Turku 2010 Kisarapo
Ennakko:
Jälleen kerran tein perinteiset, eli valmistauduin ankaraan koitokseen ankarasti. Ei ajoa karteilla laisinkaan, oluen juontia ja sipsien syöntiä sitäkin enemmän.
Sen verran aikaisemmista kisoista jo viisastuin, että nyt sovin Mansesterin porukan kanssa kimppakyydistä tre-tku-tre. Ei käynyt ihan niin kovasti lompsan päälle kisamatkat vaikka puolivälistä Suomea lähtee kisoihin.
Matkakeli oli mitä loistavin, Turussa oli kovempi talvi kuin keski-suomessa. Follon Avensis ei meinannut eka taipua ohitustien liittymään. Joten siinä sitten haettiin vauhtia "asvalttiturva-alueen" kautta ja upareilla seuraavista liikennevaloista.
Harkat: #9
Turun radasta oli melko hyvä ennakkoaavistus Nastyn kypäräkameramatskun johdosta. Mutkat 3 ja 7 olivat nyt vain terävämpiä kääntösäteeltään mitä videossa oli. Oma ajo oli ihan kohtuullista, ajaksi 22.46. Ero kärkeen oli paljon pienempi mitä odotin joten tästä oli hyvä jatkaa. Hokkanen (portsarin kokoinen kaveri, painoa) ja Canukki (0-kokemus) jäivät taakse, kuten oletinkin.
Aika-ajot: #8
Aika-ajoissa ajoin kaksi nopeaa kerrallaan putkeen käsien väsymisen estämiseksi. Taktiikka toi huiman tulosparannuksen: 22.45

En ymmärrä mikä meni vikaan, ehkä en vain saanut tarpeeksi hyviä kierroksia kasaan. Joten syy löytyy varmasti peilistä. Jälleen samat henkilöt samassa järjestyksessä tuloslistan hännänhuippuina, aika-erot olivat tosin enää murto-osa siitä mitä harkoissa.
D-finaali: #4
Tavoitteena oli ottaa kerrankin huippulähtö, mutta ihan yhtä keskinkertainen se oli kuin muutkin starttini kaudella. En onnistunut tekemään muuta kuin pitämään sijoitukseni ja ajamaan Satajan(?) perään (kevyt töötti oli, älkää mulle penaltia antako). Sen jälkeen kisa olikin seesteistä, kunnes Kouvotshenko teki meikäläiset ja spinnasi neulansilmään. Siinä taisikin olla ainoa ohitukseni kisassa, kierroksella ohittamisten lisäksi. Kierrosaika parani hurjahkosti: 22.24 (mm. Kouvon, Satajan ja Wilzkun tuntumassa). Kahden kymmenyksen parannus noin pienillä aikaeroilla sai meikäläisen tyytyväiseksi. Parempaan ei olisi voinut nykykunnolla ja -taidoilla päästä.
Loppukaneetti:
Turkulaiset osaavat kyllä järjestää hienot kisat. Aikataulu piti melko hyvin ja kalusto oli pääosin toimivaa, tasaväkistä ja johdonmukaista ajaa. Itse pidän Turun nykyistä rataprofiilia haastavampana kuin KiC:tä. KiCissä oli oikeastaan 3 pahaa oikeaa, muuten rata oli helpohko. Turussa oli koko kierrokselle aivan loppuosuutta lukuunottamatta tekemistä (radan lyhyys tietty vaikuttaa myös). Turun eka kurvi on oma suosikkini sisäradoista, siihen voi ajaa ihan tolkuttoman erilaisilla ajolinjoilla ja saa silti hyvät vauhdit kakkosmutkaan.
Kisoissa tapahtuneet kolistelut olivat oikeastaan kauden päätöskisaan sopivaa toimintaa. Race is hard, so are We! Sisäradalla se on kuitenkin vielä suht turvallista, esim. Forssassa ei kannata kokeilla :wink:
Kiitokset kanssakilpailijoille, kilpailun järjestäjille ja Turku Kartingille.
Onnittelut WoPelle ja lfb:lle mestaruuksista!
Kunniamaininta DickW:lle huippukovasta kierrosajasta.
Nähdään viimeistään kauden 2011 KKWCS avauskisassa! Sitä ennen olis tarkoitus
oikeasti reenata ajoa ja muutenkin kuntoilla.
Nimim.
Pläjäystä odotellessa 