Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 4, hyvinkää 1

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sen mitä jakkuesia tunnen, koheltamisesta ei liene kyse. Mies osaa ajaa jo nykyään. Muutakin kuin polkufillaria ;)
Juu en koheltanut. Tein kuitenkin kaksi ajovirhettä, joista toinen oli mielestäni turha. Eka virhe siis se että mutkasta ulostulo meni pitkäksi. Se oli ok. Toinen virhe oli se, että yritin jatkaa takaisin radalle mahdollisimman nopeasti, mikä oli typerä ja vaarallinen virhe. Siis yritin jotain sellaista, mihin omat taidot ja kokemus eivät riittäneet. Onneksi nyt olen yhtä kokemusta rikkaampi ja osaan toivottavasti toimia eri tavalla, jos sama tilanne toistuu.

Mutta olen vähän äkkiväärä jäbä muutenkin ja tässäkin tapauksessa sanoisin soommoro Hyvinkäälle.
Juu kukaan ei pakota sua osallistumaan Hyvinkään kisaan. Jos tämä on minusta kiinni, niin Hyvinkää pysyy ehdottomasti kalenterissa jatkossakin. Tosiaan minun mielestäni palvelu toimii hyvin ja on asiallista. Ajokokemus on sellaista, mitä muualla ei ole.
Jos sitten tällaista vahinkoa tapahtuu, niin mielestäni on asiallista, että me asiakkaana osallistutaan kustannuksiin (etenkin kun siitä ollaan etukäteen jopa sovittukin), jotta meidän asiakassuhde säilyy jatkossakin hyvänä ja saadaan hyvää palvelua.

Minua ei kiinnosta olla vittumainen asiakas.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mitä tulee taka-akselin korvaamiseen, niin olen samaa mieltä ööruzin kanssa, että korvataan se rikki mennyt osa. Minun piikkiinhän tuo onnettomuus meni ihan täysin, mutta kiitän suuresti, jos muut ovat valmiita osallistumaan kustannuksiin.
Niin ja mieluummin sillai, että korvataan se osa erikseen eikä siirretä seuraavan kisan hintaan ko. maksua. Se voi nimittäin vähentää seuraavan kisan osallistujien määrää.
Juu samaa mieltä olen myös itse. Katsotaan erillisenä korvauksena se akseli, jää kisahinta sitten rauhaan eikä täten pelkästään H2:een sallistuvien tarvi "kärsiä" siitä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos tämä on minusta kiinni, niin Hyvinkää pysyy ehdottomasti kalenterissa jatkossakin. Tosiaan minun mielestäni palvelu toimii hyvin ja on asiallista. Ajokokemus on sellaista, mitä muualla ei ole.
Jos sitten tällaista vahinkoa tapahtuu, niin mielestäni on asiallista, että me asiakkaana osallistutaan kustannuksiin (etenkin kun siitä ollaan etukäteen jopa sovittukin), jotta meidän asiakassuhde säilyy jatkossakin hyvänä ja saadaan hyvää palvelua.

Minua ei kiinnosta olla vittumainen asiakas.
Komppaan myös itse tätä. Kokemuksena ihan omaa luokkaansa, ja eilenkin homma pelasi kyllä Haapiksen puolelta moitteetta.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Juu samaa mieltä olen myös itse. Katsotaan erillisenä korvauksena se akseli, jää kisahinta sitten rauhaan eikä täten pelkästään H2:een sallistuvien tarvi "kärsiä" siitä.
Niimpä, tuskimpa kenenkään nyt kisaan osallistuneen talous kärsii noin 8 euron maksusta. Jos korvaus siirrettäisiin H2:een niin se kyllä saattaisi syödä muutaman osallistujan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo, Hyvinkää I 2011

Ennakko:
Viime vuoden Hyvinkää III oli ensimmäinen KKWCS kisa jonka ajoin ja sen perusteella osasin odottaa fyysisesti erittäin rankkaa kilpailutapahtumaa. Edeltävän viikon kertausharjoitukset ja perjantai-illan ravintolareissu pohjalla tuntemukset eivät olleet kovinkaan positiiviset ennen ajojen alkua. Tavoitteeksi asetin edellisvuoden kierrosajan (53.94s) parantamisen ja ettei olisi aivan hännänhuippuna kisassa.

Harjoitukset:
Alle auto #31 ja WoPe osoitti ykkösryhmässä, että ko. pirssi kulkee ihan kiitettävästi. Kalusto ei siis olisi ongelma. Itse ajaminen tuntui taas todella hankalalta kun ei ole taas tottunut ihan näin tehokkaisiin laitteisiin. Ylimääräistä varovaisuutta mukana ja ajaksi 52.57s. Ensimmäinen tavoite oli näin kuitenkin täyttynyt. Fyysisesti tein kuolemaa ajon päätteeksi, mutta en ollut yksin tuntemuksieni kanssa. Helle oli ehkä jo liian kova ajamisen kannalta.

Aika-ajot:
Autoksi arpoutui samainen #31 kuin harjoituksissa. Ajattelin ennen aika-ajoa, että kuinkahan sitä ajamisesta ylipäätään selviää kun huono kunto ja helle tekivät jo harjoituksien läpiviennistä melko suuren haasteen. Päätin ajaa kaksi nopeaa aina peräperää ja yhden hitaan välissä. Se toimi jaksamisen kannalta, mutta tuhosin 3 nopeaa kierrosta ensin ajovirheisiin ja lopuksi yhden kierroksen hitaammin ajaneen Jonkin väistämiseen ennen ruutulippua.

Ensimmäinen virhe tapahtui viimeisessä mutkassa kun avasin kaasun liian aikaisin ja auto meni vauhdilla pöpelikköön (siinä meni menossa oleva ja alkava kierros vituiksi). Onneksi auto säilyi ehjänä joten matka jatkui kohti seuraavan nopean kierroksen piruettia toiseksi viimeisessä mutkassa. Toiseksi viimeisellä kierroksella ennen ruutulippua Jonkki ajoi hidasta kierrosta ja peesasin toiseksi viimeisen mutkan läpi aivan kontissa kiinni kun Jonkki yhtäkkiä hölläsi ja meni varikolle. Olisi pitänyt aavistaa tämä, mutta nyt kävi näin: paniikkijarrutus ja terävä väistö oikealle ja kierros pilalle.

Paras kierros oli silti parempi kuin harjoitusten parhain kierrokseni joten oma enkka parani jälleen. Ajaksi #52.16s joka on 1.78s parempi kuin viimevuotinen enkkani joten tyytyväinen täytyy olla koska sain vain 2 ehjää nopeaa kierrosta aikaiseksi.

C-finaali:
Lähtöruutu toiseksi viimeisenä, auto #28. Startti oli melko sekava ja muutama edellä ajanut ei päässyt viivalta irti kunnolla ja nostin itseni parhaimmillaan neljänneksi ensimmäisen kierroksen aikana. Jari5 spinnasi toisessa kurvissa joten siinäkin voitin kaksi sijaa kun pääsin jarista ja jaria väistäneestä kilpailijasta ohi samalla kertaa. Wilzkusta ohitusta kytännyt Follo olikin tähtäimessä seuraavana. Rinnalle asti pääsin tokan kiekan alussa mutta sen jälkeen Follo ohitti Wilzkun ja painui maisemaan. Sitten takaa alkoi vähitellen lappaa nopeampia ohitse ja tipuin taas häntäpäähän kolmanneksi viimeiseksi.

Seuraavana takaa höyrysi niskaan JNF joka veti kunnon kamikaze jarrutukset tokaan kurviin ja luisui sisäkautta pitkäksi ja spinnasi. Sain näin hieman hengähdysaikaa. Hengähdystauko ei kestänyt kuin hetken kun lfb ajoi perään ensimmäisessä kurvissa ja muistutti näin olemassaolostaan. En kyennyt suojaamaan asemiani ja tipahdin toiseksi viimeiseksi. JNF saavutti meikäläistä kovaa kyytiä ja toiseksi viimeisellä kierroksella tuli taas divebombing ohitusyritys, mutta paikkana oli takaosan takapiikki -> ohituskieltoalue -> musta lippu JNF:lle. JNF kyllä antoi sijan takaisin heti mutkan jälkeen kun tajusi virheensä, mutta haapis ei armoa antanut.

Maaliin siis toiseksi viimeisenä ja näin toinenkin tavoite täyttyi. Autona #28 oli aivan hirveän tuntuinen ajettava oikealle kääntyvissä mutkissa pompotuksen takia. Autolla kyllä pystyi hyviin kierrosaikoihin osaavissa käsissä, mutta minä en kyennyt. Luottoa ei ollut omaan tekemiseen eikä autoon joten kierrosajaksi kisassa selkeästi hitain kierros, eli 53.17s. Fysiikka ei ollut loppujen lopuksi enää ongelma muuten, paitsi selkä alkoi pikkuhiljaa antaa periksi nopeissa mutkissa.

Loppukanootit:
Aikaero kärkeen kaventui liki kahdella sekunnilla verrattuna viime vuoden Hyvinkää III:een joten jotain kehitystä on tapahtunut. Tosin muilla keskijoukon/häntäpään kuskeilla kehitys on ollut kovempaa joten jalkoihin jäätiin armotta. Hyvinkää II:een asetan tiukan tavoitteen: hyvissä olosuhteissa kierrosajan täytyy olla alle 51s. Se edellyttää treeniä, painon pudotusta (nyt 98,5kg) ja mahdolliset lisäharjoitukset Hyvinkäällä ennen kisaa.

Ja näin lopuksi onnittelut menestyneille sekä kiitokset järkkäreille ja haapiksen henkilökunnalle. Jacquesin ja Dickin kolari näytti pelottavalta, mutta onneksi siitä selvittiin vähin vahingoin loppujen lopuksi.
 

Örfil

Guest
Maksatte mitä maksatte. Maksakaa reiluuden nimissä sitten myös muille radoille. Ei vaan sille jolla on otsaa sitä pyytää.

Maksava asiakas saa olla vittumainen asiakas. Ei bisnestä ilman asiakasta, näin se menee.
 

Örfil

Guest
90€/nuppi olisi tuollainen tapahtuma yleensä, eli 33% on meidän alet noin karkeasti.
Siksi en pidä pahana jos H2:n hinta on 60:n sijasta 65-68€, ja tosiaan ettei yhden kontille jää kokonaan mitään.
Ei pidä paikkaansa: kysyin kisaa firmalle ja hinta oli 70 e per nuppi. Oli liian kallis ja siksi sarjaa ei ajeta siellä.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Niimpä, tuskimpa kenenkään nyt kisaan osallistuneen talous kärsii noin 8 euron maksusta. Jos korvaus siirrettäisiin H2:een niin se kyllä saattaisi syödä muutaman osallistujan.
Jep, mielummin hoidetaan nyt alta pois, kerta tähän kisaan liittyy, tällä tekstillä liittoudun mukaan kimppakorvaukseen jos sellainen tulee. Näitä ei kuitenkaan kovin usein satu, kiitetään samalla luojaa ettei suurempia henkilövahinkoja tullut..
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
rapoa peliin....

Ennakko
Forssassa huomasi kuinka paljon tuo ajamattomuus ulkoradoilla on tehnyt tehtäväänsä, niska ja ranteet ei kestäneet siellä röykytystä...
Siksi oli ajatuksena käydä Hyvinkäällä treenaamassa ennen kisaa, mutta se jäi työkiireiden takia :thumbfh:
Noh, odotukset oli aika pienet sitten tämän myötä....

Harkat
Autoksi alle #36 joka tuntuikin ihan hyvältä. Ajo-asennon sain aika optimiksi siihen, ainoa miinus tuli jarruista jotka otti kärkkäästi kiinni, ei oikein sovi omaan ajotyyliin...
Itse harkassa ajoin mutkia läpi eri tavalla, hain mallia Wopesta ja Haikista hieman ja tunne oli ok...

Aika-ajo
Autoksi sama #36, eli näytti ihan hyvältä, se ainoa lammikkokin radalla oli saatu kuivaksi jo.
Ajossa sitten ei kuitenkaan yhtään puhdasta kiekkaa :wall: muutamalla muuten ok kierroksella mokasin itse, toisella parilla tuli nopeempia takaa ja yritin jelppiä niitä....
Noh omaa mokaa täysin, ja jarruihin kun ei oikein luottanut myöskään niin tuloksena 50.51, melkein sekunnin hitaampi kuin 2010 ajat mulla Hyvinkäällä parhaimmillaan, eli ei kovin iloselta tuntunut...
Odottelin silti paikkaa B-finaalista tuolla, vaan eipä irronnut vaan tie vei C:n paalulle...

C-finaali
Autoksi tuli #33, kuten kaikille paalumiehille. Big mistake.
Ekan lämppärin jälkeen huomasin ettei auto lähde viivalta mihinkään, siis kirjaimellisesti ei mihinkään.
Jouduin pumppaan kaasua pari kertaa ennen kuin vetoa alkoi tulla ja sen myötä vähän alkoi jännittämään lähtökin.
Lähdössä hidas startti, auto lähti todella hitaasti liikkeelle. Ensin ampuu vasemmalta ohi Antti, sitten heti perään Wilzku ja toiselta puolen jari5, tässä vaiheessa kisaa käyty ehkä 50m jopa :D
Tokassa mutkassa jari5 spinnaa ja pääsen Wilzkun kantaan.
Wilzku on hitaampi mutkissa mutta lähtee kuin telkkä pöntöstä aina suorille, pari kierrosta joudun peesaamaan, välillä jopa varomaan etten osu mutkan keskellä Wilzkun takarenkaaseen...
Noh, pääsuoralle pääsen kumminkin vihdoin paremmin ja rinnalel samantien, ekaan mutkaan rinnakkain ja ohi, sitten saikin kruisailla hieman pidempään, Antti nimittäin kerkesi tuossa ajassa jo ihan liian kauas eikä #3:ssa tunnu riittävän kulku mihinkään...
Viimesen kierroksen alkaessa huomaan Haapisken hiipivän lipputolpalle, ja samaan aikaan jari5 hengittää jo niskaan = saan pidettyä jarin vaivoin takana ruutulipulle, tosin en vielä tässä vaiheessa tajunnut että autossakin oli hieman puutteita...

Jälkitunnelmat
Ajalla 50.51 ollaan C:ssä, kova on taso tässä porukassa. Aika-ajosta jäi paljon hampaankoloon, omia mokia ihan liikaa.
Kisassa alee osui ruoska, tosin tajusin sen vasta A-finaalia katsellessa kun Nasty jäi sillä paalulta kaikkien jalkoihin melkein...
Ens kerralla toivonmukaan saa oman ajon kondikseen ja hyvä autokin osuu kohdalle :)

Plussat:
- V-power, hieno nousu, käsittämättömän nopsaan saat juonesta kiinni uudella radalla. Hieno kisa!
- Wilzkun kehitys jatkaa kovaa nousukäyrää, taas sekunteja pois viime vuoteen verrattuna.
- A-finaalin kamppailut
- Jacquesin ja Dickw:n selviäminen säikähdyksellä pahan näkösestä mällistä
- Haapiksen porukan toiminta, hienosti hoidettu jälleen kerran.

Miikat:
- Jacqun ja Dickin mälli: toivonmukaan näitä ei nähdä enää jatkossa, aiheuttaa liikaa sydämentykytyksiä varikollakin :D
- Isot erot muutaman autojen välillä kärkeen nähden
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei pidä paikkaansa: kysyin kisaa firmalle ja hinta oli 70 e per nuppi. Oli liian kallis ja siksi sarjaa ei ajeta siellä.
No meille se oli 90€ nuppi silloin 2008 kesällä, kun ei oltu mikään firma kuitenkaan.
(muistasin että 85€ paikkeilla oli 2005 eka kisakin myös)
Tokihan Haapis antaa isole firmalle alea jo senkin takia että saa nimeään enempi esiin.

edit. Niin ja aikanaan sen hinnan neuvotelleena niin kyllä se lähtötaso oli ilman mainoksia
90€/nenä.
Sitä en tiedä sitten onko tälle vuodelle muuttanut hinnoitteluaan, siihen voinee vastata tarkemmin nykyhallitus :)
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Miikat:
- Jacqun ja Dickin mälli: toivonmukaan näitä ei nähdä enää jatkossa, aiheuttaa liikaa sydämentykytyksiä varikollakin :D
Niin kauan kun tekee jotain, on mahdollista että sattuu ja tapahtuu. Kyllä näitä jatkossakin tulee väistämättä, mutta toivottavasti hyvin harvoin jos on tullakseen. Toivon että Forssa III:n kolarointi viime vuonna riitti minun ja JayR:n osalta tähän saldoon.

Ja mitä korvausasioihin tulee niin I´m in mikäli maksuun menee.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Niin kauan kun tekee jotain, on mahdollista että sattuu ja tapahtuu. Kyllä näitä jatkossakin tulee väistämättä, mutta toivottavasti hyvin harvoin jos on tullakseen. Toivon että Forssa III:n kolarointi viime vuonna riitti minun ja JayR:n osalta tähän saldoon.
Ihan totta kyllä, ja tuo mun kommentti olikin lähinnä oma toive ettei sattuisi jatkossa enää tuommoista, epätodennäköistä mutta kuitenkin :)
 

Örfil

Guest
En aio osallistua yhteenkään kisaan missä kisahinta ei ole etukäteen selvä.

Seuraavaksi aletaan maksamaan sitten konerikkoja.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
En aio osallistua yhteenkään kisaan missä kisahinta ei ole etukäteen selvä.

Seuraavaksi aletaan maksamaan sitten konerikkoja.
Eiköhän konerikot mene yrittäjän piikkiin. Siihen ei asiakas paljoa voi vaikuttaa muuten kuin olla ajamatta.

Ja yleisesti mikäli jotain rikotaan holtittomalla käyttäytymisellä, se maksetaan omasta pussista. Ihan joka paikassa, ei pelkästään karting radoilla.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
En aio osallistua yhteenkään kisaan missä kisahinta ei ole etukäteen selvä.

Seuraavaksi aletaan maksamaan sitten konerikkoja.
Eipä ole kaveria muutenkaan tänä vuonna kisoissa näkynyt.

Itse olen mukana korvaamassa taka-akselia, koska kyllä meidän ajaminen tuolla on niin paljon normaalia halvempaa ja lisäksi palvelukin on mielestäni parantunut huomattavasti viime kaudesta.

Andyn ajolinja tuossa kolaritilanteessa on muuten melkoisen hieno. Vanha kunnon leikkuupuimuri. :thumbup:
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Ei tässä minusta pitäis olla epäselvää, kun nimi on laitettu paperiin, että omista virheistä aiheutuneet kustannukset korvataan. Se, ettei muilla radoilla ole tuota käytäntöä(?), on niiden oma valinta ja heillä ilmeisesti on hinnassa suuremmat katteet.

Itse en pääse Hyvinkää kakkoseen, joten jos erillinen kolehti järjestetään, otan osaa kyllä siihen ilman muuta. Itsekin vedin takaosan kanttarista aika suoraan yli täydestä vauhdista, kun oli hieman ohi linjalta ja auto lähti luisuun. Jos siinä olisi jotain hajonnut, eipä minulla olisi ollut kahta sanaa vastuusta luistamiseen.

Mutta tosiaan, sen akselin voisi pyytää sitten KKWCS:lle.

Vielä noihin kisatilanteisiin liittyen, hoksasin siinä B-finaalin kolarin jälkeen viimeistään, kuin typerää oma syvyyspommittelu oli kisan aikana. Kun adrenaliinia on veressä ja kokemusta vähän, menee juttu helposti överiksi ja harkintaa ei kauheana ole mukana. Molemmat ohitusyritykset sue_mesta olivat tuhoon tuomittuja ja toinen vielä ohituskieltoalueella. Pitää painaa tuonne takaraivoon, että kisailu kuuluu asiaan mutta kovissa vauhdeissa voi oikeasti sattua ja tuohussa pitää olla järki mukana. Lisäksi sain palautetta ja aiheesta, kun harjoituksissa kiskoin auton takaisin suoraan ajolinjalle viimeiseen mutkaan. Siinäkin kohtaa vauhtia on ihan kivasti.

Itse ajosta ei ole kauheasti kommentoitavaa. Tulin edelleen lähinnä oppimaan ja harjoituksissa olin vielä aivan hukassa. Aika ajoissa alkoi vähän tuntumaa jo löytyä, mutta aika loppui kesken enkä saanu puhdasta kierrosta. Kisa nyt sitten oli alun väistöpyörähdyksen jälkeen takaa-ajoa ja jo aiemmin mainittua hölmöilyä. Hieman jyvää alkoi ajoon jo tulla, mutta paljon tulee vielä virheitä. Kun katsoin Jonkin ajovideon ja vertaan sitä omiin muistikuviin, oma ajo on kyllä aivan yliyrittämistä ja jatkuvaa luisuttelua. Pitäisi rauhottaa otteita, ja hakea linjat sekä jarrutuspaikat maltilla.

Loppukaneettina voinen todeta, että Hyvinkää ajokokemuksena on sarjassa omaa luokkaansa, vaikka hinta ja palvelu toisinaan onkin hieman karvasta. Ehdottamasti kannatan kisan pitämistä kalenterissa.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kisarapo

Ennakko
Viime vuonna tuli treenattua Hyvinkäätä varten jokaisessa mahdollisessa välissä, tänä vuonna lähdettiinkin kisailemaan kymmenen kiloa viime vuotta raskaampana ja vain yhden suhteellisen päin sitä itseään menneen salaharjoittelukerran voimin.

Helteeksi luvattiin epäsuomalaisia lukemia, joten nestetankkaus täytyi ottaa vakavasti, vaikka vasta kisa-aamuun jäikin torstaisten firman kesäjuhlien aiheuttaman perjantaiväsymyksen kanssa. Tankkasin suolaista ja n. puolitoista litraa vettä ennen liikkeellelähtöä tasaisesti aamua pitkin, jätin jopa aamukahvin juomatta. Matkaan varasin 3L vettä, mutta mietin että riittääköhän sekään.

Harjoitukset - 1. ryhmä - #34
Harkkoihin ahtauduttiin autoon, joka oli mulle keskimittaisellekin turhan lyhyt. Penkki oli ihan jees vaikka alkuun mietin että onkohan sekin turhan ahdas. Suurempi ongelma oli itsestä puuttunut rohkeus, mitä vielä viime kaudella löytyi useiden harjoittelukertojen tuomana. Samanlaista räpellystä ajo ei sentään ollut kuin salaharjoittelussa, vaikka aika olikin pettymys. Muuten kuivan radan viimeisen mutkan sisäkaarteessa oli lätäkkö, jonka joutui kiertämään, vaikutus kierrosaikaan ehkä puolisen sekuntia.

Harjoitussession alulla Alppu hölmöili neulansilmään. Olin katsovinani, että ulkoreunaan liukuu ja koitin kiertää sisäkautta . Alppu tulikin takaisin keskelle, ja paniikkireaktion seurauksena tulin kylki edellä miehen kylkeen, ja jäin sisäkanttarin päälle pohjasta kiinni. Nytkyttelin auton irti ja meno jatkui, omasta autosta ei mitään mennyt tuossa, Alpun autosta oli tainnut ponttooni vähän vääntyä.

Session lopulla päätin koittaa ajaa ihan lätäkön reunasta, noin kokeilumielessä, mutta auto ampuikin suoraan ulkokanttarin yli. Menosuunta sailyi ja annoin tulla samalla vauhdilla takaisin radalle. Session jälkeen mekaanikotkin naureskelivat, että ihan näytti juuri siltä että nyt on mies päättänyt kokeilla tuosta ajoa. Mikäli autosta olisi ratas mennyt solmuun tai muuta vahinkoa käynyt, niin hymyjä ei varmaan olisi irronnut. :eek:

Aika-ajo - 1. ryhmä - #34
Sama auto alle, eikä mitään yllätyksiä ollut vastassa muiden ajoryhmien jäljiltä. Lätäkkö harjattiin pois jo meidän harjoitusten lopussa, ja siitä ei enää aika-ajossa ollut jäljellä jälkeäkään. Harjoituksissa olin testaillut muutamia kuulopuheen varaisia juttuja, joista osaa koitin omaksua aika-ajoihin vaihtelevalla onnistumisprosentilla. Pieniä aikaa maksavia virheitä tuli luvattoman paljon, ja selkeästi epäonnistuneet kierrokset köröttelin loppuun, ettei renkaat ylikuumene helteessä. Ruuhkaa oli jonkin verran, muutkin taisi samaa köröttelyä harrastaa ja lopputuloksena ei täysin onnistunutta kierrosta tullut alle, aika jäi yli viidenkympin, huippumiesten ajaessa 48,4 s. Riemunkiljahduksia ei meikäläisen suusta kuulunut, ja joutui tosissaan jännittämään joutumista c-finaaliin, kun ensimmäisessä ryhmässä ajoi.

B-finaali - #30
No huhhuh. Näin huonoa, kuitenkin periaatteessa toimivaa autoa ei ole Haapiksen yleensä hyvästä kalustosta vielä tullutkaan vastaan. Kisan aikana ihmettelin kovasti, miksei edellinen kuski ollut heivauttanut sitä sivuun oman finaalilähtönsä jälkeen, kun auto ei vetänyt ala- eikä keskikierroksilla, ei pysynyt tyhjäkäynnillä käynnissä ja lähes joka mutkan jälkeen oli kuin turbolagi kaasua avatessa. Nyt jälkikäteen pisti mieleen, että vastaavaa koin kerran viime vuonna harjoitellessa kun kaasutinläpässä oli peukalonpään kokoinen reikä. Jarrutkin olivat aika hyytelöä, mutta se tuntuu olevan ainakin osan punarunkoisista autoista yleisongelma. Öö ruz myöhemmin jutteli, ettei siinä ollut harjoituksissa pitoakaan, mutta liekö noussut lämpötila ja rataan jäänyt kumi parantanut tilanteen vai mikä, kun itse en moista ongelmaa huomannut.

Kokoamiskierroksella iski taas mustahuivinen mies ja täräytti ässien jälkeen vauhdilla perään, kun letka hidasti ruutuihin ajoa varten. Auton ominaisuuksiin tuo ei vaikuttanut, vaikka kisan jälkeen huomasin "takapuskurin" olleen hieman vääntynyt. Lämmittelykierrokselle lähdettäessä auto suorastaan jämähti paikoilleen ja tajusin ettei tästä kisasta tule mitään.

Startti olikin lähes yhtä huono, vaikka kierrätin konettä kytkimen purupinnassa jo valmiiksi (ei se muuten olisi käynissä pysynytkään). Hain äkkiä sisälinjaa ykköseen, mutta jo ennen kakkosmutkaa taisi kaikki olla ohi, kun ei se auto siitä ykkösmutkan jälkeenkään kiihtynyt mihinkään. Edes pieni toivo heräsi, kun porukkaa rytisteli ulos ja jätti radan varteen ihan urakalla. En tiennyt tapahtuman vakavuudesta mitään, koska olin jäänyt jo niin paljon perään. Hetken helpotus vaihtui taas ketutukseen, kun porukkaa lappasi ohi paikoissa, missä en tiennyt sen ilman omaa virhettä olevan mahdollista. Viimeisenä kruununa tiimikaveri "spinwheel" painoi heti ässien alussa lentämällä ohi, luullen mun antavan ilmaiseksi tietä. Itse katselin kateellisena notta mitä perkelettä... :wall:

Lopputuloksena paransin epätyydyttävän aika-ajosijaani pykälällä, kun niin moni ei ruutulippua koskaan nähnyt, mitään kisaa en missään vaiheessa päässyt ajamaan vaan kantaan pääsevä meni aina saman kierroksen aikana ohi ja horisonttiin.

Cmoneyn kysellessä miltä auto tuntuu, sanoin että se auto on vähintään sekunnin hitaampi ja otetaan pakasta pois. Saa kiitellä kakkossijasta jo valmiiksi, viidenkympin alittaminen tuolla olis kyllä teikäläisellekin ollut jo melkoinen suoritus.

Jälkitunnelmat:
Katselin A-finaalin maalintulon ja pösötin [sic] siskolle suihkuun ja sieltä Medariin. Pääsin erilliseen pöytään, jossa ei haisuhemmoja ollut lainkaan, vaan koko kööri suihkunraikkaita. Medarista käväistiin vielä Joutsenen terassilla, jossa alkoi harmittamaan pirusti se että oli autolla liikenteessä.

Järjestäjille kiitos ja kolaroijille pikaisia toipumisia. Akselinrasvaukseen osallistun tarvittaessa, vaikken tilanteessa mukana ollutkaan. Haapiksen porukalle kiitokset ja meidän porukan puolesta anteeksi, vaikka kisatilanne olikin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Cmoneyn kysellessä miltä auto tuntuu, sanoin että se auto on vähintään sekunnin hitaampi ja otetaan pakasta pois. Saa kiitellä kakkossijasta jo valmiiksi, viidenkympin alittaminen tuolla olis kyllä teikäläisellekin ollut jo melkoinen suoritus.
Saattaa ollakin, mutta mutuilen että autoerot olisivat olleet jonkun verran kapeampia kokeneemmilla kuskeilla. En silti podiumilla varmaan olisi ollut, uskon sen.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Eipä ole kaveria muutenkaan tänä vuonna kisoissa näkynyt.

Itse olen mukana korvaamassa taka-akselia, koska kyllä meidän ajaminen tuolla on niin paljon normaalia halvempaa ja lisäksi palvelukin on mielestäni parantunut huomattavasti viime kaudesta.

Andyn ajolinja tuossa kolaritilanteessa on muuten melkoisen hieno. Vanha kunnon leikkuupuimuri. :thumbup:
Joo, tuossa V-Powerin videossa näkyy, miten käännän yhtäkkiä päin kaislikkoa kuin hauki :D. Näytti äkkiseltään tosi älyttömältä ajolinjavalinnalta, mutta näin Jacquesin pyörivän radan poikki, ja arvioin vaistomaisesti että sen verran piti väistää ryteikön puolelle ettei törmätä. Ei mullakaan kauheasti rakoa Jacquesiin jäänyt. Minä myös olen ilman muuta mukana korvaamassa taka-akselia. Haluan olla tosiaan minäkin jatkossa tervetullut Hyvinkäälle, ja eipä tuo muutaman euron lisäys kisamaksuun ole mikään iso juttu mun mielestä.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Juu kukaan ei pakota sua osallistumaan Hyvinkään kisaan. Jos tämä on minusta kiinni, niin Hyvinkää pysyy ehdottomasti kalenterissa jatkossakin. Tosiaan minun mielestäni palvelu toimii hyvin ja on asiallista. Ajokokemus on sellaista, mitä muualla ei ole.
Jos sitten tällaista vahinkoa tapahtuu, niin mielestäni on asiallista, että me asiakkaana osallistutaan kustannuksiin (etenkin kun siitä ollaan etukäteen jopa sovittukin), jotta meidän asiakassuhde säilyy jatkossakin hyvänä ja saadaan hyvää palvelua.

Minua ei kiinnosta olla vittumainen asiakas.
Täysin samaa mieltä, jatkossakin vain hyvinkäälle.:thumbup: Ymmärrän hyvin sen että jos jotain isompaa autosta hajottaa ajamisellaan niin se korvataan, eipä tuo paljoa maksa yhdeltä.
 
Ylös