FO110K
Banned
- Liittynyt
- 3.1.2001
- Viestit
- 15345
Kisarapo
Noniin, se olis taas raportin aika....
Esikisa
Startti kohti Hyvinkäätä aamulla, pihassa jo odottelikin kyytiä neiti X, joka kaikkien yllätykseksi olikin mies
Alppu kinkesi mukaan, paitalasti pamautettiin peräkonttiin ja hurautettiin kohti Hyvinkäätä...
Matkalla arvottiin sadekeliä, se alkoi olla selvää että sadekisa tulee, mutta kuinka rajuna oli vielä ?-merkkinä...
Sitten pikastoppi Riihimäelle josta napattiin kyytiin Hämeenlinnan lahja Riihimäelle (vai menikös se toisinpäin) eli Totke "de Trulli" Arponen
Radalle saavuttaessa portit oli vielä kiinni, jotenka kerkesin jutteleen hieman Haaparannan kanssa, lahjomaan kaverin korttuptiolla sekä ihailemaan Suomen ah niin ihanaa mutta vähälumista kesäsäätä...
Reenisessiot
Autonumeroa en muista, mutta liukasta oli. Töyrään päällä katseltiin A- & C-ryhmän menoa, ja olipa liukkaan näköistä.
Rata ei oikeastaan kuivunut ollenkaan ajosettien aikana, ehkä piirun verran mutta käytännössä ei yhtään.
Liukasta oli koko ajan ja sai olla varovainen...
Ajaksi karmaiseva 1.20:XX...
Quali
Joops, autotuuri sitten alkoi heti kärkeen. Rata oli kuivumaan päin, C-ryhmäläiset yllätti vetämällä
pari aikaa jopa A-porukan ohi, ja monet tuli sanomaan että varmaa A:ta pukkaa kun rata kuivuu tolla vauhdilla...
Noh, laiha lohtu kun sain alle #33:n joka ei mennyt mihinkään suorilla, eikä kyllä mutkissakaan.
Kone röpötti ihan ihmeellisesti, kaasun paino pohjaan niin oli 5sek viive ennen kuin mitään tapahtui:
2 kierroksen jälkeen varikolla valittamaan, ja ohjaavat mut autoon #27
(tää oli se surullisen kuuluisa auto testeistä josta lähti aina ketjut mäkelään)
Tää sitten tuntuikin olevan jo ihan eri, kauhee veto vrt. edelliseen, ja kylmillä kumeilla kauheeta sladittelua outlappi + 1. kierros...
2. kierros meni "vähän sinnepäin", mutta 3:ssa mutkassa söi vauhdin toi sladailu ihan täysin, ei lähelläkään täydellistä kun kumit oli kylmät...
2. kierroksen lopussa tulikin jo sitten ruutulippu, mutta päätin seurata Haikin harkkojen esimerkkiä ja vetää väkisin 1-2 kierrosta lisää...
Kierros alkoikin kivasti, pitoa tuntui kerrankin löytyvän ja pääsin kaasulle joka mutkassa aiemmin ja jarrulle myöhemmin kuin edeltävällä kierroksella...
Sitten se taas tapahtui, ketjut irti neulansilmässä ja auto rullaten sivuun...
2 aikakierrosta kerkesin ajamaan, molemmat liukkaalla vehkeellä.
Kypärää riisuessa ja varikolle kävellessä toiselta puolen rataa kerkesi miettimään että onko tässä järkeä,
kokoajan tulee miina alle ja onnistuminen silloin kun se on tärkeää menee persiilleen...
"Maani myyneenä" saavuin varikolle, ja kirosin niin pirusti, ajat ei kiinnostaneet pätkääkään.
(viittä vaille lensi kypärä nurkkaan)
Ylläri olikin melkoinen kun Jacq tulee sanomaan että oot varmasti A-finaalissa, jota pidin vitsinä.
Noh, muutkin sanoivat samaa, ja sitten se valkenikin, sillä liukkaalla lusmulla oltiin ruudussa #3
Jos se viiimenen kierros olisi onnistunut, niin paalu olisi ollut täysin realistinen, niin hyvin se #27 kulki kuitenkin.
Vuoden eka onnistuminen oli tosiasia, vaikkakin vähän oudosti ainoalla aikakierroksella & kelin avittamana mutta ei nyt anneta sen häiritä
(kuitenkin omassa ryhmässä jäi taaksen monta kovaa nimeä jotka reeneissä meni mua kovempaa)
Race
Kisaan siis starttiruutu #3, edessä BMW ja Nipsu, takana sitten PeePee, Nasty, Wope, Haikki yms...
Aika selvää oli että Haikki, Wope ja Nasty tulee sieltä ohi nopeesti, mutta kuinka nopeesti niin oli ?-merkkinä...
Haikki painoi ohi heti lähtösuoralla kun huonomman lähdön saanut BMW kiilasi mun renkaisiin kiinni ja vauhti vähän tippui siinä lisää...
edit. PeePee sori, syytin sua turhaan raflassa tosta, mutta BMW se olikin joka lähti mun edestä, muistin väärin
Hetkeä myöhemmin meni Wopekin ohi, mutta Nastya ei vielä näkynytkään...
Pääsin BMW:N ja Nipsun kantaan, muuten ei ollut sijoituksesta hajuakaan tässä vaiheessa.
Pysyin kyydissä mukavasti, ja huomasin Nastyn kolkuttelevan takana, mutta kun ei rinnalle tullut niin enpäs päästänytkään ohi
Hetken aikaa sitä kesti, mutta pieni virhe viimesessä mutkassa ja Nasty tuli lentämällä rinnalle, en pidätellyt enempää
vaan jarrussa annoin mennä suosiolla eteen...
BMW vetäs samaan vikan mutkan lammikkoon hetkeä myöhemmin, ja pääsin hänestä ohi,
pikkusen myöhemmin taas vetäsin itse erääseen toiseen lammikkoon jonka ansiosta PP pääsi ohi
Noh, päädyin yrittämään pysyä PeePeen kannassa, joka onnistuikin yllätyksekseni....
ajoin jopa meidän finaalin 4. nopeimman kierrosajan, vain 1.2 sek Nastysta joka on mulle aivan loistava tulos :ahem:
Maaliin sijalla 6. ja erittäin tyytyväinen olen tähän. En ollut erän viimenen, vaikkei sekään olisi haitannut kun A-ryhmään pääsi.
Lisäksi pysyminen PeePeen, BMW:N ja Nipsun vauhdissa lämmittää mieltä, kun kuitenkin muistaa sen että painoeroa meillä on
jonkun verran ja että ajettiin kaikki ns. normivauhdilla verrattuna terävimpään kärkeen.
Positiivista oli myöskin se että Hyvinkään metkut alkaa pikkuhiljaa paljastumaan, radasta oppii koko ajan lisää ja se on mahtava tunne tällä kalustolla.
Kaikenkaikkiaan kiva päivä, vaikkei moisena alkanut.
Käyrä oli nousujohteista harkoista finaaliin, melkein virheetön kisa kruunasi päivän.
Aika-ajo oli vähän niin ja näin tuon autotuurin takia, paska maku jäi suuhun siitä millä se #3 ruutu tuli,
mutta tietty tulos on pääasia.
Ei saa valittaa tuosta sijoituksesta kuitenkaan, mutta kai tää jonkinasteinen recordi on että 5min aika-ajon aikana lahoaa 2 autoa alta
Kiitokset kisaporukalle jälleen kerran, toki spinnejä nähtiin tänään enempi kuin viime vuonna mutta pistetään ne kelin piikkiin!
72:lle kiitokset taas kerran ruokapaikan järkkäämisestä, oli kiva nähdä pitkästä aikaa
Forssassa sitten taas uudestaan!
Noniin, se olis taas raportin aika....
Esikisa
Startti kohti Hyvinkäätä aamulla, pihassa jo odottelikin kyytiä neiti X, joka kaikkien yllätykseksi olikin mies
Alppu kinkesi mukaan, paitalasti pamautettiin peräkonttiin ja hurautettiin kohti Hyvinkäätä...
Matkalla arvottiin sadekeliä, se alkoi olla selvää että sadekisa tulee, mutta kuinka rajuna oli vielä ?-merkkinä...
Sitten pikastoppi Riihimäelle josta napattiin kyytiin Hämeenlinnan lahja Riihimäelle (vai menikös se toisinpäin) eli Totke "de Trulli" Arponen
Radalle saavuttaessa portit oli vielä kiinni, jotenka kerkesin jutteleen hieman Haaparannan kanssa, lahjomaan kaverin korttuptiolla sekä ihailemaan Suomen ah niin ihanaa mutta vähälumista kesäsäätä...
Reenisessiot
Autonumeroa en muista, mutta liukasta oli. Töyrään päällä katseltiin A- & C-ryhmän menoa, ja olipa liukkaan näköistä.
Rata ei oikeastaan kuivunut ollenkaan ajosettien aikana, ehkä piirun verran mutta käytännössä ei yhtään.
Liukasta oli koko ajan ja sai olla varovainen...
Ajaksi karmaiseva 1.20:XX...
Quali
Joops, autotuuri sitten alkoi heti kärkeen. Rata oli kuivumaan päin, C-ryhmäläiset yllätti vetämällä
pari aikaa jopa A-porukan ohi, ja monet tuli sanomaan että varmaa A:ta pukkaa kun rata kuivuu tolla vauhdilla...
Noh, laiha lohtu kun sain alle #33:n joka ei mennyt mihinkään suorilla, eikä kyllä mutkissakaan.
Kone röpötti ihan ihmeellisesti, kaasun paino pohjaan niin oli 5sek viive ennen kuin mitään tapahtui:
2 kierroksen jälkeen varikolla valittamaan, ja ohjaavat mut autoon #27
(tää oli se surullisen kuuluisa auto testeistä josta lähti aina ketjut mäkelään)
Tää sitten tuntuikin olevan jo ihan eri, kauhee veto vrt. edelliseen, ja kylmillä kumeilla kauheeta sladittelua outlappi + 1. kierros...
2. kierros meni "vähän sinnepäin", mutta 3:ssa mutkassa söi vauhdin toi sladailu ihan täysin, ei lähelläkään täydellistä kun kumit oli kylmät...
2. kierroksen lopussa tulikin jo sitten ruutulippu, mutta päätin seurata Haikin harkkojen esimerkkiä ja vetää väkisin 1-2 kierrosta lisää...
Kierros alkoikin kivasti, pitoa tuntui kerrankin löytyvän ja pääsin kaasulle joka mutkassa aiemmin ja jarrulle myöhemmin kuin edeltävällä kierroksella...
Sitten se taas tapahtui, ketjut irti neulansilmässä ja auto rullaten sivuun...
2 aikakierrosta kerkesin ajamaan, molemmat liukkaalla vehkeellä.
Kypärää riisuessa ja varikolle kävellessä toiselta puolen rataa kerkesi miettimään että onko tässä järkeä,
kokoajan tulee miina alle ja onnistuminen silloin kun se on tärkeää menee persiilleen...
"Maani myyneenä" saavuin varikolle, ja kirosin niin pirusti, ajat ei kiinnostaneet pätkääkään.
(viittä vaille lensi kypärä nurkkaan)
Ylläri olikin melkoinen kun Jacq tulee sanomaan että oot varmasti A-finaalissa, jota pidin vitsinä.
Noh, muutkin sanoivat samaa, ja sitten se valkenikin, sillä liukkaalla lusmulla oltiin ruudussa #3
Jos se viiimenen kierros olisi onnistunut, niin paalu olisi ollut täysin realistinen, niin hyvin se #27 kulki kuitenkin.
Vuoden eka onnistuminen oli tosiasia, vaikkakin vähän oudosti ainoalla aikakierroksella & kelin avittamana mutta ei nyt anneta sen häiritä
(kuitenkin omassa ryhmässä jäi taaksen monta kovaa nimeä jotka reeneissä meni mua kovempaa)
Race
Kisaan siis starttiruutu #3, edessä BMW ja Nipsu, takana sitten PeePee, Nasty, Wope, Haikki yms...
Aika selvää oli että Haikki, Wope ja Nasty tulee sieltä ohi nopeesti, mutta kuinka nopeesti niin oli ?-merkkinä...
Haikki painoi ohi heti lähtösuoralla kun huonomman lähdön saanut BMW kiilasi mun renkaisiin kiinni ja vauhti vähän tippui siinä lisää...
edit. PeePee sori, syytin sua turhaan raflassa tosta, mutta BMW se olikin joka lähti mun edestä, muistin väärin
Hetkeä myöhemmin meni Wopekin ohi, mutta Nastya ei vielä näkynytkään...
Pääsin BMW:N ja Nipsun kantaan, muuten ei ollut sijoituksesta hajuakaan tässä vaiheessa.
Pysyin kyydissä mukavasti, ja huomasin Nastyn kolkuttelevan takana, mutta kun ei rinnalle tullut niin enpäs päästänytkään ohi
Hetken aikaa sitä kesti, mutta pieni virhe viimesessä mutkassa ja Nasty tuli lentämällä rinnalle, en pidätellyt enempää
vaan jarrussa annoin mennä suosiolla eteen...
BMW vetäs samaan vikan mutkan lammikkoon hetkeä myöhemmin, ja pääsin hänestä ohi,
pikkusen myöhemmin taas vetäsin itse erääseen toiseen lammikkoon jonka ansiosta PP pääsi ohi
Noh, päädyin yrittämään pysyä PeePeen kannassa, joka onnistuikin yllätyksekseni....
ajoin jopa meidän finaalin 4. nopeimman kierrosajan, vain 1.2 sek Nastysta joka on mulle aivan loistava tulos :ahem:
Maaliin sijalla 6. ja erittäin tyytyväinen olen tähän. En ollut erän viimenen, vaikkei sekään olisi haitannut kun A-ryhmään pääsi.
Lisäksi pysyminen PeePeen, BMW:N ja Nipsun vauhdissa lämmittää mieltä, kun kuitenkin muistaa sen että painoeroa meillä on
jonkun verran ja että ajettiin kaikki ns. normivauhdilla verrattuna terävimpään kärkeen.
Positiivista oli myöskin se että Hyvinkään metkut alkaa pikkuhiljaa paljastumaan, radasta oppii koko ajan lisää ja se on mahtava tunne tällä kalustolla.
Kaikenkaikkiaan kiva päivä, vaikkei moisena alkanut.
Käyrä oli nousujohteista harkoista finaaliin, melkein virheetön kisa kruunasi päivän.
Aika-ajo oli vähän niin ja näin tuon autotuurin takia, paska maku jäi suuhun siitä millä se #3 ruutu tuli,
mutta tietty tulos on pääasia.
Ei saa valittaa tuosta sijoituksesta kuitenkaan, mutta kai tää jonkinasteinen recordi on että 5min aika-ajon aikana lahoaa 2 autoa alta
Kiitokset kisaporukalle jälleen kerran, toki spinnejä nähtiin tänään enempi kuin viime vuonna mutta pistetään ne kelin piikkiin!
72:lle kiitokset taas kerran ruokapaikan järkkäämisestä, oli kiva nähdä pitkästä aikaa
Forssassa sitten taas uudestaan!
Viimeksi muokattu: