Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 4 Hyvinkää 1

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
tosin kisapaidat on haalarien alla viileällä kelillä piilossa, mutta helteellä ja sisäradoilla tietty jengi yleensä riisuu yläosan pois liikkuessaan varikolla..
Joo... On niin kuuma... Joten vähennetään vaatteita kaikki! :thumbup:
 

Makkonen

Guest
Pitäisi kehitellä joku tällainen virtuaalischysteemi videoscreenille, että yleisö näkisi kekä ajelee...
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Haikin ei tarttis osallistua tällaisiin amatööriskaboihin, masentavaa
Älähän nyt. Aina samat tyypit hurraa Haikille. Minä olin kuitenkin kaveria puoli sekuntia nopeampi Forssan aika-ajossa ja vähintäänkin saman Hyvinkään aika-ajossa ja harkoissa. Hyvinkäällä myös moni muu A-aika-ajoryhmäläinen oli aika-ajossa hahmoa nopeampi... Eiköhän sieltä vielä maan pinnalle laskeuduta jossain vaiheessa
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Aika-ajot: Päin persettä
Keksin selityksen. Kaikki 36-autolla ajaneet ajoivat aika-ajossa selkeästi hitaammat ajat kuin suurin osa samoissa ryhmissä ajaneista. Itse ajoin 36:lla harjoituksissa ja olin tyytyväinen ajooni, siitä huolimatta edellä oli ainakin kolme sellaista, jotka ajoivat yli 3s kovempaa. #36 oli siis hidas märällä radalla, mutta sitä oli ehkä vaikeaa huomata, kun autot ovat niin tehokkaita.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Keksin selityksen. Kaikki 36-autolla ajaneet ajoivat aika-ajossa selkeästi hitaammat ajat kuin suurin osa samoissa ryhmissä ajaneista. Itse ajoin 36:lla harjoituksissa ja olin tyytyväinen ajooni, siitä huolimatta edellä oli ainakin kolme sellaista, jotka ajoivat yli 3s kovempaa. #36 oli siis hidas märällä radalla, mutta sitä oli ehkä vaikeaa huomata, kun autot ovat niin tehokkaita.
Oli se #36 aika pulkka sateella mutta ois sillä kovempaakin päässyt mitä aika-ajoissa ajoin. Lähinnä spinnausten ja yliyrittämisen takia aikani oli melko säälittävän kehno.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Harjoitusten tulokset kanssa kehiin:frank: Siellä edes vähän pärjäsin, kun satoi..

Harjoituksiin lähdin letkan perältä ja kohta olinkin ensimmäisenä, kun porukka spinnaili edeltäni.. Oli jo toiveita yllätykseen.

No sitten aika-ajoissa oli pörisevä nuhapumppu, jolla ei tehnyt yhtään mitään..Follohan sen sitten ohjasi varikolle seuraavassa setissä ja pistivät korjaamolle, ois ehkä miunkin pitänyt. Ei tullut niin yhtään mitään kuivuneella radalla...sitten kun tuli, niin viimeisessä mutkassa oli kahdestikin keskellä rataa porukkaa keskellä tietä. Aja siinä sitten kovaa aikaa..

Lähdin sitten C-finaaliin kaiken toivon menettäneenä. Startissa napsin kaksi hahmoketta ja toisessa mutkassa spinnasinkin ja olin viimeisenä. Auto oli kyllä hyvä, mutta meni yliyrittämiseksi ja "vittusaatana"-mentaliteetiksi...Wilsku ajeli niin hyvin, jotta ei sitten millään ohi päässyt..mutkien keskiosuudella kyllä sitten saavutin joka kerta ja jouduin himmailemaankin, mutta eipä siellä mutkien keskellä ohi mennä.

Nyt aukes korkki. Mitään järkevää toimintaa ei odotettavissa ihan heti.. Neljältä heräsin ja nyt kotona.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Niin ja mitä siellä kisapaikalla hahmot tulivat kertomaan, jotta minulla oli kisassa toiseksi nopein kierros (siis C-finaalista)...sysipaskahan sekin oli. Harjoitukset oli OK. Forssassa satakoon, niin jotta veneillään.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kouvo vetää oikeasti ihan hyvin. Nyt teki autotuuri tepposet. Forssassa ihmettelin kun ohitin Kouvon, että kumma kun ei kierroksellaohitettava anna tietä, ja vielä parin kierroksen jälkeen siitä tunkee keulaa rinnalle ohittaakseen :D
Ei kannata aliarvioida siis jatkossakaan
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Niin erityiskiitokset Racer X:lle kypärästä, jonka sain omakseni kolmannella päähän laittamisella:p
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kouvo vetää oikeasti ihan hyvin. Nyt teki autotuuri tepposet. Forssassa ihmettelin kun ohitin Kouvon, että kumma kun ei kierroksellaohitettava anna tietä, ja vielä parin kierroksen jälkeen siitä tunkee keulaa rinnalle ohittaakseen :D
Ei kannata aliarvioida siis jatkossakaan
En tiedä liittyisikö tuo paremmin sateella ajaminen tuohon Joensuun sisärataan. Se on kuitenkin välillä kuin öljyllä ajamista, vähintään se yksi mutka päivästä riippumatta, mikä pitää mennä kieli keskellä suuta ja silti luistelee tai nössöilee.
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
JayR:llä kyllä löytyy huumorintajua! Hyvää heittoa taas! Hymy sille! :D
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Säät ei oikein suosineet katsojia ja teki monta kertaa mieli hipsiä tuulensuojaan ja vaikkapa sisätiloihin. Toisaalta radalla tapahtui heti alusta alkaen varsin paljon. PuoliPöhkön kysymys mikä on paras ruohonleikkuri sai vastauksensa Hyvinkään radalla, sen verran monta kertaa harjoituksissa/aika-ajoissa/kisoissa ajettiin nurmikolle. Olosuhteet näyttivät hankalilta ja mitä teidän puheita kuuntelin myös olivat niitä.
Peukut kuitenkin, että heikosta kelistä huolimatta tulit paikalle katsomaan! :thumbup: Itse ainakin arvostan, että porukkaa kiinnostaa tulla katsomaan kisoja.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Säät ei oikein suosineet katsojia ja teki monta kertaa mieli hipsiä tuulensuojaan ja vaikkapa sisätiloihin.
Ohoh, empäs tiennytkään, että olit mukana katsomassa. :eek!: Mutta kun mietin, niin taidan kyllä hahmottaa kuka olit. Jotenkin kuvittelin, että olet forumin ulkopuolinen henkilö, joka on Follon mukana kannustamassa. Kaikkea sitä erehtyy luulemaan. :eek:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Motivaatiopuheita ylempänä... Itsellä on palava halu saada onnistuminenkin!!!:thumbup:

Tulin paikalle taas "tietoisena" että mahkuja voisi olla korkeallekin.
Harjoitusajossa oli vielä täysin märkä rata. #27:lla ajelin. A-ryhmässä(kin) kaikki näyttivät vastaantulijoilta + lienen ollut niitä harvoja joka ei käynyt kertaakaan radan ulkopuolella. Kivaa oli ajaa ja sade-Forssan jälkeen huomata etten aina ole paska siinä kelissä. Tulos yli sekunnin pohjat (1.13,2). Sitten muiden harkkaerien aikana rata oli kuivumaan päin mutta Mike jäi samalla autolla 3,7 sekkaa, ja PP vielä 2 erää myöhemmin 0,6. Se yllätti positiivisesti.

Aika-ajossa jo nähtävissä täysin kuivia asvalttiläikkiä, ja alla WoPen harkka-ajama #39 joka tykkäsi kammeta voimakkaasti oikealle niin jarrutuksissa kuin kiihdytyksissäkin. Ei siis mielestäni ihme että 100% forumsadekisoja voittanut kaveri oli kys. autolla siellä tiiviissä 1.14-ajoissa muutaman muun kuskin kanssa. Erän aikana pikkuhiljaa mielestäni sain RX:ää kiinni mutta tuloksissa olin kuitenkin lopulta takana.
Sitten ei auttanut mitkään sadetanssit vaan rata kuivui kokoajan lisää, ja muiden aika-ajoerien jälkeen B-finaali kutsui.

Siinä tipuin suunnilleen viimeiseksi 3-ruudusta lähdössä. Hirveät erot alhaisilta kierroksilta kiihdyttäessä eri autoilla. Tokassa mutkassa Jcq spinnasi, DW väisti tätä ja spinnasi itsekin. Sitten en ole varma mitä tapahtui. Menin siitä mielestäni selkeästä välistä ja täydeksi yllätyksekseni jotain osui takakulmaani spinnauttaen minutkin. Jos tulee videota nähtäväksi niin haluan nähdä, teinkö karkean tila-arviointivirheen vai liikkuiko joku päin takarengastani. Tällä hetkellä ei harmainta aavistusta.
Se oli nousutoiveet sitten kuitenkin siinä ja hetken ajattelin yrittää nopeinta kierrosta jos auto vaan hyvä. No vertailu Haikin sijaintiin paljasti viimeistään karun totuuden. Eroa tuli kymmeniä metrejä/kierros. Silti, Haikki sun muut kärkikuskit saavat minulta haastetta kun ajellaan treenisessioita ja autoja vaikkapa vapaasti vaihdellen. Kuten Hyvinkään ja Forssan viime treenitkin näyttivät.

Onnittelut onnistujille, itsellä turhautunut olo paskoihin autoihin/keleihin omilla ajovuoroilla. Hyvä osui vain harkkaerään. Se oli silti itseluottamukselle tärkeää kun sadeajo kysymysmerkki.
Mutta tämmöisiä eroja autoissa vastaisuudessakin niin voisin kaventaa kerralla viitisentoista pistettä eroa johonkin pisteissä top3-kaveriin :)
Seuraavaan kisaan en mieti tavoitteita kun kuskin ulkopuoliset tekijät voivat ratkaista niin paljon enemmän. Itse kilpakaverit ovat jees. Arvostan. Fanitan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
kouvolle ja Puhikselle nyt samaa settiä, mutta muistakaa kuinka alussa teilläkin ajelut vielä on kun puntaroitte omaa onnistumista.
Itsekin ajanut tän sarjan takia muutaman vuoden, ja silti ihan rookie edelleen :thumbfh:

Se että paskoja kisoja tulee niin vaikuttaa toki motivaatioon, mutta teillä toki se ero voikin olla sitten niin raju että onkin viimesillä sijoilla yht. äkkiä kun huonosti menee.
Toisaalta sama oli mulla Forssassa, toiseks viimenen tuloksissa olin siellä kun meni ajovuorot & autotuurit heikosti.
Eli äkkiä se kääntyy myös sitten toisinpäin.

Peesaan kuitenkin Andya siinä että kouvo on vetänyt hyvin, paremmin kuin itsekään odotin alkuun.
Samoin Puhiksen startti etenkin mylliksessä oli kova, ja siellä ei voi kokonaan autotuuristakaan puhua.

Leuka kohti pohjoista ja kohti uusia kisoja :ahem:
 
Ylös