Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Millä Nipsuhuuli ajeli ajossa 3? Tekisin oman valuuttakurs..eiku kerroinlaskelman tässä, jotta mihinkä hevoseen sitä sijoittaisi.
Auto #8.

Nyt aamulla olin jo ehtinyt unohtaa, että mulla on kylki, joten tuskimpa kyljessä on mitään vakavaa. :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kiitän luottamuksesta :) Tosin olen kyllä samalla linjalla että ihan täyttä totuutta ei tänään
(eilen) nähty, vaan jotain oli nyt hämärän peitossa, joko autojen erojen tai muun vastaavan syyn takia...
Olin esim. itse liian lähellä nastya ajoissa, ja liian paljon X:n edellä...
Noh, ainahan huonoja päiviä voi sattua, mutta.... :rolleyes:
Nastylla on se kamera kypärässä, joka tuo lisäpainoa ja vieläpä toispuoleisesti! Racer X:lla sen sijaan painaa liian kovat puheet. ;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Racer X:llä lähti kyllä eilen rutkasti Myllypuro-ruostetta poies kun aikakehitystä katsoo. Tuosta on hyvä jatkaa treenissä ja aika-ajossa sitten. Autojaot myös sekoittaa pakkaa...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Nipsuhuuli nearly topped the time sheets among several top KKWCS drivers...

Today´s best times:
29,103 - DickW, Turku Rico
29,247 - Nipsuh., McStadi F1 GP
29,432 - NastyB., Team Swizerland of Finland
29,444 - Cmoney, Turku Rico
29,667 - FO110K, Scuderia Mansester
29,855 - Racer X, Scuderia Mansester
29,868 - PbBMW, McStadi F1 GP
29,999 - Dominic, Spurgu Rico
30,153 - Andy, Team Hämeet Korville
30,230 - Jacques, Livestrong Racing
32,200 - Williams-, Team Girl Power

Jees. Nipsuhuuli on kenties jonkun kolhun päähänsä saanut. Tason nousu näyttää jatkuvan :tongue:
Ja Wilzku voi hyvinkin kiusata joitakuita jo kisapäivänä koska Jacques ei ihan häntäpäässä edes liene :thumbup:
Siitä sitten yhteenvetoja vetämään ilman Wilzkun&Jacqin neloskiekan tuloksia ja Nipsuhuulen autonummeroa kolmannessa rykäisyssä.
Tuosta Cmoneyn postauksesta saa aika virallisen ajan ainakin mulle, ja muistaakseni Wilzkunkin aika oli jotain tuota luokka.
Minä ajoin tuon 30.230 autolla #4 ja Wilzku ajoi samassa setissä autolla #9.

Itse muistin, että aikani oli 30.2**, joten tuo 30.230 on varmaan aikalailla oikea.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Tuosta Cmoneyn postauksesta saa aika virallisen ajan ainakin mulle, ja muistaakseni Wilzkunkin aika oli jotain tuota luokka.
Minä ajoin tuon 30.230 autolla #4 ja Wilzku ajoi samassa setissä autolla #9.

Itse muistin, että aikani oli 30.2**, joten tuo 30.230 on varmaan aikalailla oikea.
Jep. 32,2 autolla #9. Olin muuten itsekin oikeasti yllättynyt tosta tokan vedon ajasta, vaikka tiesinkin parannannusta tapahtuneen. Nyt vaan täytyy miettiä, että missä menetän vielä aikaa. Eli jos joku nyt huomasi tuosta eilisestä joitain pahempia virheitä, niin palautetta saa antaa.. :)
 

Örfil

Guest
Jeps, pahasti oli hakusessa eilen ajot. Analysoin kiivasti asiaa jo treenien aikana ja illalla ei meinannut tulla uni silmään kun pohdin asiaa.

Eka veto: olin aivan unessa ja ajatus oli kyllä muualla kuin radalla. Olihan ratakin liukas ja #5 tuntui olevan mun alla kuin BMW:n se mainostama pulkka :D Jarrun käyttö oli mitä sattui, joka mutkassa kaasu auki aivan liian myöhään

Toka veto: Sama meno jatkui. Sitten meni liiaksi kokeiluksi ja hommasta puuttui rytmi taasen ihan kokonaan. Pitäis ajaa eikä miettiä joka mutkaa etukäteen.

Kolmas veto: #7 tuntui näppiin heti parhaimmalta ja nyt alkoi pitokin olla sellainen että n. puolet radasta pystyi ajamaan jo perstuntumalla. Lisäksi Cmoneyn pienet neuvot auttoivat kivasti. Tänks siitä sekä myös Nastylle ajon jälkeen "analyysiavusta" :) Nyt ajat alkoivat olla jo kohtuullisia ja kun katsoo päivän nopeimpia niin pääsihän sillä jo ihan "ei niin hävettävälle sijalle".

Summa summarum:
- kotiläksyt oli tekemättä. Radan opettelu jäi vasta paikan päälle eli pitäis muistella rata läpi paremmin jo ennen kun on radalla. Kymmenen minuuttia on yllättävän lyhyt ajoaika aloittaa ihan perusteista.
- kuntopuolelle nyt kiivas kolmen viikon ramp-up!
- sama paino-osastolle eli takaisin kertyneet liikakilot heti veks
- tietyissä elämäntavoissa on tarkistamisen varaa: vireystila on selvästi laskenut viimeisen kuukauden aikana. Ajo-intokin pitää saada nyt takaisin.
- sitten on yks reseptilääke jota olen käyttänyt erääseen pieneen vaivaan viitisen viikkoa ja epäilin jo eilen että se vaikuttaa myös siten, että olen vähän "nukuksissa" pitkin päivää (meinasin siinä tällätä autonikin kun ajeltiin Myllypuroon). Tarttee varmistaa lekurilla se huomenna kun on kontrollikäynti

Eli siinä meriselitykset. Pienehkö notkahdus oli hyvä palautus maanpinnalle ja eiköhän tässä olla takas omalla tasolla kun nuo tietyt toimenpiteet tässä suoritetaan. Ja kisaa ei olla vielä ajettu, ne oli vasta treenit ;) Ja hyvä kun tuli käytyä. Kisassa moinen suoritustaso ei vetele.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Miepä sit fiksailin teidän aikataulukkoja.. Hyvä jotta ristiin ajelitte noilla autoilla, niin jotain vertailuakin voi tehdä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jep. 32,2 autolla #9. Olin muuten itsekin oikeasti yllättynyt tosta tokan vedon ajasta, vaikka tiesinkin parannannusta tapahtuneen. Nyt vaan täytyy miettiä, että missä menetän vielä aikaa. Eli jos joku nyt huomasi tuosta eilisestä joitain pahempia virheitä, niin palautetta saa antaa.. :)
Tajusin vasta silloin kun olit viimeistä kertaa radalla, että olis voinut laittaa kameran sun kypärään vikaan settiin.. Jos satutaan vielä radalle samaan aikaan ennen kisaa, niin muistuta mua, että laitetaan kamera sun visiiriin. :)
(Sama pätee myös muille.. Eli jos ollaan samaan aikaan ajalemassa ja mulla on kamera mukana, niin pyyntöä vaan niin voin kyllä kameraani lainata. Mä olen jo saanut ihan tarpeeksi videomatskua omasta räpellyksestäni Myllypurossa).

Katselin kyllä monitoreista ajoasi ja minä en ainakaan nähnyt siinä mitään suurempia virheitä. Videosta saisi ehkä paremman käsityksen.

Voisin kuitenkin veikata että ehkä sulle saattaisi päteä nyt samat neuvot, jotka Racer X ja follo antoivat mulle aiemmin.. Eli ainakin neulansilmissä pitäisi mennä mahdollisimman läheltä sisämutkan rengasta. Neuvojen antaminen on kuitenkin nyt vaikeampaa, koska mun mielestä sun ajolinjat on nyt aikalailla oikeanlaiset, käytät kaasua aika hyvin ja se liiallinen varovaisuus on kadonnut. Alkaa olla siinä pisteessä että seuraavat sekunnit lähtee pienemmillä viilauksilla kuin tähän mennessä ja vaatii parempaa tarkastelua.

Ehkä paras olisi, että joku taidokkaampi ajaisi sun perässä hetken ja antaisi palautetta (niinkuin ilmeisesti nastyn kanssa jo teittekin). Tai joku kamerallinen ajaisi sun takana ja ottaisi videolle. Jotenkin parhaan käsityksen videomatskusta saa edellä ajavan ajolinjoista eikä sen jonka päässä kamera on.
 

Örfil

Guest
Racer X:lla sen sijaan painaa liian kovat puheet. ;)
Onneksi se "vihoviimeinen pyllähdys" jäi eilen tulematta: vikalla sain ajettua nopeamman kuin hiihtomestarimme - huh! Muuten tässä olisi joutunut kasvot pelastaakseen tekemään harakirin :thumbup:
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Tajusin vasta silloin kun olit viimeistä kertaa radalla, että olis voinut laittaa kameran sun kypärään vikaan settiin.. Jos satutaan vielä radalle samaan aikaan ennen kisaa, niin muistuta mua, että laitetaan kamera sun visiiriin. :)
(Sama pätee myös muille.. Eli jos ollaan samaan aikaan ajalemassa ja mulla on kamera mukana, niin pyyntöä vaan niin voin kyllä kameraani lainata. Mä olen jo saanut ihan tarpeeksi videomatskua omasta räpellyksestäni Myllypurossa).

Katselin kyllä monitoreista ajoasi ja minä en ainakaan nähnyt siinä mitään suurempia virheitä. Videosta saisi ehkä paremman käsityksen.
Täytyy katella, että jos nyt vielä kerran eksyisi treenaamaan vielä vähän ennen kisaa.. Vaikka eilen sanoinkin muuta. :D Voisi sinänsä ollakin hyvä kokeilla tuota.. Siitä mä en sitten mene takuuseen, että ko. matsku olisi julkaisukelpoista.

Voisin kuitenkin veikata että ehkä sulle saattaisi päteä nyt samat neuvot, jotka Racer X ja follo antoivat mulle aiemmin.. Eli ainakin neulansilmissä pitäisi mennä mahdollisimman läheltä sisämutkan rengasta. Neuvojen antaminen on kuitenkin nyt vaikeampaa, koska mun mielestä sun ajolinjat on nyt aikalailla oikeanlaiset, käytät kaasua aika hyvin ja se liiallinen varovaisuus on kadonnut. Alkaa olla siinä pisteessä että seuraavat sekunnit lähtee pienemmillä viilauksilla kuin tähän mennessä ja vaatii parempaa tarkastelua.

Ehkä paras olisi, että joku taidokkaampi ajaisi sun perässä hetken ja antaisi palautetta (niinkuin ilmeisesti nastyn kanssa jo teittekin). Tai joku kamerallinen ajaisi sun takana ja ottaisi videolle. Jotenkin parhaan käsityksen videomatskusta saa edellä ajavan ajolinjoista eikä sen jonka päässä kamera on.
Tuo on kyllä tiedossa (neuvoja from Nasty) että ne neulansilmät pitäis mennä mahdollisimman läheltä rengasta.. Se nyt ainakin on varmaan yksi asia, jota täytyy vielä fiksailla parempaan suuntaan. Toinen voisi ehkä olla omasta näkökulmasta katsottuna se pääsuoran jälkeinen oikea.. Miltä se näytti? (ainakin musta itsestä tuntuu siltä, että siinä on ainakin hävinnyt se sattuneesta syystä johtunut varovaisuus)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Täytyy katella, että jos nyt vielä kerran eksyisi treenaamaan vielä vähän ennen kisaa.. Vaikka eilen sanoinkin muuta. :D Voisi sinänsä ollakin hyvä kokeilla tuota.. Siitä mä en sitten mene takuuseen, että ko. matsku olisi julkaisukelpoista.
Jos vaikka katellaan siinä noin viikko ennen kisaa, eli parin viikon päästä?

Toinen voisi ehkä olla omasta näkökulmasta katsottuna se pääsuoran jälkeinen oikea.. Miltä se näytti? (ainakin musta itsestä tuntuu siltä, että siinä on ainakin hävinnyt se sattuneesta syystä johtunut varovaisuus)
Kyllä nimenomaan juuri siinä mutkassa huomasi parhaiten sen että se ylimääräinen varovaisuus oli mennyt pois. Varmaan osittain johtunut myös tuosta ajolinjojen korjauksesta, että pystyt ajamaan sen kovempaa..

Sellainen huomio myös, että mun mielestä sä olisit varmaan saanut sillä #7 autolla paljon paremmankin ajan. Olis varmaan mennyt alle 32. Tuntui, että sulla oli melkein joka kierroksella joku vähän hitaampi edessä. :)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Jos vaikka katellaan siinä noin viikko ennen kisaa, eli parin viikon päästä?
OK, tehdään näin..
Sellainen huomio myös, että mun mielestä sä olisit varmaan saanut sillä #7 autolla paljon paremmankin ajan. Olis varmaan mennyt alle 32. Tuntui, että sulla oli melkein joka kierroksella joku vähän hitaampi edessä. :)
Joo, tota mä itsekin mietin kun tuli 0,6s lisää tokan vedon aikaan ja tulin siihen tulokseen että tosiaan varmaan yksi syy oli just tuo, että aika usein oli hitaampia edessä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kyllä nimenomaan juuri siinä mutkassa huomasi parhaiten sen että se ylimääräinen varovaisuus oli mennyt pois. Varmaan osittain johtunut myös tuosta ajolinjojen korjauksesta, että pystyt ajamaan sen kovempaa..
Ja yhdessä ryhmässä huomasi myös sen hyvin ettet enää varonut kierroksella ohittavia kuten ennen, vaan keskityit omaan ajamiseen täysillä, sitten kun takapuskurissa kolahti ekan kerran niin tilaakin tuli...
Eli täysin oikein toimittu, hieno huomata että se liiallinen varovaisuus karisee sieltä pois :thumbup:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Nyt vaan täytyy miettiä, että missä menetän vielä aikaa. Eli jos joku nyt huomasi tuosta eilisestä joitain pahempia virheitä, niin palautetta saa antaa.. :)
Viimeisessä neulansilmässä näytti monitorilta katsoessa, että vauhti hiipuisi täysin mutkan keskiosassa, mutta monitori saattoi tietenkin hämätä. Jos kuitenkin oli näin, niin kannattaa pyrkiä säilyttämään vauhti neulansilmissä, kuitenkin ilman että muu ajaminen kärsii.

En tiedä ollenkaan sun jarrutustekniikkaa, mutta napakat jarrutukset ovat hyödyksi. Eli siis napakka jarrutus niin myöhään kuin mahdollista, mutta kuitenkin niin, että saat auton taitettua tiukasti neulansilmiin renkaita hipoen. Kaasu tulee avata heti kun olet saanut auton taitettua mutkaan.

Joku muu saa korjata, jos olen väärillä jäljillä neuvojeni kanssa. :eek:
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Hitto kun en eilen päässyt paikalle. Missasin ilmeisesti hyvän session ja Nipsuhuulen uskomattoman kunnon. Poika on A-finaalissa ja selvästi. :eek!:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Eli siis napakka jarrutus niin myöhään kuin mahdollista, mutta kuitenkin niin, että saat auton taitettua tiukasti neulansilmiin renkaita hipoen. Kaasu tulee avata heti kun olet saanut auton taitettua mutkaan.

Joku muu saa korjata, jos olen väärillä jäljillä neuvojeni kanssa. :eek:
Ei niin kai voi sanoa kun vauhti oli niin vahvaa. Mikä ajotyyli kellekin sopii. Itse ehkä jarrutan sua aiemmin ja pyrin saamaan kaasunkin auki aiemmin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja yhdessä ryhmässä huomasi myös sen hyvin ettet enää varonut kierroksella ohittavia kuten ennen, vaan keskityit omaan ajamiseen täysillä, sitten kun takapuskurissa kolahti ekan kerran niin tilaakin tuli...
Eli täysin oikein toimittu, hieno huomata että se liiallinen varovaisuus karisee sieltä pois :thumbup:
Ja viimeisessä ajossaan sai hyvää kokemusta hitaampien ohittamisesta. Saattaa olla että sitäkin taitoa Wilzku tarttee kisapäivänä. :thumbup:
 

Örfil

Guest
Mikä ajotyyli kellekin sopii. Itse ehkä jarrutan sua aiemmin ja pyrin saamaan kaasunkin auki aiemmin.
Treenien lomassa kun keskusteltiin ajotyyleistä niin kävi selväksi että jo jarrupaikkojen lukumäärä vaihteli 1-8:n välillä. Ja kyseessä oli kuskit, jotka ajoivat päivän pohja-aikoja. Eli monilla eri tyyleillä pääsee hyvään lopputulokseen. Ja tähän soppaan sitten lisätään vielä auton ja radan kunto...
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Treenien lomassa kun keskusteltiin ajotyyleistä niin kävi selväksi että jo jarrupaikkojen lukumäärä vaihteli 1-8:n välillä.
Minä taidan jarruttaa neulansilmiin liian vähän, eli tulen mutkaan liian kovaa jolloin ulostulovauhti on huono. Tähän päätelmään viittaisi se, että ajan sitten kisassa kun rata on pitävä, hyviä aikoja; kun pitoa on, vauhti kestää sen että tulen mutkaan vauhdilla ilman että veto stumppaantuu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös