Urheiluautot

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Onko siis niin, että vaikka MB tekisi kuinka loisteliaan tai urheilullisen mallin ja vaikka sillä on mahtava historia, tullaan merkki aina rinnastamaan johonkin tällaiseen:
? :dunno:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
..ei oo Voorti?...mut tää taitaa olla onaniapalsta vailla todellisuuskosketusta...
Niin no jokaisellahan meistä on mahdollisuus ajaa näitä superautoja joka päivä???? Lamboja, Ferrareita, Bugatteja, SLS mersuja sun muita GT Foordeja ja sen sellasia?

Jos makuasioista ei saa keskustella, mielipiteistä ilman ajokokemusta; niin sitten varmaan tän topikin voi sulkea samantien, ettei mene kellään herne nenään kun puhutaan mielipiteistä eikä todellisista ajokokemuksista.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Onko siis niin, että vaikka MB tekisi kuinka loisteliaan tai urheilullisen mallin ja vaikka sillä on mahtava historia, tullaan merkki aina rinnastamaan johonkin tällaiseen:
Mene ja tiedä.
Jyrkästi tuon mielipiteeni tuola esitin, lähinnä nyt omalta puoleltani tuon esitin. Pahoitteluni siitä.

Mun henk.koht kanta on vaan lyhyesti se; jos pitäisi tuo 300 000 euroa pistää autoon kiinni, niin ei se mun kohdalla Mersu olisi. On se kisahistoria sitten miten hieno vaan.
Gulwingin mainitisinkin tuola jo; tuo ei taida edes 300 000 eurolla irrota tänä päivänä. Kukin tavallaan, jokaiselle jotakin. Ei näistä saa hernettä nenään ottaa.
Mielipide/makuasioista kun ei voi kiistellä.
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Mielipide/makuasioista kun ei voi kiistellä.
Itseasiassa voi ja pitää, kofka faktoista kiisteleminen se vasta turhaa on :wink:

Parasta keskusteluahan on juurikin mielipiteiden jakaminen ja niistä vääntäminen, mieluiten tosin hyvässä hengessä.

Itsekään en ehkä mersua ostais sellasessa tilanteessa, koska minä tahtoisin vain Lamborghini LM400 tai DeTomaso Panteran...
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Itseasiassa voi ja pitää, kofka faktoista kiisteleminen se vasta turhaa on :wink:

Parasta keskusteluahan on juurikin mielipiteiden jakaminen ja niistä vääntäminen, mieluiten tosin hyvässä hengessä.

Itsekään en ehkä mersua ostais sellasessa tilanteessa, koska minä tahtoisin vain Lamborghini LM400 tai DeTomaso Panteran...
No hyvä että ymmärrystä tulee sentään jostain suunnasta.:)
Ei tässä sotatilaa tänne haluamassa olla, autot kun jakaa mielipiteet yleensä aika tehokkaasti ja siitä seuraa paljon keskustelua.

Panterasta puheenollen:


http://kuvablogi.com/blog/1949/211/


Jos jollain on lisää infoa näistä autoista, kaikki tieto otetaan ilomielin vastaan!
 

koivis

Well-known member
Liittynyt
18.10.2009
Viestit
72
Pakko kysyä, mistä autosta tämä on napattu? Eikös Chevroletilla ollut 427-koneita, kenties Corvette? Hieno väri muuten, nykyään vastaavia sävyjä ei todella näe kuin Lamborghineissa.:thumbup:

Edit: ja postiautoissa :D
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Pakko kysyä, mistä autosta tämä on napattu? Eikös Chevroletilla ollut 427-koneita, kenties Corvette? Hieno väri muuten, nykyään vastaavia sävyjä ei todella näe kuin Lamborghineissa.:thumbup:

Edit: ja postiautoissa :D
Joo Chevroletti kyseessä ja 69' Corvette. Matching Numbers 427/manuaali. Kaikin puolin alkuperäisessä kunnossa, sivuputket olleet siis autossa uudesta lähtien. Samalla omistajalla 22 vuotta ja kuulemma vielä on "tehtävää".
Hemmetin upeassa kuosissa. :cool:

 

koivis

Well-known member
Liittynyt
18.10.2009
Viestit
72
Vautsi! Tampereellakin melkein naapurissa on eräs neonvihreä Charger joka kyllä herättää huomiota niin äänellään kuin ulkonäölläänkin naapurustossa.:thumbup:
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Tuo 77 on kyllä todella hieno kapistus. Ainakin minun silmään nuo etumaskin kulmiin lisätyt aukot näyttävät tyylikkäiltä. Kulkupuolenkin uskoisi olevan kunnossa.

Wikipedia specsit:
The One-77 will feature a full carbon fibre monocoque chassis, a handcrafted aluminium body, and a naturally aspirated 7.3 litre V12 engine with 750 hp (560 kW). Aston Martin claims that this will be the most powerful naturally aspirated production engine in the world when the car is delivered.

The car will also use a strengthened version of the DB9's 6-speed automated manual transmission and height-adjustable pushrod suspension coupled with dynamic stability control. It will feature Pirelli P Zero Corsa tyres (255/35 ZR20 front, 335/30 ZR20 rear) and Carbon Ceramic Matrix brakes

The projected weight is 1,500 kg (3,307 lb)
Painoa aika paljon, mutta kyseessä kuitenkin puhdas GT cruiseri niin sen ymmärtää. :cool:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
..ei oo Voorti?...mut tää taitaa olla onaniapalsta vailla todellisuuskosketusta...

Voorteja muuten on meidän perheessä ollut monta! ja peräjälkeen. Aikansa kutakin. Nyt oli pakko toteuttaa haave vähän nopeammasta autosta. Silläkin on vaikea pitää korttinsa täällä pohjolassa. Saatan jopa ajella Mersulla loppuelämäni.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Oma keväällä vaivannut avoautokuume heräsi uudelleen kun näin öö ruzin "pirssin" livenä.

Ei ehkä kuitenkaan ihan samantasoiseen kärryyn ole varaa... :wink:
 

DuckAvenger

Katollaan
Liittynyt
30.10.2008
Viestit
780
Mene ja tiedä.
Jyrkästi tuon mielipiteeni tuola esitin, lähinnä nyt omalta puoleltani tuon esitin. Pahoitteluni siitä.

Mun henk.koht kanta on vaan lyhyesti se; jos pitäisi tuo 300 000 euroa pistää autoon kiinni, niin ei se mun kohdalla Mersu olisi. On se kisahistoria sitten miten hieno vaan.
Gulwingin mainitisinkin tuola jo; tuo ei taida edes 300 000 eurolla irrota tänä päivänä. Kukin tavallaan, jokaiselle jotakin. Ei näistä saa hernettä nenään ottaa.
Mielipide/makuasioista kun ei voi kiistellä.
Vanhaan tarttuen..Etkös sinä lähtenyt Flightforumilta kun ei joku/jotkut ollut samaa mieltä McLarenista?
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Vanhaan tarttuen..Etkös sinä lähtenyt Flightforumilta kun ei joku/jotkut ollut samaa mieltä McLarenista?
Ei erimieltä oleminen ollut syy sieltä lähtemiseen. Ne syyt on ihan jotain muita kuin tämä. Ja tämän ruottiminen ei tänne taida sen enempää kuulua. Jos on kysyttävää vai selittettävää; kirjota privaa, mutta älä pilaa tätä topikkia tällä.

Sielä tuli vähän oltua eri mieltä, mitä sitä salailemaan.
Mutta sen sanon tästä eri mieltä olemisesta, vieläkin on vaikea ymmärtää sen kirjoittajan ajatusmaailmaa.

Jos henkilö pääsee kerran elämässään ajamaan F1 tasoista autoa, ja valittaa miten epämukava se on, miten hankala sinne on mennä, miten jäykkä alusta ja ohjaus sun muuta siinä on, ja kuitenkin samaan hengenvetoon selittää F40:sen unelmasta, joka ei taatusti ole lähelläkään F1:sen mukavuuksia. Ainakin mun on hyvin vaikea ymmärtää yhtäkään noista mainituista asioista. KUN puhutaan tämän tasoisista autoista, F1:sestä ja F40:estä tai vanhemmista Lamboista. EI FORD MONDEOISTA!

Se oli vaan mun mielipide, kun olen ymmärtänyt tähän asti, että F1 tai F40 ovat autoja; joita ei verrata Ford Mondeoon; ja nuo moitteeksi joutuneet kohdat ovat kuin suoraan jostain TM:n kestotestistä.....

Yleensäkin, jos te pääsette ton tyyppisen auton rattiin, oli se sitten mikä tahansa urheiluauto; etsittekö te heti siitä ne kaikki huonot puolet??!
Olettaako tälläsen laukoja näiden olevan jotain LH600 Lexuksia? Mukavia ja hiljasia ja kevyitä ajella? Aika hiljasta on jos olettaa.

Luulisin vähänkin asioista perillä olevan ymmärtävän, ettei F1 tai F40 EI VOI OLLA Mukava.Se ei voi olla Ford Mondeo, missään suhteessa. Noita asioita ei tarvitse edes mainita, ne on täysin selviä asioita, ainakin autoista perillä olevalle.
Jokainen tietää urheiluauton auton olevan matala. Jokainen autoista tietävä tietää alustan olevan jäykkä. Maalaisjärkikin sanoo kuljettajan sijainnin keskellä olevan hankalempi kuin vasemmalla tai oikealla puolella. Jokainen joka vähänkin on tekniikasta perillä tietää ettei näissä ole ohjaus/jarrutehostimia sen enempää. Ja sitten niistä pitää valittaa kun on niin rankkaa??

Ja olipa muistaakseni siinä vielä Lamboistakin haukuntaa samaan tyyliin. Muistaakseni Countach:n ratin kääntäminen paikallaan tarvitsi puntisali-reenin..... Jos vähän asioista on perillä lienee selvää, ettei Countach omista ohjaustehostinta.....

Liekö sitten kateellisuutta kun ei itsellä ole F1:stä tai Countachia, kun pitää naurettavista asioista mollata, mutta huvittavaa tuo oli joka tapauksessa. Voiko tehostamaton ohjaus olla kevyt yleensäkin? Voin vaan kysyä, terve menoa vanhan Twingon rattia kääntämään, ei sekään yhellä sormella käänny, sitten voi sitäkin valittaa kun ei 155/80 renkailla olevaa autoa voi kääntää sormen päällä, voi voi sentään. Iso Miinus.
Harmi vaan, etten löytänyt sinne parempia sanoja.

Ferrari-chatissa eräs kirjoittaja haukkui Diablon, aikapitkälti näistä samoista asioista. Oli kova ajaa, melusa ja epämukava, raskas kääntää jne. jotka pitäs olla ihan täysin selviä asioita tällästen autojen ollessa kyseessä. Ei noita tarvitse mainita erikseen.
Vastaukseksi hän sai "what did you expected, four door country sedan?!"

Minä ainakin ihmettelen tälläsiä kommentteja todella, miten joku voi oikeesti jaksaa noista valittaa. Tällästen autojen kohdalla.
Itsestään selvyyksiä.

Ei pysty ymmärtämään, ei millään.
Olkaa muut mitä mieltä olette, mutta mulle nuo jutut ei mene jakeluun.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ei erimieltä oleminen ollut syy sieltä lähtemiseen.
Eikös tuossa ollut juuri kyse mielipide-eroista?

Jos joku ei tykkää jonkun superauton ominaisuuksista/autosta itsestään niin sille nyt vain ei mahda mitään. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä. Joku on hc Ferrarifriikki ja joku toinen Lambofriikki etc.. Oma merkki saattaa silloin olla parsa ja muut ihan paskoja. Sillä ei olekaan järjen kanssa mitään tekemistä vaan lähinnä pelkästään tunteen.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Eikös tuossa ollut juuri kyse mielipide-eroista?

Jos joku ei tykkää jonkun superauton ominaisuuksista/autosta itsestään niin sille nyt vain ei mahda mitään. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä. Joku on hc Ferrarifriikki ja joku toinen Lambofriikki etc.. Oma merkki saattaa silloin olla parsa ja muut ihan paskoja. Sillä ei olekaan järjen kanssa mitään tekemistä vaan lähinnä pelkästään tunteen.
Näimpä. Jokaisella on tosiaan oikeus mielipiteeseen. Tiedetään. Ja näissä asioissa ei ole yhtä oikeaa mielipidettä.
Se mitä vaan yritin sillon ja nytkin sanoa on se, että tollaset seikat näitten autojen kohdalla on turhanpäivästä pskan jauhantaa. Jos suoraan sanon.
Itse en kyllä pysty ihan ymmärtämään tota näkökulmaa; Urheiluauto on epämukava jne. Eikös se ole ihan selvä asia? :ahem:
Jos et tykkää, älä osta tai älä aja.:idea:

En minäkään kaikesta innostu ja sen olen täällä sanonutkin, esim. se SLS Märsu, josta tuli sanottua turhankin suoraan.
Tuli muuten nähtyä tänään sellanen Stadissa. Grafiitin harmaa Suomi kilvissä. On se edestä nätti kyllä, mutta takaa vähän persoonaton mun makuun. Silti kyllä aika hyvin yli 100m päästä ruuhkassa silmään osui.
 
Ylös