Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 4 Hyvinkää 1

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
857
Lisäksi pysyminen PeePeen, BMW:N ja Nipsun vauhdissa lämmittää mieltä, kun kuitenkin muistaa sen että painoeroa meillä on
jonkun verran ja että ajettiin kaikki ns. normivauhdilla verrattuna terävimpään kärkeen.
Positiivista oli myöskin se että Hyvinkään metkut alkaa pikkuhiljaa paljastumaan, radasta oppii koko ajan lisää ja se on mahtava tunne tällä kalustolla. :)
Onnistumisia vihdoin! Harmi ettei nipsu, minä follo taistelu saanut jatkua pidempään. Hyvää settiä olisi ollut! Tais se #36 oli hyvä auto kuivalla, kuten vinkkasin?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Startti:
Kohtuullinen reaktio viivalta ja huomasin follo on jo rinnalla. Kampesin vettel/webber tapaan rinta rinnan ja kuulemma osuttiinkin. Mulla vauhti ei hiljentynyt yhtään mutta samalla vasemmalta lappaa jo haikki ohi TÄYTTÄ VAUHTIA wtf?? Vasta pari metriä ajettu ja ahikki menee jo ohi ennen ekaa jarrutusta.
Osuttiin juu, etu- & takarenkaat hieras toisiaan ja ainakin mulla vauhti tippui ihan kivasti.
(tuon osuman tunsi ihan ratissa + Wope näkikin sen takavinkkelistä)

Tuo startti täytyy kyllä nähdä videolta uudestaan, Haikin startti viimesestä ruudusta kärkeen ennen ekaa jarrua jäi hieman mietityttämään että tuliko siellä varaslähtö kuitenkin koska mäkin painoin tallan pohjaan mielestäni erittäin hyvällä reaktiolla ja silti 5. sijaa taaempaa tullaan lentämällä ohi...
Noh toivottavasti on videota olemassa :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Onnistumisia vihdoin! Harmi ettei nipsu, minä follo taistelu saanut jatkua pidempään. Hyvää settiä olisi ollut! Tais se #36 oli hyvä auto kuivalla, kuten vinkkasin?
Juu harmi ettei jatkunut pidempään, olis jaksanut kyllä ajaa 2x matkan, ja hyvin pysyttiin nipussakin että olis saatu aikaan ihan kunnon vääntö :)
#36 oli hyvä kyllä, tosin valitessa keskityin penkin sijaintiin, en niinkään auton kulkuun :D
Mutta juu, kulki hyvin suorilla ja osui käteenkin kivasti käytökseltään :ahem:
(eikä kierrosajatkaan olleet pahoja)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Tuo startti täytyy kyllä nähdä videolta uudestaan, Haikin startti viimesestä ruudusta kärkeen ennen ekaa jarrua jäi hieman mietityttämään että tuliko siellä varaslähtö kuitenkin koska mäkin painoin tallan pohjaan mielestäni erittäin hyvällä reaktiolla ja silti 5. sijaa taaempaa tullaan lentämällä ohi...
Tuli Haikki munkin ohi lähdössä vaikka lähti takaa ja minä 3-ruudusta. Ja ihan hyvissä ajoin ennen jarrutuskohtaa. Samoin Andy 5-ruudusta Haikin a-finaalin autolla. Niissä todella oli aivan järkyt erot alhaisilta kierroksilta lähtiessä, lentävä lähtö olisi ollut jees. Sopivalla autolla takarivistä saattoi ohittaa paalumiehen LÄHDÖSSÄ :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuli Haikki munkin ohi lähdössä vaikka lähti takaa ja minä 3-ruudusta. Ja ihan hyvissä ajoin ennen jarrutuskohtaa. Samoin Andy 5-ruudusta Haikin a-finaalin autolla. Niissä todella oli aivan järkyt erot alhaisilta kierroksilta lähtiessä, lentävä lähtö olisi ollut jees. Sopivalla autolla takarivistä saattoi ohittaa paalumiehen LÄHDÖSSÄ :thumbup:
Karua jos tosiaan on noin että autojen erot mahdollistaa tällaisen :dunno:
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Karua jos tosiaan on noin että autojen erot mahdollistaa tällaisen :dunno:
Voisi pyytää isommat välit lähtöruudukkoon jatkossa? Nythän lähdettiin todella lähekkäin.

Edit: Eikä toi Cmoneyn mainitsema lentävä lähtökään hullu idea olisi.
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
A-finaalin lähdössä ei ainakaan videon perusteella ole varaslähdön merkkejä, kyseessä on vaan auton hyvä kiihtyvyys + painoerot, ei mitään uutta :) Nyt kyllä totisesti harmittaa kun näki startin etuvinkkelistä :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Karua jos tosiaan on noin että autojen erot mahdollistaa tällaisen :dunno:
Kamalia eroja kuskeillakin suuntaan ja sitten toiseen kun eri autoja kokeiltiin.
Kuivissa oloissa autot tuolla ovat käyneet ja kulkeneet keskenään merkittävästi tasaisemmin. Itse silti mielenkiinnosta halusin kokeilla 3ea eri autoa. Tarjosivat kisaan pukin päällä ollutta vahvaa #27aa, ja sanoin kaverille että tää on kyllä aika huippuauto eikä ehkä reilua hypätä siihen kun varikkojonossa nimenomaan torjuin heikolta näyttäneen #22senko se nyt oli... Samaan aikaan yksi toinenkin b-finalisti heristi varmaankin pilke silmäkulmassa sormea ettet ota sitä #27aa :D
Otin sivummalta täysin kysymysmerkki #34en eikä sillä sitten erävoitosta voinut ajaa. No mutta ehkä Forssassa on keli ja auto myötä... *Pessimismi valtaa mieltä*.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
A-finaalin lähdössä ei ainakaan videon perusteella ole varaslähdön merkkejä, kyseessä on vaan auton hyvä kiihtyvyys + painoerot, ei mitään uutta :) Nyt kyllä totisesti harmittaa kun näki startin etuvinkkelistä :)
OK, hyvä että videota on kuitenkin :)
Tuli pari kaveria niin puskista takaa että jäin miettiin itsekin tota lähtöä, ja nyt viel enempi kun tietää että sen näkee videolta sitten joskus :D
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
OK, hyvä että videota on kuitenkin :)
Tuli pari kaveria niin puskista takaa että jäin miettiin itsekin tota lähtöä, ja nyt viel enempi kun tietää että sen näkee videolta sitten joskus :D
Alkuviikosta putkahtaa pläjäys ilmoille! :)
 

Örfil

Guest
Voisi pyytää isommat välit lähtöruudukkoon jatkossa? Nythän lähdettiin todella lähekkäin.

Edit: Eikä toi Cmoneyn mainitsema lentävä lähtökään hullu idea olisi.
Toissa vuonna lähdettiin kolme rinnan :D Siinä oli aika-ajosijoitus ihan sama.

Olen myös samaa mieltä että lähtöruudukkoeroja olisi hyvä suurentaa ensi kisaan. Ohituksia olisi kiva nähdä radan muilla osuuksilla kuin että 80% tapahtuu ekassa mutkassa :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Toissa vuonna lähdettiin kolme rinnan :D Siinä oli aika-ajosijoitus ihan sama.

Olen myös samaa mieltä että lähtöruudukkoeroja olisi hyvä suurentaa ensi kisaan. Ohituksia olisi kiva nähdä radan muilla osuuksilla kuin että 80% tapahtuu ekassa mutkassa :thumbup:
Juu tämä täytyy pitää mielessä seuraaviin kisoihin.
Lentävää lähtöä tuskin tapahtuu tuolla, Haapis kuitenkin haluaa pitää porukan kasassa lähdössä...
(voin kysyä sitäkin tietty sitten likempänä no proplemo mutta epäilen suuresti)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Juu tämä täytyy pitää mielessä seuraaviin kisoihin.
Lentävää lähtöä tuskin tapahtuu tuolla, Haapis kuitenkin haluaa pitää porukan kasassa lähdössä...
(voin kysyä sitäkin tietty sitten likempänä no proplemo mutta epäilen suuresti)
Mä nyt yleensä vastustan lentävää lähtöä, mutta ehkä se Hyvinkäällä on perusteltua, kun autojen starttiherkkyydessä on tuollaisia eroja. (Tämä mielipide johtuu tietenkin vain siitä, että nyt tuli urani ensimmäinen nuhapumppustartti : D)

Haapis voisi ajaa skootterilla edessä lämppärikierroksen, ettei erot kasva liian suureksi? :D
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Minä otin aggressiivisen startin. Onnistuin ennakoimaan Haaprannan kädenliikkeen. Se ei ollut mielestäni varaslähtö, mutta ei kyllä kaukanakaan siitä. Taisi siinä puoli autoa olla nurmikon puolella kun ohitin koko porukan. Kärkeen pääsin mutta en osannut ajatella, että Haikki ottaisi myös hyvän lähdön, ja tämä pääsi ihan puskista yllättämään ja ohittamaan pari kierrosta myöhemmin. En sitten pystynyt enää vastaamaan Haikin vauhtiin kuin ajoittain, joten jäin loppupeleissä B-finaalissa kakkoseksi
Juu sinua sitten tarkoitin. Tosin luulin, että tipuit myöhemmin sijoituksia.
Loistava lähtö. :thumbup:
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Lentävä lähtö voisi olla myös siksi hyvä idea ettei kuskien painoerot merkkaa liikaa lähdössä.

Ja muutenkin, itse pidän lentävää myös reilumpana vaihtoehtona kuin nykyistä, omalla a-a sijoituksella (viimeinen yleensä) ei ole mitään merkitystä kun olen lähtöviivalla muiden ollessa ekassa mutkassa, kärjistettynä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Ei sillä lentävällä lähdöllä eilen kumminkaan kisaa varten paljoa olisi toisaalta tasoitettu 2 sekunnin (tai mitä ne oli, paljon kumminkin) kalustoerojen takia. Sitten 1,2 sekkaa jos ei sattunut pätkimään jollain kierroksella. Forssassakin oli kyllä se yksi sadekisa jossa kamalat autoerot. Seuraavalla kerralla selkeästi pienemmät.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Lentävä lähtö voisi olla myös siksi hyvä idea ettei kuskien painoerot merkkaa liikaa lähdössä.

Ja muutenkin, itse pidän lentävää myös reilumpana vaihtoehtona kuin nykyistä, omalla a-a sijoituksella (viimeinen yleensä) ei ole mitään merkitystä kun olen lähtöviivalla muiden ollessa ekassa mutkassa, kärjistettynä.
Ei se oo musta perustelua muutoin kuin jos autoissa on tuon suhteen selvää eroa..
Ja sinänsä ei nyt kauheasti tuo paikaltaan starttikaan haittaa.. Mä oon sitäkin mieltä, että itse kyllä myös nukahdin startissa pahasti. En laita kaikkea auton piikkiinkään..
 
Ylös