Rekkakuskit/Rahtarit

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Jos ne uudet säiliöt ovat korkeemmat, niin keräily autolla ei ole asiaa Joensuuhun.
Entä keräily jollakin muulla, kuin autolla?

Missäköhän päin kärri nykyään viheltää, vieremän linjoille sitten myöhemmin uusi kärri perässä seikkailemaan.
Onhan riimittelyä lain, kuin Leinoa: "Ah, nouskosi kirkasna, päivyt uus,
kun loppuvi raatajan rauhattomuus, ja päättyvi pitkä päivätyö!".
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18478
Entä keräily jollakin muulla, kuin autolla?
Eipä ole oikein muuta mahdollisuutta, koska Rekkakuskit suomea pyörittää ja ajamme yhdistelmäajoneuvolla Maito kuljetusta Valiolle suomen ympäri siirtoautolla!. Emme ole junankuljettajia.

Ei ois kuule kaupassa tavaraa, jos ei ois Rekkakuskit hommissa loppuis tehtailta maidot sun muut. Ei rata kiskoilla pääse joka paikkaan kolkuttelemaan, niin ilman Rekkakuskeja suomen maa olisi hätää kärsimässä, tiet olisivat auraamatta ja täytyy antaa kunnioitus muillekkin kuskeille kun jaksavat uurastaa vuodestaan toiseen, koska työ on kovin pitkäpiimäistä.
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Ei ois kuule kaupassa tavaraa, jos ei ois Rekkakuskit hommissa loppuis tehtailta maidot sun muut...jaksavat uurastaa vuodestaan toiseen, koska työ on kovin pitkäpiimäistä.
Totta vitussa maidon ajaminen on pitkäpiimäistä. Ja jos muuttuu liian happamaksi maidonajo niin ei muuta kuin lihaa konttiin.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Nyyttikuskista tekee sorakuskin yhtä helposti, kuin kaataa maitoa purkista tonkkaan. Sen sijaan sorakuskista tekee nyyttikuskin yhtä helposti kuin..........no kaadetaan se maito takaisin sinne purkkiin ny vaik ensin
KAPPALETAVARA-AJO ON HANURISTA!!!
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18478
KAPPALETAVARA-AJO ON HANURISTA!!!
Ei turveenajo hommat yhtään parempia, itse pidän paljon maidon ja soran ajusta kun en ole pahemmin muita hommia paiskonut mutta tiedän kuitenkin minkälaisia noi muut hommat ovat. Puunaju ei kyl vois vähempää kiinnostaa, mut ei kait Valion rahtiajot kovin paskasia vaikka ei niitä kuormia viitsis varmaan aina purkaa. Maidolla ja Soralla se hyvä puoli että kroppa ei pahemmin kärsi kun ei tarvitse rahtikuskien tapaan olla purkamassa isoja kuormia samalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Ilmankos rahtikuskit on nii timmissä kunnossa kun vysiikkaa testaillaan jatkuvasti kuormien lastaamisella ja purkamisella. Vastaa vähintään kuutta tuntia punttisalilla kun vetää kärristä sen 20+ eurolavaa ulos pumppukärryllä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei turveenajo hommat yhtään parempia, itse pidän paljon maidon ja soran ajusta kun en ole pahemmin muita hommia paiskonut mutta tiedän kuitenkin minkälaisia noi muut hommat ovat. Puunaju ei kyl vois vähempää kiinnostaa, mut ei kait Valion rahtiajot kovin paskasia vaikka ei niitä kuormia viitsis varmaan aina purkaa. Maidolla ja Soralla se hyvä puoli että kroppa ei pahemmin kärsi kun ei tarvitse rahtikuskien tapaan olla purkamassa isoja kuormia samalla tavalla.
Maitorullakko = 40kg+200purkkia maitoa siinä= n 240kg....kaikki ei menekään sen suurimman Cittarin lastauslaiturilta, vaan osa menee pikku Siwan hiekkapihan kautta.

Olet ihan oikean pään meijeristä valinnut kyllä. Antaa pumpun hoitaa. Säiliökuskeille täysi tunnustus muuten. Liikkuva kuormahan tuo neste tahtoo olla, joten ei se paljoa kysele kun se päättää lähteä autoa paiskomaan. Onko muuten 20/80-sääntö tuttu?

Turhimmat pellet tällä alalla ajelee irtoperää.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Olet ihan oikean pään meijeristä valinnut kyllä. Antaa pumpun hoitaa. Säiliökuskeille täysi tunnustus muuten. Liikkuva kuormahan tuo neste tahtoo olla, joten ei se paljoa kysele kun se päättää lähteä autoa paiskomaan. Onko muuten 20/80-sääntö tuttu?
Ilmeisesti et tarkoita Pareton sääntöä vaan sitä, että tuossa on nesteen täyttömäärän suhteet ylä- ja alapäässä ettei nesteen liikkuminen pomppauta autoa vaikkapa stoppimerkin takaa tielle kun jarrutuksessa taakse siirtyneet nesteet päättääkin jatkaa matkaa?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ilmeisesti et tarkoita Pareton sääntöä vaan sitä, että tuossa on nesteen täyttömäärän suhteet ylä- ja alapäässä ettei nesteen liikkuminen pomppauta autoa vaikkapa stoppimerkin takaa tielle kun jarrutuksessa taakse siirtyneet nesteet päättääkin jatkaa matkaa?
Jos tämä olisi visa, niin pakko tästä olisi piste antaa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18478
Olet ihan oikean pään meijeristä valinnut kyllä. Antaa pumpun hoitaa. Säiliökuskeille täysi tunnustus muuten. Liikkuva kuormahan tuo neste tahtoo olla, joten ei se paljoa kysele kun se päättää lähteä autoa paiskomaan.
Näinpä, itsekkin olen niin maito kuin sora hommat parhaimmaksi todennut ja samaa sanoo isä, ei kuulemma häntä innostaisi myöskään ajella puita tai jotain muuta tavaraa.
Onko muuten 20/80-sääntö tuttu?
Ei ole tuttu.
Ilmeisesti et tarkoita Pareton sääntöä vaan sitä, että tuossa on nesteen täyttömäärän suhteet ylä- ja alapäässä ettei nesteen liikkuminen pomppauta autoa vaikkapa stoppimerkin takaa tielle kun jarrutuksessa taakse siirtyneet nesteet päättääkin jatkaa matkaa?
Ei samasta puhuta mutta, säiliössä on kolmelohkoa ja nykyään on anturit, niin ylikuormia ei voi enää tulla. Kone katkasee ylärajoilla pumpun ja käskee vaihtamaan toiseen lohkoon.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24312
Sijainti
lappeen Ranta
Säiliökuskeille täysi tunnustus muuten. Liikkuva kuormahan tuo neste tahtoo olla, joten ei se paljoa kysele kun se päättää lähteä autoa paiskomaan.
Tuosta nesteen liikkumisesta tuli mieleen, että kuinkahan moneen osastoon noi aikasemmin postatut kurskin kärryn ja nupin säiliöt on jaettu? Yhtä pötköä jos olisi, niin melkoinen loiske kävisi varmaan tankeissa kyllä.

edit. Jumankauta! Kurski on nopee, vastas jo ennen kuin ehdin edes viestiäni postata! :eek:
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Mun mielestä on jotenkin vaan niin hienoa, kun rahtarien keskenkin on sisäisen nokkimisjärjestys. Jopa niin, että jotkut ovat ihan PELLEJÄ. Sympaattista menoa.

Jatkakaa ihmeessä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuosta nesteen liikkumisesta tuli mieleen, että kuinkahan moneen osastoon noi aikasemmin postatut kurskin kärryn ja nupin säiliöt on jaettu? Yhtä pötköä jos olisi, niin melkoinen loiske kävisi varmaan tankeissa kyllä.

edit. Jumankauta! Kurski on nopee, vastas jo ennen kuin ehdin edes viestiäni postata! :eek:
heh....sieltähän se vastas. Pakostikin noin isot säiliöt on jaettu aina osastoihin. Ja mulle kerrottiin tuo 20/80 sääntö aikanaan, että se on osastokohtainen. Toisessa osastossa voi olla 90% ja toisessa vaikka 10% tavaraa. Puolillaan ne ei saa olla. Mut kurski on niin kova jätkä ettei sen tartte noita miettiä.......täyteen vaa :p
 
Ylös