DC
Helsingin UA
HS kertoi 5.5.1986 Henkan kuolinajaksi klo 15.07, joka on varmaan se, mitä virallisiin dokumentteihin on merkitty.
Kiitos taas näistä aarteista! :thumbup:No niin tuossa parhaat palat vuoden 1990 Toyotan huollosta
Jos Henkka on lähtenyt erikoiskokeelle ajallaan klo 14.53, onnettomuus on todennäköisesti sattunut jo klo 14.55 puolella. Tässä Civic-onboardissa onnettomuusmutkaan menee ainoastaan 3 minuuttia ja 9 sekuntia (lähtö on tosin 300 metriä 1986 lähtöpaikan jälkeen, mutta kyllähän tuo aikamoista köröttelyä on).Se on kyllä jännä fakta joka viime päivinä tässä ketjussa selvinnyt, että lähtöpaikka on D18 lähdöstä 350 metriä ja onnettomuus 5,5km kohdalla risteyksestä, joten onnettomuus tapahtui hyvin tarkkaan 5,15km lähdöstä, eikä 7 joka on monessa lähteessä. Myöskin kelloajat menee uusiksi. Valtaosassa lähteistä on merkattu ulosajo/kuolin ajaksi 14.58, joissakin lukee 14.57. Itse olen aikoinaan laskeskellut olettaen 7km pitävän paikkaansa ja suht lähelle sattuva keskinopeus 90km/h tekee 14.57:40. Nyt matka onkin vain 5,15 joten ajaksi tulee 14.56:26.
Not really, since the road book doesn't specify service locations. The teams made their own service plans along the route, and that's what we've seen from that Toyota service book.Tour de Corse 1986 Road Book is what you need for all the service points.
Thank you Marv, great stuff! :thumbup:
Muistelin, että jossain olin nähnyt ainakin osan 1986 aikataulua jossain lehtijutussa. Ranskaksi googlaamalla löytyikin https://www.corsefootball.fr/corse-rallye/1986/tour-de-corse/Sattuisiko kenelläkään olemaan Korsikan 1986 ja 1985 pätkäaikataulua? Juwrasta se puuttuu, ja saamissani kartoissa osa on niin huonolaatuisesti skannattua, etten saa kellonajoista selvää...