Kisaraportti
Treenit
Päätin ottaa harkat rauhallisesti, tulla mutkiin hitaasti sisään ja nopeasti ulos. Olin pitkään pohtinut ajoani, ja olin tullut siihen tulokseen, että tulen mutkiin liian kovaa ja vaikka en missaisi apexeja, on mutkassa vauhdin takia liikaa ohjelmaa jolloin ulostulovauhti kärsii.
Taktiikka auttoi, ja pitkästä aikaa tunsin saavani ajorytmin päästä kiinni. Pito tuntui heikolta, mutta kuvittelin sen johtuvan kelistä. Moottorikin kiersi iloisesti, joten oli ihan mukavaa ajella. Kun meno maistui, kuvittelin olevani kutakuinkin erän nopein, tai samoissa ajoissa nopempien kanssa.
Varikolla körssien vedon merkeissä kun vaihdettiin ajokuulumiset, KW sanoi, että ajoi kolme kierrosta perässäni, ja että en tainnut huomata. En huomannut joo. Kertoi myös että säikähti aikaista jarrupaikkaani nelosmutkassa ja ajatteli minun pelleilevän luistelemalla tahallani seiskassa ja kasissa. Minä sanoin että ihan tosissani yritin autoa saada taittumaan sikaaniin ja neulansilmään
. Dicki ajoi puoli sekuntia nopeammin, ja olisi ajanut kovempaakin jos olisin tajunnut laskea miehen ohi. Olin kuitenkin nopeampi, kuin Jussi samassa erässä, ja suunnilleen samoissa, kuin Cmoney samalla autolla
Aika-ajo
Eli vaikka auto ei ihan parhaaksi osoittautunut, oli mielenlaatu ihan luottavainen. Ajorytmi oli kerrankin päällä ja ajaminen tuntui pitkästä aikaa kivalta. Parin pisaran tippuminen taivaalta huolestutti vähän, mutta onneksi riputtelu jäi siihen pariin. Yritin ehtiä varikolta KyrpäW:n perään, mutta kone tukahtui ja jouduin käynnistämään uudestaan, jolloin KW oli jo puolessa välissä rataa. Parin aikakierroksen jälkeen myöhästyin jarrupaikasta ysimutkassa ja jouduin jarruttamaan rajusti jotta pysyn Lemminkäisen puolella. Jarrutuksen jälkeen auto alkoi täristä voimakkaasti. Luulin jarruttaneen vasempaan takarenkaaseen flat spotin, mutta mekaanikot sanoivat, ettei sen pitäisi olla mahdollista niin kovilla renkailla. Pari mutkaa mietin, että uskaltaako ajamista jatkaa vai hajoaako auto, mutta tuntui kulkevan edelleen, joten jatkoin. Jotain tuntuivat ajoni jälkeen autossa kuitenkin korjaavan.
Ehkä täriseminen sitten vaikutti sen verran, etten saanut ihan hyvää kierrosta ajettuani. Parhaalla oli hitaampi edessä, mutta se nyt on vain motorsporttia. Sekä KW että Jussi olivat mua nopeampia, mutta päihitin kuitenkin samalla autolla ajaneen Cm:n. Jossittelu kierroksen onnistumisesta lienee kuitenkin turhaa; en varmaankaan olisi onnistuessanikaan 38:lla suoraan A-finaaliin.
B-finaali
Autoksi 31, joka lähdössä tuntui kiihtyvän samaa vauhtia, kuin Jussin, mutta jotenkin sain ekassa mutkassa vedettyä jostain välistä siten, että olin sen jälkeen Cmoneyn perässä. Kolmosmutka säikäytti pahan kerran, tuntui että auto ei käänny ollenkaan. Pelkäsin Jussin kuittaavan ohitse, mutta onneksi niin ei käynyt. Pari mutkaa eteenpäin, niin hiffasin, että auto pitääkin houkutella varovasti mutkaan sisään, ja sitten kun siinä onnistuu, takapyörissä on mahtava pito ja mutkista pääsee ulos kuin hauki kaislikosta. Cmoneyn kontissa kiinni oli helppo pysyä, ja nyt pitkästä aikaa tuli niin hyvä tsemppi päälle, että tuli black out; en muista ohituksesta juuri mitään. Mulla on siis silleen, että jos en muista kisatapahtumia jälkeenpäin, kisa on mennyt hyvin.
Luulin autoni olevan sen verran nopeampi, kuin Cm:n 38, jonka tiesin liukkaaksi, että kuvittelin saavani hyvän kaulan. Niin ei kuitenkaan käynyt, kärjessä oli vaikeampi pitää ajorytmiä päällä, muistikin alkoi siis taas toimia. Lisäksi Cmoney taisteli hyvin liukkaalla 38:lla. B-finaalista nousu kuitenkin A:han, ja tuuletukset sen mukaiset
A-finaali
Autoksi 27, joka yliohjaavana on kiva ajaa, ja jota on haukuttu nopeaksi. Lisäksi siinä on ratti säädetty urheilullisen lähelle. Sekin jo saa aikaan hyvän ajofiiliksen. Lähdössä onnistuin taas kadottamaan muistini sen ajaksi, että pääsin KW:sta ja BMW:stä ohi. Bemari painosti alussa kovasti, ennen kuin sain säädöt päässäni muutettua aliohjaavan auton säädöistä yliohjaavan auton säätöihin. Lopulta sain Bemariin vähän kaulaa, ja yritin tähyillä, missä 4stroke menee.
Kauaksi oli mies ehtinyt, mutta vähän aikaa ero pysyi silmämääräisesti suunnilleen samana. 4Stroke ajaa yleensä tasaisesti kuin kaappikello, mutta yritin tosissani painaa nopeita kierroksia, jos hahmo nyt jostain syystä tekisi jonkin virheen. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntui, että ajoin renkaat sitten liian lämpöisiksi, muutama mutka meni ihan pitkää sladia + kerran tulin nelosmutkaan vastaheitolla. 4Stroke häipyi lopullisesti horisonttiin ja BMW:n ohittanyt Dicki sai mua kiinni. Vaikka sain lopussa taas pari puhdasta kierrosta, Dickin paras kierros oli mun parasta kierrosta nopeampi. Hyvä suoritus liukkaalla 38:lla.
Huomioita
Neljäs tila mulle tällä radalla, tai no, millä radalla vaan, tällä porukalla ihan maksimi. Mielestäni kauden parhaan ajon ajoin. Turun veljekset ajoivat molemmissa finaaleissa mua nopeammat ajat, vaikka satuin heidät päihittämäänkin. Nopeammat ajat eivät ole yllätys, yleensä niin on ollut. Tällä kertaa olin kuitenkin heitä ajoissa lähempänä, kuin viime aikoina.
Livestrongin autotuuri. Vaikka otettiin pisteet tästä kisasta jäsentenvälisessä, niin ei tee mieli kuittailla. Molemmilla huonot autot, ja PeePee:n autotuuri alkaa olla jo eeppistä. Kaverille oli sattunut jo aikaisemmin suunnilleen kaikki muut viat, mitä autoon voi tulla, paitsi että MOOTTORI LEIKKAA KIINNI! Myös harmi Jacquesin kannalta, että aika.ajoon huono auto. No, Forssassa tiimienvälinen varmaan taas tosi tiukkaa.
Totke on ajanut viime aikoina samoja aikoja kuin minä, esim. Hyvinkäällä ja Forssassa. Harmi, että autotuuri vesitti hyvien otteiden realisoitumisen tulokseksi tällä kertaa. Sisäratakaudella Totke onkin todennäköisesti team Hämeet Korville:n ykköskuski
Junior X, Sue me ja Wiltsku. Hyvännäköistä kisaa. Varmaankin jokainen ryppäästä ihan tyytyväinen tiukkaan matsiin, vaikkei ihan kärkipäässä tällä kerralla ollutkaan.