Mercedes-talli on varjellut uuden F1-autonsa peräpäätä uteliaiden katseilta Barcelonan F1-testeissä.
Saksalaisen Auto, motor und sport –lehden tietojen mukaan Mersun perässä on takavalon alle rakennettu uudenlainen ratkaisu, joka tuo samankaltaista suorituskykyhyötyä kuin vuosi sitten kielletty tupladiffuusori. Ilmavirtauksia ja pakokaasuvirtauksia ohjataan diffuusorin päällä sijaitsevaan kanavaan moottorinkatteen takaosassa olevista aukoista, jonne pakoputkien päät on suunnattu. Näin lisätään auton tuottaman downforcen määrää.
Kaudella 2009 Ross Brawn, joka on Mercedeksen tallipäällikkö, rakensi oman Brawn GP -tallinsa autoon ns. tupladiffuusorin, jonka vauhdittamana Jenson Button ajoi maailmanmestariksi. Myöhemmin ratkaisu kiellettiin, mutta Mersun nykyinen ratkaisu on sääntöjenmukainen, koska kyse ei ole muutoksista varsinaiseen diffuusoriin.
Mercedes toi W03-autonsa testiradoille kahta viikkoa muita myöhemmin pitääkseen innovaationsa salassa.
Mercedes-auton keulassa on lisäksi ns. W-putki, joka kanavoi ilmavirtoja etusiiven sisällä eri tavalla riippuen siitä, ajetaanko suoralla, oikealle kääntyvässä mutkassa vai vasemmalle kääntyvässä mutkassa. Tällä tavalla auton aerodynamiikkaa saadaan kohennettua jokaisen tilanteen vaatimalla tavalla. Suorilla sen arvioidaan antavan huippunopeusetua 8 km/h.