Enpä usko. F1-renkaaseen pystyy painamaan kynnellä jäljen. Siviilirengas ei rakenteellisista syistä kestäisi ensimmäistä mutkaakaan, mutta jos tosiaan F1-rengas (slicksi) tehtäisiin siviiliseoksesta, autossa olisi olematon pito. Rengas voisi kyllä nopeastikin hajota sen takia, että jatkuvasti mennään sladissa. Lisäksi seosta ei ole tehty kestämään F1:ssä vaikuttavia voimia ja se voi ihan kemiallisista syistäkin hajota. Mutta pehmeämpi se ei ole.
Jos kuviollinen siviilirengas tehtäisiin jostain supersoftista, niin kulutuspinta katoaisi alta aikayksikön, tai rengas yksinkertaisesti murenisi alle. Tosin, siviiliauton alla se ei koskaan saavuttaisi optimilämpötilaansa, joten pitokin olisi huono.
En usko, että ykkösten slicksit olisi radikaalisti erilaisia kuin muiden luokkien renkaat. Kylä slickseihin ihan yleisesti pystyy kynnen jäljen painamaan.
Olen melkoisen varma, että ykkösella voisi ihan hyvin ajaa silviilirenkailla, vaikka tankin tyhjäksi yhdellä satsilla. Siviilirenkaiden rakenne on huomattavasti tukevampi kuin ykkösten, vaikka dynaamiset massat ei niin hirveästi eroakaan (vrt siviilikinneri 1200 Kg ja ei aerodynaamista ainoa, päinvastoin kovissa vahdeissa nostetta, ykköset n 600 Kg plus tuplat päälle aerodynaamista rasitetta), mutta! siviilirenkaiden pitää kestää, kuten joku totesikin, tiessä olevat kolot jne, jolloin niiden rakenne pitää olla huomattavasti tukevampi...ja hieman enemmän kuin vajaa sata km mitä ykkösen rengasta ajetaan.
Toisaalta huomattavasti kovempi kumiseos aiheuttaa sen, että sivuttaispito on huomattavasti huonompi, joka aiheuttaa sen, että rengas lämpenee mutta vähemmän. Toisaalta lämpeneminen heikentää pitoa entisestään, jolloin lämmön nousu pysähtyy tietylle tasolle.
Kyllä ykkösellä voisi siviilirenkailla ajaa, mutta yhtä tuskaa se olisi todella huonon pidon takia.