Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 2, Forssa 1 GP

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Aliohjautumiseen:
nyt on 3 kpl peräkkäin saanut ajaa forssassa sateella ja kertaakaan
aiemmin ei ole itsellä ollut autoa joka yrittää loivimmissa mutkissa puskee tieltä väkisin ulos.
Ei edes eilen #6, mutta #4:llä tuli mieleen tulla varikolle,
sen verran vaarallisen olosta hommaa se niissä parissa kohtaa oli.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Komppaan! Alkaa jo haukotuttamaan kommentit ala "kävi taas huono autotuuri". Rattimies ajaa sillä minkä alle saa ja sopeuttaa ajotyylin sen mukaan :ahem: Välillä tulee turpaan ja toisaalta taas ei. Ei se elämä tähän lopu.

Kummasti kaikilla oli eilen vaan "aliohjaavia autoja" kun joka hiton auto oli sellainen. Sateella ei vaan ole pitoa edessä.
Olen samaa mieltä autotuurista nillittämiseen.. Se tuuri kuuluu lajiin, ja hyväksyn sen.. Voi sitä kai kuitenkin mainita, jos autossa selvästi on vikaa.. Itsekin olisit aivan varmasti valittanut kuin yleinen syyttäjä, jos olisit joutunut ajamaan ykkösellä tai nelosella.. :D

Mitä tulee aliohjaavuuteen niin ainakaan se ykkönen ei ollut sinänsä aliohjaava vaan se ei yksinkertaisesti vaan kääntynyt oikealle muuten kuin jarrulla tai voimakkaalla hiljentämisellä! Se ei ole enää sama asia kuin aliohjautuvuus..
Normaalia oli se kutosen aliohjautuminen mutkissa silloin kun itse ajoi niihin huonosti (melkein joka kerta)..

Ykkönenhän ei kääntynyt kuivalla kelilläkään.. Kaipa siitä voi jo vähän jotain sanoa, ilman että syytetään valittamisesta? :D
Nelosesta en ota kantaa kun sillä en ajanut, mutta ilmeisesti siinä oli vähän samanlaista ilmiöä.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Mä en tällä kertaa lähde tarkempia aikaeroja heittelemään eri autojen välille. Joka ajokertaan muuttuvat olosuhteet ja epätavalliset ajoryhmät vaikeuttavat asiaa liikaa.
Koodi:
#2 - #3 - #5 - #7

#6

#4

#1
Tällä tasolla järjestys on mun mielestä aika selkeä. Jätin loppujen lopuksi neljää ekaa autoa järjestämättä.

Monihan oli sitä mieltä, että seiska oli paras, mutta auton tason vertailu perustuu aika pitkälti Haikkin ajamiseen, joka oli ensimmäistä kertaa sarjan kisassa mukana. Haikkin suorituksia A- ja B-finaalin välillä taas on vaikeahko verrata, koska keli paheni selkeästi viimeiseen finaaliin. Tämän näkee hyvin myös Nipsuhuulen ja Wopen samalla autolla ajamia aikoja vertaamalla. Yhtään Nipsua väheksymättä, mutta Wopen lähes epäluonnolliset sadekelin taidot kuitenkin tiedetään.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Laitetaas nyt kuitenkin jotain raportinkaltaista, vaikka eipä hirveästi kommentoitavaa ole. ..paitsi ehkä spinnien osalta. :D

Aika-ajot, 3. ryhmä (#1)
Autoksi #1, ois pitänyt tajuta kysyä Nastylta millainen se on.. No se selvisikin hyvin nopeasti ekassa mutkassa (tai no oikeastaan huomasi jo varikolta poistuttaessa ettei tää nyt ihan hyvältä tunnu) että "jaaha, tällainen auto sitten". :D Se ei vain kääntynyt yhtään oikealle.. Tulos 3. ryhmän hitain aika, jotain 6s Dominicille hävinneenä. Paremmalla autolla olisin ihan varmasti pystynyt parempaan suoritukseen. Spinnejä kertyi "jokunen kappale"..

Osa oli sitä mieltä, että olosuhteiden ansiosta pääsen C-finaalin mutta kuinkas kävikään.. Andy 4. ryhmästä vei C-finaalin viimeisen paikan, joten tuloksena oli historian ensimmäinen paalu D-finaaliin allekirjoittaneelle (olosuhteiden ansiosta). Paalu mikä paalu, oli se sitten A-, B-, C- tai D-finaali. :ahem: Haikki ja BMW viimeisestä ryhmästä pääsivät aika lähelle, joten vähänkin huonommalla ajolla en olisi saavuttanut sitä D:n paalua. Torjuntavoitto sekin, jos jotain positiivista pitää päivästä hakea.

D-finaali (#1)
Kisa alkoi hienosti kun selvisi, että saan myös kisaan auton #1. Sillä perusteella kisa olikin sitten käytännössä siinä, osasin odottaa että ilman mitään yllätyksiä taistelen viimeisestä sijasta. Ei mitään mahdollisuuksia muita vastaan. No, päätin sitten varikolla ollessani ottaa ilon irti siitä että lähden paalulta ja pääsen johtamaan kisaa - hetkeksi aikaa. Lämppärillä huomasin sitten vielä sellaisen "mukavan" seikan että kaiken lisäksi auto #1 oli mennyt vieläkin huonompaan suuntaan kuin mitä se oli AA:ssa. Entistä hankalampi.. Tuntui siltä että verrattuna AA:han, se kääntyi nyt vieläkin huonommin.

Tosiaan, kuten aiemmin olen sanonutkin niin sieltä paalulta lähteminen tuntui oudolta. Mikäs siinä ollessa, kun viereisestä ruudusta lähtee ymmärtääkseni 11 vuotta kartingia ajanut kaveri vs. oma vuoden kokemus. Tartteeko kertoa miten olisi käynyt, jos ohituskieltoa ei olisi? :eek: Lähtö koitti ja siitä sitten liikkeelle. Ekan mutkan ja se takasuoran "mutkan" (nro 2 siis) otin rauhallisesti kun en halunnut pilata heti kisaani. En uskaltanut mennä tota kakkosmutkaa ilman nostoa koska muuten olisin ajanut siinä pellolle. Se auto vain itsepäisesti puski suoraan. Vauhti ei varmaan päätä huimannut muiden mielestä. :D 3. mutkassa alkoikin sitten tapahtua kun spinnasin siinä ja taisin pudota ehkä 4. sijalle. Vähän ajan päästä uusi spinni ja se olikin sitten siinä, putosin viimeiselle sijalle. Jos huumoria haetaan, niin onko mukaan muu KKWCS-kuski menettänyt johtoansa niin nopeasti? :eek: Noh, loppukisa menikin sitten omassa rauhassa ajellessa, spinnejäkin kertyi taas turhan paljon. :D Mutta pääasia kuitenkin että oli hauskaa kaikesta huolimatta. Ei vain riittänyt taidot sille autolle, (vrt. DickW) yritystä kyllä oli.

edit. Lisätään sen verran että kisan lopussa lähtiessäni viimeiselle kierrokselle (valmistauduttiin näyttämään kärjelle ruutulippua ja ajelin sopivasti sillä hetkellä siitä ohi) niin olin niin turhautunut että meinasin oikeasti ajaa siltä kierrokselta varikolle. Ajattelin kuitenkin näyttää hyvää urheiluhenkeä ja ajoin sen kierroksen loppuun asti kuitenkin.

Loppuyhteenveto: Todella huonoa tuuria auton osalta, mutta sateella on/oli siltikin hauskaa ajaa. :) Ja kisoja on vielä jäljellä, näistä vastoinkäymisistä on vain selvittävä..

Noh, kaipa tästäkin kokemuksesta opittiin jotakin uutta. Haikilta uskomattoman hieno nousu. Kiitos kaikille paikalle olleille sekä Jussille ja FO110K:lle järjestelyistä, hauskaa oli ankarista olosuhteista huolimatta. :)

Uusi yritys viikon kuluttua Kaanaassa, toivotaan parempaa autotuuria sinne.
 
Viimeksi muokattu:

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Aliohjautumiseen:
nyt on 3 kpl peräkkäin saanut ajaa forssassa sateella ja kertaakaan
aiemmin ei ole itsellä ollut autoa joka yrittää loivimmissa mutkissa puskee tieltä väkisin ulos.
Ei edes eilen #6, mutta #4:llä tuli mieleen tulla varikolle,
sen verran vaarallisen olosta hommaa se niissä parissa kohtaa oli.
Siinä loivassa oikeassa se meinas mekäläisellä joka kierroksella mennä lepikkoon...
Mutta esim. Asko S veti nro.4 hienon a-finaalin:thumbup:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Pakko lisätä vielä, että tuli ainakin todistettua se, että pienellä tuurilla voi podium-paikkoja kolkutella helpostikin. Se on positiivista ja pitää sarjan mielenkiintoisena.

Itsellä ei autotuuri ihan loppuun asti jaksanut, mutta kuten mainittiinkin, meni DickW samalla autolla pirun paljon kovempaa. Siinä ei auta selitellä auton huonoutta, kun muut menevät niin paljon kovempaa. :jaska:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Se tuuri kuuluu lajiin, ja hyväksyn sen..
Juu sama kyllä, ihan ymmärrettävääkin jopa.

Mutta kuten PeePeellä -08, niin kyllä ainakin itseä alkaa syömään tämä
että joka kisassa on ongelmia auton kanssa, Heinäkuussa viimeksi Hyvinkäällä
osunut ongelmaton kisa kaluston suhteen viimeksi...
(KiC muuten oli ok, mutta A-finaalissa sitten osu lousku alle tietty)
Alkaa vain turhautumaan ja motivaatio laskemaan ihan kiitettävästi.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Alkaa vain turhautumaan ja motivaatio laskemaan ihan kiitettävästi.
Juuri näin. Kun se koko ajan osuu kohdalle, tuntuu ettei anneta oikeasti mahdollisuutta taistella. Ja kun muilla käy välillä niitä hyviä tuureja, tulee itselle semmoinen olo että miksi ei ikinä mulle.

Kyllä se todennäköisesti jossain vaiheessa osuu. Hope so.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
pääsuoran pikku mutka
En vaan pystynyt ymmärtämään ja hyväksymään sitä, ettei se auto vaan niissä nopeuksissa taivu siitäkään vaan eturenkaat nousee vesipatjan pinnalle.
Tarkoitatko tuota "mutkaa" nro. 2? Mullakin oli uusi juttu että siinä tarvitsi tehdä peliliikkeitä. Viime vuonna tosiaan meni nostamatta sateellakin
Mulla oli ihan sama, ja sen takia ajoin suurimman osan kisasta kusi sukassa, kun toisella kierroksella pöläytin juuri tuossa ulos. Sen jälkeen kyllä pelotti kun ei ollut mitään luottoa auton ohjaukseen.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Katsotaan josko sais jottain videomatskua näkyviin. Helpompi heitellä analyysejä sen jälkeen. Veikkaan, että olkoon erä mikä tahansa, kamera mikä tahansa, niin näitä sirkushuveja tulee kyllä riittämään.onneksi kukaan ei loukkaantunut
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Mä en tällä kertaa lähde tarkempia aikaeroja heittelemään eri autojen välille. Joka ajokertaan muuttuvat olosuhteet ja epätavalliset ajoryhmät vaikeuttavat asiaa liikaa.
Koodi:
#2 - #3 - #5 - #7

#6

#4

#1
Tällä tasolla järjestys on mun mielestä aika selkeä. Jätin loppujen lopuksi neljää ekaa autoa järjestämättä.
No ota #2 pois tuolta 357-rintamasta :) Muutoin joo.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Mä kyllä sanoisin, että #6 tilalle sinne niin sitten alkais oleen järjestyksessä.
#6 ei missään märässä erässä ollut kovinkaan lähellä nopeinta eli #3sta, #5sta tai #7aa nopeimmissa kierroksissa.
A-A 3
Dominic #5 50,54
FW08 #6 52,42

A-A 4
Andy #5 56,13
FO110K #6 59,85

D-fin
PbBMW #3 1.01,083
Mike Milk #5 1.01,709
Jacques #6 1.06,884

C-fin
Haikki #7 1.02,902
Andy #6 1.04,185

B-fin
Nipsu #5 1.01,664
Haikki #7 1.01,940
Racer X #3 1.03,614
Cmoney #6 1.05,590

A-fin
WoPe #5 1.02,336
Haikki #6 1.04,459
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
No ota #2 pois tuolta 357-rintamasta :) Muutoin joo.
Kieltämättä varsinkin Nastyn ja öö ruzin kisa-ajoista voisi näin päätellä, miksei FW08:nkin ajoista, mutta hänen tasoaan en osaa niin hyvin arvioida.

Mutta toisaalta Bemari ja Haikki ajoivat peräkkäisissä erissä ristiin kakkosella ja kolmosella, erot 0.07s ja 0.24s...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kutonen oli ainakin huomattavasti helpompi ja johdonmukaisempi ajaa kuin kakkonen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Sitten taas toisaalta AA: A:ssa #6 oli nopein, B:ssä sillä ei ajettu, C:ssä se oli toinen ja vain D:ssä alle puolivälin.
Joo mutta paaluaika on kuivankelin aika.

Kas juu Asko. Ihan älyttömiä heittelyitä eri autoilla eri kuskeille. Haikki varmaan ajojen aikana petrasi ajoaan ja paljon. Itseäni oma tulos jo vain hymyilyttää (ja ihmetyttää kyllä) kun ei yhtään missään suhteessa edes viime vuotisiin vauhteihini sade-Forssissa.
 
Ylös