Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2009, round 9, Turku

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Aijoo tosiaan. Ekat "vapaat" harkat ajoin autolla #1, viralliset harkat #4:lla (joka oli hyvä) ja A-A:n autolla #7 Onneksi kisaan tuli sentään #11, joka oli aivan loistava.
 

Örfil

Guest
Autoissa oli eroja, mutta kun tarkemmin tsekkaa niin tää alkaa olla sillä tasolla että jos saa 2-3 kymppää hitaamman auton kuin "pitäisi", niin a-a:ssa/kisassa sijoitus voi jopa romahtaa. Turussa autot oli tasaisia verrattuna mihin muuhun rataan tahansa!

Esim: ajoin harkoissa 4. parhaan ajan heti Wopen, Nastyn ja CMoneyn jälkeen eli paras mahdollinen tulos, koska Kyrp...;) eiku DickW oli vähän huonossa hapessa. Sitten 2 kymppää huonompi auto a-a:han ja tulos oli nippanappa 7. ja vika suora A-finaalipaikka.

Jos ja jos ja vielä kerran jos ja jos, mutta jos olisin startannut kisa-autollani ruudusta 4, olisin ollut takuuvarmasti samalla sijalla maalissa :ahem::thumbup: Oli aivan mahdoton ohittaa siinä meidän sijojen 4-5-6 letkassa, koska me kaikki kolme ajettiin kympin sisään apaut kaikki kiekat ja kukaan ei tehnyt virheitä, joista olisi voinut kuitata. Edes koittaa kuitata.

Kova on taso...mutta se on vaan hyvä!

Tälle porukalla kehtaa ajaa kisat radalla kuin radalla :cool:
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
jaa raporttia..

Pre-race
Heräsin 7:15 ilman herätyskelloa.. Ajattelin käydä aamu-uinnilla, joten menin mäkelänrinteen uimahallille uimaan 2km. Menin vaa'alle sekä ennen, että jälkeen uinnin. Paino tipahti 0,5kg uinnin ansiosta. Sitten menin Pasilaan ja vedin Iskender kebabit naamaariin. :thumbfh: Se siitä sitten. :D
Matka meni hyvin, mutta olisi pitänyt päästä aikaisemmin liikkeelle. Emme päässeet harjoittelemaan koska kaikki ajovuorot oli ehditty jo varaamaan. Ei voi mitään. Noh ehtisihän sitä virallisissa harjoituksissa harjoitella.

Harjoitukset #6
1. ryhmä meni ensimmäisenä ja jäin sitä katsomaan, koska DickW meni tilallani ajamaan Wilzkulle ajolinjaoppeja harjoituksiin.. En nyt kauheasti katsonut ajolinjoja, mutta DickW:n käsimerkkejä oli hauska katsoa.. Autoja meni molemmilta puolilta ohi ja välillä pääsi opastettavakin kärkeen.
Jossain ihmeen välissä se dick kerkesi kuitenkin kellottamaan ryhmänsä nopeimman ajan.. :/

Itse menin sitten 2. ryhmän mukana ja kyllähän sitä ukkoa tuli molemmilta puolilta kokoajan ohi.. Jotenkin vaan kierrosajat jäi minulla kuitenkin hitaiksi, vaikka mielestäni pysyin joitakin yksittäisiä kierroksia kovemman kuskin perässä..

Aika-ajot #4
Äkkiä juoksin hakemaan huikkaa vichypullosta ja takaisin radalle. Tällä kertaa laitoin istuin pehmusteen niin ajaminen oli huomattavasti miellyttävämpää. Kello ei silti tykännyt vaan aika oli ihan säälittävän huono.. En oikein saanut missään vaiheessa kunnon tahtia menoon.. Mielestäni auto oli parempi kuin se jolla ajoin harjoituksissa, mutta tiedä sitten. harjoitus-auto oli liukkaampi, joten ehkä se saattoi olla kuitenkin nopeampi.. Ei voi laittaa auton piikkiin, koska kaikki muut sillä ajaneet ajoivat hyvin.. Miehessä vika..

Kilpailu #5
Kisaan lähdin luottavaisin mielin vaikka lähtöruutu olikin heikko enkä ollut siihen lainkaan tyytyväinen. Olin ulkokurvin puolella ja ajattelin sen olevan huono juttu, mutta ehkei se sitten ollutkaan niin.. Valot vaihtuivat formulatyyliin ja sillä hetkellä kun valot sammuivat oli kaasu pohjassa ja auto vauhdissa. Dominic etuviistossa mateli aika hiljaa ja pääsin nopeasti rinnalle. Ekaan mutkaan pääsin myös Totken rinnalle ulkopuolelle ja kun seuraava mutka oli vasemmalle, olinkin sisäpuolella ja pääsin kuittaamaan ohitse myös hänestä! Aivan superhyvä startti! Ei ihan yhtä hyvä kuin hyvinkäällä, mutta melkein kuitenkin. Oli niin mieletön fiilis startin jälkeen, että takasuoralla oli pakko tuulettaa.. Totke tulkitsi sen jotenkin muuten, mutta omaa hyvää suoritustani siinä vain kädelläni osoitin..

Nopeasti kokosin itseni ja aloin keskittymään seuraaviin uhreihin. Alppu ajoi edessäni ja Asko hänen edessään. Pysyin hyvin perässään ja huomasin, että Askon auto ei ollut paras mahdollinen. Vaikea oli yrittää ohituksia, mutta tarkkailin silti virheitä.. Ja sellainenhan sitten tulikin.. Alpulla ja Asko S:llä kahinointia, jonka seurauksena Asko ajoi päin rengasvallia ja pääsin ohitse.. Pysyin sen jälkeen ihan hyvin alpun perässä siihen asti kunnes Wilzku tuli kierroksella ohitettavaksi.. Alppu pääsi hyvin ohi, mutta Wilzku jäi sitten vähän mun eteen.. Siis tämä oli vain huonoa tuuria. Wilzku huomioi nopeammat tosi hyvin enkä syytä häntä mitenkään. Mulla oli kuitenkin kiire päästä ohi jotta alppu ei karkaisi liikaa joten ohitin wilzkun vähän häneen osuen (anteeksi siitä). Jotenkin otin varmistellen seuraavan mutkan enkä odottanut, että takanani olisi ketään muuta kuin wilzku. Ajolinjani oli mutkassa leveä ja sitten kolahti kyljessä. Ajattelin ekaksi että se oli ehkä jarrutuksessaan myöhästynyt Wilzku, joten otin mutkasta ulostulon leveästi. Sitten kun katsoin niin tajusin juuri antaneeni Askolle tilaa mennä minusta ohi. Todella ovela ohitus Askolta! :D

Sen jälkeen yritin vähän painostaa.. Välillä jäin vähän ja välillä sain kiinni kun Asko jäi tuijottelemaan tulosluetteloa eikä muistanut ajaa.. En päässyt kuitenkaan kunnolla iskuetäisyydelle ja loppua kohti sitten vähän jo luovutinkin. Viimeinen tilaisuuteni oli kun Wilzku tuli taas kierroksella ohitettavaksi.. Toivoin että nyt tulisi sitten minulle paikka mutta ei. Tällä kertaa Wilzku päästi mallikkaasti meidät molemmat ohi.. Noh minäpä nerona sitten heilutin pääsuoralla Wilzkulle kättä kiitokseksi siitä että päästi minutkin ohi.. Sen seurauksena meinasin ajaa pääsuoran kaartuvalla suoralla seinään (vähän ehkä hipaisikin). :D

11. sija tuli ja aika-ajojen jälkeen olen siihen erittäin tyytyväinen. Kierrosajatkin osoittavat että taakseni jäi nopeampia kuljettajia, joten nyt kilpailusuoritukseni oli varsin hyvä.
Rata oli mielestäni tosi hyvä ja mukava ajettava. Asfaltissa oli hyvä pito ja rataprofiilikin oli mielenkiintoinen. Valitettavasti tämän tyylinen kiihdytys-jarrutus-kiihdytys -rata ei ole minun ajotyylilleni paras mahdollinen, joten en päässyt oikein sinuiksi rataan. Erot oli pieniä, joten jos yhdenkin mutkan kanssa oli ongelmia niin se näkyi sekä ajassa että sijoituksessa. Itselleni vaikeimmat olivat radan alkuosan mutkat ennen takasuoran alkua sekä takasuoran viimeistä mutkaa seurannut pieni vekki, joka oli aika nopea mutka, mutta sen onnistuminen riippui paljon siitä miten edellinen mutka oli mennyt.
Hauskaa silti oli ja kisasuoritukseni pelasti kyllä päivän.. Askon ohitus ei harmittanut, koska meillä oli kuitenkin taas tosi hyvää vääntöä. Lisäksi Asko oli tänään nopeampi ja ansaitsi sijoituksensa edelläni.

Onnittelut myös Alpulle joka ajoi hyvin ja tällä kertaa ei tekniikkakaan pettänyt..

A-finaali oli kärkipäässä tylsähkö, mutta sijoista 4-6 käytiin tosi mielenkiintoista taistelua. Nipsuhuuli ajoi älyttömän hyvää kisaa ja sai pidettyä DickW:n takanaan.. Jälleen nauratti dickin heiluttelut pääsuoralla. Kovasti tuntui hänellä olevan asiaa.

WoPen tekemä homohyppy podiumilla oli aika huippulaatua, ja siitä luultavasti saadaan videonäytettäkin myöhemmin. :thumbup:
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Omalle kohdalle osui 3:lmen supersurkean skaban jälkeen viimein onnistuminen - jos nyt 9:hdeksättä sijaa voi sellaiseksi kutsua. Tosiasiahan kuitenkin on, että kaikkien parhaiden ollessa paikalla vaatii A-finaaliin pääsy jo megasuoritusta kaltaiseltani sunnuntaisuharilta.
Sain B-finaaliin hyvän raivon päälle ja päästyäni Askosta ohi (tavalla tai toisella) tuli tunne, että Bemari olisi saavutettavissa. Melkein olikin. Nopein kiekkakin jäi vain 2 satkun päähän.
Mainio rata, tykkäsin. Ja autot kulki kiltisti kuin ihmisen mieli. Safkakin maittoi.
Paluumatkalla häiriköin etupenkkiläisiä röyhtäilemällä Schubertin sinfonioita.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Mulla oli kuitenkin kiire päästä ohi jotta alppu ei karkaisi liikaa joten ohitin wilzkun vähän häneen osuen (anteeksi siitä).
Noh, paha mun on tähän kommentoida juuri mitään kun rehellisesti sanottuna en edes muista, että muhun oltaisiin kisan aikana osuttu. :D Eli aika lievä osuma se on sitten ollut..

Mitä tulee tuohon itse kierroksellaohitustilanteeseen, niin siinä on ehkä saattanut käydä niin, että olen huomannut Alpun mutta en sua..
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
kisasta!
Tähän alkuun vielä kuitenkin erityiskiitokset DickW:lle ajolinjojen näyttämisestä, (kuten noista mun ajoistakin voi huomata, niin siitä oli kyllä merkittävästi hyötyä. Vauhtikin oli sopivaa, kerkesi hyvin katsella että mistä pitäisi ajaa) ilman noiden ajolinjojen näyttämistä mä olisin aika varmasti ajellut täysin itse keksimiäni linjoja. :D Aika muuten parani harjoituksista kisaan sellaiset yli 3s.. (harjoituksissa jotain 29,xx)
Semmoisen huomasin ainakin noissa kierroksella ohituksissa, että sä jarrutat mutkiin AIVAN liian aikaisin. Vähän munasarjaa lisää ja jarrutukset edes hieman myöhempään niin veikkaan, että 2 sekkaa lähteepi siitä.
Kiitokset erittäin kohteliaasta ohipäästämisestä - se auttoi omalta osaltaan saamaan PbB:tä kiinni, vaikkakaan ei ratkaisevasti.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Noh, paha mun on tähän kommentoida juuri mitään kun rehellisesti sanottuna en edes muista, että muhun oltaisiin kisan aikana osuttu. :D Eli aika lievä osuma se on sitten ollut..

Mitä tulee tuohon itse kierroksellaohitustilanteeseen, niin siinä on ehkä saattanut käydä niin, että olen huomannut Alpun mutta en sua..
No mahdotonhan siinä on kaikkia huomata, kun autoissa ei ole peilejä.. Meillä oli Ehkä 1-2 auton mitan välinen ero, joten en ollut ihan heti Alpun jälkeen ohittamassa sua.. Eli siis kun mä pääsin sun perään niin oltiin vaan sellaisessa kohdassa rataa (tais olla pääsuoralla), missä ei pystynyt oikein ohi päästämään. Eli no problemo! Se oli puhdas kilpailutilanne. :)
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
No mahdotonhan siinä on kaikkia huomata, kun autoissa ei ole peilejä..
Tällä radalla oli muuten huomattavan vaikeata nähdä ihan perässä tulevaa. Pari kertaa kisan aikana luulin että takaatulija oli jotain mokannut ja jäänyt jälkeen vain huomatakseni että siinähän se olikin ihan puskurissa kiinni.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Semmoisen huomasin ainakin noissa kierroksella ohituksissa, että sä jarrutat mutkiin AIVAN liian aikaisin. Vähän munasarjaa lisää ja jarrutukset edes hieman myöhempään niin veikkaan, että 2 sekkaa lähteepi siitä.
Tää on totta.. Tähän voisin sanoa vinkkinä sellaisen, että harjoituksissa kannattaa harjoitella jarruttamista mahdollisimman myöhään.. Liian myöhään jarruttaminen pilaa kierroksen, mutta ei siihen kuole. Ajaa vaan vähän pitkäksi.. Pari kierrosta niin kyllä löytyy yleensä se tuntuma miten myöhään voi jarruttaa.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaraportti

Ei Totken kanssa aivan ehditty tarpeeksi ajoissa, jotta oltaisiin ehditty ostaa liput salaharjoitteluun. Yritin siinä sitten vielä kassalla tinkiä lippua tuloksetta. Tsägä kävi kuitenkin, kun Cmoney tarjoutui myymään minulle lippunsa. Isot kiitokset siitä! Treenasin eri erässä, kuin muut finalistit. Mitä lie Micra-kuskeja setissä ajoi, mutta ajoivat kuin kukkahattuiset mummot. En saanut yhtään puhdasta kierrosta. En viitsinyt katsoa aikaa, mutta kuulemma se oli 24.9, joka siinä tungoksessa oli aivan maksimi. Rata tuli kuitenkin suunnilleen opittua, mistä uskon olleen paljon hyötyä.

Harjoitusajoni jälkeen kuulin rohkaisevia kommentteja foorumisteilta, että ajo näytti hyvältä ja jopa että voisin olla ennakkosuosikki kisassa. Sanoin että en varmasti, ei suju ajaminen. Ei siis vain tuntunut että kulkisi vaikka saisi ajettua puhtaan kierroksenkin.

Treenit

Varsinaisissa harjoitteluissa tuntui aivan samalta, kuin salaharjoittelun jälkeen. Lähdin Wopen perään, ja vaikka tämä ei ollut ikinä edes käynyt Turussa, alkoi tämä puolentoista kierroksen jälkeen painamaan horisonttiin. Auto tuntui jotenkin erilaiselta. Aivan kuin ohjausvaihde olisi ollut raskaampi kuin autossa jolla ajoin salaharkat. Toisaalta taas pitoa ei tuntunut olevan edessä ollenkaan. Sijoitus surkea ryhmän toiseksivika. Takana vain, tällä kertaa jostain syystä muuten vain onneton, Jacques Villeneuve.

Aika-ajo

Aika-ajon alkaessa odotukset eivät olleet korkealla. Yritin etsiä välin, jossa saisi seurattua muiden ajolinjoja pitäen kuitenkin raon edelläajavaan. Taas auto tuntui aivan erilaiselta. Nyt ohjaus oli kevyt, ja oisiko ollut hitaampikin, mutta nyt kääntyi silloin kun halusin. Pitoa siis eturenkailla paljon enemmän. Sain edelläni ajavaa BMW:tä kiinni. Porukassa oli vielä joku kolmaskin. Päästeltiin toisiamme ohi vuoron perään. Nyt tuntui, että olin ihan kilpailukykyinen. Mielestäni olin sen kolmen ryppään nopein. Katselin välillä taulua, ja sijat näyttivät ihan kohtuullisilta. Sijoitukseksi tuli sitten lopulta kuudes. Kuulostaa sinänsä huonolta, mutta kun ottaa huomioon, miten hukassa olin aluksi ja miten jäässä kuin lumiukko yleensäkin olen sisäradoilla, olin tyytyväinen. Kirosin tosin setin loputtua sitä kun ei kulje. A-finaalipaikka oli kuitenkin hankittu, eli häpeältä säästytty ja pisteiden kertyminen olisi varmaa.

Kisa

Ajoin auton ruutuun siten, että kaarevalla lähtösuoralla ohjauskulma lähdettäessä olisi mahdollisimman pieni eikä hidastaisi kiihtyvyyttä, mutta Racer kiihdytti silti saman tien ohi. Yritin seurata tätä ja samalla rypästä, jossa tämä kahinoi. Ei ollut jakoa. Joillakin onnistuneilla kierroksilla sain pidettyä raon silmämääräisesti samana, mutta pian kadotin iskuetäisyyden ryhmään. Kisa-auton ohjaus tuntui taas nopeammalta, mutta pito huonommalta. BMW oli saanut vieläkin huonomman auton, joten tästä ei taas ollut sitten uhkaa. Wope ja Nasty saivat kiinni kierroksella. Olisin ihan mielenkiinnosta halunnut ajaa Nastyn perässä muutaman kierroksen, mutta ruutulippu tuli heti, kun olin päästänyt Nastyn ohi. Ei siis jäänyt kisasta paljoa kirjoitettavaa. En silti jaksanut olla kovin pettynyt. Pisteitä tuli. Täytyy nyt katsoa, miltä pistetilanne näyttää kolmospaikan suhteen.

Mieleen tuli muuten, että minulle taitaa olla vaikea hahmottaa rata, joka on rakennettu rengaspinoista. Osaan kyllä sijoittaa auton tarkasti kanttikiven sisäreunaan mutkan leikkauspisteessä, mutta jos rata on renkaista tehty (tai muunlainen) ränni, törmäilen aika-ajoin mutkien sisäreunarenkaisiin kuin joku idiootti, tai missaan apexit. VMKC:llä taas en ollut täysin onneton, vaikka se on sisärata; siellä on kanttikivet eikä ränniä. Michael Schumacher kertoi hävittyään Mestareiden kisassa koppiautolla finaalin, että ei pärjää niin hyvin kuin normaalisti autoilla, joissa ei näe pyöriä. Minulla taitaa taas sitten olla jokin hahmottamishäiriö radoilla, jotka kasattu renkaista
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
B-Finaali kokonaisuudessaan aloituspostauksessa!
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo

Pitoa siis eturenkailla paljon enemmän. Sain edelläni ajavaa BMW:tä kiinni. Porukassa oli vielä joku kolmaskin. Päästeltiin toisiamme ohi vuoron perään. Nyt tuntui, että olin ihan kilpailukykyinen. Mielestäni olin sen kolmen ryppään nopein.
Olin tämän ryppään "kolmas pyörä". Mun olisi pitänyt rytmittää ajamiseni hieman paremmin, sillä jätin teihin muutamaan otteeseen hieman väliä, mutta en koskaan tarpeeksi. Olin usein jommankumman perässä kiinni muutaman kierroksen välein ja tämän vuoksi muutama kierros meni pipariksi. Toisaalta teistä oli mulle hyvää kiriapua, koska löydän lisää intoa jonkun ajaessa edelläni. Pahoittelen vielä sitä, kun päästin kerran Andyn huolimattomasti edelleni tokavikassa mutkassa ja tukin ajolinjan. :eek:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Olin tämän ryppään "kolmas pyörä". Mun olisi pitänyt rytmittää ajamiseni hieman paremmin, sillä jätin teihin muutamaan otteeseen hieman väliä, mutta en koskaan tarpeeksi. Olin usein jommankumman perässä kiinni muutaman kierroksen välein ja tämän vuoksi muutama kierros meni pipariksi. Toisaalta teistä oli mulle hyvää kiriapua, koska löydän lisää intoa jonkun ajaessa edelläni. Pahoittelen vielä sitä, kun päästin kerran Andyn huolimattomasti edelleni tokavikassa mutkassa ja tukin ajolinjan. :eek:
Voi olla, että jos oltaisiin kaikki jätetty pidemmät raot, niin kaikki saaneet vähän nopeammat ajat. Mutta toisaalta kiritys taas auttaa. Ei ollut nopea kierros mulla silloin kun päästit tokavikassa mutkassa, joten en ajatellut, että olisit tukkinut. Ei siis väliä
 

Örfil

Guest
Tamperelaisittain kisaan startattiin kolmen epelin voimin.

Emme olleet ihan varmoja että pitikö Turkuun olla mukana passit/sanakirja ja olisiko matkalla vesistön ylityksiä, mutta ykskaksyllättäen olimmekin kisapaikan pihalla! Matkassa oli onneksi yksi åboriginaali, joten kieliongelmiin oli kuitenkin varauduttu. CV:ssäni nimittäin lukee että puhun kieltä ja liki ymmärränkin turkulaisia aika hyvin. Tai ainakin siedän.

Alkuun setti treeniä omaan laskuun, rata tuntui mutkien puolesta nopealta oppia ja ekat ajat kaikilla oli siedettäviä eli ei tarvinnut hävetä silmiä päästä ihan heti alkuun.


Treeni, #3

Tämä meni ihan nappiin: autona #3 joka kulki juuri sinne minne halusin, vaikka Wope myöhemmin morkkasi autoa jäykäksi jne. Mulla se kulki juuri niin kuin piti: pirteä ja pito hyvin kohdallaan, vaikka jarrutuksissa oli pienoista luistelua. Treenien 4. sija ja homma näytti parhaalta mahdolliselta, sillä tällä porukalla se on paras mahdollinen sijoitus.
Intoa piukeena siis aika-ajoon. Homma näytti kuin Ruisrockissa -80!

A-A, #10
Jo ekan kierroksen aikana huomasin että nyt tuli "Nauvon lossi" alle (huom: käytän tietenkin Varsinais-Suomalaisia tokaisuja tällä kertaa). Pito oli ihan ok, mutta en tykännyt löysästä rungosta (?) ja muutenkin mutkista lähtö oli kuin takkuisen tuntuista. En saanut yhtään kierrosta ajettua omasta mielestäni tarkasti, vaan aina tuli virheita siellä sun täällä, koska auto oli "veltto" kuin juoppo Puutorilla.

Kokeilin myös a-a kikkaa eli ajoin joka toisen kierroksen a-a kierroksena, elikäs ajoin pääsuoralle tulon vikan mutkan ulkokautta renkaita nuollen ja keräsin matkaa maaliviivalle = suurin huippunopeus maaliviivan ylityksessä. Ehkä se lopulta auttoi, sillä huikean 8 satasen turvin sain vikan suoran A-finaalipaikan. Iloitsin tästä kuin Sedu Koskinen uuden ravintolan avajaisissa.

Oli turhankin jännää seurata koko ajan tulostaululta oman sijoituksen putoamista a-a:ssa ja sitä että kuittaako BMW mut vielä vikoilla kierroksilla ohi, sillä näin taulusta että roikuin epätoivoisesti vikassa A-finaalipaikassa kiinni kuin lokki Aurajoen rantakivillä. BMW:ltä taisi mennä tulostaulu ohi silmien ;) ja näin sain varmistettua ekan tavoitteeni eli A-finaalipaikan.

Kisa #11
Ehdin juuri ja juuri ennen autoihin hyppäämistä nähdä aiemmista tuloslistoista että Wope oli ajanut autolla huippuajan, joten luotin että tällä mennään.
Lämmittelykierroksella asia varmistui - nyt oli pelit ja pensselit alla ja tulosta on synnyttävä :ahem: Kuten Turun Sinapilla viime vuonna!

Startti ja Andystä ohi, sillä se oli se minkä varaan laskin "taktiikkani".

Sijalla 6. ja heti Dickin ja Nipsun tuntumaan. Ja siinä se sitten olikin. Andy ja BMW jäivät muutaman ekan kierroksen jälkeen jo sen verran että tiesin että heistä ei tänään vastusta ole (päivän tavoite nro 2 tuli hoidettua :D).

Siinä sitten ajeltiin tappituntumassa (ei SE Dominicin tappi ;)) loppukisa ja odottelin epätoivoisesti että Dick olisi koittanut ohi Nipsusta, koska se olisi ollut ainoa mahis edes koittaa ohi parivaljakosta - jommasta kummasta. Sen verran oli meillä 4-5-6 sijoilla meno tasaväkistä ja kun kukaan ei tehnyt mainittavia virheitä, että tässä järjestyksessä päädyttiin maaliin, kuten juoppolaivat Maarianhaminaan.

Olin kuitenkin huipputyytyväinen päivään, sillä taas tuli hyviä pisteitä ja omaan kisasuoritukseeni olin 107% tyytyväinen. Homma napsahti kotiin kuin Turkkari postilaatikkoon sunnuntaiamuna.

Muita huomioita:

Tuli parit uudet nikit bongattua eli Dominic ja FW08. Ihan mukavia miehiä, vaikka Turussa asuvatkin ;) Hyvä etteivät Kärsämäessä.

Olin itseasiassa aika lailla ihmeissäni kun katselin Dompparin menoa harkoissa (a-a meni heikommin): luulin että mies on ihan heittopussi, mutta ajat oli liki veret seisauttavia eli se oli mulle se päivän yllätys tällä kertaa! Jos se mitä mies sanoi ajaneensa karttia tähän saakka elämässä piti paikkaansa, niin jonkinmoisia ajajanlahjoja tuntuis kyllä olevan! Ei paha. Ei muuta kuin jatkossakin kisoihin mukaan.

Mesta oli liki ylisiisti: haalarit oli pestyjä ja tuoksuivat kuin Aurajoki kevätpäivänä, autot kondiksessa ja tilat perfecto. Ei pahaa sanaa paikasta. Paitsi että sen voisi nostaa lavalle ja siirtää esim. Turtolaan. Ulkorataa katseltiin Trio Tampereen voimin himokkain silmin ja fiilisteltiin että jos siellä ens kesänä päästäis kisaamaan. Olisi maukas rata ajaa.

Paluumatkalla mietiskeltiin viikon muita tapahtumia ja todettiin sisäpiiritietona että Vettel on (ihan oikeasti - tää on varmaa dataa!!!) käynyt katsomassa hiljakkoin mökkiä Pirkanmaalla :ahem: ja Kimihän oli lehtien mukaan Matin luona myöskin Pirkanmalla dokaamassa, ja siksi päädyimme ajatukseen että josko me nyt sitten pyydettäin Vettel ja Kimi johonkin KKWCS kisaan kirittäjiksi mukaan. Antin ja Anssi Kelan lisäksi ;) Ja tietysti Heikki Kulta.

Muuten paluumatkakin meni hyvin, mutta se että Alppu lauloi koko paluumatkan turkulaisia juomalauluja ja, noh jääköön kertomatta loput - aiheutti pientä jännitystilaa muussa autoseurueessa. Mutta onhan se tunnettua että kisamatkat on kisamatkoja ja miehet kestää sen ;)

Loppujen lopuksi aig sukkela reissu, mut onneks Runosmäes on gaig hyvi!
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kappas, mä tein kisassa 2 aitoa ohitusta. FW08 ohitus täysin jäänyt huomiotta... :eek:

Totke jäi ohituksen jälkeen heti, mutta 2-3 kierroksen jälkeen ero ei näemmä enää kasvanut. Eli varmaan ihan totta oli, että kun olin pari kertaa kolistellut, niin pelko hiipi perseeseen ja vauhti hidastui. Kertoohan Totken nopein kierrosaikakin jotain. :eek:
 
Ylös