Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2009, round 9, Turku

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Laitetaan tähän vielä erikseen uudelleen kiitokset Cmoneylle hienosti järkätystä kisasta!

Lisäksi korostetaan että jos Dominicille käy jotain lähipäivinä niin syyllinen en ole minä. Ei jäänyt mitään hampaankoloon, innokkaana, kokemattomana (ja nopeampana) vähän kolisteli ja lopetti tuon touhun heti varoituksen saatuaan. Yllättävän nopea mies oli, selkeesti KKWCS-ainesta!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Laitetaan tähän vielä erikseen uudelleen kiitokset Cmoneylle hienosti järkätystä kisasta!

Lisäksi korostetaan että jos Dominicille käy jotain lähipäivinä niin syyllinen en ole minä. Ei jäänyt mitään hampaankoloon, innokkaana, kokemattomana (ja nopeampana) vähän kolisteli ja lopetti tuon touhun heti varoituksen saatuaan. Yllättävän nopea mies oli, selkeesti KKWCS-ainesta!
Kyllä! Startissa jäi kuin tikku paskaan kuten moni muukin, mutta muuten nopea. :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Laitetaan tähän vielä erikseen uudelleen kiitokset Cmoneylle hienosti järkätystä kisasta!
Ja täältä myös! Taisi jotenkin ihmeellisesti unohtua, mutta kiitokset mainiosta järjestelystä cmoneylle! Oli erittäin mainiosti järkätty kisa! :thumbup:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Totkelta hieno rapo!

Voin kertoa, että fiilikset tulla ajelemaan vahvistuu entisestään. Ehkä ens kerralla viittisin kisassakin ajaa vähän siistimmin.

Andy: Mä en vieläkään tiedä kuka sä sieltä olit. Mulla on pari hyvää arvausta. Täytyy korjata asia kun seuraavan kerran varikolla kohdataan. :eek:
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Ajoin siis yhden omakustanteisen harjoituksen ja alla oli auto #1, josta en siinä tilanteessa osannut vertailua vetää auton kyvyistä - tietenkään. Ongelman aiheuttivat lähinnä Turku kartingin ajohanskat, jotka eivät tarjonneet YHTÄÄN PITOA rattiin, joten käytännössä 10 minuutin ajaminen meni kolmen minuutin jälkeen ratin puristamiseksi ja ajolinjojen hausta tuli toissijainen seikka. SAATANA! Tulosliuskaa en kotiin asti tuonut, joten en pysty muistamaan mitä aikoja tuossa ajoin, mutta ajo tuntui kohtuullisen hyvältä, ottaen huomioon, etten ollut sisäradalla ajanut viimeisen parin vuoden aikana kuin kaksi kertaa. Ulkoradalla neljä kertaa muistaakseni.
Repusta löyty toi yks ajolappu. Muutkin saa kysellä, jos autonsa numerot muistavat, lisään ne tähän sitten:

#10 Nasty Boy 23.88
#1 Dominic 24.61
#6 Albert Oil 24.62
#7 Asko S. 24.82

Hanskoista sen verran, että totesin sekä omat että radan hanskat niin liukkaaksi, että päädyin ajamaan paljain käsin.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Repusta löyty toi yks ajolappu. Muutkin saa kysellä, jos autonsa numerot muistavat, lisään ne tähän sitten:

#10 Nasty Boy (en oo varma tästä) 23.88
#1 Dominic 24.61
#6 Albert Oil 24.62
#7 Asko S. 24.82

Hanskoista sen verran, että totesin sekä omat että radan hanskat niin liukkaaksi, että päädyin ajamaan paljain käsin.
Juu, Alpun kanssa tosiaan vedettiinki kylkimyyryssä toi eka setti.

Harmittavaa. Kaksi harjoitusta kummatkin 24.6x kieppeille ja sit aika-ajosisa 24.98 :mad: Toisaalta mitä enemmän tuota AA:ta miettii, sitä vakuuttuneempi olen myös siitä että puristin rattia aivan liikaa. Rennommalla ajolla tulos olisi ollut parempi - kuten kisakierrokset osoittaa.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Harjoitus:
Harjoituksissa hieman yllätti vauhdikas meno sisäradan autoiksi. Hakemista oli ja ihmetteli miten paljon tuli pieniä virheitä.

AA
Loppupuolella ajo alkoi maistua ja linjat alkoi olla paljon tarkempia. Ajo oli kohtuullisen hyvää, mutta sijoitus oli vasta 8s ja paalu B-finaaliin.

B-finaali
Sain autoksi #3 ja huomasin jo lämppärillä että tämähän on selkeästi tarkempi ajaa kuin kaksi edellistä! Lähtö sujui erinomaisesti, heti eroa syntyi 5-10m. Tämän jäjlkeen lähinnä ajelin maaliin ja hioin linjoja kohti a-finaalia. Varsinaisia ohitusyrityksiä ei tullut takaa. Oletin suraavan olevan kauempana mutta kuulemma 2 oli jo joissain paikoissa melko lähellä. Kierroksella ohitettavat vaikeuttivat sijoitusten seurantaa. Jos toisena tullut olisi ollut lähempänä niin sitten kierroksella ohitettavat olisivat muodostaneet pienoisen ongelman, kun joissain kohdissa hiukan myöhään huomasivat takaa tuloni. Miksi ei sinistä lippua heiluteltu? Omasta kokemustta tiedän että on vaikea sanoa onko samalla kierroksella vai ei ja ei halua sen takia ottaa riskiä sijoitusten menetyksestä.

A-finaali:
Ensimmäisellä kierroksella jäin jonkun 5m ja huomasin että Raceri pääsee karkuun. Oikeastaan sitten vain odoteltiin ruutulippua:)

Lopuksi:
Rata suhteessa autoihin oli onnistunut. Autot oli suht tehokkaita ja joka mutkassa sai ajaa tarkasti. b ja a finaalien ajo takasi runsaasti ajoaikaa ja kun ajat sai 24 paikkeille niin kyllä siinä vaiheessa alkoi tuntua että meno on jouhevaa ja mutkat eivät ole enään irrallisia suorista vaan ne muodostavat kokonaisuuden. Ihmettelyn aiheeksi jäi miksei oma vauhti riittänyt parempiin sijoihin tällä kertaa. Kuitenkin b-ja a finaaleissa ajo oli teknisesti samaa kuin ennenkin. Tosin aika-erot oli melko pieniä, joten pari kymppiä pois niin oltaisiin jo pari sijaa ylempänä..

Erityiskumarrus geemanille järjestelyistä / mitalista ja videosta. Loistojuttu et saatiin video vihdoin kokonaan ja molemmat finaalit!!
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Videosta tosiaan vielä erityiskiitokset. Mahtava homma katsoa jälkeenpäin miten se kisa oikeasti meni! :thumbup:
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Tunnustan ajaneeni.:cool:
Ja oli tosiaan ratti liukas näissä vehkeissä, joutu vähän ylimääräistä puristelemaan että pysy vehkeet lapasessa...
Videoista myös täältä kiitosta.:thumbup:
Ittellä oli märät ja pihkaiset työhanskat kädessä ja hyvin pysy ratti näpissä :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ittellä oli märät ja pihkaiset työhanskat kädessä ja hyvin pysy ratti näpissä :ahem:
Ja mulla räntäpaskaolosuhteisiin suunnitellut pyöräilyhanskat. Ote oli niin hyvä, että kädet piti riuhtaista irti ratista jotta pääsi pois autosta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Vapaiden harjoitusten tulokset aloituspostauksessa, jolla saa paremmin kuvaa muutaman kymmenyksen autoeroista.

Omat arvioni:
Kärkiautot:
#3, #4, #5, #6 ja #11 olivat varmaan kaikki ainakin puolentoista kymmenyksen sisällä.

#10 näitä pari-kolme kymmenystä perässä.

#7 tässä välissä.

#1 noin neljä kymmenystä kärjestä.

Nuo lienevät melko oikein tarkkuudella +-1 sekunnin kymmenys. Eli oliko esim. #7 lähempänä #10iä, kuin #1stä, paha sanoa jne... :)
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Kiitos Cmoney harkka-aikojen lisäämisestä. Tässä vielä omat laskelmat:
Koodi:
#3	0,00
#4	0,00
#11	0,00
#6	0,05
#5	0,10
#10	0,25
#7	0,35
#1	0,40
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kiitos Cmoney harkka-aikojen lisäämisestä. Tässä vielä omat laskelmat:
Koodi:
#3	0,00
#4	0,00
#11	0,00
#6	0,05
#5	0,10
#10	0,25
#7	0,35
#1	0,40
Toivottavasti et huomioinut mun #6 harkka-aikaa. Sitä ei oikeastikaan täysillä ajettu, muutenkin kun "hinauksessa" olin. Saattoi muuten sotkea hieman
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Toivottavasti et huomioinut mun #6 harkka-aikaa. Sitä ei oikeastikaan täysillä ajettu, muutenkin kun "hinauksessa" olin. Saattoi muuten sotkea hieman
Juu muistin kyllä tuon :)

Edit: Ja mainittakoon vielä tosiaan, että arviot ovat aina arvioita. Pientä heittoa varmasti löytyy aina. Sen verran kuitenkin katsoin, että aika-ajotuloksiin ei olisi suuren suurta muutosta tullut "tasatuilla ajoilla". Ainoastaan BMW ja Totke olisivat kärsineet pari sijoitusta aika-ajoissa. Tosin eri autoilla olis voinut moni muukin asia muuttua :)
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Noikin on varmaan yhtä hyvin kymmenyksen tarkkuudella oikein, kuin omat arvioni :) Hienoa että monta autoa saadaan arvioitua niin että tarvii ihan sekunnin sadasosilla pelata :)

#3 0,00 Jep, WoPe ajoi...
#11 0,00 ...näillä tasan saman ajan

#4 0,00 Nasty jäi tällä 6 satkua WoPesta,...
#6 0,05 ...tällä vaan 2 satkua. Silti hitaampi? :D

#5 0,10 Tämäkin alle kymmenyksen kärjestä, olin muutaman sadasosan hitaampi kuin kuvittelet, Asko :D

(jäin #6lla muutaman satkun enempi WoPen #3sta, kuin #5lla, pienenpienet on erot kyllä)

#10 0,25 Andy ja RX vaihtoi tätä ja #11:tä päittäin, tää oli korkeintaan ehkä 2 kymppiä kärjestä :D
#7 0,35 Juup, suunnilleen :thumbup:
#1 0,40 "täysin kilpailukyvytön" tarkoittaa muualla 1,5-2sek hitaampaa autoa :D Ei Turussa.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
No pettymykset nielty ja todettu, että mahdollisuuksia olisi ollut täysin nuhattomassa kunnossa ja nuhattomalla autolla:). Jotain kärhämää olisi kärkeen tarvittu, kun pojat ajeli kuin liikennekoulussa nyt. PIDETÄÄN NE TURVAVÄLIT:frank:....:D
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
#4 0,00 Nasty jäi tällä 6 satkua WoPesta,...
#6 0,05 ...tällä vaan 2 satkua. Silti hitaampi? :D
Totta kyllä.
#5 0,10 Tämäkin alle kymmenyksen kärjestä, olin muutaman sadasosan hitaampi kuin kuvittelet, Asko :D
Tässä oli alussa 0,15 :) Ehkä otin turhaan pois.
#10 0,25 Andy ja RX vaihtoi tätä ja #11:tä päittäin, tää oli korkeintaan ehkä 2 kymppiä kärjestä :D
Ja tässä taas oli 0,20 aluksi.

Mitä kauemmin näitä pyörittää, sen enemmän menee sekasin ;)
 
Ylös