Jos ne uudet säiliöt ovat korkeemmat, niin keräily autolla ei ole asiaa Joensuuhun.Ei pysty kohta ajamaan Joensuussa halliin, jos säiliöt suurenevat entisestään:
Missäköhän päin kärri nykyään viheltää, vieremän linjoille sitten myöhemmin uusi kärri perässä seikkailemaan.
Entä keräily jollakin muulla, kuin autolla?Jos ne uudet säiliöt ovat korkeemmat, niin keräily autolla ei ole asiaa Joensuuhun.
Onhan riimittelyä lain, kuin Leinoa: "Ah, nouskosi kirkasna, päivyt uus,Missäköhän päin kärri nykyään viheltää, vieremän linjoille sitten myöhemmin uusi kärri perässä seikkailemaan.
Eipä ole oikein muuta mahdollisuutta, koska Rekkakuskit suomea pyörittää ja ajamme yhdistelmäajoneuvolla Maito kuljetusta Valiolle suomen ympäri siirtoautolla!. Emme ole junankuljettajia.Entä keräily jollakin muulla, kuin autolla?
Totta vitussa maidon ajaminen on pitkäpiimäistä. Ja jos muuttuu liian happamaksi maidonajo niin ei muuta kuin lihaa konttiin.Ei ois kuule kaupassa tavaraa, jos ei ois Rekkakuskit hommissa loppuis tehtailta maidot sun muut...jaksavat uurastaa vuodestaan toiseen, koska työ on kovin pitkäpiimäistä.
Jäi arveluttamaan tuollainen naiskuormien automyyjä.Tänään tuli, pojille lukemista:
Voihan sitä ajaa sitten vaikka PIIMÄÄ. Tosin pakokaasut kuulema menee PIIMÄÄN.Totta vitussa maidon ajaminen on pitkäpiimäistä. Ja jos muuttuu liian happamaksi maidonajo niin ei muuta kuin lihaa konttiin.
KAPPALETAVARA-AJO ON HANURISTA!!!Nyyttikuskista tekee sorakuskin yhtä helposti, kuin kaataa maitoa purkista tonkkaan. Sen sijaan sorakuskista tekee nyyttikuskin yhtä helposti kuin..........no kaadetaan se maito takaisin sinne purkkiin ny vaik ensin
Ei turveenajo hommat yhtään parempia, itse pidän paljon maidon ja soran ajusta kun en ole pahemmin muita hommia paiskonut mutta tiedän kuitenkin minkälaisia noi muut hommat ovat. Puunaju ei kyl vois vähempää kiinnostaa, mut ei kait Valion rahtiajot kovin paskasia vaikka ei niitä kuormia viitsis varmaan aina purkaa. Maidolla ja Soralla se hyvä puoli että kroppa ei pahemmin kärsi kun ei tarvitse rahtikuskien tapaan olla purkamassa isoja kuormia samalla tavalla.KAPPALETAVARA-AJO ON HANURISTA!!!
Maitorullakko = 40kg+200purkkia maitoa siinä= n 240kg....kaikki ei menekään sen suurimman Cittarin lastauslaiturilta, vaan osa menee pikku Siwan hiekkapihan kautta.Ei turveenajo hommat yhtään parempia, itse pidän paljon maidon ja soran ajusta kun en ole pahemmin muita hommia paiskonut mutta tiedän kuitenkin minkälaisia noi muut hommat ovat. Puunaju ei kyl vois vähempää kiinnostaa, mut ei kait Valion rahtiajot kovin paskasia vaikka ei niitä kuormia viitsis varmaan aina purkaa. Maidolla ja Soralla se hyvä puoli että kroppa ei pahemmin kärsi kun ei tarvitse rahtikuskien tapaan olla purkamassa isoja kuormia samalla tavalla.
Ilmeisesti et tarkoita Pareton sääntöä vaan sitä, että tuossa on nesteen täyttömäärän suhteet ylä- ja alapäässä ettei nesteen liikkuminen pomppauta autoa vaikkapa stoppimerkin takaa tielle kun jarrutuksessa taakse siirtyneet nesteet päättääkin jatkaa matkaa?Olet ihan oikean pään meijeristä valinnut kyllä. Antaa pumpun hoitaa. Säiliökuskeille täysi tunnustus muuten. Liikkuva kuormahan tuo neste tahtoo olla, joten ei se paljoa kysele kun se päättää lähteä autoa paiskomaan. Onko muuten 20/80-sääntö tuttu?
Jos tämä olisi visa, niin pakko tästä olisi piste antaa.Ilmeisesti et tarkoita Pareton sääntöä vaan sitä, että tuossa on nesteen täyttömäärän suhteet ylä- ja alapäässä ettei nesteen liikkuminen pomppauta autoa vaikkapa stoppimerkin takaa tielle kun jarrutuksessa taakse siirtyneet nesteet päättääkin jatkaa matkaa?
Näinpä, itsekkin olen niin maito kuin sora hommat parhaimmaksi todennut ja samaa sanoo isä, ei kuulemma häntä innostaisi myöskään ajella puita tai jotain muuta tavaraa.Olet ihan oikean pään meijeristä valinnut kyllä. Antaa pumpun hoitaa. Säiliökuskeille täysi tunnustus muuten. Liikkuva kuormahan tuo neste tahtoo olla, joten ei se paljoa kysele kun se päättää lähteä autoa paiskomaan.
Ei ole tuttu.Onko muuten 20/80-sääntö tuttu?
Ei samasta puhuta mutta, säiliössä on kolmelohkoa ja nykyään on anturit, niin ylikuormia ei voi enää tulla. Kone katkasee ylärajoilla pumpun ja käskee vaihtamaan toiseen lohkoon.Ilmeisesti et tarkoita Pareton sääntöä vaan sitä, että tuossa on nesteen täyttömäärän suhteet ylä- ja alapäässä ettei nesteen liikkuminen pomppauta autoa vaikkapa stoppimerkin takaa tielle kun jarrutuksessa taakse siirtyneet nesteet päättääkin jatkaa matkaa?
Tuosta nesteen liikkumisesta tuli mieleen, että kuinkahan moneen osastoon noi aikasemmin postatut kurskin kärryn ja nupin säiliöt on jaettu? Yhtä pötköä jos olisi, niin melkoinen loiske kävisi varmaan tankeissa kyllä.Säiliökuskeille täysi tunnustus muuten. Liikkuva kuormahan tuo neste tahtoo olla, joten ei se paljoa kysele kun se päättää lähteä autoa paiskomaan.
Kärrissä on neljä lohkoa, auton kolmen sijasta.I]edit. Jumankauta! Kurski on nopee, vastas ennen kuin ehdin edes viestiäni postata![/I]
heh....sieltähän se vastas. Pakostikin noin isot säiliöt on jaettu aina osastoihin. Ja mulle kerrottiin tuo 20/80 sääntö aikanaan, että se on osastokohtainen. Toisessa osastossa voi olla 90% ja toisessa vaikka 10% tavaraa. Puolillaan ne ei saa olla. Mut kurski on niin kova jätkä ettei sen tartte noita miettiä.......täyteen vaaTuosta nesteen liikkumisesta tuli mieleen, että kuinkahan moneen osastoon noi aikasemmin postatut kurskin kärryn ja nupin säiliöt on jaettu? Yhtä pötköä jos olisi, niin melkoinen loiske kävisi varmaan tankeissa kyllä.
edit. Jumankauta! Kurski on nopee, vastas jo ennen kuin ehdin edes viestiäni postata!