Auto #8.Millä Nipsuhuuli ajeli ajossa 3? Tekisin oman valuuttakurs..eiku kerroinlaskelman tässä, jotta mihinkä hevoseen sitä sijoittaisi.
Nyt aamulla olin jo ehtinyt unohtaa, että mulla on kylki, joten tuskimpa kyljessä on mitään vakavaa. :thumbup:
Auto #8.Millä Nipsuhuuli ajeli ajossa 3? Tekisin oman valuuttakurs..eiku kerroinlaskelman tässä, jotta mihinkä hevoseen sitä sijoittaisi.
Nastylla on se kamera kypärässä, joka tuo lisäpainoa ja vieläpä toispuoleisesti! Racer X:lla sen sijaan painaa liian kovat puheet.Kiitän luottamuksestaTosin olen kyllä samalla linjalla että ihan täyttä totuutta ei tänään
(eilen) nähty, vaan jotain oli nyt hämärän peitossa, joko autojen erojen tai muun vastaavan syyn takia...
Olin esim. itse liian lähellä nastya ajoissa, ja liian paljon X:n edellä...
Noh, ainahan huonoja päiviä voi sattua, mutta....![]()
Nipsuhuuli nearly topped the time sheets among several top KKWCS drivers...
Today´s best times:
29,103 - DickW, Turku Rico
29,247 - Nipsuh., McStadi F1 GP
29,432 - NastyB., Team Swizerland of Finland
29,444 - Cmoney, Turku Rico
29,667 - FO110K, Scuderia Mansester
29,855 - Racer X, Scuderia Mansester
29,868 - PbBMW, McStadi F1 GP
29,999 - Dominic, Spurgu Rico
30,153 - Andy, Team Hämeet Korville
30,230 - Jacques, Livestrong Racing
32,200 - Williams-, Team Girl Power
Jees. Nipsuhuuli on kenties jonkun kolhun päähänsä saanut. Tason nousu näyttää jatkuvan :tongue:
Ja Wilzku voi hyvinkin kiusata joitakuita jo kisapäivänä koska Jacques ei ihan häntäpäässä edes liene :thumbup:
Tuosta Cmoneyn postauksesta saa aika virallisen ajan ainakin mulle, ja muistaakseni Wilzkunkin aika oli jotain tuota luokka.Siitä sitten yhteenvetoja vetämään ilman Wilzkun&Jacqin neloskiekan tuloksia ja Nipsuhuulen autonummeroa kolmannessa rykäisyssä.
Jep. 32,2 autolla #9. Olin muuten itsekin oikeasti yllättynyt tosta tokan vedon ajasta, vaikka tiesinkin parannannusta tapahtuneen. Nyt vaan täytyy miettiä, että missä menetän vielä aikaa. Eli jos joku nyt huomasi tuosta eilisestä joitain pahempia virheitä, niin palautetta saa antaa..Tuosta Cmoneyn postauksesta saa aika virallisen ajan ainakin mulle, ja muistaakseni Wilzkunkin aika oli jotain tuota luokka.
Minä ajoin tuon 30.230 autolla #4 ja Wilzku ajoi samassa setissä autolla #9.
Itse muistin, että aikani oli 30.2**, joten tuo 30.230 on varmaan aikalailla oikea.
Tajusin vasta silloin kun olit viimeistä kertaa radalla, että olis voinut laittaa kameran sun kypärään vikaan settiin.. Jos satutaan vielä radalle samaan aikaan ennen kisaa, niin muistuta mua, että laitetaan kamera sun visiiriin.Jep. 32,2 autolla #9. Olin muuten itsekin oikeasti yllättynyt tosta tokan vedon ajasta, vaikka tiesinkin parannannusta tapahtuneen. Nyt vaan täytyy miettiä, että missä menetän vielä aikaa. Eli jos joku nyt huomasi tuosta eilisestä joitain pahempia virheitä, niin palautetta saa antaa..![]()
Onneksi se "vihoviimeinen pyllähdys" jäi eilen tulematta: vikalla sain ajettua nopeamman kuin hiihtomestarimme - huh! Muuten tässä olisi joutunut kasvot pelastaakseen tekemään harakirin :thumbup:Racer X:lla sen sijaan painaa liian kovat puheet.![]()
Täytyy katella, että jos nyt vielä kerran eksyisi treenaamaan vielä vähän ennen kisaa.. Vaikka eilen sanoinkin muuta.Tajusin vasta silloin kun olit viimeistä kertaa radalla, että olis voinut laittaa kameran sun kypärään vikaan settiin.. Jos satutaan vielä radalle samaan aikaan ennen kisaa, niin muistuta mua, että laitetaan kamera sun visiiriin.
(Sama pätee myös muille.. Eli jos ollaan samaan aikaan ajalemassa ja mulla on kamera mukana, niin pyyntöä vaan niin voin kyllä kameraani lainata. Mä olen jo saanut ihan tarpeeksi videomatskua omasta räpellyksestäni Myllypurossa).
Katselin kyllä monitoreista ajoasi ja minä en ainakaan nähnyt siinä mitään suurempia virheitä. Videosta saisi ehkä paremman käsityksen.
Tuo on kyllä tiedossa (neuvoja from Nasty) että ne neulansilmät pitäis mennä mahdollisimman läheltä rengasta.. Se nyt ainakin on varmaan yksi asia, jota täytyy vielä fiksailla parempaan suuntaan. Toinen voisi ehkä olla omasta näkökulmasta katsottuna se pääsuoran jälkeinen oikea.. Miltä se näytti? (ainakin musta itsestä tuntuu siltä, että siinä on ainakin hävinnyt se sattuneesta syystä johtunut varovaisuus)Voisin kuitenkin veikata että ehkä sulle saattaisi päteä nyt samat neuvot, jotka Racer X ja follo antoivat mulle aiemmin.. Eli ainakin neulansilmissä pitäisi mennä mahdollisimman läheltä sisämutkan rengasta. Neuvojen antaminen on kuitenkin nyt vaikeampaa, koska mun mielestä sun ajolinjat on nyt aikalailla oikeanlaiset, käytät kaasua aika hyvin ja se liiallinen varovaisuus on kadonnut. Alkaa olla siinä pisteessä että seuraavat sekunnit lähtee pienemmillä viilauksilla kuin tähän mennessä ja vaatii parempaa tarkastelua.
Ehkä paras olisi, että joku taidokkaampi ajaisi sun perässä hetken ja antaisi palautetta (niinkuin ilmeisesti nastyn kanssa jo teittekin). Tai joku kamerallinen ajaisi sun takana ja ottaisi videolle. Jotenkin parhaan käsityksen videomatskusta saa edellä ajavan ajolinjoista eikä sen jonka päässä kamera on.
Jos vaikka katellaan siinä noin viikko ennen kisaa, eli parin viikon päästä?Täytyy katella, että jos nyt vielä kerran eksyisi treenaamaan vielä vähän ennen kisaa.. Vaikka eilen sanoinkin muuta.Voisi sinänsä ollakin hyvä kokeilla tuota.. Siitä mä en sitten mene takuuseen, että ko. matsku olisi julkaisukelpoista.
Kyllä nimenomaan juuri siinä mutkassa huomasi parhaiten sen että se ylimääräinen varovaisuus oli mennyt pois. Varmaan osittain johtunut myös tuosta ajolinjojen korjauksesta, että pystyt ajamaan sen kovempaa..Toinen voisi ehkä olla omasta näkökulmasta katsottuna se pääsuoran jälkeinen oikea.. Miltä se näytti? (ainakin musta itsestä tuntuu siltä, että siinä on ainakin hävinnyt se sattuneesta syystä johtunut varovaisuus)
Onneksi se "vihoviimeinen pyllähdys" jäi eilen tulematta: vikalla sain ajettua nopeamman kuin hiihtomestarimme - huh! Muuten tässä olisi joutunut kasvot pelastaakseen tekemään harakirin :thumbup:
OK, tehdään näin..Jos vaikka katellaan siinä noin viikko ennen kisaa, eli parin viikon päästä?
Joo, tota mä itsekin mietin kun tuli 0,6s lisää tokan vedon aikaan ja tulin siihen tulokseen että tosiaan varmaan yksi syy oli just tuo, että aika usein oli hitaampia edessä.Sellainen huomio myös, että mun mielestä sä olisit varmaan saanut sillä #7 autolla paljon paremmankin ajan. Olis varmaan mennyt alle 32. Tuntui, että sulla oli melkein joka kierroksella joku vähän hitaampi edessä.![]()
Ja yhdessä ryhmässä huomasi myös sen hyvin ettet enää varonut kierroksella ohittavia kuten ennen, vaan keskityit omaan ajamiseen täysillä, sitten kun takapuskurissa kolahti ekan kerran niin tilaakin tuli...Kyllä nimenomaan juuri siinä mutkassa huomasi parhaiten sen että se ylimääräinen varovaisuus oli mennyt pois. Varmaan osittain johtunut myös tuosta ajolinjojen korjauksesta, että pystyt ajamaan sen kovempaa..
Viimeisessä neulansilmässä näytti monitorilta katsoessa, että vauhti hiipuisi täysin mutkan keskiosassa, mutta monitori saattoi tietenkin hämätä. Jos kuitenkin oli näin, niin kannattaa pyrkiä säilyttämään vauhti neulansilmissä, kuitenkin ilman että muu ajaminen kärsii.Nyt vaan täytyy miettiä, että missä menetän vielä aikaa. Eli jos joku nyt huomasi tuosta eilisestä joitain pahempia virheitä, niin palautetta saa antaa..![]()
Ei niin kai voi sanoa kun vauhti oli niin vahvaa. Mikä ajotyyli kellekin sopii. Itse ehkä jarrutan sua aiemmin ja pyrin saamaan kaasunkin auki aiemmin.Eli siis napakka jarrutus niin myöhään kuin mahdollista, mutta kuitenkin niin, että saat auton taitettua tiukasti neulansilmiin renkaita hipoen. Kaasu tulee avata heti kun olet saanut auton taitettua mutkaan.
Joku muu saa korjata, jos olen väärillä jäljillä neuvojeni kanssa.![]()
Ja viimeisessä ajossaan sai hyvää kokemusta hitaampien ohittamisesta. Saattaa olla että sitäkin taitoa Wilzku tarttee kisapäivänä. :thumbup:Ja yhdessä ryhmässä huomasi myös sen hyvin ettet enää varonut kierroksella ohittavia kuten ennen, vaan keskityit omaan ajamiseen täysillä, sitten kun takapuskurissa kolahti ekan kerran niin tilaakin tuli...
Eli täysin oikein toimittu, hieno huomata että se liiallinen varovaisuus karisee sieltä pois :thumbup:
Treenien lomassa kun keskusteltiin ajotyyleistä niin kävi selväksi että jo jarrupaikkojen lukumäärä vaihteli 1-8:n välillä. Ja kyseessä oli kuskit, jotka ajoivat päivän pohja-aikoja. Eli monilla eri tyyleillä pääsee hyvään lopputulokseen. Ja tähän soppaan sitten lisätään vielä auton ja radan kunto...Mikä ajotyyli kellekin sopii. Itse ehkä jarrutan sua aiemmin ja pyrin saamaan kaasunkin auki aiemmin.
Minä taidan jarruttaa neulansilmiin liian vähän, eli tulen mutkaan liian kovaa jolloin ulostulovauhti on huono. Tähän päätelmään viittaisi se, että ajan sitten kisassa kun rata on pitävä, hyviä aikoja; kun pitoa on, vauhti kestää sen että tulen mutkaan vauhdilla ilman että veto stumppaantuu.Treenien lomassa kun keskusteltiin ajotyyleistä niin kävi selväksi että jo jarrupaikkojen lukumäärä vaihteli 1-8:n välillä.