Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 10, Turku

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Noniin, tässäpä sen onboardin saldoa:

Wilzku teilaa meikäläisen seinään :) (no hard feelings)
http://www.youtube.com/watch?v=Eh_Gn8mHUOk#t=0m20s

Wilzku koittaa vähän liian pieneen väliin ja kerää traktorin renkaan
http://www.youtube.com/watch?v=Eh_Gn8mHUOk#t=2m40s

Totke ohittaa meikäläisen
http://www.youtube.com/watch?v=Eh_Gn8mHUOk#t=5m09s

Totke osuu Wilzkuun ja Wilzku spinnaa. Luulen ehtiväni samalla ohi mutta osun Wilzkuun aiheuttaen hänelle heti perään toisen spinnin. Jälkimmäisestä tilanteesta pahoittelut.
http://www.youtube.com/watch?v=Eh_Gn8mHUOk#t=6m55s

Totke ohittaa Tmoin josta alkaa mun ja Tmoin verinen taistelu, joka lopulta päättyy minun sankarilliseen ohitukseen vikalla kierroksella
http://www.youtube.com/watch?v=Eh_Gn8mHUOk#t=8m12s

Summa summarum: Ymmärrän Wilzkun turhautumisen ja tunteenpurkauksen kisan jälkeen, mutta eipä Wilzku itsekään ajanut kuin mikä tahansa pyhäkoulun tyttö ;). Omalta osaltani kisa oli kauden viihdyttävin, vaikka tulos oli surkea. Toivottavasti talvikaudella olisi jotain kisoja myös :).
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Aikalailla Jonkin linjoilla. Siellä näytti olevan tönimistä puoleen jos toiseen.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sehän meni reisille, kuten aina ennenkin. D-finaalin toinen lähtöruutu ja tavoitteena tietty Alpun ohitus ja nopein kierros kera nousun C-finaaliin.. No reisinkitilanne ja olinkin keula päin radan reunaa. Ainut mikä ihmetytti oli se, että missä välissä Hokkasesta ohi pääsin..
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Noniin, tässäpä sen onboardin saldoa:

Wilzku teilaa meikäläisen seinään :) (no hard feelings)
http://www.youtube.com/watch?v=Eh_Gn8mHUOk#t=0m35s
Niin se olisi ajassa 00:20.

Wilzku koittaa vähän liian pieneen väliin ja kerää traktorin renkaan
http://www.youtube.com/watch?v=Eh_Gn8mHUOk#t=2m40s
On oikeus olla kyllä rinnalla.

Totke osuu Wilzkuun ja Wilzku spinnaa. Luulen ehtiväni samalla ohi mutta osun Wilzkuun aiheuttaen hänelle heti perään toisen spinnin. Jälkimmäisestä tilanteesta pahoittelut.
http://www.youtube.com/watch?v=Eh_Gn8mHUOk#t=6m55s
Tää on vaikea tarkkaan tästä nähdä (etäisyys ja suunta) mutta mutu että Totke ehti vähän rinnalle koska W spinnasi eikä mennyt suoraan pitkäksi. Toki Wilzkukaan ei voinut nähdä Totkea joka oli ehkä 10-40cm matkalta vasta rinnalla.
Jälkimmäisessä vastaava tilanne kuin aiemmin Wilzku&tmoi.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Kommenttia nyt kun on videonkin nähnyt..

- 1. mutkan tapahtuma startin jälkeen, 3. ruutu: tapaus FO110K ja Totke. Muistaakseni Follo tuli ulkokautta ohi ilman osuma ekan mutkan jälkeen. Totken ohituksesta jäi röyhkeä kuva. Sai ymmärtääkseni varoituksenkin jostakin tilanteesta?
Tämä oli OK, ihan normaalia kisaa.

- 2. mutkassa tapahtunut rengastapaus, jossa ajoin sitä isoa rengasta päin sillä seurauksella että se liikkui paikaltaan.
Kontakteista tämäkin lähti, vaikea sanoa kuka teki ja mitä kun täydellistä muistikuvaa ei ole. Jonkin video selventänee asiaa?
Selvensi sen verran, että saan syyttää tästä ihan itseäni. :D Liian pieneen väliin yritin tunkea itseni.

- Kilpailun loppu: pääsuoran jälkeisessä neulansilmässä 100-lasissa ajetaan perään, (olin 5. sijalla) allekirjoittaneen auto menee poikittain, seurauksena sijan menetys tai kaksi (tästä tapauksesta kerroinkin laajemmin jo aiemmassa viestissä)
Ehkä turhan optimistinen yritys Totkelta, mutta en mä nyt tiedä näyttikö tuo tahalliselta "täysillä perään" -tilanteelta.


Totkella ja Jonkille vielä pieni pahoittelu allekirjoittaneen käytöksestä. Meikäläisen tunteet vaan nyt oli mitä oli, joten kävin hieman kuumana..
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Kisatilanteen kannalla myös itsekin tuosta..

Edit: siis tuossa bemarin pöräytyksessä :)
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Onhan siellä näemmä tapahtunut.

Muistin että Jonkki olisi mennyt siellä takajarrussa ohitse, mutta siellä olikin se mun epätoivoinen ohitus yritys, jonka sitten himmasin ihan suosiolla, koska kilautin kylkeen.

Jonkkihan tosiaan meni ohi siinä ykkös kurvissa, missä mulla oli todella paljon vaikeuksia nitten jarrujen kanssa. Aina poikittain :thumbfh:

Hyviä nuo kypärä kamera kuvat :ahem:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Toki. Kyllähän noihin väleihin aina vähän tekee mieli tuikata ja joskus kun sopivasti sattuun niin saa matkamuistoksi traktorin renkaan :). En puutu tähän sen enempää, kun en ole asianomainen.
Niin ja tmoin ekan mutkan ulsotulo meni vähän pieleen. Siksi hyvin ehtikin rinnalle :) Minäkin olisin kiihdyttänyt siihen.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Niin no.....itse en osallisena ollut missään näistä, mutta oma toivomus olisi ettei näistä nyt rankkuja ruvettais jakelemaan sentään....ehkä ehdollista. Ratatuomarointi on ollut asiallista yleensä täällä ja mustaakin on näytetty, silloin kun pakko on ollut. Soisin heidän tuomarilinjan pitävän...pidätte tai ette
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Niin ja tmoin ekan mutkan ulsotulo meni vähän pieleen. Siksi hyvin ehtikin rinnalle :) Minäkin olisin kiihdyttänyt siihen.
Väliä oli kyllä joo. Mulla meni lähes aina toi eka kurvi päin persettä, kun sen 9 auton jarrut nappas aina lukkoon siinä.

Kieltämättä olin myös hieman sisuuntunut siinä vaiheessa, kun sen verran oli jo mennä kolisteltu ohi joka puolelta :D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Turku 2010 Kisarapo

Ennakko:
Jälleen kerran tein perinteiset, eli valmistauduin ankaraan koitokseen ankarasti. Ei ajoa karteilla laisinkaan, oluen juontia ja sipsien syöntiä sitäkin enemmän.

Sen verran aikaisemmista kisoista jo viisastuin, että nyt sovin Mansesterin porukan kanssa kimppakyydistä tre-tku-tre. Ei käynyt ihan niin kovasti lompsan päälle kisamatkat vaikka puolivälistä Suomea lähtee kisoihin.

Matkakeli oli mitä loistavin, Turussa oli kovempi talvi kuin keski-suomessa. Follon Avensis ei meinannut eka taipua ohitustien liittymään. Joten siinä sitten haettiin vauhtia "asvalttiturva-alueen" kautta ja upareilla seuraavista liikennevaloista.

Harkat: #9
Turun radasta oli melko hyvä ennakkoaavistus Nastyn kypäräkameramatskun johdosta. Mutkat 3 ja 7 olivat nyt vain terävämpiä kääntösäteeltään mitä videossa oli. Oma ajo oli ihan kohtuullista, ajaksi 22.46. Ero kärkeen oli paljon pienempi mitä odotin joten tästä oli hyvä jatkaa. Hokkanen (portsarin kokoinen kaveri, painoa) ja Canukki (0-kokemus) jäivät taakse, kuten oletinkin.

Aika-ajot: #8
Aika-ajoissa ajoin kaksi nopeaa kerrallaan putkeen käsien väsymisen estämiseksi. Taktiikka toi huiman tulosparannuksen: 22.45 :D En ymmärrä mikä meni vikaan, ehkä en vain saanut tarpeeksi hyviä kierroksia kasaan. Joten syy löytyy varmasti peilistä. Jälleen samat henkilöt samassa järjestyksessä tuloslistan hännänhuippuina, aika-erot olivat tosin enää murto-osa siitä mitä harkoissa.

D-finaali: #4
Tavoitteena oli ottaa kerrankin huippulähtö, mutta ihan yhtä keskinkertainen se oli kuin muutkin starttini kaudella. En onnistunut tekemään muuta kuin pitämään sijoitukseni ja ajamaan Satajan(?) perään (kevyt töötti oli, älkää mulle penaltia antako). Sen jälkeen kisa olikin seesteistä, kunnes Kouvotshenko teki meikäläiset ja spinnasi neulansilmään. Siinä taisikin olla ainoa ohitukseni kisassa, kierroksella ohittamisten lisäksi. Kierrosaika parani hurjahkosti: 22.24 (mm. Kouvon, Satajan ja Wilzkun tuntumassa). Kahden kymmenyksen parannus noin pienillä aikaeroilla sai meikäläisen tyytyväiseksi. Parempaan ei olisi voinut nykykunnolla ja -taidoilla päästä.

Loppukaneetti:
Turkulaiset osaavat kyllä järjestää hienot kisat. Aikataulu piti melko hyvin ja kalusto oli pääosin toimivaa, tasaväkistä ja johdonmukaista ajaa. Itse pidän Turun nykyistä rataprofiilia haastavampana kuin KiC:tä. KiCissä oli oikeastaan 3 pahaa oikeaa, muuten rata oli helpohko. Turussa oli koko kierrokselle aivan loppuosuutta lukuunottamatta tekemistä (radan lyhyys tietty vaikuttaa myös). Turun eka kurvi on oma suosikkini sisäradoista, siihen voi ajaa ihan tolkuttoman erilaisilla ajolinjoilla ja saa silti hyvät vauhdit kakkosmutkaan.

Kisoissa tapahtuneet kolistelut olivat oikeastaan kauden päätöskisaan sopivaa toimintaa. Race is hard, so are We! Sisäradalla se on kuitenkin vielä suht turvallista, esim. Forssassa ei kannata kokeilla :wink:

Kiitokset kanssakilpailijoille, kilpailun järjestäjille ja Turku Kartingille.
Onnittelut WoPelle ja lfb:lle mestaruuksista!
Kunniamaininta DickW:lle huippukovasta kierrosajasta.


Nähdään viimeistään kauden 2011 KKWCS avauskisassa! Sitä ennen olis tarkoitus oikeasti reenata ajoa ja muutenkin kuntoilla.

Nimim. Pläjäystä odotellessa :cool:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Kausi pulkassa ja hyvät oli kisat turussakin, mitä nyt oli vähän romurallia B- ja C-finaaleissa.. Hieman mietitytti ennakkoon viekö Nasty kakkossijan pisteissä sisäratavauhdillaaan mutta maalissa olimme kolmas ja viides joten kakkossija saatiin. Tästä on hyvä jatkaa ensi kauteen ja yrittää pykälää ylemmäs :) Paljon jäi hyviä muistoja ensimmäisestä kaudesta. Onnittelut vielä Wopelle mestaruudesta ja turussa onnistujille :thumbup:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
Jaa tämmöinen tilanne. Eka meni pitkäksi neulansilmän, Toka pääsi rinnalle ja Eka haki oikealta ajolinjaa seuraavaan mutkaan. Toka kumminkin oli jo siellä (oikealla). Kisatilanneonnettomuus. Joku eri mieltä?
Näin, eli mulla huono lähtö ja Jacq ehti rinnalle. Ongelma on tuo puskeminen takakulmasta. Katoppa mun ratin asentoa. Pitkään tapissa vasemmalle eli pusku jatkui jatkui ja jatkui! Kontaktia oli usean metrin ajan ja siinä kyllä pitäisi ehtiä reagoimaan. Jos pusku olisi heti loppunut niin olisin saanut vielä käännettyä auton suoraan. Kyseessä oli vastustajan teilaus edeltä pois. Tuossa olisi pitänyt nostaa tai jarruttaa. Jatkamalla puskua sivuttain takakulmasta takaatuleva tiesi että edellä oleva pyörähtää kuin leffoissa. Aikaa on kyllä ruhtinaallisesti korjausliikkeisiin kun kyseessä on kiihdytys ja jacques ei ollut autojen pingpongina. Kaikkea muuta kuin normaali kisatilanne. Jos pusku olisi ollut yksi yksittäinen pusu (wilzku/jonkki) mistä auto olisi lähtenyt niin silloin olisi ok kisatilanne mutta tässä mut ajeltiin ulos edestä piiiitkällä puskemisella. Näin siis itse näen asian.

Tätä sisärata ajo ei voi olla ja mielestäni moni sukellus myös ansaitsisi arvioinnin b-ja c-finaaleissa.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Näin, eli mulla huono lähtö ja Jacq ehti rinnalle. Ongelma on tuo puskeminen takakulmasta. Katoppa mun ratin asentoa. Pitkään tapissa oikealle (= vääärä suunta) eli pusku jatkui jatkui ja jatkui! Kontaktia oli usean metrin ajan ja siinä kyllä pitäisi ehtiä reagoimaan. Jos pusku olisi heti loppunut niin olisin saanut vielä käännettyä auton suoraan. Kyseessä oli vastustajan teilaus edeltä pois. Tuossa olisi pitänyt nostaa tai jarruttaa. Jatkamalla puskua sivuttain takakulmasta takaatuleva tiesi että edellä oleva pyörähtää kuin leffoissa. Aikaa on kyllä ruhtinaallisesti korjausliikkeisiin kun kyseessä on kiihdytys ja jacques ei ollut autojen pingpongina. Kaikkea muuta kuin normaali kisatilanne. Jos pusku olisi ollut yksi yksittäinen pusu (wilzku/jonkki) mistä auto olisi lähtenyt niin silloin olisi ok kisatilanne mutta tässä mut ajeltiin ulos edestä piiiitkällä puskemisella. Näin siis itse näen asian.

Tätä sisärata ajo ei voi olla ja mielestäni moni sukellus myös ansaitsisi arvioinnin b-ja c-finaaleissa.
Todella hyvä kuski pitäisi olla, jotta tuossa olisi kerinnyt tekemään mitään seivausta.

Periksiantaminen jo aiemmin on tietysti asia erikseen, mutta kilpailemaanhan tuonne kuitenkin mentiin. :dunno:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
Todella hyvä kuski pitäisi olla, jotta tuossa olisi kerinnyt tekemään mitään seivausta.
Ei tarvi periksi antaa tietenkään, mutta tuuppaaminen on säännöissä kiellettyä. Sisäradalla voi aina tuolla tavoin työntää edellä olevan pois pelistä. Katso hidastusta kauanko mulla oli ratti väännettynä tuuppimiskulmaa vastaan, joten mistäään nopeasta tilanteesta ei oo kyse. Ja todella hyviä kuskeja KKWCS:ssä pitää ollakin!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ei tarvi periksi antaa tietenkään, mutta tuuppaaminen on säännöissä kiellettyä. Sisäradalla voi aina tuolla tavoin työntää edellä olevan pois pelistä. Katso hidastusta kauanko mulla oli ratti väännettynä tuuppimiskulmaa vastaan, joten mistäään nopeasta tilanteesta ei oo kyse. Ja todella hyviä kuskeja KKWCS:ssä pitää ollakin!
Rajatapaus kyllä tuosta perään tuuppaamisesta. Täytyisi saada yksi kamerakulma lisää jostain lähempää niin voisi antaa lopullisen tuomion.

Mutta siihen teidän ensimmäiseen osumaan asti ei ollut mitään väärää, ainakaan minun nähdäkseni. Mutta kuskithan sen tilanteen parhaiten näki. Onko esim takana tulleelta 4stroke:lta kuultu kommenttia asiaan liittyen?

Ja itse meinasin todella hyvällä kuskilla ammattikuskia :)
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
Rajatapaus kyllä tuosta perään tuuppaamisesta. Täytyisi saada yksi kamerakulma lisää jostain lähempää niin voisi antaa lopullisen tuomion.

Mutta siihen teidän ensimmäiseen osumaan asti ei ollut mitään väärää, ainakaan minun nähdäkseni. Mutta kuskithan sen tilanteen parhaiten näki. Onko esim takana tulleelta 4stroke:lta kuultu kommenttia asiaan liittyen?

Ja itse meinasin todella hyvällä kuskilla ammattikuskia :)
Muista tilanteista en osaa kuskin paikalta sanoa, mutta yleisesti ekan mutkan sukellukset näytti aika hurjilta.
 
Ylös