IWE
Well-known member
- Liittynyt
- 22.6.2004
- Viestit
- 2963
Ja tiimi tottelee, eikä koskekaan autoon varikkopysähdyksen aikana.Räikkösen auto vois kuuluttaa: "Leave me alone. I know what I'm doing!"
Ja tiimi tottelee, eikä koskekaan autoon varikkopysähdyksen aikana.Räikkösen auto vois kuuluttaa: "Leave me alone. I know what I'm doing!"
Eikös Kimi ole koulutukseltaan autokorjaaja, joten itsehän saa vaihdettua renkaat.Ja tiimi tottelee, eikä koskekaan autoon varikkopysähdyksen aikana.
Eikö riitä että varikolle tultaessa moottori sammuu ja jatketaan sähkömoottorilla siitä eteenpäin. Ja varikolta posituessa vaihdetaan lennosta vaihde tupaan ja moottori lähtis sillä käymään?Jos olisivat tähänasti ajelleet varikolla sähköllä ilman ääntä, bbc:n porukka olisi ainakin jo jäänyt alle Turhaa kikkailua.
Starttimoottorikin on aika turhake. Itsenäisesti autoja ei kuitenkaan pystytä käynnistämään, eikä nykyään auto sammu kuin kovassa törmäyksessä. Toisaalta starttimoottorin rakentamiseksi ei tarvitsisi lisätä mitään, vain poistaa Kerssin ohjausyksiköstä nopeusrajoitus. Kerssillä saisi sitten tehtyä ikäänkuin työntöstartin polttomoottorille.
Jos olisivat tähänasti ajelleet varikolla sähköllä ilman ääntä, bbc:n porukka olisi ainakin jo jäänyt alle Turhaa kikkailua.
Starttimoottorikin on aika turhake. Itsenäisesti autoja ei kuitenkaan pystytä käynnistämään, eikä nykyään auto sammu kuin kovassa törmäyksessä. Toisaalta starttimoottorin rakentamiseksi ei tarvitsisi lisätä mitään, vain poistaa Kerssin ohjausyksiköstä nopeusrajoitus. Kerssillä saisi sitten tehtyä ikäänkuin työntöstartin polttomoottorille.
Nykyinen KERS:n generaattori/moottori-yksikkö on periaatteessa starttimoottori. Helvetin tehokas sellainen vaan. Se on kytketty kampiakseliin. Ei tarvitse kuin laittaa vaihde vapaalle, virrat päälle ja kers pyörimään. Luulisi että 80 heppasella starttimoottorilla saa koneen käyntiin.Eikö riitä että varikolle tultaessa moottori sammuu ja jatketaan sähkömoottorilla siitä eteenpäin. Ja varikolta posituessa vaihdetaan lennosta vaihde tupaan ja moottori lähtis sillä käymään?
Ikään kuin mäkistartti ilman mäkeä.
Toisin sanoen, onko kuulosuojauksen huomioon ottaen nytkään desibeleillä varikon turvallisuuden kannalta juuri merkitystä? Luulisi, että nytkin on aika riskialtista pelkästään niihin peltorien läpi tulevaan ääneen luottaa varikolla steppaillessa.Varmaan varikkoporukat pärjäävät hiukan lievemmällä kuulonsuojauksella jos varikkosuoran ajaminen menee sellaiseksi piipityksesksi. Paitsi, että siinä aika vieressä radalla ne autot vetää edelleen polttomoottorit kiljuen. Eli melkoiset ämyrit pitää siinä varikkosuoran piipparissa olla, että kunnolla kuuluu. Todennäköisesti enempi silmän varassa joutunevat ihmiset siellä varikolla sitten olemaan etteivät autojen alle jää.
Aktiivisista suojakuulokkeista ikinä kuullut?Toisin sanoen, onko kuulosuojauksen huomioon ottaen nytkään desibeleillä varikon turvallisuuden kannalta juuri merkitystä? Luulisi, että nytkin on aika riskialtista pelkästään niihin peltorien läpi tulevaan ääneen luottaa varikolla steppaillessa.
Whiiiiiiiim brrrrrrr: http://www.youtube.com/watch?v=eRECqhIZwIA
Tässä on hyvä esimerkki miten asian voi sähkövehkeissä hoitaa :Kyllä ne keinot aina löytyy, jos vain kiinnostusta itse sähkötouhuun on (ja tuo ääni olis mukamas ainut este). En väitä mainittuja hyväksi, mutta tapoja on monia.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RSDUcKw-GOk#t=48s :alppu:Tässä on hyvä esimerkki miten asian voi sähkövehkeissä hoitaa :
http://www.youtube.com/watch?v=n17B_uFF4cA
Kyseessä taitaa kumminkin olla vuoden 2005 BAR Honda...Incredible Suspended Deconstruction of an F1 Car
http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/paul-veroude-view-suspended-ii
If you've ever been curious about the makeup of an F1 race car, Dutch artist Paul Veroude has made it very easy for you to find out what's inside one of these speedy vehicles. Using a Mercedes GP Petronas F1, driven by renowned race car driver Michael Schumacher, the artist deconstructed the 2010 model and suspended each piece, right down to the nuts and bolts.
Weighing just over 600 kg, the installation, known as View Suspended II, boasts an overwhelming 3,200 separate parts hovering just off the ground. Most viewers liken the display to a vehicle explosion frozen in time. The unbelievable sculptural installation can be seen in person as the centerpiece at Mercedes-Benz World's F1™ Exhibition in Surrey, UK.
Eikä tämäkään ihan aidolta näytä: http://www.f1fanatic.co.uk/2011/03/03/exploded-f1-model-mercedes-benz-world/olympus-digital-camera-13/Kyseessä taitaa kumminkin olla vuoden 2005 BAR Honda...
Mutta sitte pitää laittaa toinen sähkömoottori varkolla ajoa varten, vai haluatko kerssillä ajaa ja samaanaikaan pyöritä liikkuessa koko moottoria turhaa?Nykyinen KERS:n generaattori/moottori-yksikkö on periaatteessa starttimoottori. Helvetin tehokas sellainen vaan. Se on kytketty kampiakseliin. Ei tarvitse kuin laittaa vaihde vapaalle, virrat päälle ja kers pyörimään. Luulisi että 80 heppasella starttimoottorilla saa koneen käyntiin.
Kyseessä taitaa kumminkin olla vuoden 2005 BAR Honda...
Mersu julkaisi nuo kuvat muistaakseni heti 2010, kun aloitti F1:ssä omana tallinaan ja tuo auto taitaa sitä paitsi todellisuudessa olla uudelleen väritetty Brawn BGP 001.
Siis... öö... kaverilla homma hanskassa (eikä ne hanskat oo Tanskassa)
Ei kiva2014 sääntömuutoksista pakitetaan: Aerot pysyvät entisellään... :wall:
FIAn mielestä ilmeisesti DRS (ja Pirelli) korjaavat kaikki likaisen ilman ongelmat, joten ei ole tarvetta downforcen vähentämiselle. Huoh.
Jos oltaisiin menty noilla säännöillä mitä aluksi suunniteltiin, niin autot olisivat olleet 5 sekunttia per kierros hitaampia. Näyttävät mopoilta jo nyt. V10 takaisin.:frown:2014 sääntömuutoksista pakitetaan: Aerot pysyvät entisellään... :wall:
FIAn mielestä ilmeisesti DRS (ja Pirelli) korjaavat kaikki likaisen ilman ongelmat, joten ei ole tarvetta downforcen vähentämiselle. Huoh.
2014 F1 Technical Regulations
A new draft with numerous changes was discussed and agreed by the F1 Technical Working Group and Powertrain Working Group.
The requirement for cars to be driven exclusively under electric power in the pit lane has been postponed until 2017.
A number of changes have been made to the power unit regulations with the aim of limiting technology in some areas in order to reduce development costs.
Changes made to bodywork design, originally aimed at reducing downforce and drag for increased efficiency, have reverted to 2012 specification.
The minimum weight limit has been raised to compensate for additional power unit weight.
Muutosten jälkeen joku 3 sekuntia hitaampia ehkä. Jos näillä mennään niin eihän nämä autot kulje suoralla ollenkaan kun on niin säälittävät tehot ja korkea downforce.Jos oltaisiin menty noilla säännöillä mitä aluksi suunniteltiin, niin autot olisivat olleet 5 sekunttia per kierros hitaampia. Näyttävät mopoilta jo nyt. V10 takaisin.:frown: