Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri - kaudella 2012

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Pakkoko tämmöiseen on takertua. Hauskaa kun tälläiseen pitää tarttua. Jatkossa käytän, että luin jutun lehdestä. Eikö ole sinusta tuollainen saivartelua?

Mihin muuhunkaan näitä palkka-arvioita voi perustaa kuin lehdistä luettuihin juttuihin. Jokaisella tähän keskusteluun oli perusteena lehdistö ja miksi puutuit vain minun antamaan kommenttiin?
Joo, kieltämättä turhaan takerruin nimenomaan sinun kirjoitukseesi, joten pahoittelut siitä. Mutta noin yleisesti on kyllä mielestäni aivan älytöntä "keskustella" siitä, saako kuski X palkkaa 2 vai 3 miljoonaa, kun kenelläkään ei ole minkäänlaista faktaa asiasta. Jos kauden aikana aiheesta kirjoitetut lehtijutut laitetaan nippuun, on jokaisen kuskin kohdalla palkkahaitari about 500%.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Joo, kieltämättä turhaan takerruin nimenomaan sinun kirjoitukseesi, joten pahoittelut siitä. Mutta noin yleisesti on kyllä mielestäni aivan älytöntä "keskustella" siitä, saako kuski X palkkaa 2 vai 3 miljoonaa, kun kenelläkään ei ole minkäänlaista faktaa asiasta. Jos kauden aikana aiheesta kirjoitetut lehtijutut laitetaan nippuun, on jokaisen kuskin kohdalla palkkahaitari about 500%.
Heikki itse sanoi, jossain haastattelussa 40-60%, siitä mitä Mäkillä ei voi kuulemma kertoa summia.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Heikki itse sanoi, jossain haastattelussa 40-60%, siitä mitä Mäkillä ei voi kuulemma kertoa summia.
Niinpä. Sitten lehti toisensa jälkeen silti julkaisee näitä "Katso mitä F1-kuskit ansaitsevat" -juttuja.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niinpä. Sitten lehti toisensa jälkeen silti julkaisee näitä "Katso mitä F1-kuskit ansaitsevat" -juttuja.
Ainakin crash.netin listat on ihan linjassa tuon Heikin sanoman kanssa. Vuoden 2009 palkka McLarenilla (3,5 milj.) on 57 % vuoden 2010 palkasta Lotus Racingillä (2 milj.). 2008 palkkaa en sitten tiedä, enkä mahdollisista bonuksista.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ainakin crash.netin listat on ihan linjassa tuon Heikin sanoman kanssa. Vuoden 2009 palkka McLarenilla (3,5 milj.) on 57 % vuoden 2010 palkasta Lotus Racingillä (2 milj.). 2008 palkkaa en sitten tiedä, enkä mahdollisista bonuksista.
Linjassa ja linjassa kun lähtöluvut on täysin hihasta vedettyjä. En oikein ymmärrä, miten näistä jaksetaan aina vääntää kun se on ihan selvää, etteivät tallit eivätkä kuskit managereineen hiisku näistä ulospäin. Kaikenmaailman "tallia lähellä olevat lähteet" on ihan höpöhöpö-tason juttuja. Ja on aika naiivia kuvitella, että F1-kuskien sopimukset ovat kuin kenen tahansa meistä työsopimukset, joissa on selkeästi kirjattu yksi selvä palkkanumero. Kyllä ne ovat aika suurella todennäköisyydellä huomattavasti monimutkaisempia kokonaisuuksia erilaisine sidonnaisuuksineen, joten eri kuskien palkkojen laittaminen jonkinlaiseen järjestykseen on yksinkertaisesti ihan järjetöntä hommaa.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3482
Sijainti
JKL
Heikki itse sanoi, jossain haastattelussa 40-60%, siitä mitä Mäkillä ei voi kuulemma kertoa summia.
Radio Rockin haastattelussa totesi että jos Macilla palkka oli 100 niin nyt se on jotain 60-70...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Linjassa ja linjassa kun lähtöluvut on täysin hihasta vedettyjä. En oikein ymmärrä, miten näistä jaksetaan aina vääntää kun se on ihan selvää, etteivät tallit eivätkä kuskit managereineen hiisku näistä ulospäin. Kaikenmaailman "tallia lähellä olevat lähteet" on ihan höpöhöpö-tason juttuja.
Heh... Kyllä tietyillä toimittajilla on ihan oikeita nimettömiä lähteitä talleissa, joista tietonsa saavat. Sopimuksia solmittaessa mukana on kumminkin kuskit, tallipäälliköt, managerit, lakimiehet, tallin omistajat jne. Ties vaikka jokunen sihteerikin näkisi summat. Pankeissakin ovat varmaan aika hyvin perillä paljon sitä liksaa tulee ja verottajat nyt ainakin tietää. Monta tyyppiä tietää mitä kuskit tienaavat, mutta ei niistä kukaan tule suoraan julkisuuteen tekemään mitään virallista ilmoitusta.

Ja on aika naiivia kuvitella, että F1-kuskien sopimukset ovat kuin kenen tahansa meistä työsopimukset, joissa on selkeästi kirjattu yksi selvä palkkanumero. Kyllä ne ovat aika suurella todennäköisyydellä huomattavasti monimutkaisempia kokonaisuuksia erilaisine sidonnaisuuksineen, joten eri kuskien palkkojen laittaminen jonkinlaiseen järjestykseen on yksinkertaisesti ihan järjetöntä hommaa.
Tässä olet oikeassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Linjassa ja linjassa kun lähtöluvut on täysin hihasta vedettyjä.
No ei nyt täysin. Crash.netin lähteenä on vuosittainen Business Book GP, F1:n talousasioihin keskittyvä julkaisu. Jos kyseisen julkaisun koko aineisto olisi täysin hihasta vedettyä, niin sen julkaisemisessa ei olisi paljon järkeä.

Se, että Kovalaisen puheet ovat suht linjassa sen kanssa ei ainakaan heikennä lukujen uskottavuutta.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
No ei nyt täysin. Crash.netin lähteenä on vuosittainen Business Book GP, F1:n talousasioihin keskittyvä julkaisu. Jos kyseisen julkaisun koko aineisto olisi täysin hihasta vedettyä, niin sen julkaisemisessa ei olisi paljon järkeä.

Se, että Kovalaisen puheet ovat suht linjassa sen kanssa ei ainakaan heikennä lukujen uskottavuutta.
Business Book GP... Mitä tuosta nyt sanoisi. Oletko itse tutustunut? Tiedätkö ko. julkaisun taustat? Ihan puhtaasti toimittajien kasaan raapima tekele, joka yrittää uskotella omaavansa paremmat kontaktit talleihin kuin se seuraava lehti, jolla on näitä "salaisia sisäpiirilähteitä". Koomisinta tuossa Business Book GP:ssä (härregyyd mikä nimi muuten ;) on se, että se esittää jopa tallien budjetit. Eihän tuolle voi kuin nauraa. Voisin itsekin tekaista vastaavan. Näppärää kun ilmoittaa lähteeksi vain epämääräiset "sisäpiirikontaktit" niin kukaan ei edes odota, että niitä voisi sen enempää avata.

Kovalainenhan ei ole muuten puhunut itse muusta kuin prosenteista. Siitä on aika mahdoton lähteä hakemaan tukea jollekin tietylle euromäärälle.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Heh... Kyllä tietyillä toimittajilla on ihan oikeita nimettömiä lähteitä talleissa, joista tietonsa saavat. Sopimuksia solmittaessa mukana on kumminkin kuskit, tallipäälliköt, managerit, lakimiehet, tallin omistajat jne. Ties vaikka jokunen sihteerikin näkisi summat. Pankeissakin ovat varmaan aika hyvin perillä paljon sitä liksaa tulee ja verottajat nyt ainakin tietää. Monta tyyppiä tietää mitä kuskit tienaavat, mutta ei niistä kukaan tule suoraan julkisuuteen tekemään mitään virallista ilmoitusta.
No joo, kaikkihan on toki aina mahdollista mutta tuon tason sopimuksissa on myös sitten sen tason NDA:tkin, ettei yksityiskohdista ihan jokainen sihteeri, manageri tai varsinkaan lakimies lähde laulamaan. Ja että sellaista vielä tapahtuisi joka ikinen vuosi joka ikisen kuskin kohdalla... Jep jep.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No joo, kaikkihan on toki aina mahdollista mutta tuon tason sopimuksissa on myös sitten sen tason NDA:tkin, ettei yksityiskohdista ihan jokainen sihteeri, manageri tai varsinkaan lakimies lähde laulamaan. Ja että sellaista vielä tapahtuisi joka ikinen vuosi joka ikisen kuskin kohdalla... Jep jep.
Eihän ne nyt mitään tarkkoja lukja ole, mutta ei ne ihan hatustakaan ole heitetty.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
EDIT: minusta on turha väittää Hamitonin olleen Heikkiä kokeneempi ensimmäisellä McLaren kaudellaan. Absurdi väite kun ottaa huomioon, että Hamiltonilla oli takana tasan 0 F1-kisaa ja Heikki oli sentään ajanut jo pidempään F1-autoa niin virallisena kisakuskina kuin testikuskinakin.
:confused: Hamilton ajoi McLarenilla 2007 ja Heikki ajoi samana vuonna Renaultilla ekat F1-kisansa. Muistat ilmeisesti väärin että Hamilton aloitti F1:ssä vasta 2008. Molemmilla oli yhtä paljon kokemusta alemmista formulaluokista ja F1:ssä, joskin Heikki tosiaan oli testikuskina Renaultilla 2006. Hamilton kuitenkin tunsi McLarenin tallina jo monen vuoden ajalta ja oli ajanut siellä kilpaa koko kauden 2007 kun Heikki tuli talliin 2008. Jo lähtökohtaisesti Hamilton oli ilmiselvästi tallin lemmikki ja ykköskuski. Heikki palkattiin kun Alonso lähti tallista niin myöhään 2007 että ei ollut enää paljoa aikaa tai vaihtoehtoja korvaajien suhteen kaudelle 2008. McLaren oli pitkään metsästänyt mestaruutta ja oli selvää että mestarin tuli olla Hamilton, eikä mikään Kovalainen, viis siitä että talli hylkäsi perinteisen kuskien tasa-arvopolitiikan, nyt piti saada tallin kasvatti ja britti mestariksi maksoi mitä maksoi, sehän nähtiin jo 2007 että McLaren oli valmis jopa huijaamaan.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Linjassa ja linjassa kun lähtöluvut on täysin hihasta vedettyjä. En oikein ymmärrä, miten näistä jaksetaan aina vääntää kun se on ihan selvää, etteivät tallit eivätkä kuskit managereineen hiisku näistä ulospäin. Kaikenmaailman "tallia lähellä olevat lähteet" on ihan höpöhöpö-tason juttuja. Ja on aika naiivia kuvitella, että F1-kuskien sopimukset ovat kuin kenen tahansa meistä työsopimukset, joissa on selkeästi kirjattu yksi selvä palkkanumero. Kyllä ne ovat aika suurella todennäköisyydellä huomattavasti monimutkaisempia kokonaisuuksia erilaisine sidonnaisuuksineen, joten eri kuskien palkkojen laittaminen jonkinlaiseen järjestykseen on yksinkertaisesti ihan järjetöntä hommaa.
Lisäksi on niin, että on sekä tallien että kuskien etu että palkkasummia liioitellaan mediassa. Tallit ja sponsorit saavat näkyvyyttä (meillä pyyhkii niin hyvin, että voimme heittää rahaa vaikka menemään) ja kuskit saavat mainetta ja vipua seuraaviin palkkaneuvotteluihin (katsokaa nyt kun tuo huonompi kuljettajakin tienaa noin paljon, kyllä minä olen ainakin tuplapalkan arvoinen). Ja lehdet saavat repäiseviä otsikoita ja juttuja joilla myydään lehtiä.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Eihän ne nyt mitään tarkkoja lukja ole, mutta ei ne ihan hatustakaan ole heitetty.
Eikö? Jotta tuon päätelmän voisi tehdä, pitäisi tietää totuus. Tiedätkö sinä siis kuskien todelliset palkat?
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Lisäksi on niin, että on sekä tallien että kuskien etu että palkkasummia liioitellaan mediassa.
Kimikin todennäköisesti maksaa osarilla 58 jalkaista Princessiä ja Phuketin Villaansa. Kaskisaaressakin se on luultavasti vuokralla. :D Täytyyhän sitä kulissia pitää pystyssä Seiskaa ja tulevia sopimusneuvotteluita varten.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Kimikin todennäköisesti maksaa osarilla 58 jalkaista Princessiä ja Phuketin Villaansa. Kaskisaaressakin se on luultavasti vuokralla. :D Täytyyhän sitä kulissia pitää pystyssä Seiskaa ja tulevia sopimusneuvotteluita varten.
Saapi verovähennyksiä kun on lainaa:doubtful:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja Forbesillakin vedellään urheilijoiden ansiot ihan toimittajien omista päistä.
 
Ylös