GL, TL, TF, DB, SKP, KGB? Silly season tosiaan.
Itse pahoin pelkään, että Lotus Renault GP jää jonkin sortin kuplaksi. Jos lukemastani saama käsitys pitää paikkansa ja Group Lotuksen vakavaraisuus on mitä se on, ovat ennusmerkit melko huonot. Helppohan se on etukäteen maalailla visioita pitkästä ja kauniista tulevaisuudesta. Menestymiseen ja etenkin mestaruuksien voittamiseen ei riitä pelkästään raha ja visiot. Se vaatii paljon rahaa sekä pitkäjänteistä työtä ja yleensä myös hitusen onnea. Riittääkö GL:n rahat kolmeksi vuodeksi, viidestä puhumattakaan? Etenkin jos voitot jäävät ensikaudella ajamatta ja menestys ei muutenkaan vastaa nyt luotavaa euforiaa. Siinä voi Protonin rahahanat ruveta hiipumaan ja Group Lotuksen omista taskuista rahaa ei kaiketi juuri löydy.
Muutenkin Dany Baharin henkseleiden paukutus ja tyylli työntää Group Lotus väkisin F1 piireihin, tuntuu allekirjoittanneesta ennemminkin epätoivoiselta, kuin vakaasti harkitulta bisnes vedolta. Vaikea uskoa, että Lotus Renault GP:n menestys nostattaisi GL:n tai Protonin myynnin kolmessakaan vuodessa sellaiseen hybrikseen, että firmojen johtajat ja heidän jälkikasvunsa kylpisivät ikuisesti kullassa ja mirhamissa ja yhtiöiden velat tulisi maksettua ja tase korjattua.
Sitä on isommatkin autojätit lähteneet kävelemään, kun menestystä ei heti tulekkaan ja vaikka olisi tullutkin. Hondalla on varmaan tehty useampikin harakiri aikanaa, mutta BMW lähti orastavasta menestyksestä huolimatta. Ei talous vielä niin paljon ole kohentunut, että riskisijoituksiin riittäisi rahaa kaadettavaksi asti.
Surullisinta tässä kaikessa on se, että Dany Baharin kuplan puhjetessa saattaa mennä mukana myös hienon perinnön omaava talli.
Ainoa varma tie pelastukseen on vetää Brawn maisesti jänis hatusta ja voittaa ylivoimaisesti koko paska.
Edit:Tuohon "real" sanan painamiseen valkoisella on varmaan syynsä. Olisi kiva lukea itse juttu ennen kun tuomitsee, mutta kun ei satu tuota autosporttia olemaan niin...
HIRTEEN KOKO ROSKALEHTI!!!!:mad_old::mad_old::mad_old: