Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Kuten edelleen totean, ei näistä nykyisestä kahdesta kumpikaan ole the Team Lotus founded by Colin Chapman, mutta kun on kahdesta pahasta pienempi valittava, kallistun Lotus-Renault GP:n puolelle, vaikka kilpailisikin ransk. lisenssillä. :dunno:

Jos ostettu nimioikeus joidenkin mielestä tekee Fernandesin tallista "aidon Team Lotuksen", entäs jos hänkin tekee vielä joskus Chapmanit ja pilkkoo tuon Team Lotuksensa 2-3 osaan, jotka sitten päätyvät eri omistajille. Jonain päivänä sitten näemme ehkä Team Lotus-mikroautoja, mopoja, ruohonleikkureita... -kaikkihan on sallittua niin kauan kuin ei sekaannu oikeisiin autoihin ja pakkohan nuo on tunnustaa aidoiksi, kun kerta on nuo rahalla ostetut oikeudet nimeen, kansallisuudella tai muilla perinteillä kun ei enää ole väliä pask...vertaa. :yuck:

Lisäksi huomionarvoista markkinoinnin ja imagon kannalta on se, että nämä voidaan ja tullaankin rinnastamaan samaksi Lotukseksi


kun taas tämä Tonyn team lotus

on joillekin olevinaan se ainoa oikea Lotus, kunhan uskoo tarpeeksi (varsinkin näin Joulun aikoihin). :eek:
Mites toi Lambo liittyy Lotukseen, vai onko siellä harrastettu plaginointia.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Itselleni tämä Genii Capital powered by Renault and sponsored by Group Lotus on uusi versio Pacific Team Lotuksesta. Lotus-sanan nimessään sisältävä firma omistaa osan tallista, jonka runko ei kuitenkaan sisällä Lotus-nimeä. Gazza sanoi hyvin, kun muistutti siitä että Colin Chapmanin Lotus sai sponsseilta rahaa, eikä itse sponssannut. Muutenkin Lotus Carsin alkuperäinen tarkoitus oli tuoda fyffee Teamille, Lotus-Rellun tarkoitus puolestaan tuoda näkyvyyttä LC:lle.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos ostettu nimioikeus joidenkin mielestä tekee Fernandesin tallista "aidon Team Lotuksen",
Unohdat nyt sen pienen seikan että ihan samanhan GL tekee nyt Renault tallin kanssa.
Sillä erolla että Tonyn tiimi sentään rakentaa itse koko homman, ja ovat 100%:sti Team Lotus.
GL on jatkossa vain sponsori, ei edes pääomistaja tallissa... Tässä on se tärkein ero ENSI vuotta ajatellen.
(tulevien vuosien kuviotahan ei taas kukaan tiedä)
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Erittäin hieno alku kaudelle 2011! En muistakaan, koska viimeksi olisin ollut näin vihainen rakkaan lajini parissa! Tuntuu että tämän tilanteen takana eivät olisi olleet oikeat, lajia rakastavat (bisnes)miehet vaan todelliset sösserö-sirpat.

En ymmärrä, miksi uuden Lotus-Renaultin täytyy ensinnäkään olla sellainen ilonpilaaja, että haluaa myös saman värityksen. Varsinkaan, kun Team Lotus järjesti siitä kilpailun, jonka mahdollisesti joku Lotus-fani voittaa.
En myöskään tajua, miksi Fernandes halusi myös kyseisen värityksen. Että piti mennä riitatilanteessa ja omassa vakuuttelussaan niin pitkälle, etteivät old school-lippalakit ja 500 gp:n suorituspirskeet enää riittäneet.
Ymmärrän kyllä, että Group Lotus haluaa pitää sen, minkä näkee omakseen, mutta tilanteestä pikkuisen tietämättömänä tulee sellainen olo, että Ykkösiin on vaan pakko päästä paukuttelemaan henkseleitä kun malesialaiset varastivat lisenssin.
Saas nähdä, miten pärjäävät. Musta tää on kaukana Ykkösten tai todellisen Lotuksen kunnioittamisesta. Irvokasta, jos molemmat tiimit kahinoivat jälkijunassa keskenään. En pysty nyt oikein keskittymään tähän tekstiin mutta jeesus että tuntuu tyhmältä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
-Nytkös aletaan jo Chapmanin ajoilta periytyvää urheiluautojen muotoilun aitouttakin kyseenalaistamaan Tonyn hyväksi? :confused:
Miksi ihmeessä? Eihän noissa ole ensinnäkään juuri mitään samaa, Lambossa V12, Lotuksessa R4.
Lambon muotoilu meni vielä pidemmälle, Lotus taas meni omaa tietään keveyden saralla.

Ja eihän Tonylla ole missään vaiheessa ollut tekemistä Lotuksen katuautojen kanssa, miksi ihmeessä asia vietäisiin sille saralle?

Vähän järkeä mukaan näihin pointteihin.

edit. Maco taisi luulla Espritiä Lamboksi, kaikki kun eivät varmaankaan seuraa tota autotopikkia....
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Lisäksi huomionarvoista markkinoinnin ja imagon kannalta on se, että nämä voidaan ja tullaankin rinnastamaan samaksi Lotukseksi
GL nyysi F1-perinteet TL:ltä, katuautojen muotoilun Lambolta ja värityksen JPS:ltä.



Mikähän on seuraavana vuorossa?

Btw. noi punaset endplatet ei sovi ollenkaan 'JPS-livreehen'.
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Miksi ihmeessä? Eihän noissa ole ensinnäkään juuri mitään samaa, Lambossa V12, Lotuksessa R4.
Lambon muotoilu meni vielä pidemmälle, Lotus taas meni omaa tietään keveyden saralla.
-Kyse olikin juuri tuosta samankaltaisesta kiilamaisesta muotoilusta.

Ja eihän Tonylla ole missään vaiheessa ollut tekemistä Lotuksen katuautojen kanssa, miksi ihmeessä asia vietäisiin sille saralle?

Vähän järkeä mukaan näihin pointteihin.

edit. Maco taisi luulla Espritiä Lamboksi, kaikki kun eivät varmaankaan seuraa tota autotopikkia....
Aito Team Lotus olikin tekemisissä Group Lotuksen ja urheiluautojen kanssa, vaikka alkoikin ajautua eri omistukseen, ei kai näitä F1-aiheisia malleja muuten olisi tehty:

Sen sijaan aasialainen Lotus-F1-talli, joka on lähes verivihollinen engl. urheiluautoja valmistavan Group Lotuksen kanssa, on vain vahingoksi pidemmän päälle koko brandille, vaikka ehkä menestyisikin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Sen sijaan aasialainen Lotus-F1-talli, joka on lähes verivihollinen engl. urheiluautoja valmistavan Group Lotuksen kanssa, on vain vahingoksi pidemmän päälle koko brandille, vaikka ehkä menestyisikin.


No eikös se Bannari vai mikä bahari olikaan, niin väittäny, että saavat ilmasta mainosta?

Varsinkin tällä kaudella Lotus on ollut suosittu talli esim. Eccelstone pitää tallista ainoana tulokkaana. Negatiivisen julkisuuden aiheutti tämä Bahari humoristisilla jutuillaan.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
-Kyse olikin juuri tuosta samankaltaisesta kiilamaisesta muotoilusta.
No niitä oli 70-luvulla aika monessakin autossa, eli en nyt näkis noita kummankaan kopiona (IMO)
edit. kuitenkin teknisesti eroavat toisistaan älyttömästi, samoin suunnittelufilosofialtaankin jo.
lisäksi täytyy muistaa tosiaan tuo että kiilamaisia autoja nähtiin 70-luvulla useita, esim. nyt
Ferrari 512BB, Lancia Stratos, BMW M1, Alfa carabo, M-B C-111 ja Panteran ekat painokset...

Silti näen asian enempikin ko. aikakauden tyylisuuntana kuin minään kopioimisena.

Aito Team Lotus olikin tekemisissä Group Lotuksen ja urheiluautojen kanssa, vaikka alkoikin ajautua eri omistukseen, ei kai näitä F1-aiheisia malleja muuten olisi tehty:
Joo niin oli, tosin sillä erotuksella että molemmat olivat tuolloin vielä Colin Chapmanin omistuksessa.
Linkkaamasi auto on meinaan Esprit S2 jonka valmistus loppui vuoteen -81, ja Colin kuoli vasta Joulukuussa -82...
edit. linkkaappa sponssi-Esprit joka on tehty GM:n aikana ;)
Sen sijaan aasialainen Lotus-F1-talli, joka on lähes verivihollinen engl. urheiluautoja valmistavan Group Lotuksen kanssa, on vain vahingoksi pidemmän päälle koko brandille, vaikka ehkä menestyisikin.
Jaah, mä näen asian kyllä erilailla. GL saa ilmaista mainosta Team Lotuksen pärjätessä, eikä emoyhtiö Protonin tarvitse antaa rahaa.
Lisäksi GL voisi paneutua esim. GT-luokkiin tällöin paremmin, mainoastaen siellä tulevia uusia mallejaan.

Mutta Bahar nyt on sitä mieltä että kaikki samankaton alle vaikkei itse mitään tehdäkään ja katotkin on eri osotteissa niin kalliiksihan tuo Protonille tulee :)
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
No niitä oli 70-luvulla aika monessakin autossa, eli en nyt näkis noita kummankaan kopiona (IMO)




Joo niin oli, tosin sillä erotuksella että molemmat olivat tuolloin vielä Colin Chapmanin omistuksessa.
Linkkaamasi auto on meinaan Esprit S2 jonka valmistus loppui vuoteen -81, ja Colin kuoli vasta Joulukuussa -82...


Jaah, mä näen asian kyllä erilailla. GL saa ilmaista mainosta Team Lotuksen pärjätessä, eikä emoyhtiö Protonin tarvitse antaa rahaa.
Lisäksi GL voisi paneutua esim. GT-luokkiin tällöin paremmin, mainoastaen siellä tulevia uusia mallejaan.

Mutta Bahar nyt on sitä mieltä että kaikki samankaton alle vaikkei itse mitään tehdäkään ja katotkin on eri osotteissa niin kalliiksihan tuo Protonille tulee :)
Rahasta puheenollen, mites Lotus Renault pärjää kun Genii häipyy kuviosta? Tallilla on ollut rahoitusongelmia jo viime kaudella. Nämä sijoitusyhtiöt eivät ole F1:sten omistajina olleet kovinkaan pitkäikäisiä, poisluettuna tämä McLarenin bahrainilainen yhtiö. Muilla on ollut enemmän ja vähemmän ongelmia.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
Rahasta puheenollen, mites Lotus Renault pärjää kun Genii häipyy kuviosta?
Voisi myös kysyä että minkälainen heppu on Tarek Obaid joka tuli tällä kaudella osakkaaksi (kyseinen henkilö on myös PetroSaudi Internationalin CEO). Obaidi on tuonut tiimiin ainakin sponsoriksi Trina Solar.

Lotus Groupin koko johtajistohan on vanhaa Ferrarin väkeä
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
No eikös se Bannari vai mikä bahari olikaan, niin väittäny, että saavat ilmasta mainosta?
-Tärkeintä ei ole voitto, vaan ottaa viholliselta kaiken mitä saa. :D
Monien märkä uni on kai sellainen, missä minut, Carter ja Bahar on ristiinnaulittu ja GL:n tehdas pistetään pask... ja palamaan kuin juutalaisten liikkeet kristalliyönä, etteivät vaan pääse pilaamaan Chapmanin perinteitä noilla "piraatti-lamborkiineilla". Parempi vain kun tekisivät Tojota Variksen 1.jotain-litraisilla koneilla joitain lasikuitupulkkia. Sittenpähän saisitte hehkuttaa rauhassa tuota Tonyn OIKEAA Lotusta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Odotan sitä hetkeä kun Renault ottaa pisteitä, lukeeko Lotus ne Lotukselle vai Renaultille. Nehän menee automaattisesti kai Rellulle vai?
Öö, mikä niistä Lotuksista? ;)

F1.com (eli FOM) ei nimisponsoreita tallipistelistassaan tunnusta. Osaomistus kuitenkin saattaa Lotus Renaultin sinne nostaa. Lyhyennettyjä muotoja käyttävät tulosliuskat kyllä sitten tiputtavat sen Lotuksen siitä edestä pois.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
-Tärkeintä ei ole voitto, vaan ottaa viholliselta kaiken mitä saa. :D
Monien märkä uni on kai sellainen, missä minut, Carter ja Bahar on ristiinnaulittu ja GL:n tehdas pistetään pask... ja palamaan kuin juutalaisten liikkeet kristalliyönä, etteivät vaan pääse pilaamaan Chapmanin perinteitä noilla "piraatti-lamborkiineilla". Parempi vain kun tekisivät Tojota Variksen 1.jotain-litraisilla koneilla joitain lasikuitupulkkia. Sittenpähän saisitte hehkuttaa rauhassa tuota Tonyn OIKEAA Lotusta.
No on se nyt prkl kun moneen otteeseen ollaan todettu ettei Lotuksen katuautopuolessa ole mitään väärää.
Aina silti viet keskustelun samaan paikkaan, eli että kaikki GL:n toimet ovat väärin...
Se on sun sanomaasi, ei kenenkään muun, onko niin vaikea käsittää lähtökohtia vai?
Jos sun teoriat torpataan, on vastaus aina tuolla samalla linjalla.... wake up & smell the coffee, tai tässä tapauksessa Baharin pressitiedote.

GL omistaa oikeudet kilpailemiseen Lotuksena kaikissa muissa luokissa paitsi F1:ssä mielestäni, ja sponsorina mukaan tuleminen on helvetin typerää kun siellä on jo olemassa Lotus.
Jos tää GL + Renault kuvio olis tullut mukaan 2008 (tmv.) ensimmäisenä, niin toki olisin toivonut onnea yritykselle ja toivonut Team Lotus brändin menemistä ko. hankkeen taakse.
Kuitenkin tuo juna on jo lähtenyt, joten miksi sinne pitää väkisin tunkea?

Katuautoissa ja muissa luokissa GL:n toimissa ei ole ollut valittamista, päinvastoin on hieno huomata että merkkiä kehitetään eteenpäin.
Tätä sponssirimpuilua Renaultin kanssa vaan en käsitä, GL kun ei kuitenkaan valmista mitään eikä kilpaile itse siinä.
Siihen nähden Baharin kommentti "we are back" kuulostaa helvetin oudolta, ellei se nyt viittaa GL:n vuosiin sponsorina 90-luvun alussa .... :rolleyes:
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Sen sijaan aasialainen Lotus-F1-talli, joka on lähes verivihollinen engl. urheiluautoja valmistavan Group Lotuksen kanssa, on vain vahingoksi pidemmän päälle koko brandille, vaikka ehkä menestyisikin.
Lotuksen hajaannus ei tee hyvää Lotus-brändille, jos nyt ei välttämättä pahaakaan. On paljon asioita, joiden vuoksi en pidä Ferrarista, mutta silti heidän brändinsä on ylivertainen. Ferrarilla on perinteikäs ja menestynyt kilpatalli, joka on osallistunut useampaan GP:hen, kuin kukaan muu. Kun siihen yhdistää automerkin, johon liittyy tunteita ja unelmia, suosio on taattu.

Erillisenä kilpatallina Team Lotus pystyy nousemaan imagoltaan Williamsin huippuvuosien tasolle. Ihmiset pitävät tallista, mutta silti se ei pysty kilpailemaan suosiossa Ferrarin kanssa, sillä he eivät valmista ihmisten unelmoimia katuautoja. Lotus Cars puolestaan ei suoranaisesti pysty hyödyntämään Team Lotusin (tulevaa) menestystä, kun he eivät tee yhteistyötä. Lotus Renault GP (LRGP) puolestaan on ihmisten mielessä GL:n sponssaama Renault-talli. Näin ollen Lotus ei ole brändinä Ferrarin tasolla, koska heillä ei ole omaa F1-tallia. Jos Lotus-talli ja automerkki olisivat samaa yhtiötä, tai ainakin tiiviissä yhteistyössä, Lotus voisi nousta brändinä Ferrarin tasolle.

Group Lotus on Lotuksista varmasti se, jota Lotuksen hajaannus haittaa eniten, ja siksi he päättivät tulla F1:een LRGP:n osakkaana ja sponssina. Yksinkertaisesti ajateltuna GL:n pyörittämä Lotus-talli olisi parasta koko brändia ajatellen. Silti, kaiken valehtelun jälkeen en halua nähdä Protonin pyörittävän F1-tallia nimeltään Lotus. Joten toivon, että Tonyn Team Lotus nousee seuraavan 7 vuoden aikana LRGP:n edelle, ja sitten GL päättääkin aloittaa yhteistyön TL:n kanssa LRGP:n sijaan. On toki mahdollista, että Baharin vouhotettua GL:n konkurssin partaalle, Tony tekee Air Asiat ja pelastaa firman ja muuttaa sen todella tuottoisaksi.

TL:n ja GL:n yhteistyöllä uskon, että Lotus-brändistä voitaisiin rakentaa kilpailija Ferrarille kaikilla mittapuilla. Toki GL voi tehdä sen ilman TL:ääkin, mutta ainakaan itse en halua kannattaa sellaista valheiden päälle rakennettua tiimiä. Ennemmin vaikka säännöllisesti tallimääräysskandaaleja aiheuttavaa Ferraria.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13753
Jos tää GL + Renault kuvio olis tullut mukaan 2008 (tmv.) ensimmäisenä, niin toki olisin toivonut onnea yritykselle ja toivonut Team Lotus brändin menemistä ko. hankkeen taakse.
Kuitenkin tuo juna on jo lähtenyt, joten miksi sinne pitää väkisin tunkea?
Näin näen myös.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös