Sama.Itse olen youtubessa seuraillut Car Crash Compilation 7 -nimimerkin postailemia videoita. Aika tuoreita tieliikennetapahtumia löytyy sieltä ja videoiden kokonaismäärä alkaa lähennellä puolta tuhatta.
Tietyt kuviot tuppaa toistumaan aika usein. Ohitetaan jonoa ja jonottavien autojen välistä tulee kääntyvä auto, johon törmätään. Ryhmitytään vasemmalle kaistalle oikealle käännyttäessä tai päinvastoin ja törmätään samaan suuntaan menevään ohittavaan autoon. Painetaan tyyttiä jarrujen sijaan ja törmätään. jne...Sama.
Saisivat näyttää autokouluissakin noita. Jolleivat jo näytä.
Olen koko illan pohtinut lauseen "Mut nyt on jo kaks kaistaa omille suunnilleen niin jokainen kaista vois olla alamäki siihen suuntaan mihin se menee" logiikkaa.
Tuloksetta, arvatenkin.
Auton akku on varsin mielenkiintoinen tuote. Se maksoi noin kolmisenkymmentä vuotta sitten suurinpiirtein saman, kun nykyään. Miettikääpäs millaisen siivun budjetista auton akun osto otti senaikaiselta tasamaantallaajalta? Oletan, että ison loven teki kyllä. Akku. No, onneksi 70-, ja 80-luvun laatuakut kestivät helposti kymmenenkin vuotta. Ja enemmänkin.Pitäs tuunata autoa uudella akulla. Luulin kuukausi sitten, että menis vielä kesän, mutta yllättävän nopeasti on hyytynyt.
Soitin. Pistävät uuden tilalle. Huh.Kaiken huipuksi etusäleiköstä oli lähtenyt Volvon logosta sininen tarra pois.
Juu ei kestä nykyakut montaa vuotta. Toki autoissa on enemmän sähköroipetta yms. 115€ makso toi. Kalliimmankin ois svoinut ostaa, mutta en ostanu.Auton akku on varsin mielenkiintoinen tuote. Se maksoi noin kolmisenkymmentä vuotta sitten suurinpiirtein saman, kun nykyään. Miettikääpäs millaisen siivun budjetista auton akun osto otti senaikaiselta tasamaantallaajalta? Oletan, että ison loven teki kyllä. Akku. No, onneksi 70-, ja 80-luvun laatuakut kestivät helposti kymmenenkin vuotta. Ja enemmänkin.
Nykyään eivät kestä. Moon omaan autooni joutunut ostamaan uuden akun noin neljän vuoden välein.
Ei taitaisi 80-luvun teknologialla rakennetut akut kestää nykyautoissa.Juu ei kestä nykyakut montaa vuotta. Toki autoissa on enemmän sähköroipetta yms. 115€ makso toi. Kalliimmankin ois svoinut ostaa, mutta en ostanu.
No eipä niin.Ei taitaisi 80-luvun teknologialla rakennetut akut kestää nykyautoissa.
Miksi eivät kestäisi?Ei taitaisi 80-luvun teknologialla rakennetut akut kestää nykyautoissa.
Kop. Ei ole ollut edes mitään lataus-/varausongelmia koskaan.Taitaa vaikuttaa, ajaako pitkiä siivuja vai taajamarynkytystä, sekin jonkin verran? Itsellä ei ole yhdestäkään uudesta kulkupelistä akku mennyt auton pitoaikana.
Nykyautoissa akkua varataan ja puretaan jatkuvasti. Vanhemmissa autoissa akku oli käytännössä vain käynnistysakku. Nyt sillä ylläpidetään kaikkia eri järjestelmiä.Miksi eivät kestäisi?