Laitetaas nyt kuitenkin jotain raportinkaltaista, vaikka eipä hirveästi kommentoitavaa ole. ..paitsi ehkä spinnien osalta.
Aika-ajot, 3. ryhmä (#1)
Autoksi #1, ois pitänyt tajuta kysyä Nastylta millainen se on.. No se selvisikin hyvin nopeasti ekassa mutkassa (tai no oikeastaan huomasi jo varikolta poistuttaessa ettei tää nyt ihan hyvältä tunnu) että "jaaha, tällainen auto sitten".
Se ei vain kääntynyt yhtään oikealle.. Tulos 3. ryhmän hitain aika, jotain 6s Dominicille hävinneenä. Paremmalla autolla olisin ihan varmasti pystynyt parempaan suoritukseen. Spinnejä kertyi "jokunen kappale"..
Osa oli sitä mieltä, että olosuhteiden ansiosta pääsen C-finaalin mutta kuinkas kävikään.. Andy 4. ryhmästä vei C-finaalin viimeisen paikan, joten tuloksena oli historian ensimmäinen paalu D-finaaliin allekirjoittaneelle (olosuhteiden ansiosta). Paalu mikä paalu, oli se sitten A-, B-, C- tai D-finaali. :ahem: Haikki ja BMW viimeisestä ryhmästä pääsivät aika lähelle, joten vähänkin huonommalla ajolla en olisi saavuttanut sitä D:n paalua. Torjuntavoitto sekin, jos jotain positiivista pitää päivästä hakea.
D-finaali (#1)
Kisa alkoi hienosti kun selvisi, että saan myös kisaan auton #1. Sillä perusteella kisa olikin sitten käytännössä siinä, osasin odottaa että ilman mitään yllätyksiä taistelen viimeisestä sijasta. Ei mitään mahdollisuuksia muita vastaan. No, päätin sitten varikolla ollessani ottaa ilon irti siitä että lähden paalulta ja pääsen johtamaan kisaa - hetkeksi aikaa. Lämppärillä huomasin sitten vielä sellaisen "mukavan" seikan että kaiken lisäksi auto #1 oli mennyt vieläkin huonompaan suuntaan kuin mitä se oli AA:ssa. Entistä hankalampi.. Tuntui siltä että verrattuna AA:han, se kääntyi nyt vieläkin huonommin.
Tosiaan, kuten aiemmin olen sanonutkin niin sieltä paalulta lähteminen tuntui oudolta. Mikäs siinä ollessa, kun viereisestä ruudusta lähtee ymmärtääkseni 11 vuotta kartingia ajanut kaveri vs. oma vuoden kokemus. Tartteeko kertoa miten olisi käynyt, jos ohituskieltoa ei olisi?
Lähtö koitti ja siitä sitten liikkeelle. Ekan mutkan ja se takasuoran "mutkan" (nro 2 siis) otin rauhallisesti kun en halunnut pilata heti kisaani. En uskaltanut mennä tota kakkosmutkaa ilman nostoa koska muuten olisin ajanut siinä pellolle. Se auto vain itsepäisesti puski suoraan. Vauhti ei varmaan päätä huimannut muiden mielestä.
3. mutkassa alkoikin sitten tapahtua kun spinnasin siinä ja taisin pudota ehkä 4. sijalle. Vähän ajan päästä uusi spinni ja se olikin sitten siinä, putosin viimeiselle sijalle. Jos huumoria haetaan, niin onko mukaan muu KKWCS-kuski menettänyt johtoansa niin nopeasti?
Noh, loppukisa menikin sitten omassa rauhassa ajellessa, spinnejäkin kertyi taas turhan paljon.
Mutta pääasia kuitenkin että oli hauskaa kaikesta huolimatta. Ei vain riittänyt taidot sille autolle, (vrt. DickW) yritystä kyllä oli.
edit. Lisätään sen verran että kisan lopussa lähtiessäni viimeiselle kierrokselle (valmistauduttiin näyttämään kärjelle ruutulippua ja ajelin sopivasti sillä hetkellä siitä ohi) niin olin niin turhautunut että meinasin oikeasti ajaa siltä kierrokselta varikolle. Ajattelin kuitenkin näyttää hyvää urheiluhenkeä ja ajoin sen kierroksen loppuun asti kuitenkin.
Loppuyhteenveto: Todella huonoa tuuria auton osalta, mutta sateella on/oli siltikin hauskaa ajaa.
Ja kisoja on vielä jäljellä, näistä vastoinkäymisistä on vain selvittävä..
Noh, kaipa tästäkin kokemuksesta opittiin jotakin uutta. Haikilta uskomattoman hieno nousu. Kiitos kaikille paikalle olleille sekä Jussille ja FO110K:lle järjestelyistä, hauskaa oli ankarista olosuhteista huolimatta.
Uusi yritys viikon kuluttua Kaanaassa, toivotaan parempaa autotuuria sinne.