Caterham lähti Singaporen kisaan hyvästä tilanteesta: molemmat kuskit olivat Marussioiden edellä lähtöruudukossa. Petrov pelasi itsensä pois taistelusta ensimmäisessä mutkassa menettäessään etusiipensä. Petrov on ajanut tällä kaudella isompia virheitä vältellen, mutta nyt virhe sattui pahaan paikkaan, ja Caterham menetti samalla kisan kannalta strategista etuasemaansa Marussiaan nähden.
Marussialla molemmat kuskit starttasivat softeilla renkailla, mutta sitten rengastaktiikka jaettiin, Glockin vaihtaessa ensimmäisellä stopillaan supersofteihin ja Picin jatkaessa softeilla. Viimeisen stintin Glock ajoi taas softeilla ja Pic supersofteilla. Näillä strategisilla kuvioilla Marussia pyrki kattamaan mahdolliset turva-autotilanteet.
Molemmat Caterham-kuskit starttasivat supersofteilla. Kovalainen vaihtoi softeihin toisella stintillä ja ajoi kaksi viimeistä stinttiä supersofteilla. Petroville Caterham olisi voinut taktikoida ensimmäisen stintin jälkeen erilaisen rengasstrategian kuin Kovalaiselle, mutta tämä mahdollisuus katosi Petrovin varhaisen virheen myötä.
Turva-autotilanteet osuivat Kovalaisen rengasstrategian kannalta onnettomaan aikaan. Ennen ensimmäisen turva-auton ilmaantumista Kovalainen oli 29 sekuntia Glockia edellä, joten siihen asti Caterhamin strategia näytti tuottavan tulosta. Turva-autot kokosivat kuitenkin joukon tiiviiseen nippuun, jolloin Kovalaisen alkumatkalla hankkima etu Glockiin katosi. Supersofteilla ajanut Kovalainen kävi vielä turva-autojen poistuttua renkaanvaihdossa, Marussioiden ajaessa loppumatkan ilman renkaanvaihtoja. Loppukierroksilla Kovalainen onnistui ohittamaan vauhtinsa kadottaneen Picin, mutta Glock piti hyvin huolta renkaistaan eikä Kovalaisella ollut mahdollisuuksia kuroa kokonaan kiinni varikkokäyntinsä Glockille lahjoittamaa 24:n sekunnin etumatkaa.
Singaporen kisatulos kolauttaa Caterhamin takaisin maan kamaralle sen jälkeen, kun tallin pomot ennättivät jo aika-ajon jälkeen leijailla pilvissä ja haaveilla viimeisimpien päivitysosien palauttaneen Caterhamin parin aiemman kisan ahdingosta takaisin keskikastia jahtaamaan. Nyt on havahduttu huomaamaan, että siellä edessäpäin kangastelevatkin keskikastin autojen sijasta Marussian takavalot.
Caterhamilla on vielä kuusi kisaa aikaa todistaa, että kyseessä on oikea kilpatalli, joka kykenee vastaamaan Marussian Singaporessa esittämään haasteeseen. Autoon pitää saada lisättyä loppukaudella oikeasti vauhtia parantavia päivitysosia, jotta Kovalainen ja Petrov pystyvät puolustamaan sijoituksiaan aina kun pääsevät onnistuneen startin tai jonkin onnenkantamoisen avulla mukaan keskikastin autojen sekaan.