No niin. Tässä ovat sitten seuraavaksi kaikkien kausien maailmanmestarien tienestit. Joillakin ne ovat koko kauden tienestejä ja joissakin on otettu sponsorien, mestaruuksien ja tiimien omien bonusetujen luvut mukaan kokonaissummaan. Tässä ne tulevat:
1950: Giuseppe Farina ansaitsi 13 500 markkaa.
1951: Juan Manuel Fangio ansaitsi 13 575 markkaa.
1952: Alberto Ascari ansaitsi 13 500 markkaa.
1953: Alberto Ascari ansaitsi 7500 markkaa.
1954: Juan Manuel Fangio ansaitsi 20 000 markkaa.
1955: Fangio ansaitsi 15 000 markkaa kaudelta.
1956: 12 750 markkaa kaudelta olivat Fangion ansiot.
1957: Viimeinen mestaruus toi Fangiolle 32 000 markkaa.
1958: Mike Hawthorn sai 30 000 markkaa kaudelta.
1959: Jack Brabham sai 55 000 markkaa kaudelta.
1960: Jack Brabham sai 85 710 markkaa kaudelta.
1961: Phil Hill sai 63 426 markkaa kaudelta.
1962: Graham Hill sai 137 139 markkaa kaudelta.
1963: Jim Clark sai 158 565 markkaa kaudelta.
1964: John Surtees sai 120 000 markkaa kaudelta.
1965: Jim Clark sai 103 000 markkaa kaudelta.
1966: Jack Brabham sai 77 139 markkaa kaudelta.
1967: Denny Hulme sai 102 000 markkaa kaudelta.
1968: Graham Hill sai 128 568 markkaa kaudelta.
1969: Jackie Stewart sai koko kauden ajalta ensimmäisenä kuskina yli miljoona markkaa. Loppusumma oli 1,2 miljoonaa markkaa.
1970: Jochen Rindt ansaitsi ensimmäisenä kuljettajana yhteensä 3 miljoonaa markkaa kaudelta. Summa koostui 300 000 markan peruspalkasta ja 1,125 miljoonan markan kausirahasta ja 1,6 miljoonan markan palkintorahoista.
1971: Jackie Stewart ansaitsi kaudelta 1,5 miljoonaa markkaa. Sponsorit maksoivat hänelle myös palkkoja yhteensä 3,3 miljoonaa markkaa. Loppusumma oli siis 4,8 miljoonaa markkaa.
1972: Emerson Fittipaldi tienasi yhteensä kaudelta 1,3 miljoonaa markkaa.
1973: Jackie Stewart ansaitsi ensimmäisenä miehenä miljoona taalaa eli 6 miljoonaa markkaa kaudelta josta 3,6 miljoonaa markkaa oli suoraa rahaa ja loput palkintorahaa.
1974: Emerson Fittipaldi ansaitsi McLarenin leivissä 3 miljoonaa markkaa.
1975: Niki Lauda ansaitsi 3,25 miljoonaa markkaa kaudelta.
1976: James Hunt liittyi 600 000 markan palkkiolla McLarenin riveihin. Yhteensä Marlboron kautta ja maailmanmestaruuden myötä ansiot kaudessa olivat 1,5 miljoonaa markkaa.
1977: Niki Lauda lähti happamena, mutta F1:sten rikkaimpana miehenä 6 miljoonan markan palkkiolla josta 4 miljoonaa oli varsinainen palkka ja palkintorahat lisäsivät 2 miljoonaa markkaa loppusummaan.
1978: Mario Andretti sai 2,6 miljoonaa markkaa kaudelta.
1979: Jody Scheckter sai 3 miljoonaa markkaa kaudelta.
1980: Alan Jones sai 1,25 miljoonaa markkaa palkkaa kaudelta.
1981: Nelson Piquet sai 600 000 markkaa jonka päälle sponsorit maksoivat 900 000 markkaa jolloin loppusumma oli 1,5 miljoonaa markkaa.
1982: Suomen Keke Rosberg sai kauden alussa 600 000 markkaa jonka piti olla Keken kausipalkkio. Kuitenkin Frank maksoi bonuksia ja maailmanmestaruusvoitosta lohkesi toinen samanhintainen määrä kukkaroon. Kerrotakoon, että Willamsin budjetti oli 50 miljoonaa markkaa ja aluksi Keke oli selvä kakkoskuski. Reutemannille Frank oli luvannut 6 miljoonaa markkaa ja saman verran jos Reutemann voittaa maailmanmestaruuden. Reutemann häipyi kuitenkin kesken kauden. Alan Jonesille Frank lupasi suurimman palkkion koskaan eli 15,3 miljoonaa markkaa ja mestaruusbonuksista yhteensä 24 miljoonan markan hintaa. Jones kieltäytyi tarjouksesta. Frank yritti uudestaan Long Beachin jälkeen mutta Jones ei pyörtänyt lopettamispäätöstään. Mario Andretti sai vierailevana kuskina saman verran rahaa kilpailulta kuin Rosberg koko kaudesta. Keke lopulta kaikkien vaiheiden jälkeen voitti maailmanmestaruuden. Williamsilla henkilöstöä oli 100 henkeä ja autot maksoivat miljoona markkaa kappale. Tallikaveri Derek Daly sai 1,8 miljoonaa markkaa kaudelta ja Keke sai mestaruusbonuksien jälkeen 2,1 miljoonaa markkaa koko kaudelta. Williams jakoi rahaa siis yhteensä 12 miljoonaa markkaa josta tosin Reutemannin säästyneet 6 miljoonaa Frank pisti kuusipyöräisen auton kehitykseen.
1983: Nelson Piquet ansaitsi 6 miljoonaa markkaa kaudelta.
1984: Niki Lauda ansaitsi 24 miljoonaa markkaa kaudelta josta 6 miljoonaa Dennis maksoi minimipalkkiona ja 12 miljoonaa Marlboro sponsorirahana ja 6 miljoonaa markkaa summasta oli palkintorahoja. Summa oli suurin koskaan mestarille maksettu summa.
1985: Alain Prost sai 20 miljoonaa markkaa kaudelta.
1986: Alain Prost sai 20 miljoonaa markkaa kaudelta.
1987: Nelson Piquet sai 21 miljoonaa markkaa kaudelta.
1988: Ayrton Senna sai 12 miljoonaa markkaa miniminä ja Marlboro maksoi hänelle mahtavat 78 miljoonaa markkaa muiden sponsorien ja Hondan tukirahojen avulla. Kokonaissumma liiketoimien myötä oli yhteensä lähempänä 90 miljoonaa markkaa.
1989: Alain Prost tienasi minimissään 20 miljoonaa markkaa ja päälle 56 miljoonaa markkaa Marlboroilta ja Hondalta.
1990: Ayrton Senna tienasi 12 miljoonaa markkaa ja loput palkkiot maksoi Marlboro ja Honda. Liiketoimien tulokset tuottivat 78 miljoonaa markkaa kaudelta.
1991: Ayrton Senna sai 96 miljoonaa markkaa kaudelta yhteensä ja henkilökohtaisen 30 miljoonan markan minimipalkkion. Lisäksi Senna sai myös henkilökohtaisen 6 miljoonan markan minimipalkkion. Ja vielä per kilpailu. Tätä Ron Dennis sanoi ryöstöksi sillä McLarenin budjetti nousi 270 miljoonasta markasta 600 miljoonaan markkaan yhdessä kaudessa. Suurin osa budjettia meni Sennan palkkion maksamiseen ja loppurahan maksoivat Honda ja Marlboro jotka olivat kyllästyneitä maksamaan Sennan sponsorisopimuksia yksinään. Loppusumma oli siis hulppeat 222 miljoonaa markkaa.
1992: Nigel Mansell sai vihdoin ja viimein haluamansa maailmanmestaruuden. Palkkavaatimukset olivat kohtuuttomat ja hinta kova Frank Williamsille. 108 miljoonaa markkaa kaudelta ja 30 miljoonan markan minimipalkkion. Lisäksi Mansell sai 6 miljoonan markan minimipalkkion. Per kilpailu luonnollisesti. Mansellin palkanmaksuun osallistuivat suurelta osin Camel, Canon, Elf ja Renault. Loppusummaksi tuli 234 miljoonaa markkaa. Mansell lähti myös Amerikan maille ajelemaan vaikka aivan viime hetkellä Mansellille oltiin taivuttu. Mansell ei kääntänyt päätään. Ei edes Ron Denniksen 72 miljoonan markan minimipalkasta eikä Ferrarin 80 miljoonan markan minimipalkasta huolimatta. Frankilla oli 600 miljoonaa markkaa budjetti kaudella, mutta kehitys oli tuon ajan formulamaailmassa kestämätöntä palkkojen suhteen.
1993: Alain Prost tuli tiimiin kun Mansell lähti tiimistä CART-sarjaan ja Frankin kanssa sopimus oli samankaltainen pienellä erolla. 100 miljoonaa markkaa tuli koko kaudelta ilman mitään muuta ehtoa. Samoihin aikoihin Sennalle tehtiin myös selväksi rahallinen paikka. Honda lähti ja budjetti pieneni ja Senna leikki Ronin hermoilla ja lopulta suostui ajamaan huomattavasti pienemmällä palkalla. Vain 6 miljoonalla markalla per kilpailu. Henkilökohtaisesta minimipalkkiosta Senna luopui pitkän taistelun jälkeen.
1994: Michael Schumacher loi Benettonilla raudanlujan aseman ja vei suurimman osan Benettonin budjetistakin. 36 miljoonaa markkaa kaudessa oli Schumin minimipalkkio ja mestaruusbonukset toivat rahaa yhteensä 92 miljoonaa markkaa.
1995: Flavio taisteli isoja tiimejä vastaan eli McLarenia ja Ferraria vastaan. Flavio voitti taistelun mutta ei sotaa. Kaudella 95 Schumi ajoi 48 miljoonan markan minimipalkkiolla ja mestaruusbonukset toivat rahaa 54 miljoonaa markkaa.
1996: Damon Hill joka oli opittu tuntemaan alipalkattuna huipputallin kuljettajana sai vihdoin ja viimein tuntuvan palkankorotuksen. Minimipalkkio oli 36 miljoonaa markkaa ja mestaruusbonukset toivat 60 miljoonaa markkaa puhtaana käteen. Vahinko vain, että Frank sai Damonista tarpeekseen ja Hill löysi paikkansa Arrowsilta joka maksoi palkan mutta Dinizin sponsorirahoilla ja Hill joutui myös itse rahoittamaan ajamisiaan tiimissä mestaruusrahoillaan.
1997: Jacques Villeneuve sai kaudelta yhteensä 81 miljoonaa markkaa.
1998: Mika Häkkinen sai vain 60 miljoonaa markkaa palkkaa, mutta Ron maksoi 6 miljoonaa jokaisesta voitosta joten lopulta Häkkinen sai saman määrän rahaa mitä Mansell kaudella 92 eli 108 miljoonaa markkaa oli loppusumma.
1999: Häkkinen sai 76 miljoonaa markkaa ja 30 miljoonaa markkaa voitoista ja 2 miljoonaa markkaa tuloja sponsoreilta joten loppusummaksi tuli 108 miljoonaa markkaa tai 18 miljoonaa euroa.
2000: Michael Schumacher sai 108 miljoonaa markkaa kaudelta plus 72 miljoonan markan sponsorirahat eli koko kauden palkka oli 180 miljoonaa markkaa eli 30 miljoonaa euroa.
2001: Schumi sai 123 miljoonaa markkaa ja 57 miljoonaa markkaa eli yhteensä 180 miljoonaa markkaa eli 30 miljoonaa euroa.
2002: Schumi sai 36 miljoona euroa kaudelta.
2003: Schumi sai 30 miljoonaa kaudelta.
2004: Schumin viimeinen mestaruus tuotti 30 miljoonaa euroa kaudelta.
2005: Fernando Alonso päätti Schumin valtakauden ja hän sai 9 miljoonaa euroa miniminä ja yhteensä 16 miljoonaa euroa tuli sponsoreilta ja muista liiketoimista joten loppusumma oli 25 miljoonaa euroa.
2006: Alonso sai saman verran kuin edellisellä kaudella eli 25 miljoonaa euroa.
2007: Kimi Räikkönen ansaitsi 20 miljoonaa euroa ja lisäksi sponsoritulot ja mestaruusbonukset Alonson tavoin nostivat loppusummat lähelle 50 miljoonaa euroa kauteen.
2008: Lewis Hamilton sai kaudelta 17 miljoonaa euroa.
2009: Tuorein maailmanmestari Jenson Button ansaitsi 4 miljoonaa euroa ja liiketoimet ja sponsorit ja mestaruubonukset mukaan lukien loppusumma on 16 miljoonaa euroa kaudelta.
Lopuksi pitää todeta että palkat ja tiimibudjetit ovat nousseet todella paljon 60 vuoden aikana. Huomioitavaa Keken kaudessa on että Keken vuositienestit sai Indy 500-kilpailun voittaja Gordon Johncock tuolta kaudelta yhdestä kilpailusta. Williamsin koko kauden palkat kuljettajille olivat 12 miljoonaa markkaa ja koko Indycarissa jaettiin kyseisenä vuonna juuri tuon verran palkintorahoja.