Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Renault vs Ferrari

Vertaan tässä täysin ilman faktojen tuntemista kahta tallia.

Renaultin menestyksen salaisuus.
-Ei mitään odotuksia
-> Ei mitään paineita
-> Rento ilmapiiri
-> Innovatiivisyyden mahdollistava ilmapiiri
-> Mullistava pakoputkiratkaisu
-> Menestys

Ferrarin resepti
-Kovat odotukset
-> Kovat paineet
-> Kireä ilmapiiri
-> Potkujen pelko niskassa
-> Ei uskalleta kokeilla ettei epäonnistuta
-> Konservatiivinen auto
-> 5.ja 6. paikkoja
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Ferrarille voi lisätä

-> Historian mukana tuoma menestyksen painolasti
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Vertaan tässä täysin ilman faktojen tuntemista kahta tallia.

Renaultin menestyksen salaisuus.
-Ei mitään odotuksia
-> Ei mitään paineita
-> Rento ilmapiiri

-> Innovatiivisyyden mahdollistava ilmapiiri
-> Mullistava pakoputkiratkaisu
-> Menestys

Ferrarin resepti
-Kovat odotukset
-> Kovat paineet
-> Kireä ilmapiiri
-> Potkujen pelko niskassa

-> Ei uskalleta kokeilla ettei epäonnistuta
-> Konservatiivinen auto
-> 5.ja 6. paikkoja
Nämä lienee sinun mutuilua? Meinaan, että kyllä Renaultillakin on painetta, koska rahoitus on erittäin tiukssa, koska Renaultin taloudellinen panostus on poissa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Aika-ajovauhdin kanssa tiimillä tekemistä, 3-4-riveistä tulee vaikeampia kilpailuita.
Alun perin Ferrari-auton oli tarkoitus uudistua suuremmin toukokuun alussa ajettavaan Turkin GP:hen, mutta Domenicali vaatii joukoiltaan pikaista kehitystyötä kadoksissa olevan aika-ajovauhdin löytämiseksi Kiinan GP:hen.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Alun perin Ferrari-auton oli tarkoitus uudistua suuremmin toukokuun alussa ajettavaan Turkin GP:hen, mutta Domenicali vaatii joukoiltaan pikaista kehitystyötä kadoksissa olevan aika-ajovauhdin löytämiseksi Kiinan GP:hen.
Tuskin kummoista steppiä tulemme näkemään, jos ajatellaan että analyysi aloitettiin lauantaina aika-ajon jälkeen niin 5 päivää aikaa valmistaa osat + toimittaa ne Kiinaan.

Ja onko tehty analyysi oikea?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tuskin kummoista steppiä tulemme näkemään, jos ajatellaan että analyysi aloitettiin lauantaina aika-ajon jälkeen niin 5 päivää aikaa valmistaa osat + toimittaa ne Kiinaan.

Ja onko tehty analyysi oikea?
Joo eiköhän tossa tilanteessa ainoa vaihtoehto ole kokeilla erilaisia säätöjä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Joo eiköhän tossa tilanteessa ainoa vaihtoehto ole kokeilla erilaisia säätöjä.
Noihan se menee ja oli aiemmin jo puhetta mediassa että Aasian kisoihin on vaikea tuoda kaikkia osia Maranellosta lian suuren välimatkan takia toisin kuin Euroopan kisoihin.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
joo mä osallistun ehdottomasti skabaan jos noi hyvä palkinto on ! onneks ei liity talliin mitenkää palkinto ;)
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Tallipäällikkö Stefano Domenicali myöntää, että edessä on radikaali ratkaisu, ellei auton aerodynamiikkaongelmiin löydy pikaisesti selvää syytä.
Vaikka ei vapaan puolella ollakkaan, niin minulla on tähän(kin) jälleen ratkaisu.
Vaihdetaan Massa ja Alonso pois ja hankitaan kuljettaja, joka pärjää vaikka pyörättömän kottikärryn ratissa (jos siinä olisi siis ratti..)

En voi käsittää...
a) mihin Ferrarin suunnittelutyöhön valuvat rahat oikein menevät?
b) miksi auto rakennetaan ns. varmanpäälle, eikä edes tietoisesti kokeilla mitään täysin uutta.
c) miksi Domenicalilla olisi mitään valtaa, sehän on pelkkä juoksupoika Ferrarin koneistossa..
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Ferrari on tuntunut vetävän aivan omaa linjaa viimeiset 3 kautta. Mitään uutta ei itse keksitä vaan muilta kopioidaan. :thumbdown Tombazisin pitäisi keksiä jotain uutta ja mullistavaa että makaronit pärjäisivät. Voisin melkein jo lyödä vetoa miten kopiokoneet sauhuaa kun muiden innovaatioita kopioidaan. :D

Laitetaan tähän vielä Ferrarin ongelmat (ei herneitä)

1. Alonso
2. Domenicali
3. Montezemolo
3. Yritetään tehdä tallista väkisin niin Italialainen
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Käsien heiluttelu alkoi jo. Montezemolo itkee aerodynamiikan tärkeydestä ja testaamisen vähyydestä. Viimeksi kun tarkistin, niin säännöt oli kyllä suurin piirtein samat kaikille. Vähemmän puhetta, enemmän toimintaa, ja Ferrarikuskikin voi vielä löytää itsensä palkintopallilta.

Montezemolo sanoi:
On absurdia, että olemme maailman ainoa ammattilaislaji, jossa ei voi harjoitella. Testaaminen pitäisi ottaa takaisin käyttöön, pitäen huolta kustannuksista.
Halleluja! Lucahan puhuu järkeviä. Kustannuksista huolehtiminen ei tainnut kuulua sanavarastoon vielä Schumacherin aikakaudella, mutta olen ihan samaa mieltä että kauden aikana voisi jokunen yhteistesti olla. Vaikkapa ihan kisaviikonlopun yhteydessä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Ferrari on tuntunut vetävän aivan omaa linjaa viimeiset 3 kautta.

Laitetaan tähän vielä Ferrarin ongelmat (ei herneitä)

1. Alonso
2. Domenicali
3. Montezemolo
3. Yritetään tehdä tallista väkisin niin Italialainen
Itsekkin vetoan viimeiseen kolmeen kauteen, toki monet täällä haluavat Alonson pois ja voisi sekin olla ratkaisu mutta vaikka hän tulikin niin menestystä ei ole odotetusti tullut niin kyllä itse teknistä puolta seuraavaksi lähtisin vaihtamaan ja jos italian päänhuhuihin on uskomista niin muutoksia jossain vaiheessa tapahtuukin (Domenicali, Montezemolo), toinen asia on sitten se että tuleeko sitä menestystä niillä mahdollisilla hankinnoilla. Minusta silloin alunperin oli aikoinaan jännää kun Ferrari vaihtoi, Brawnit, Todtit ynnä muut omantalon italialaisiin eivätkä edes yrittäneet korvata niitä muiden tiimien henkilöillä (kun on kyseessä italialainen tiimi niin eihän siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole). Pat Fry oli kovin henkilöstö hankinta pariin vuoteen Ferrarilta viime vuoden loppupuolella ja sen jälkeen on ainakin tullut Neil Martin.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Halleluja! Lucahan puhuu järkeviä. Kustannuksista huolehtiminen ei tainnut kuulua sanavarastoon vielä Schumacherin aikakaudella, mutta olen ihan samaa mieltä että kauden aikana voisi jokunen yhteistesti olla. Vaikkapa ihan kisaviikonlopun yhteydessä.
Onhan se Monte oikeassa, mutta kylläkin vain hakemassa syitä omaan ahdinkoonsa - ja oman tallinsa ulkopuolelta. Säännöt on kaikille samat ja Ferrari itse on ollut niitä laatimassa. Jos Ferkulla olisi nyt hyvä moottori tai aerodynamiikka niin nuo hyväkkäät heristäisivät sormeaan ja sanoisivat sääntöjen olevan samat kaikille. Ferrari itse sai kireämpiä suitseja Fiatilta, seisotti tehdastaan ja tarvitsi mm Santanderin rahoja ahdinkoonsa.

Tottakai kaikki tallit kaipaisisivat testimahdollisuuksia, ja etenkin Ferrari - koska ei kykene kehittämään omia ratkaisujaan vaan joutuu sisäänajamaan kerta toisensa jälkeen muiden innovaatioita. Kun viimeksi aloitti oman autonsa kehitysprosessin ennen muita, niin mihin Ferrari sen käytti? Heti kuitenkin nähtyään muiden autot alkoi Ferrarilla auton modifiointi muiden ideoilla.

Vielä hetki sitten,kun renkaat eivät lämmenneet ja tulokset ailahteli - olikin vika kommunikaatiossa, team-hengessä ja motivaatiossa. Ratkaisu oli heittää yksi sarjan nopeimmista kuskeista ulos ja kalliisti - ottaa toki nopea kuski myös tilalle mutta samalla palata yhden miehen narsismiin mitä kuskeihin tulee. Uhrata toinen kuski lakeijaksi ja hehkuttaa maat ja taivaat ennen kuin mitään on saavutettukaan. Ei kuulosta kommunikaation parantamiselta, team-hengen kasvatukselta ja motivaativoinnilta. Saati innovaatio-herkkyydeltä.

Schumin aikana niin resursseja kuin aikaakin paloi ja kaikki testattiin viimeisenpäälle kuntoon - renkaatkin. Se rahan poltto loppui jo Agnellienkin toimesta saati yleisen talouden. Nyt kun muut satsaavat lahjakkuuksiin, me-henkeen ja henkilökuntaan itkee Ferrari vanhojen päivien perään.

Ferrarilla - jos vain italoblokeiltaan ja manjaanaltaan irti pääsisi - voisi olla tallipäällikkönä Todt, kuskeina Alonso ja Kimi, lähes Neweyn veroinen suunnitteluteam, laaja sponsorituki ja paaaaljon nuorekkaampi dynaamisempi imago kuin mitä nyt on. Sillä voisi jo haastaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Onhan se Monte oikeassa, mutta kylläkin vain hakemassa syitä omaan ahdinkoonsa - ja oman tallinsa ulkopuolelta. Säännöt on kaikille samat ja Ferrari itse on ollut niitä laatimassa. Jos Ferkulla olisi nyt hyvä moottori tai aerodynamiikka niin nuo hyväkkäät heristäisivät sormeaan ja sanoisivat sääntöjen olevan samat kaikille.
Näinpä. Juurihan he syksyllä koittivat Neweytä houkutella kovalla rahalla Red Bullilta, ja siinä tapauksessa eivät varmaankaan nyt valittaisi aerodynamiikan merkitystä. Siitä tykkäisin silti myös, että moottoriosaamisessakin (ei keinotekoista tasapäistämistä) erot saisi näkyä paremmin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mielenkiintoista sinänsä, että jos kerta koittivat hankkia Neweyn itselleen, niin varmaan he haluaisivat tehdä muutakin kuin perusvarmaan suunnittelua (=ei mitään erityisen innovatiivista autossa). Silti näyttää, että peruslinjalla on lähdetty. Eikö siis nykyinen tiimi kykene uuden keksimiseen vai eikö sitä vain olla saatu tekemään sitä?

Tai voihan olla, että Newey'ä ei siirto senkään takia kiinnostanut, että RB:llä on vapaammat kädet tehdä keksintöjään (vaikka ne kaikki eivät Neweyn omia olisikaan)...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös