Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ei sen tarvitsekaan. Seitsemän vuoden aikana yhteistyö ehtii kyllä tekemään Renault'sta Lotuksen, ja se on se, joka merkitsee. ;)
Mutta siitä huolimatta edes seitsemässä vuodessa siitä ei tule Team Lotusta (paitsi tietenkin tietyillä monia nollia sisältävillä transaktioilla Huntin/Tonyn suuntaan)


Mutta takaisin itse tiimiin. Eikö tuossa aiemmin tänä vuonna puhuttu MasterCardin paluusta Fykkösiin nimenomaan Rellun pääsponssina? Mihinkäs tämä juttu on kadonnut? (Nyt tosin eivät näytä tarvitsevan sitä kuitenkaan)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
Mutta takaisin itse tiimiin. Eikö tuossa aiemmin tänä vuonna puhuttu MasterCardin paluusta Fykkösiin nimenomaan Rellun pääsponssina? Mihinkäs tämä juttu on kadonnut? (Nyt tosin eivät näytä tarvitsevan sitä kuitenkaan)
Mastercard ei ollut kiinostunut sittenkään tulemaan formula ykkösiin, uutinen tuli ilmi elokuussa.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Samalla tavallahan Red Bull on sitten oikeasti Jagu... eikun Stewart ja energiajuoma on tallissa ja värityksessä vain näkyvyyden vuoksi.
No eihän se näin ole, koska Red Bullin rungon nimi ei ole Stewart eikä tallin nimi Red Bull Stewart GP.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Arvostettu Autosport on vihdoin ryhdistäytynyt Lotus-uutisoinnissaan. Uusimman lehden kansi ei enää jätä kysymyksille sijaa:

 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Tämän tyhjentävän argumentin jälkeen ketju voidaankin lukita ja arkistoida.
Kyllä. F1-väen blogikirjoittelut ja oikeuden tuomiot ovat tämän jälkeen sivuseikkoja. Keskustelu voidaan lopettaa. Autosport on puhunut.

Halusin kuitenkin ns. "viimeisen sanan." ;)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Komea on väritys noita punaisia päätylevyjä lukuunottamatta. Lotuksen logo on myös tarpeettoman suuri. Laittaisivat ison merkin mieluummin taaemmas keulaan tai kylkiin.

Ainoa ongelma on vain se, että tupakan piilomainonta on kielletty. Tuo väritys sotii siis ainakin sitä pykälää vastaan. Lisäksi idea pöllittiin Team Lotukselta.

Tämän talven aikana tulee sipsien ja kaljan kulutukseen kyllä selvä piikki. :alppu:

*EDIT
Lisätäänpä tähän vielä sekin, että Autosportin arvostus laski silmissäni huomattavasti.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Arvostettu Autosport on vihdoin ryhdistäytynyt Lotus-uutisoinnissaan. Uusimman lehden kansi ei enää jätä kysymyksille sijaa:
Autosportin foorumilla on jo näköjään ihmetelty lehden kansitekstiä.

Siitä tulikin mieleeni huhu, että seuraavassa James Bond -leffassa näkyisi uusi Lotus Esprit. James Bond -leffoissahan on paljon piilomainontaa, jossa erilaiset firmat voivat esitellä tuotteitaan, jos vain maksavat elokuvan tekijöille rutkasti rahaa. Ja Protonhan on antanut Baharille huikean summan rahaa Lotus-automalliston uudistamiseen sekä sen mainostamiseen.

Autosport-lehden kansikuva -- ja erityisesti kuvaan liittyvä teksti -- ovat myös sellaista mainosta, joista Dany Bahar voisi olla valmis maksamaan paljon rahaa. Autosport-lehden journalistiselle uskottavuudelle tällainen räikeä maksettujen mainosten ja asiatekstin sekoittaminen ei tietenkään olisi erityisen hyvä asia.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Norwichilaisen Evening News -lehden urheilusivuilla on pari uutta Group Lotus -aiheista juttua, mm. David Huntin kommentti Lotus Renault GP -tiimin julkistamisesta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Autosportin noin selkeä kannanotto on jokseenkin yllättävä, sillä heidän täytyy tietää mikä on F1-fanien enemmistön kanta. Heidän omalla foorumillaan ja muuallakin, jos yhtään seuraavat (ja tokihan heidän edes vähän pitäisi, pysyäkseen kartalla).

Bad for business tuollainen linjaus, sanoisin.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Autosportin noin selkeä kannanotto on jokseenkin yllättävä, sillä heidän täytyy tietää mikä on F1-fanien enemmistön kanta. Heidän omalla foorumillaan ja muuallakin, jos yhtään seuraavat (ja tokihan heidän edes vähän pitäisi, pysyäkseen kartalla).

Bad for business tuollainen linjaus, sanoisin.
Minun tuomioni on, että Dany Bahar selätti juuri David Huntin ja Tony Fernandesin teknisellä tyrmäyksellä. Vain asianharrastajat lukevat Tony Fernandesin viserryksiä tai Save Team Lotus -sivuston kaltaisia marginaaliviritelmiä. Sen sijaan arvostetun Autosport-lehden kannen näkevät miljoonat ja taas miljoonat ihmiset, ja tällaisten laajemmalle ulottuvien tiedotuskanavien perusteella F1-yleisön enemmistö muodostaa mielipiteensä.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
GL, TL, TF, DB, SKP, KGB? Silly season tosiaan.

Itse pahoin pelkään, että Lotus Renault GP jää jonkin sortin kuplaksi. Jos lukemastani saama käsitys pitää paikkansa ja Group Lotuksen vakavaraisuus on mitä se on, ovat ennusmerkit melko huonot. Helppohan se on etukäteen maalailla visioita pitkästä ja kauniista tulevaisuudesta. Menestymiseen ja etenkin mestaruuksien voittamiseen ei riitä pelkästään raha ja visiot. Se vaatii paljon rahaa sekä pitkäjänteistä työtä ja yleensä myös hitusen onnea. Riittääkö GL:n rahat kolmeksi vuodeksi, viidestä puhumattakaan? Etenkin jos voitot jäävät ensikaudella ajamatta ja menestys ei muutenkaan vastaa nyt luotavaa euforiaa. Siinä voi Protonin rahahanat ruveta hiipumaan ja Group Lotuksen omista taskuista rahaa ei kaiketi juuri löydy.

Muutenkin Dany Baharin henkseleiden paukutus ja tyylli työntää Group Lotus väkisin F1 piireihin, tuntuu allekirjoittanneesta ennemminkin epätoivoiselta, kuin vakaasti harkitulta bisnes vedolta. Vaikea uskoa, että Lotus Renault GP:n menestys nostattaisi GL:n tai Protonin myynnin kolmessakaan vuodessa sellaiseen hybrikseen, että firmojen johtajat ja heidän jälkikasvunsa kylpisivät ikuisesti kullassa ja mirhamissa ja yhtiöiden velat tulisi maksettua ja tase korjattua.

Sitä on isommatkin autojätit lähteneet kävelemään, kun menestystä ei heti tulekkaan ja vaikka olisi tullutkin. Hondalla on varmaan tehty useampikin harakiri aikanaa, mutta BMW lähti orastavasta menestyksestä huolimatta. Ei talous vielä niin paljon ole kohentunut, että riskisijoituksiin riittäisi rahaa kaadettavaksi asti.

Surullisinta tässä kaikessa on se, että Dany Baharin kuplan puhjetessa saattaa mennä mukana myös hienon perinnön omaava talli.
Ainoa varma tie pelastukseen on vetää Brawn maisesti jänis hatusta ja voittaa ylivoimaisesti koko paska.

Edit:Tuohon "real" sanan painamiseen valkoisella on varmaan syynsä. Olisi kiva lukea itse juttu ennen kun tuomitsee, mutta kun ei satu tuota autosporttia olemaan niin...

HIRTEEN KOKO ROSKALEHTI!!!!:mad_old::mad_old::mad_old:
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13753
Minun tuomioni on, että Dany Bahar selätti juuri David Huntin ja Tony Fernandesin teknisellä tyrmäyksellä. Vain asianharrastajat lukevat Tony Fernandesin viserryksiä tai Save Team Lotus -sivuston kaltaisia marginaaliviritelmiä. Sen sijaan arvostetun Autosport-lehden kannen näkevät miljoonat ja taas miljoonat ihmiset, ja tällaisten laajemmalle ulottuvien tiedotuskanavien perusteella F1-yleisön enemmistö muodostaa mielipiteensä.
Kahtotaan mihin suuntaan valtaosan näkökanta menee, vai meneekö.
Ja muutenkin autonvalmistajien nimet...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minun tuomioni on, että Dany Bahar selätti juuri David Huntin ja Tony Fernandesin teknisellä tyrmäyksellä. Vain asianharrastajat lukevat Tony Fernandesin viserryksiä tai Save Team Lotus -sivuston kaltaisia marginaaliviritelmiä. Sen sijaan arvostetun Autosport-lehden kannen näkevät miljoonat ja taas miljoonat ihmiset, ja tällaisten laajemmalle ulottuvien tiedotuskanavien perusteella F1-yleisön enemmistö muodostaa mielipiteensä.
Tämä on totta, mutta loppujen lopuksi asian ratkaisevat tv-kommentaattorit. Miten he identifioivat tallit? Siellä on kuitenkin yksi talli, joka ajaa Lotus-merkkisillä autoilla ja yksi, joka ajaa Renault-merkkisillä. Jos kommentaattoreilla on yhtään järkeä, niin eihän ne molempia voi kutsua Lotuksiksi. Ja vaikea nyt on kuvitella, että Fernandesin autoja alettaisiin kutsua muuksi kuin Lotuksiksi. Eli Lotus Renault häviää sen pelin.

Ja tulosliuskat kertovat samaa. Trulli ja Kovalainen ajavat Lotusta, Kubica ja tuleva tallikaveri Renaultia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös