Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Mersun viime vuonna käyttämä runko on Mercedes MGP W01.
Myönnän, että Lotus Renault GP:n runko on Renault eikä talli muutenkaan ole mikään 100% Lotus (vielä). Jos nimikiista oikeudessa kuitenkin voitetaan (mitä tietenkin toivon) voidaan se ajan mittaan nimetä Lotukseksi ja tallistaaa tehdä muutenkin enemmän Lotus.
Ensi kauden menestyskin voi vaikuttaa siihen kumman tallin puolellle faneja asettuu ja Lotus Renault GP.llä pitäisi olla paremmat edellytykset edellisvuosien menestyksen perusteella tähän.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Veikkaanpa vaan että Group Lotus häviää parin vuoden sisään kokonaan f1 puolelta elleivät sit onnistu ryssimään tällä seikkailulla koko putiikkiaan nurin. Tonin autot sen sijaan tulevat olemaan vielä 5 vuoden kuluttuakiin lähtöruudukossa. Tämän tallin meno näyttää vähä pelottavalta eikä niinkään hyvässä mielessä
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mersun viime vuonna käyttämä runko on Mercedes MGP W01.
Myönnän, että Lotus Renault GP:n runko on Renault eikä talli muutenkaan ole mikään 100% Lotus (vielä). Jos nimikiista oikeudessa kuitenkin voitetaan (mitä tietenkin toivon) voidaan se ajan mittaan nimetä Lotukseksi ja tallistaaa tehdä muutenkin enemmän Lotus.
Ensi kauden menestyskin voi vaikuttaa siihen kumman tallin puolellle faneja asettuu ja Lotus Renault GP.llä pitäisi olla paremmat edellytykset edellisvuosien menestyksen perusteella tähän.
Ainakin itse pidän tärkeämpänä sitä että rakennetaan toimintaa pitkällä aikavälillä suunnitellusti.
Se että "katsotaan" mitä oikeus tuo tullessaan ja sitten ehkä joskus jonain päivänä tehdään jotain on kyllä niin syvältä, varsinkin F1 luokassa jossa tunnetusti työtä on tehtävä pitkällä tähtäimellä eikä kaikki-heti-mulle-nyt periaatteella
(esimerkkeinä vaikkapa BAR, Jaguar, Toyota ja BMW tästä viime vuosilta)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13753
Ensi kauden menestyskin voi vaikuttaa siihen kumman tallin puolellle faneja asettuu ja Lotus Renault GP.llä pitäisi olla paremmat edellytykset edellisvuosien menestyksen perusteella tähän.
Niinjuu, sekin voi vaikuttaa joihinkin eli arvostetaan sitä kun nopeasti ostetaan tarrapaikkaa jonkun tiimin autosta. Itse tykkään seurata tyhjästä polkaistun tiimin kasvamista.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ja mites olisi ollut, jos Group Lotus olisi tahtonut tuoda Lotuksen Formuloihin vaikka vuonna 1992? Tilannehan oli silloin sama kuin nytkin. Siis käytännössä.
Tähän eilen esittämääni kysymykseen tahtosin edelleen joltain Baharistilta vastauksen.

Tuolloinhan Chapmanin perhe oli jo myynyt Lotuksen F1-toiminnot eteenpäin ja muu taho pyöritti F1-toimintaa niiden nimen alla.

Mitä jos Group Lotus olisi silloin päättänyt tuoda "Lotuksen" F1:een? Kumpi silloin olisi ollut "oikea" Lotus?
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Jos Group Lotus epäonnistuu F1:ssä ja kaatuu. Millainenhan polemiikki siitä tulee ja kenenkä päitä vaaditan vadilla?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos Group Lotus epäonnistuu F1:ssä ja kaatuu. Millainenhan polemiikki siitä tulee ja kenenkä päitä vaaditan vadilla?
Jos epäonnistuu, niin eiköhän siinä Bahar sekä suunnitelmat hyväksyneet Protonin dirikat olisi maalitauluna. Melko ennenaikainen kysymys, josko nyt kuitenkin katsotaan ensin muutama vuosi, että mitä tästä tulee.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Lotuksen edellinen johto myönsi Protonin pyynnöstä. 1Malaysia Racing Teamin piti olla malesialaisen yhteistyön ilmentymä. 1Malaysia, Proton, Alex Yoong ja Fairuz Fauzy olivat olleet yhdessä jo kansallisuuksien välisessä A1GP-sarjassa ja Fernandes puolestaan väitti haluavansa käyttää Protonin omistuksessa ollutta Lotuksen nimeä, koska hän oli pienenä ollut Lotus-fani. Itse kuitenkin uskon suuremman syyn olleen siinä mikä oli yleisesti tiedossa eli että Proton sijoittaisi Lotuksen uudelleen rakentamiseen runsaasti valtion rahaa ja Fernandes halusi päästä niistä osingoille.

Fernandesin "menestys" on vain näennäistä muutamien F1-fanien silmissä. Tiimi ei ensimmäisenä vuotenaan saavuta juuri mitään, ei esimerkiksi ensimmäistäkään pistettä, kun taas Chapmanin motto oli, että "jos et voita, et yritä tarpeeksi." Lisäksi lisenssin poisvedon takana tunnetusti oli myös muita syitä, joihin kuului Lotus-nimen hyväksikäyttö Fauzyn WSR-tiimin nimeämisestä energiajuomiin ja vaatteisiin.

Group Lotuksen Dany Baharhan ei nimenomaan halunnut keskustella Lotuksen osuudesta F1-tiimiin, vaan kaikki luvut olivat median spekulaatiota. Se, että F1-fani luulee, että hänelle valehdellaan, kun hän ei itse osaa lukea esimerkiksi lehdistötiedotetta tai haastattelua, ei ole Lotuksen syytä.

Sitähän kukaan ei sopimuspapereita näkemättä voi tietää. Sen tosin tiedän, että Clive Chapman omistaa edelleen alkuperäisen Team Lotus Internationalin, jonka Colin perusti vastaamaan F1-autojen kilpailuttamisesta.

Lotuksen jatkuvuus lievästikin sanoen muuttui 90-luvun alussa, mutta esimerkiksi Vauhdin Maailma mainitsi Cliven Lotus-tallin omistajaksi Häkkisen sopimuksen julkistamisen yhteydessä ja ainakin vielä tuon kauden ajan hän oli aktiivisesti tiimin toiminnassa mukana Collinsin ja Wrightin toimiessa tallipäälliköinä.

Haluaisin todellakin tietää mitä vuonna 1994 oikein tarkalleen tapahtui. Se nyt kuitenkin on selvää, ettei Huntin yhtiö ole alkuperäinen Team Lotus, joka on edelleen Chapmanien hallussa. Yliyksinkertaistettuna voidaan siis ehkä sanoa, ettei Huntin ostaessa tiimiä vuonna 1994, se ei ollut 100 prosenttisesti oikea Lotus.

Fernandes sanoi Singaporessa heillä olevan linsenssointisopimus Group Lotuksen kanssa, mutta että he ovat purkamassa sen. Seuraavana päivänä Group Lotus ilmoitti irtisanoneensa heidän ja 1Malaysia Racingin Teamin välisen sopimuksen.

Nähdäkseni Lotuksen oikeudet nimensä ja logonsa käyttöön ykkösissä eivät ole mitenkään kyseenalaiset. Kuten Baharkin on todennut, heillä on täysi oikeus käyttää molempia autoilussa ja sitä kautta moottoriurheilussa, eikä F1 ole niistä mitenkään erillinen osa-alue, vaikka tännekin vastanneista muutamat niin haluavat ilmeisesti uskoa. Todellisuudessa autoteollisuus ja moottoriurheilu kulkevat käsi kädessä ja moottoriurheilussakin F1 on oikeasti samalla viivalla muiden kanssa. Ehkä se joskus pystyi elämään jossain erillisessä maailmassaan, johon jotkut rajoitukset ja oikeudet joko pätivät rajallisesti tai eivät lainkaan, mutta ne ajat ovat onneksi kaukana takanapäin.
Jos syy 1MRT:n lisenssin purkamiseen todella oli Lotus-nimen käyttö vaatteissa ja energiajuomissa Tonyn taholta, ja siihen ei oltu annettu oikeuksia, niin asia on OK. Ymmärrän kyllä asian, GL haluaa hallita omaa brändiään. Silti, en voi hyväksyä sitä, että GL on menemässä lain edelle ja eväämässa TLV:n lailliset oikeudet. Toki, yksi syy lisenssin purkamiseen saattoi olla TL-nimen käyttöön otto. Clive Chapmanin mukaan myös 1MRT oli vakuuttanut, ettei se ota TL-nimeä kayttöön. Tämän huomioon ottaen 1MRT toimi tahdittomasti hankkiessaan TL-tavaramerkin. Toinen asia on se, onko se riittävä ehto lisenssin purkamiseen.

Mitä TL:n omistajakuvioihin 90-luvulla tulee, niin käsittääkseni Team Lotus International Limited (TLI) omisti tallin vuoteen 1994 asti, vaikkakin esim. täällä sanotaan Team Lotus Limitedin (TLL) ostaneen TL:n jo 1990.

Team Lotus split off in 1954 and eventually became Team Lotus International Limited. In late 1990, Team Lotus Limited, run by Peter Collins and Peter Wright, purchased the Team Lotus name and operated the Team until late 1994 when it went into administration and was later purchased by David Hunt under the name Team Lotus Grand Prix Limited. Hunt's organization entered into a joint operations agreement with Pacific Grand Prix to form Pacific Team Lotus.
Kyseinen sivusto tosin on hieman ristiriitainen.

After several wins, including Team Lotus' last to date, Ayrton Senna left for greater fame with McLaren and Team Lotus slid downhill. No Lotuses qualified for the 1989 Belgian GP, Martin Donnelly was very seriously injured in a crash in practice for the 1990 Spanish GP and the team's name sponsor left with no replacement lined up. Rumors of Team Lotus' demise became common, but in December 1990, Team Lotus was "rescued" by Peter Collins, team manager around 1980, and Peter Wright, the man behind the ground effects cars and active suspension. They took over operation of the team, while the Chapman family maintained ownership of the team.
Tästä oikeudenkäyntiasiakirjasta on kuitenkin pääteltävissä, että TLL alkoi pyörittää TL:ää 1994.

In 1994 Team Lotus International Limited, assigned its business to Team Lotus Limited but very soon thereafter went into liquidation.
Olettaisin, että TLL 'vuokrasi' ja pyöritti TLI:n omistamaa tallia kunnes vuonna 1994 osti koko tallin. Gglotus.orgin mukaan TLI olisi hankkinut TL-nimen jo 1990, kun taas oikeudenkäyntiasiakirjasta päätellen se olisi tapahtunut vasta 1994, joten siitä en tiedä.

Itseäni tosin kiinnostaisi tietää GL:n ja TL:n väliseen suhteeseen liittyen, oliko GL:n ja TL:n tehdas samassa paikassa, niin kuin käsittääkseni Ferrarin ja Scuderia Ferrarin tehdas on.

CARTer väittää, että F1 ei ole muusta autoteollisuudesta erillinen alue, ja siellä pätevät samat tavaramerkit kuin muuallakin autoteollisuudessa. Näinhän se asia onkin lähtökohtaisesti, ellei oikeuksia eri aloilla ole jaettu eri tahojen kesken. Lotuksen tapauksessa GL omistaa oikeudet muualla paitsi F1:ssä, jossa ne kuuluvat TLV:lle. Sama asia on Renaultin rekkojen kanssa. Volvo (siis rekkayhtiö, ei henkiloautoyhtiö) omistaa Renaultin rekkojen tavaramerkin, olkoonkin että Renault on vähemmistöosakas Volvossa.

Miksi ei voi sivuuttaa? Tai pikemminkin: miksi heitä pitäisi edes kuunnella?
He ovat omasta tahdostaan luopuneet viimeisestäkin Colinin yrityksestä 20v. sitten, ja saaneet siitä rahallisen korvauksen.
Toisinsanoen, ei heillä ole mitään juridisia oikeuksia sen paremmin Group Lotukseen kuin Team Lotukseenkaan.
Chapmanit ovat olleet myymässä GL:ää ja myöhemmin TL:ää, joten he tietävät mitä on sovittu kaupan yhteydessä. Tosin, Chapmanit ovat tässä tapauksessa jäävejä, kun Classic TL:n toiminta on kuitenkin GL:stä riippuvaista. Tästä syystä kokisin, että GM olisi paras taho kertomaan, mitä GL-kauppojen yhteydessä sovittiin TL:stä, sillä GM ei mielestäni ole riippuvainen Protonin suhteen.

Eikös tämä ollut se kysely, joka suunnattiin nimenomaan Renault-faneille? Tulos oli kohderyhmän vuoksi jo ennakolta itsestäänselvä. Kysypä Ferrari-faneilta haluaisivatko he, että talli muuttaisi nimensä joksikin muuksi. :D
Tässä toinen gallup.

http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=139741

Tulokset kovin samansuuntaisia kuin Rellun faneille suunnatussa gallupissa.
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Tämä olisi mielestäni lähes pyhäinhäväistys. Koska tällöin voittava auto olisi Renault. Olisiko Colin Chapman juhlinut Renaultin voittoa? Mitään syytä juhlaan ei ole ennen kuin

a) tallin nimi on Lotus (virallisesti kaikissa papereissa)
b) auton runko on virallisesti Lotus

vaikka tiimi olisikin entinen Renault/Benetton/jne. Onhan nykyinen Mercedeskin entinen Brawn/Honda/jne. mutta tallin omistaa Mercedes, se on virallisesti nimeltään Mercedes, samoin auton runko (tietääkseni). Kunhan Group Lotus saa nämä ehdot täytettyä heillä on jonkinlainen oikeus väittää olevansa Lotuksen F1-talli. Sanon jonkinlainen, sillä Team Lotuksella on kuitenkin ensisijainen oikeus koska he tulivat F1:iin ensimmäisenä ja Team Lotus on myös Colin Chapmaninkin käyttämä tallin nimi F1:ssä. Vähän sama kun joku ostaisi Ferrarin katuauto-osaston (kutsutaan sitä nyt vaikka nimellä Group Ferrari) muttei F1-tiimiä, mutta sitten myöhemmin tulisi F1:iin jo olemassa olevan Ferrarin F1-tiimin rinnalle ja väittäisi olevansa se oikea Ferrarin F1-tiimi. That does not make sense. (Chewbacca defense.)
Tärkeintä ei ole auton runko, vaan talli. Kuten aiemminkin olen sanonut, niin moni talli on aloittanut toisen yhtiön rungolla. Minulle LRGP on Renaultin runkoa käyttävä Lotus. Säännöt vain määräävät, että rungon nimi pitää olla mukana tallin nimessä. Joten kysymyksessä on Lotus-talli, joka käyttää Renaultin runkoa. Jos talli olisi vielä Renault, niin ei se silloin kilpailisi brittilisenssillä, vaan Ranskan lipun alla. Anyway, muistuttaisin myös siitä, että formula1.comin mukaan BMW Sauberin autonrunko oli kaudella 2006 Sauber, jossa oli BMW:n moottorit, eli se oli Sauber-BMW.

http://www.formula1.com/results/season/2006/760/

Vuonna 2007 se puolestaan oli BMW.

http://www.formula1.com/results/season/2007/772/

Ja vasta 2008 se oli BMW Sauber.

http://www.formula1.com/results/season/2008/793/

Tähän eilen esittämääni kysymykseen tahtosin edelleen joltain Baharistilta vastauksen.

Tuolloinhan Chapmanin perhe oli jo myynyt Lotuksen F1-toiminnot eteenpäin ja muu taho pyöritti F1-toimintaa niiden nimen alla.

Mitä jos Group Lotus olisi silloin päättänyt tuoda "Lotuksen" F1:een? Kumpi silloin olisi ollut "oikea" Lotus?
Ilman Chapmanien tukea GL olisi munannut itsensä vielä täydellisemmin, eikä se varmasti silloin halunnut ottaa sitä riskiä.

Siis moottoriurheilun seuraajan näkökulmasta tämä kiista ei vain ole kovin mielenkiintoinen. Kivempi olisi tosiaan saada nähdä ne Lotukset radalla ottavan mittaa toisistaan.
Moottoriurheilun erottaa muusta urheilusta sen tekninen puoli. F1:n erottaa muusta moottoriurheilusta senkaupallinen puoli. Näistä syistä F1 onkin niin hieno laji. Tämä Lotus vs. Lotus kiista on osa lajin kaupallista puolta eikä olisi mahdollinen kovinkaan monessa lajissa. Toki harmillista tälläiset kiistat kyllä ovat. Itse olen alkanut ajatella, että kumpa F1:ssä ei olisi Lotusta ollenkaan, niin täysin tämän perinteikkään automerkin maine on mustautumassa.

Joka tapauksessa, tämä alkaa suorastaan olemaan tarina, jossa hyvikset muuttuvat pahiksiksi. Alkuun hyvis-Tony tuli F1:een Proton/GL:n hyvien tyyppien antamalla lisenssillä, ja hyvis-Clive tuki Tonya. Sitten GL:n tyypeistä tulikin pahiksia, kun he kumosivat Tonyn lisenssin, mutta onneksi oli hyvis-David, joka möi Tonylle vielä legendaariseman nimen. Sitten Clive kertoi kuitenkin tukevansa GL:n pahiksia, ja kommentillaan teki myös Tonysta ja Davidista pahiksia.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Anyway, muistuttaisin myös siitä, että formula1.comin mukaan BMW Sauberin autonrunko oli kaudella 2006 Sauber, jossa oli BMW:n moottorit, eli se oli Sauber-BMW.
Valmistaja sai (ja saa käsittääkseni muuten nykyisilläkin säännöillä) nimetä rungon täysin vapaasti, eli valmistajan (koko) nimeä ei ole pakko käyttää rungon nimenä. Tuo rungolle annettu nimi kuitenkin näkyy ruutugrafiikoissa, ja muistelen BMW:n päätöksen nimeämisen suhteen olleen seurausta juuri siitä. Sauber-nimen tahdottiin yhä näkyvän, mutta sekamelskaa BMW Sauber-BMW ei haluttu. Tallin nimi kuitenkin vaihtui BMW Sauberiksi jo 2006, eli toisin kuin Lotus nyt, ei BMW ollut vain nimisponsori, vaan nimenomaan osa valmistajan (constructor) nimeä.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tärkeintä ei ole auton runko, vaan talli. Kuten aiemminkin olen sanonut, niin moni talli on aloittanut toisen yhtiön rungolla. Minulle LRGP on Renaultin runkoa käyttävä Lotus. Säännöt vain määräävät, että rungon nimi pitää olla mukana tallin nimessä. Joten kysymyksessä on Lotus-talli, joka käyttää Renaultin runkoa.
Tätä ajatusmallia en ymmärrä, kun Lotus ei kuitenkaan omista palaakaan kyseisestä tallista. Vertaus Vodafoneen on täysin paikallaan. Mielipidekysymyksiä, mutta mun mielestä on outoa kutsua tallia Lotukseksi, jos se ei vastaa tallin pyörittämisestä millään tavalla.

Joka tapauksessa, tämä alkaa suorastaan olemaan tarina, jossa hyvikset muuttuvat pahiksiksi. Alkuun hyvis-Tony tuli F1:een Proton/GL:n hyvien tyyppien antamalla lisenssillä, ja hyvis-Clive tuki Tonya. Sitten GL:n tyypeistä tulikin pahiksia, kun he kumosivat Tonyn lisenssin, mutta onneksi oli hyvis-David, joka möi Tonylle vielä legendaariseman nimen. Sitten Clive kertoi kuitenkin tukevansa GL:n pahiksia, ja kommentillaan teki myös Tonysta ja Davidista pahiksia.
Saippuaoopperaa parhaimmillaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
Tällä forumilla pollaus osoitti:
Team Lotus 26
Lotus Renault 2 (vaikee arvata ketkä kaksi :D)
Ei kumpikaan 18
Molemmat 1
No itse olin ainakin Lotus Renault GP:n kannalla, en sitten tiedä keitä tarkoitit.
 

Kaasujalka

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
67
Jos syy 1MRT:n lisenssin purkamiseen todella oli Lotus-nimen käyttö vaatteissa ja energiajuomissa Tonyn taholta, ja siihen ei oltu annettu oikeuksia, niin asia on OK. Ymmärrän kyllä asian, GL haluaa hallita omaa brändiään. Silti, en voi hyväksyä sitä, että GL on menemässä lain edelle ja eväämässa TLV:n lailliset oikeudet. Toki, yksi syy lisenssin purkamiseen saattoi olla TL-nimen käyttöön otto. Clive Chapmanin mukaan myös 1MRT oli vakuuttanut, ettei se ota TL-nimeä kayttöön. Tämän huomioon ottaen 1MRT toimi tahdittomasti hankkiessaan TL-tavaramerkin. Toinen asia on se, onko se riittävä ehto lisenssin purkamiseen.
Tuo lisenssi rikkomus on jo aika päiviä myönnetty, myös Tonyn puolelta. Käsittääkseni Tony ei ihan tarkalleen ottaen tiennyt mitä lisenssi kattoi ja Group Lotus ei taas ilmoittanut rikkomuksesta ennen kuin purkivat sopimuksen.

Mitä muuten tapahtui Lotuksen "cossu" pakolle, jota ainakin yhdessä vaiheessa käytettiin syynä sopimuksen purkuun?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuo lisenssi rikkomus on jo aika päiviä myönnetty, myös Tonyn puolelta. Käsittääkseni Tony ei ihan tarkalleen ottaen tiennyt mitä lisenssi kattoi ja Group Lotus ei taas ilmoittanut rikkomuksesta ennen kuin purkivat sopimuksen.

Mitä muuten tapahtui Lotuksen "cossu" pakolle, jota ainakin yhdessä vaiheessa käytettiin syynä sopimuksen purkuun?
Eihän Tony ole "myöntänyt" lisenssirikettä, päinvastoin ihmetellyt sitä mistä & miksi Proton näin luulee.
edit. missäs tuo myöntäminen on sitten ollut jos niin on? ainakaan itse en ole moista huomannut.

Cossu-soppari purettiin muuten paaaaljon lisenssisotkujen jälkeen, todennäköisesti rahalla maksoivat itsensä siitä sopimuksesta ulos.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
minä en kyllä ymmärrä miten joku voi tätä Renaultia kutsua Lotukseksi. Eihän ne ole mitään muuta kuin sponsori. Tuovat euroja, mutta siinäpä se onkii sit. Ei ole lotusta nähnytkään se talli
 

Kaasujalka

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
67
Eihän Tony ole "myöntänyt" lisenssirikettä, päinvastoin ihmetellyt sitä mistä & miksi Proton näin luulee.
edit. missäs tuo myöntäminen on sitten ollut jos niin on? ainakaan itse en ole moista huomannut.
Muistan jonkun haastattelun, linkki jossain näistä ketjuista, jossa Tony ilmaisi harminsa ettei GL ollut ilmaissut mistään rikkomuksesta ennen purkua, kuten olisi pitänyt hyvän ja yleisen bisnestavan mukaisesti ilmoittaa.

Tosin en ole nähnyt vielä yhtään tölkkiä jossa Lotuksen logoa olisi käytetty.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Muistan jonkun haastattelun, linkki jossain näistä ketjuista, jossa Tony ilmaisi harminsa ettei GL ollut ilmaissut mistään rikkomuksesta ennen purkua, kuten olisi pitänyt hyvän ja yleisen bisnestavan mukaisesti ilmoittaa.

Tosin en ole nähnyt vielä yhtään tölkkiä jossa Lotuksen logoa olisi käytetty.
Niin, siis Tonyhan harmitteli siinä ettei asiaa otettu Protonin puolelta ennen sopimuksen purkua esiin, ei siinä kyllä sanottu mitään eikä varsinkaan suoraan että "joo me rikottiin sitä niitten pykälää".

On kaksi eri asia tunnustaa tehneensä jotakin kuin ihmetellä miksi toiset jotain väittää tehdyn.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös