Vielä toinen poiminta Moto1 lehden numerosta 6/2019:
"Heinäkuun alussa em. luokittelun hyväksyneet tahot vierailivat radalla tarkistamassa muun muassa sen juuri saaman asfaltin. Tässä yhteydessä Dorna esitti vielä vaatimuksen kaarteen 18 tekemisestä tiukemmaksi, madaltamaan hieman ratakierroksen keskinopeutta."
Tässäkään ei liene päätä eikä häntää, mm. seuraavista syistä:
1) Eikös mutkien tiukkuudet pidä lyödä lukkoon ennen kuin asfalttia aletaan vetämään?
2) Miksi juuri eniten kritiikkiä hitaudestaan saanutta mutkaa vaadittaisiin hidastettavaksi entisestään?
3) Millä logiikalla radan keskinopeutta yritetään saada alas hitainta mutkaa hidastamalla? Eikös kannattaisi koskea ennemminkin nopeisiin mutkiin?
4) Miksi KymiRingin keskinopeutta pitäisi entisestäänkin hidastaa, kun rata on kalenterin hitain ja saanut jopa moitteita siitä?
Kai tuossa on sattunut toimittajalla jonkin sortin väärinkäsitys.