Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24304
Sijainti
lappeen Ranta
Selvä etu Ferrarille tulee kineettistä energiaa kierrättävän KERS-systeemin käytöstä, vaikka ...
Osaavat varata jo etukäteen pakastimeen riittävästi jäätelöä syötäväksi kun auto on sen verran sähköinen, ettei lähelle arvaa mennä :doubtful: :idea:.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Eikös Ferrari ole jo monena vuonna esitellyt autonsa ensimmäisenä tai ainakin ensimmäisten joukossa. Onko tässä sitten ollut kyse kehityksen tehokkuudesta vai pitkälti myös imagosta? :dunno:
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Ferrari ajeli tänään mainoskuvauksensa. Uusi väri näyttää kyllä hyvältä luonnossa. Vielä kun saisi nuo valkoiset siivet punaisiksi tai mustaksi. :eek:




Yksi huomiota herättävä asia on tuo Alonson istumakorkeus. Fernando on totutusti istunut erittäin matalalla, silmät juuri keulan yläpuolella. Johtuukohan ajoasento Kersin akuista, jotka sijaitsevat mahdollisesti penki alapuolella tai jostain uudesta aero-osasta (kaksoispohja?) Korkea keula voi myös osaltaan selittää tuota.





Vertailuna Alonso F10:ssä:
 
Viimeksi muokattu:

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Ferrari ajeli tänään mainoskuvauksensa. Uusi väri näyttää kyllä hyvältä luonnossa. Vielä kun saisi nuo valkoiset siivet punaisiksi tai mustaksi. :eek:

Yksi huomiota herättävä asia on tuo Alonson istumakorkeus. Fernando on totutusti istunut erittäin matalalla, silmät juuri keulan yläpuolella. Johtuukohan ajoasento Kersin akuista tai jostain uudesta aero-osasta (kaksoispohja?)

Vertailuna Alonso F10:ssä:

Et sitten vaivautunut katsomaan muutamaa viestiä ylempänä olevaa postaustani =)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Yksi huomiota herättävä asia on tuo Alonson istumakorkeus. Fernando on totutusti istunut erittäin matalalla, silmät juuri keulan yläpuolella. Johtuukohan ajoasento Kersin akuista, jotka sijaitsevat mahdollisesti penki alapuolella tai jostain uudesta aero-osasta (kaksoispohja?) Korkea keula voi myös osaltaan selittää tuota.
Kurskin aikaisemmassa postauksessa luki (Turun Sanomista), että ainakin korkeammasta keulasta. Molempien kuskien ajoasentoa oli muutettava.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Yksi huomiota herättävä asia on tuo Alonson istumakorkeus. Fernando on totutusti istunut erittäin matalalla, silmät juuri keulan yläpuolella. Johtuukohan ajoasento Kersin akuista, jotka sijaitsevat mahdollisesti penki alapuolella tai jostain uudesta aero-osasta (kaksoispohja?) Korkea keula voi myös osaltaan selittää tuota.
Tarkoituksellisesti korkeampaan istuma-asentoon viittaa myös se, että imuilmanottokanavan alareuna on aiempaa ylempänä. Sama filosofiahan oli kauden 2009 McLarenissakin, viime kausien Ferrareissa on tyypillisesti istuttu sangen alhaalla. Mielenkiintoista seurata millaisiin ratkaisuihin muut tallit päätyvät. KERSittömät varmaankin suosivat mahdollisimman matalaa asetusta.
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Näyttää nopealta ja varsin kauniilta :thumbup:

Viivakoodien poistuminen on erittäin positiivinen askel. Muutenkaan tuossa kokonaisuudessa eivät häiritse kuin Santanderin logot väreineen sekä nykyinen nokkatrendi.

Toivottavasti nopeutta ja luotettavuutta löytyy heti kauden alusta lähtien eikä KERS aiheuta ikäviä yllätyksiä. Viime kauden jälkeen maailmanmestaruus on ainoa hyväksytty lopputulos.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No eiköhän kaikki kuskit jotain talven aikana tee, mut Alonso on vaan kuski jota jostain asiasta jonkun maan mediat/fanit dissaavat jatkuvasta vaikka ei jätkä muutu kummiskaan ainakaan parempaan suuntaan käytökseltään
Tämä kommentti Alonso-fanilta pisti kyllä hymyn huulille. :wink:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Tomorrownewsf1.com mukaan Ferrari F150 kehityksessä on ollut mukana Toyota Motorsport.

Ferrari-Toyota sopimus päättyy tammikuun lopussa.
Ferrarihan palkkasi 2009 loppupuolella Giuseppe Azzollinin ja Jan Monchauxin Toyotalta riveihinsä, tämä Azzolini suunnitteli Ferrarille uuden tupladiffuusorin ja se F10B malli tuli radalle Valenciassa. (ei auto niinkään F10B ollut malliltaan vaan lähinnä enemmän tai vähemmän sama auto kuin F10, jossa oli vain joitain uusia päivityksiä)

En tiedä sitten mikä on ollut päälimmäinen tarkoitus Ferrari/Toyota yhteistyöllä (kenties Pirellin rengaista ovat halunneet tietoutta), mutta varsinkin Azzollini oli isossa osassa TF109:n tupladiffuurin suunnittelussa ja myös siitä seuraavan TF110:n samaisen osan suunnittelussa.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toyota-yhteistyön tarkoitus on kiertää tallien kuluja rajoittavan sopimuksen tuulitunnelitestausta koskevaa kohtaa. Tuulitunneleita saa olla vain yksi ja sen käytölle on asetettu rajat, mutta tämän lisäksi sopimus määrää erikseen alihankintana teetetystä työstä, eikä alihankintaan käytettävästä osuudesta ole erikseen rajattu pois tuulitunnelitestien teettämistä toisessa tuulitunnelissa. Ferrari ei ilmeisesti ole ainoa talli, joka on päätynyt tällaiseen ratkaisuun.

Mitä tulee Toyotan tietoihin Pirellistä, niin tuskin heillä on intressejä niitä paljastaa, ja tuulitunnelitesteissä renkaan käyttäytymistä koskevilla tiedoilla tuskin tekee paljoa. Pirelli toimittaa samat renkaan tuulitunnelimallit kaikille talleille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Luulin muuten että noi härpättimet, missä ennen oli peilit, piti kieltää täksi vuodeksi :doubtful:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Vaikka F1-auto tasapohjainen onkin, niin pohja muodostaa venturi-tunnelin edestä taakse, ja tämän tunnelin toimintaa diffuusori vahvistaa. Tuon tunnelin toimivuus on riippuvainen kohtauskulmasta, etupään tulee olla jonkin verran takapäätä alempana, jotta vaikutus on toivottu. Kärjistäen aggressiivisempi suunnitelma on herkempi kohtauskulman muutokselle (esim. kiihdytys tai jarrutus), eli jos kohtauskulmaa pystyy kontrolloimaan, saa downforcen tuoton ensinnäkin maksimoita ja toisekseen pystyy mahdollisesti käyttämään radikaalimpaa ratkaisua aerodynamiikassa. Ääriesimerkki tällaisesta autosta on vuoden 2007 Honda, joka tuotti suorilla valtavat määrät downforcea, mutta menetti kaiken pidon heti jarrutuksen alkaessa.
Mistä olet tämän Honda asian kuullut? Se, mikä kyseisessä Hondassa oli myöskin todella outoa oli se fakta, että apex-speed-mittauksissa auto oli usein kärjessä, jopa selvällä erolla muihin. Että mikähän ihme siitä autosta teki niinkin hitaan kierrosajoissa? Kuljettavat tosiaan valittelivat juuri sitä, että auto oli todella hankala jarrutuksissa, mutta tyhmempi luulisi apex-nopeuksien korreloivan ongelmaa. Mielestäni auto oli myös erittäin moderni aikoinaan todella mataline ponttooneineen:

 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ainoa asia mikä tässä ketjussa herättää huomiota tai tunteita on Formulastara ja hänen kommenttinsa. Ainakin mun osalta kaveri pilaa tän ketjun, kun ei vaan pysty lukemaan ketjua ilman verenpaineen nuousua ja myötähäpeää.

Kiitos ja anteeksi... ei vaan voi olla avautumatta...
Huomaa myös kuljettajan kypärän sivusuuntaisten virtausten mahdollinen vaikutus diffuusorin yläpuoliselle dragille. Pitäisin sitä F150:n strategisena vahvuutena. :)
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Paremmaltahan tuo radalla näyttää kuin noissa tyylitellyissä esittelykuvissa. On tosin aika kuvakulmariippuvainen - kun katsoo sillä esteettisellä erikoissilmällä(GE huom. :)) - eli toisinaan toimii, toisinaan jokin töksähtää. Ehkä eniten tuo epäilyttävän yleiskorkea, hieman traktorimainen olemus. Siellä tosiaan voi olla joku salaisuus, mistä Tombazis(?) haastattelussa mainitsi(we have found an extreme way...)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös