
http://img33.imageshack.us/img33/7/f1frmfrsssyyskuu09010.jpg

FO110K ja kumppanit aika-ajaa
http://www.youtube.com/watch?v=qAAx90zWBK4

WoPen ryhmä aika-ajaa
http://www.youtube.com/watch?v=ER7wD8FuAic

Vähän C-finaalia (FO karkaa)
http://www.youtube.com/watch?v=fgyguYajGeU

Vähän B-finaalia (Andy karkaa ja öö ruz puskee vasureissa #5lla)
http://www.youtube.com/watch?v=cH7z6Mrpbqo

Homohypyt olivat pettymys, liekö kisa vienyt voimat
http://www.youtube.com/watch?v=p7TpfUrUOdQ
 
Viimeksi muokattu:

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Keli ja autot toivat oman mausteensa, taas. Omalla kohdalla voi olla että ne ei muuttaneet juuri mitään. Keskiverto auto, keskiverto kuski ja keskiverto suoritus.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo (auto 6)

Ryssin heti ekan nopean kierroksen alussa. Ekaan jarrutukseen tullessa jarrutin liikaa ja auto spinnasi melko kovasta vauhdista. Se ei kuitenkaan ollut isoin mokani, vaan se, että painoin kaasua auton liukuessa taaksepäin. Se lienee aiheuttanut sen, että ketjut lähti takapyörästä paikoiltaan. Menetin episodin seurauksena useita minuutteja ajoaikaa, mutta tuskinpa se haittasi suoritustani. Tällä kertaa teknisen vian syy löytyi ratin ja penkin välistä. :eek:

Kun auto taas saatiin kuntoon, niin jouduin melkein heti päästämään Wopen edelleni ja ehdin hieman tarkkailla hänen ajoaan. Koitin myös apinoida parhaani mukaan Wopen ajotyyliä ja taisin onnistua siinä kohtuullisesti. Olin tyytyväinen ajooni, ja myös kello oli samaa mieltä asiasta, sillä Wopen jälkeen olin selkeästi ryhmäni nopein (yli 2 sek. erolla muihin! :eek!:).

B-finaali (auto 3)

Heti alussa pääsin hiillostamaan Jacquesta ja samalla takana tulevat kuskit yrittivät alussa ohittaa minua. Jacques spinnasi ekalla kierroksella, joten pääsin nopeasti hänen edelleen. Asko ja öö ruz kuitenkin jatkoivat hiillostusta ja kävivät muutamaan otteeseen rinnallakin, mutta onnistuin sinnittelemään muutaman kierroksen. Lopulta Asko vei pidemmän korren taistelussa ja alkoi heti ohitettuaan tehdä hiljalleen rakoa. Samalla aloin saada itsekin eroa öö ruziin, joten hänestä ei enää ollut kiusaa loppukisan aikana. Loppuajan eli kuitenkin suurimman osan kisa-ajasta koitin parhaani mukaan pysyä Askon vauhdissa ja samalla takoa mahdollisimman kovia kierroksia. Asko oli kuitenkin nopeampi ja meidän välinen eromme kasvoi tasaisesti. Olin kuitenkin taas tyytyväinen omaan ajooni ja olen onnistunut omaksumaan sadekelin ajotyylin. :) Mainittakoon vielä, että kisan aikana spinnasin hieman "Parabolicassa", mutta en menettänyt siinä juurikaan aikaa (ehkä vain 3-4 sekuntia). Kisa oli pitkälti yksinajelua, mutta samalla sain hyvää harjoitusta sadekelillä ajamiseen ja pystyin keskittymään puhtaasti hotläppäämiseen.

Fiiliksiä

Forssan reissusta jäi päällimmäisenä taas hyvä fiilis ja sijoitukseni oli sitä tasoa, mitä odottelinkin. Tällä osallistujajoukolla ei ole todellakaan helppoa päästä A-finaaliin. :eek: Sadekelillä ajaminen oli hauskaa vaikka ei voitakaan kuivalla ajamista Forssassa. Oli myös hienoa päästä taas ajamaan autoilla, jotka kiihtyivät ja kulkivat miehekkäästi. :ahem: Toivottavasti pääsen jatkossa osallistumaan kisoihin mahdollisimman paljon, sillä näissä kisoissa on aina kivaa, pärjäsin sitten miten tahansa!

Onnittelut vielä kärkikolmikolle, sillä en paikan päällä tainnut onnitella ketään!
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Le préparer!

Perjantai Klo 14.00, olin jo laittamassa pillejä pussiin kun pomo ilmoittaa (espoossa sellon vieressä) että tavara on tulossa ja se on pakko ottaa vastaan, klo 14:45 pääsen lähtemään töistä 25min kestävälle kotimatkalle. klo 15:45 päästään matkaan kohti forssaa ja myöhästyminen oli tässä vaiheessa jo varmaa, loppupäässä vielä tyypilliset arpomiset kun ajettiin pari kertaa ohi mistä olisi pitänyt kääntyä sun muuta, mutta kiitos järjestäjälle pienestä vaivasta ja Jacquesille puhelinyhteydestä että sain oman A-Ryhmän paikan siirrettyä C-Ryhmään, ja ehdin mukaan karkeloihin.

Prévoir

#7 alle ja radalle, auto oli juuri niin hyvä kuin edellisessä kisassakin, tasapainoinen, myös pidon suhteen, kulki suoralla, ja oli muutoinkin helppo ajaa, vaikka rata oli hieman kosteampi kuin A-ryhmässä, niin silti pystyin hyvän auton ansiosta nappaamaan kolmossijan, joka oli kyllä pienimuotoinen yllätys siinä vaiheessa, vaikkakaan en tiennyt kuinka märkä/kuiva rata oli ollut A-ryhmän ajossa.

raza

Autoksi siunaantui #3, joka ei saanut ihan suurimpia adrenaliinivirtoja liikkeelle, varsinkaan kun lähtöviivalla oli edessä DickW:n #1 ja Nastyn #7, hyvien autojen lisäksi myös siis hyvät kuljettajat. Olin realisti sen suhteen että nastyn kanssa voidaan käydä taistelua JOS hän olisi ajanut #2:lla, mutta heti ekoilla kierroksilla sain pienenä yllätyksenä hyvän fiiliksen #3:n pirteästä moottorista joka lensi hyvin suorilla. Mutta pienenä vastalahjana huomasin heti takasuoran loivassa oikeessa että eturenkaissa ei ollut minkään sortin pitoa, ja vauhtia joutui tappamaan alkukierrosten aikana noissa kohdissa ettei ajaudu nurmelle.
Opin kuitenkin ajamaan hieman erilaisella tyylillä jossa rattia sai kääntää vain hitusen ja ihan suoraan perstuntumalta korjailemaan autoa että se menisi suoraan, eikä nurmelle.

Todella loistavaa kilpailua käytiin Nastyn ja DickW:n kanssa, pahoittelen niitä pieniä osumia tai jos kaverista tuntui että yritän ajaa häntä pellolle, noilla eturenkailla se oli lähes mahdoton estää ja jarruhan ei siinä tilanteessa tule kuulonkaan kun ajetaan tosissaan toista vastaan=) Tilanne alko olla melko selvä kun eroa toisena ajavaan oli n: 1sek, mutta silti on pakko sanoa että ulkopuolelta ajo näytti varmaan helpolta, mutta sitä se ei ollut ratin takana, tiesin että on pakko ajaa vähän riskillä että on mahdollisuuksia voittoon, koska alussa meinasin jäädä Nastylle ja DickW:lle, rengas kävi muutaman kerran jo nurmen puolella ja auto huojui sinne sun tänne, omasta mielestä jätin jarrutusmatkat aivan viimetinkaan ottamalla vähän riskiä ja varmaankin osittain tämän avulla siivitin itseni omakohtaisesti ehkä hienoimpaan voittoon KKWSC sarjassa.

Conclusión

Auto #3 oli siis ilman muuta hyvä, suoravauhti oli kilpailukykyinen, mutta huomasin myös että aina satunnaisilla kierroksilla moottori pätki ja varmaan valehtelematta oli 10-15kmh ero suoravauhdissa, mutta onneksi se ei ollut jatkuvaa. eturenkaat oli todella huonot ja sen takia ajaminen oli tuskaista ja joutui muuttamaan ajolinjoja tietyissä kohdissa. Ruutulipulla riemu oli rajaton! Kakkuna päälle nostalgisuuden tunne vuoden 1991 jäljiltä.

Kiitokset kisan järjestäjälle ja pahoittelut myöhästymisestä.
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Oli mukava lähteä ajelemaan "tutulle" radalle. Tää oli nyt neljäs kertani Forssassa ja kaikki kerrat tän vuoden puolella. Sadetutka lupasi sadetta ja tulihan sitä vettä sitten jonkun verran.

Aika-ajot

Auto #2 tuntui alusta asti perushyvältä. Sain hyvin nopeasti juonesta kiinni ja muutamia yliyrittämisiä lukuunottamatta kierrosajat olivatkin hyvin tasaisia. Muutenkin tuntui, että etenin ihan hyvin verrattuna muihin. Noh, Wopen nopeuden (tää tuli ihan yllätyksenä!) näin heti ekalla kierroksella, kun hän lähti aika-ajoon aivan edeltäni. Alusta loppuun asti hän oli n.5 sekkaa muita B-ryhmän kuskeja nopeampi... Harmi kun ei pahemmin linjoja ehtinyt katselemaan malliksi.

Yhden kerran tuli pahemmin pyörähdettyä ihan nurmikolle asti. Suht nopeesti siitäkin olisi kai päässyt matkaan, mutta aattelin odottaa hetken, etten aivan suoraan muiden eteen ryntää. Eipä siinä puolta minsaa enempää hävinnyt ja jo seuraavalla kierroksella painettiin normaalia vauhtia...

Lopputulos oman ajoryhmän kolmas Wopen ja Nipsuhuulen jälkeen. Kokonaissijoitus 9. elikkä B-finaalin neljäs ruutu kutsui. Tää oli mulle hyvä sijoitus, oikeestaan about se minkä edeltäpäin näin mahdolliseksi hyvällä autolla.

Kisa

Paalulta lähtenyt Andy oli aivan selkeä suosikki kisaan. Itsellä päätavoite oli ajaa ehjä kisa ja vähintäänkin pitää oma sijoitus.

Pääsin ihan hyvin ruudusta liikkeelle, ei muuta ku kyttäämään Jacqueksen päänahkaa. Andy näytti jo hieman karanneen muilta ensimmäiseen mutkaan tultaessa. Koitin ottaa ekaan ohituskieltomutkaan linjaa hieman ulompaa, että saisin paremmin vauhtia edellä menijöiden kiusaksi. Hyvinhän tuo onnistuikin, toiseen neulansilmään tultaessa sitten otinkin sisäreunan linjan ja olinkin jo pääsemässä Nipsuhuulen rinnalle... Hyvältä näytti kunnes takana tullut öö ruz tuli vielä sisempää ja antoi pienen pusun vasemmalle takarenkaalleni. Kiroilun saattelemana pyörähdin sen 180 astetta... Noh, en kovin kauas muista jäänyt, mutta kai mä siinä viimeseks tipuin.

Nelonen tuntui istuvan hyvin käteen ja tiesin, että kyllä täältä vielä noustaan. Muutaman kierroksen jälkeen olinkin jo ohittanut kaikki paitsi Andyn. Huomasin että Nipsuhuuli tuntuisi hieman jäävän tasaisesti jälkeen. Andyn kanssa vedettiin aikalailla samoja kierrosaikoja näin silmämäärin katsottuna, eroa oli kuitenkin sen verran reilusti ettei paljoakaan toivoa ollut. Perusvauhtia pidin yllä, koitin olla pyörähtämättä ja toivoin, että kärkimies tekisi ajovirheen ;)

Noh, eihän sitä tietenkään tullut ja itsekin pääsin ongelmitta toisena maaliin. Summa summarum... Loppusijoitus oli seitsemäs, täysin optimi mulle. Edelle jääneet kuusi kuskia ovat olleet koko kauden selkeästi mua edellä eikä normaalitilanteessa heitä vastaan tällä hetkellä ole kauheesti mahdollisuuksia.

Ajamani autot #2 ja #4 olivat molemmat hyviä ja oma ajokin tuntui koko ajan hyvältä... Virheetön kisa ja aika-ajoissa nyt onkin hyvä koittaa rajoja. Voisi sanoa, että pienistä ongelmista huolimatta kaikki meni loppujen lopuksi nappiin. Oman KKWCS-historiani parhaan sijoituksen saattelemana voikin mennä tyytyväisenä nukkumaan :)

Seuraavaksi tiedossa varmasti vaikea Turun kisa... Mulle täysin vieras rata, mutta sitähän se taitaa olla suurimmalle osalle muitakin.
 
Viimeksi muokattu:

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Viimeiset kolme kisaa:
Forssa II: Auto hajosi
kotikisa Kaanaa: Kisa syteen syystä tai toisesta
Forssa III: Auto hajosi

Onkstää tämän arvoista? Nyt tuntuu, että meikäläisen karting-ura on kahta kisaa vaille paketoitu.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Viimeiset kolme kisaa:
Forssa II: Auto hajosi
kotikisa Kaanaa: Kisa syteen syystä tai toisesta
Forssa III: Auto hajosi

Onkstää tämän arvoista? Nyt tuntuu, että meikäläisen karting-ura on kahta kisaa vaille paketoitu.
Seuraavassa kisassa ei hajoa :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tulosten puolesta myös paras kisa itsellenikin tähän asti.:ahem:
Raporttia laitamme lauantain aikana.

-avausvoittoa odotellessa- ;)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Toinen sadekelin kisa (myös aika-ajot ajettiin sateesssa) takana ja sateellakin on nyt sitten ajettu kolme kertaa.. Valitettavasti kisa ei vain allekirjoittaneelta sujunut hyvin, alku oli erittäin lupaava, mutta sitten...

Aika-ajot (#4)
Aika-ajoihin siis auto nro 4, jonka totuus "hyvyydestä" selvisikin jo siinä vaiheessa kun katseltiin ekan ryhmän (A) aika-ajoja. Sitten tuli oman ryhmän vuoro.. Cmoney toivotteli tsemppiä ennen radalle lähtöä - ja sitä todellakin tarvittiin, tuo kyseinen #4 oli aika vaikea ajettava. Se ei yksinkertaisesti kääntynyt kunnolla yhtään mihinkään, jotkut mutkat menivät helpommin, mutta useimmissa olin suurissa vaikeuksissa (mm. vika ja pääsuoran jälkeinen mutka tuntui lähes mahdottomilta ajaa läpi tolla autolla). Ihan kuin olisit suoraan mennyt, vaikka kuinka yritit kääntää, ei todellakaan hyvä. Vasemmalle kääntyvät mutkat meni hyvin, mutta oikealle kääntyvissa oli ongelmia.. Koko aika-ajo meni siinä kun taistelin auton kanssa ja paras aika oli masentava 1:11.52 (en tosin odottanutkaan hyvää aikaa, eikä ollut mikään yllätys että aika riitti C-finaalin viimeiseen lähtöruutuun) kun muut ajoivat 1:00 - 1:03 aikoja. Kertaalleen päädyin nurmikon puolellekin, se tuntui kyllä jopa vauhdikkaalta spinniltä. :D Meni hieman aikaa siinä kun sain työnnettyä auton takaisin radalle.. Yhteenveto: vaikea aika-ajo, toki siihen vaikutti varmasti kuskin kokemattomuus. En kuitenkaan mikään kokenut kaveri ole, niin en pysty/osaa "paikata" ajotaidoilla huonoa autoa ja se sitten näkyi tänään kunnolla.. Täytyi siis vain toivoa, että kisaan tulisi parempi auto.. Mun oli tarkoitus seurata A-A:n alussa FO:ta kolmen kierroksen ajan, mutta se toimintasuunnitelma ei sattuneesta syystä toiminut täydellisesti. Yritin seurata perässä parhaani mukaan, mutta toi auton huono käyttäytyminen vei energiaa.. Ei mikään helppo tehtävä yrittää seurata toista samalla kun oma auto ei edes käänny kunnolla.

Kilpailu (C-finaali, #7)
Ja nyt onkin luvassa kisaraportin jossittelu-osuus.. :eek: Kisaan sain auton nro #7, josta mulla oli pelkästään hyviä kokemuksia. (Forssa II:seen viitaten :ahem:) Lämmittelykierrokselle lähdettiin siis hyvin mielin.. Startti meni hyvin, mutta ohituskiellon ansiosta piti pysytellä viimeisellä sijalla, vaikka vauhtia olisi parempaankin riittänyt (siltä se ainakin tuntui). Auto tuntui neloseen verrattuna unelmalta ja alku sujui lupaavasti. Pysyin hyvin edellä menevien perässä ja 2. kierroksella (muistaakseni) ohitin jonkun kun ko. hahmo oli ilmeisesti spinnannut tms, mutta sitten saman kierroksen aikana alkoi tapahtua: ajovirhe yhdessä mutkassa ja sitten olinkin nurmikolla. Kisa oli käytännössä ohi, koska auton työntämiseen takaisin radalle meni paljon aikaa. V*tuttaa tuo virhe, ilman sitä kisasta olisi voinut muodostua aivan toisenlainen.. Tosin eipä ne virheet tuohon loppuneet, tein niitä tänään aivan liian paljon: (en edes pysynyt laskuissa mukana, nyt kun katselee tota paperilappua niin vissiin 6kpl niitä oli, ainakin noista kierrosajoista päätellen :rolleyes:) 2 kertaa nurmikolle, 2 kertaa spinnasin siinä ekan mutkan jälkeisen hiekkabunkkerin kohdalla (meni vähän leveäksi ja spinnaushan siitä seurasi) ja loput 1-2 spinniä jossakin muualla. :D Vaikka kisa meni jo alussa yksinajelun suuntaan, se ei silti ollut tylsä. Sadeli kuitenkin tuo siihen touhuun oman mausteensa.. Ja kävinhän mä "omaa kisaani" parin-kolmen kierroksen ajan lfb:n kanssa, vaikka olinkin kierroksen (tai kahden) jäänyt. Ajelin nuo kierrokset lfb:n perässä, mutta kun kuitenkin olin eri kierroksella niin en viitsinyt edes yrittää ohitusta. Kulki sen verran hyvin, että normaalissa kisatilanteessa olisi ehkä voinutkin yrittää mennä ohi.. Sitten lopulta lfb:llä meni vähän leveäksi siinä viimeisessä vasemmalle kääntyvässä mutkassa ja kuittasin ohi. Eipä tuosta kisasta paljoa sanottavaa ole, tylsä se ei tosiaankaan ollut, mutta noi virheet jäi harmittamaan. Seiska oli hyvä auto ja potentiaalia parempaan tulokseen oli. Kuka tietää miten lopputuloksissa olisi käynyt, jos kisan kulku olisi ollut vähän erilainen.. Jos en olisi alussa käynyt nurmikon puolella, niin uskon että mulla olisi ollut hyvät mahdollisuudet taistella muista sijoista. Kertoohan tuo mun kisan nopein aikakin (1:01.966) jotain: "vain" 10,5 sekunnin parannus aika-ajoista ja lisäksi pari kaveria (Alppu ja FW08) jäi noissa kisan nopeimmissa ajoissa taakse ja muutenkin muihin verrattuna toi ero ei ollut suuri. :)

Seuraavan kerran sitten 3 viikon kuluttua Turussa sisäradalla, sitä odotellaan mielenkiinnolla. Saa nähdä miten käy, en ole sitten toukokuun sisällä ajellut.. Ja juu, vielä tietenkin järjestäjälle kiitokset kisasta!
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Pre-race: Opel
Eksymä metsätaipaleella, ja oletettavasti päivän pohjat.

Practice & Qualifying: #7

Eka kerta sateessa ja sen kyllä huomasi. Ekan puoliskon pyörin radalla kuin Massa ilman luistonestoa, sitten kun hiukan rauhoitti ajamista, niin hommasta alkoi jo jotain tullakin. Oletusarvo oli viimeinen sija, joten se, että taakse jäi pari hahmoa oli ihan positiivista. Auto oli kyllä hyvä. Hiukan kaasu tuntui palauttavan hitaasti, joka johti pariin spinniin (muut kymmenen spinnniä olivatkin sitten kuskista kiinni). En tajunnutkaan ennen kisaa, kuinka hyvä tuo seiska oikeasti oli.

Race: #5

Kisa alkoi ihan hyvin, ja vitonen tuntui hyvältä alun oikealle kääntyvissä. Valitettavasti totuus valkeni ekassa vasurissa. Aika-ajon vitosella ajanut Bemari sanoi, että se ei meinaa kääntyä vasemmalle, mutta en arvannut sitä, kuinka huonosti. Molemmissa vasureissa menetin aikaa, jonka kyllä sain takaisin pitkissä oikeissa, joissa auto oli todella hyvä. Hitain kisakierros ei yllätä, koska en saanut yhtään puhdasta kierrosta noiden vasureiden takia.

Yhteenveto
Hyvillä mielin kohti Turkua, jossa olen kuitenkin kerran kisan voittanut. Tosin silloin taso ei ollut lähelläkään KKWCS-tasoa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Viimeiset kolme kisaa:
Forssa II: Auto hajosi
kotikisa Kaanaa: Kisa syteen syystä tai toisesta
Forssa III: Auto hajosi

Onkstää tämän arvoista? Nyt tuntuu, että meikäläisen karting-ura on kahta kisaa vaille paketoitu.
Harmillista että tämä epäonni tuntuu usein kaatuvan saman miehen niskaan. :( PeePeellähän oli sama juttu viime vuonna. Uskon että epäonnesi kääntyy paremmaksi Turussa ja pääset taas parempaan fiilikseen. Ei kannata lannistua tällaisiin! :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Lisäsin videoita vasta nyt tuossa ylempänä omaan raporttiini, en jaksanut kukkua juutuubin ladatessa niitä...
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Q:
Muutama tasaisen varma ok lappi. Ei yliyrittämistä, eikä riehumista. Tuloksena A-setin kolmas aika mkä on se mihin näillä avuilla pystyy. Wope kuitenkin meni huonommassa kelissä ajetussa C-setissä ohi, prkl=) Aika-ajon auto oli femma -taas- mikä ei todellakaan kääntynyt vasemmalla. Näissä kahdessa menetin aikaa todella paljon ja kun ottaa vielä huomioon että tuossa femmassa ei ole potkua ala-kierroksilla niin hidas vasen ja kiihdytys oli myrkkyä sille autolle.

Race:
Autona #4, jossa tuntui olevan potkua selvästi paremmin. Lähtö sujui erinomaisesti. Oikealle kääntyvissä mutkissa #4 ei ole aivan #5 veroinen mutta ihan ok, kuitenkin. Vasemalle kääntyvissä mutkissa #4 oli aivan eri maata ja sillä olikin todella nautinnollista taiteilla sateen liukastuttamalla radalla. Olin Cmoneya hitaampi alun oikeassa mutkassa, jossa cmoney pääsikin rinnalle ja ohi. Cmoneylla oli jo mainittu #5 ja sainkin 30m kiinni häntä vasemmalle kääntyvissä mutkissa. Rehtiä ja hauskaa ohittelua pari ekaa kierrosta cmoneyn kanssa:wink: Ajaessani kovaa takaa satuin jarruttamaan aivan liian kovaa ja perä karkasi: spinni. Tässä kohtaa pääsi #6 -Andy- ohi. Eroa syntyi useampi mutka. Ajelin varmaan jonkun 5 kierrosta takaa ja huomasin saavuttavani Andya. Autoa järjettömän nautinnollista ajaa kostealla radalla. Ekaan mutkaan sai heitettyä pieneen luisuun jarrulla ja tästä kääntö. Muissakin mutkissa tuntui että nyt menee pihalle, mutta kyllä se lopulta aina sitten nappasi pidon puolelle. Andystä mentiin aika ripeästi ohi ja tuloksena 5s sija. Nyt alkaa sateellakin ajo sujua, paitsi #5lla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Rehtiä ja hauskaa ohittelua pari ekaa kierrosta cmoneyn kanssa:wink: Ajaessani kovaa takaa satuin jarruttamaan aivan liian kovaa ja perä karkasi: spinni.
Se olisi kyllä voinut olla koko kisan kestävää hyvää vääntöä, puolentoista kympän sisällä oli meillä nopeimmat kierroksetkin :thumbup:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Videosta näkee hyvin, että vilkuilen taakseni aivan valtavasti. :eek: Olipa kivaa saada nähdä omaa ajoa ja taistelua hyvälaatuisena videona!
Ai niin, en muistanutkaan ennen videon katsomista, että Follo pääsi ohitseni kisan ekojen kierrosten aikana. Videosta selvisi myös hyvin, miksi tunsin toisessa neulansilmässä jonkun osuneen perääni ekalla kierroksella.
 
Ylös